Постанова
від 03.04.2007 по справі 11/93-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/93-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

21036, м. Вінниця,  Хмельницьке шосе, 7  тел. 66-03-00, 66-11-31     http://vn.arbitr.gov.ua


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

03 квітня 2007 р.                                                                                Справа № 11/93-07

за позовом      Державного підприємства –дослідного господарства «Корделівське»

                        Інституту картоплярства УААН, с. Корделівка, Калинівський район

до                    Державної податкової інспекції у Калинівському районі, м. Калинівка

про                   визнання податкових повідомлень-рішень протиправними.    

                                                                                                                    Cуддя      В. Матвійчук

при секретарі судового засідання Т.Поліщук, за участю представників сторін:

від позивача      -    І. Люлькіс  за дорученням;

від відповідача  -    Н. Янушевич за дорученням.

СУТЬ   СПОРУ:

       Заявлено позов про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 11.01.2007р.  № 0000061500/0, від 11.01.2007р. № 0000071500/0, від 11.01.2007р. № 0000041500/0, від 11.01.2007р. № 0000031500/0,  від 11.01.2007р.  № 0000021500/0  про  застосування штрафних санкцій за затримку граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання за платежем –фіксований сільськогосподарський податок

        Позов мотивовано тим, що ДПІ Калинівського району безпідставно нарахувало штрафні санкції на підставі п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону 2181, так як позивач не керується строками сплати вищезазначеного податку, визначеними у п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 вказаного Закону.

Відповідно до приписів ст.5 Закону України «Про фіксований сільськогосподарський податок»платники податку визначають суму фіксованого сільськогосподарського податку на поточний рік у порядку і розмірах, передбачених цим Законом, і подають розрахунок органу державної податкової служби за місцем знаходження платника податку до 01 лютого поточного року. Таким чином законодавець визначив, що базовим податковим періодом для сплати вказаного податку є календарний рік.

        Абзацом першим п.п.5.3.1. п.5.3 ст.5 Закону 2181 встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму протягом десяти календарних днів, наступним за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 цього Закону для подання податкової декларації. п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону 2181 відповідальність платника податків у вигляді штрафу встановлено для тих випадків, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом. Таким чином, оскільки базовий податковий період для сплати ФСП є податковий рік, позивач вважає, що  ДПІ Калинівського району не мала підстав для застосування до ДП ДГ «Корделівське»штрафних санкцій.

 Відповідач  проти позову заперечує  з підстав викладених  в запереченнях № 1021/10/10 від 16.03.2007р. та зокрема вказує, що Закон України "Про фіксований сільськогосподарський податок" визначає механізм справляння фіксованого сільськогосподарського податку, що сплачується сільськогосподарськими товаровиробниками у грошовій формі. Статтею 5 цього Закону визначено, що платники податку визначають суму фіксованого сільськогосподарського податку на поточний рік у порядку і розмірах, передбачених цим Законом, і подають розрахунок органу державної податкової служби за місцем знаходження платника податку до 1 лютого поточного року. Тобто особливістю цього податку є те. що його розмір визначається платником наперед . і не за звітний . а за поточний рік. так як фактично об'єктом оподаткування є заздалегідь відома величина - площа наявних у власності або в користуванні у платника сільськогосподарських угідь.

Також статтею 5 цього Закону передбачено, що сплата податку проводиться щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем базового звітного, податкового) місяця у встановлених розмірах. Формою щорічного розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку передбачено зазначення платником щомісячних строків, в які має бути сплачений податок. Фактично строки сплати податку Законом України " Про фіксований сільськогосподарський податок " приведені у відповідність до строків сплати,  передбачених Законом України " Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" - а саме сплата податку, якщо звітним податковим періодом є місяць, повинна відбутися протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного податкового місяця. Пунктом 19.6 статті 19 є Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»передбачено, що Закони та інші нормативно-правові акти діють у частині, що не суперечить нормам цього Закону, тобто фактично для строків сплати всіх податків та зборів фактично діють норми Закону 2181.

Отже, висновок позивача про те, що для фіксованого сільськогосподарського податку звітний період є календарний рік є неправильним, та як податковий розрахунок подається не за звітний рік,  а фактично наперед за поточний рік із зазначенням того, що для сплати податку податковим періодом є календарний місяць.

Заслухавши пояснення учасників судового процесу, повно та всебічно з‘ясувавши обставини справи та оцінивши  наявні у справі докази, судом встановлено, що податковим органом прийнято податкові повідомлення-рішення від 11.01.2007р.  № 0000061500/0, від 11.01.2007р. № 0000071500/0, від 11.01.2007р. № 0000041500/0, від 11.01.2007р. № 0000031500/0,  від 11.01.2007р.  № 0000021500/0, якими згідно пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” ДПДГ «Корделівське»інституту цукрових буряків УААН за затримку граничного строку сплати податкового зобов‘язання з фіксованого сільськогосподарського податку (надалі ФСП), встановлено сплатити штраф.

З даним висновком податкового органу суд не погоджується виходячи з наступного.

Згідно преамбули Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, він є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань  юридичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків та зборів, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Цим Законом запроваджено нові механізми процедури адміністрування податків, зокрема передбачено право платників податків самостійно визначати суму податкових зобов'язань шляхом подання податкової декларації (п. 5.1. ст. 5), під якою розуміється як власне сама податкова декларація, так і розрахунок податку (збору), який подає платник податку до податкового органу в передбаченому законодавством порядку та за встановленою формою (п. 1.11 ст. 1 вказаного Закону). Закон України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, запровадивши поняття „самостійне узгодження податкового зобов'язання”, встановив, що податкові декларації подаються за базовий податковий період який дорівнює:

Календарному місяцю – протягом 20 календарних днів, наступним за останнім календарним днем звітного місяця

Календарному кварталу або календарному півріччю –протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя)

Календарному року, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Відповідно до абзацу другого пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 вказаного Закону під терміном „базовий податковий період” треба розуміти податковий період, визначений відповідним законом з питань оподаткування.

В силу ст. 5 Закону України „Про фіксований сільськогосподарський податок” платники податку визначають суму фіксованого сільськогосподарського податку на поточний рік у порядку і розмірах, передбачених цим Законом, і подають розрахунок органу державної податкової служби за місцем знаходження платника податку до 01 лютого поточного року. Таким чином законодавець визначив, що базовим податковим періодом для сплати вказаного податку є календарний рік.

Абзацом першим пп. 5.3.1. п. 5.3 ст. 5 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму протягом десяти календарних днів, наступним за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 цього Закону для подання податкової декларації. Згідно пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 даного Закону відповідальність платника податків у вигляді штрафу встановлено для тих випадків, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Вищого адміністративного суду України від 16.02.2005р. справа № 8/8.

Отже, на підставі викладеного ДПІ Калинівського району не мала правових підстав для застосування до ДПДГ «Корделівське»інституту цукрових буряків УААН  штрафних санкцій.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень. Частина  3 вказаної норми встановлює, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

    1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

    2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

    3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

    4) безсторонньо (неупереджено);

    5) добросовісно;

    6) розсудливо;

    7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

    8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

    9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

    10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що  в адміністративних справах про протиправність рішень,  дій чи  бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на матеріали справи суд дійшов висновку, що відповідач не довів правомірність своїх рішень, а отже позов є обґрунтованим, відповідає дійсним обставинам та законодавству і тому підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 70,71, 79, 86, 94, 128, 158, 163,167,255, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Калинівському районі № 0000021500/0від 11.01.2007р., № 0000031500/0 від 11.01.2007р., № 0000041500/0 від 11.01.2007р., № 0000061500/0 від 11.01.2007р., № 0000071500/0 від 11.01.2007р..

3.          Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства - дослідне господарство «Корделівське»Інституту картоплярства УААН (с. Корделівка,  Калинівський район, Вінницька область, код 00497644) 3, 40 грн. витрат зі сплати судового збору.

Заява  про  апеляційне  оскарження  постанови  суду  подається протягом десяти днів з дня її проголошення.  Апеляційна  скарга  на  постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти  днів  після  подання  заяви про апеляційне оскарження.

Постанова виготовлена в повному обсязі 17.04.2007р.

Суддя                                                    Матвійчук В.В.

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення03.04.2007
Оприлюднено21.08.2007
Номер документу570330
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/93-07

Ухвала від 23.05.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

Рішення від 05.04.2007

Господарське

Господарський суд Харківської області

Черленяк М.І.

Постанова від 03.04.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Судовий наказ від 03.04.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко І.Ф.

Ухвала від 14.03.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Зражевський Ю.О.

Ухвала від 20.02.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко І.Ф.

Ухвала від 15.02.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 07.02.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Зражевський Ю.О.

Ухвала від 23.01.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко І.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні