Ухвала
від 19.04.2016 по справі 172/119/16-к
ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 172/119/16-к

Провадження № 1-кс/172/83/16

У Х В А Л А

19.04.2016 року Васильківський районний суд Дніпропетровськоїобласті в складі:

слідчогосудді - ОСОБА_1 ,

секретаря ОСОБА_2

за участю:

слідчого - ОСОБА_3

прокурора ОСОБА_4

розглянувши клопотання слідчого СВ Васильківського ВП Синельниківського ВПГУНП в Днiпропетровськiй області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки дотримання вимог податкового законодавства, подане в рамках кримінального провадження № 42015040420000002 від 07.03.2015 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1,2ст. 364 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

18 квітня 2016 року до Васильківського районного суду Дніпропетровськоїобласті надійшло клопотання слідчого СВ Васильківського ВП Синельниківського ВПГУНП в Днiпропетровськiй області ОСОБА_3 про призначення позапланової перевірки дотримання вимог податкового законодавства

В обґрунтування клопотання зазначено, що СВ Васильківського ВП ГУ НП в Дніпропетровській області, проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42015040420000002 від 07.03.2015 року за ч.1 ст.364 КК України, ч.2 ст.364 КК України.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що 24.01.2012 року службовими особами Васильківської РДА винесено розпорядження № 19-р-12 «Про видачу державного акту на право постійного користування земельною ділянкою ДП «Виробниче об`єднання Південний машинобудівний завод ім. О.М.Макарова», даним розпорядженням прийнято рішення про видачу державного акту на право постійного користування земельною ділянкою загальною площею 6113,3 га. на території Добровільскої сільської ради Васильківського району Дніпропетровської області з цільовим призначенням землі для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств машинобудівної промисловості та затвердження технічної документації з землеустрою, що посвідчують право користування земельною ділянкою, розробленою ТОВ "Земельне право".

Вбачається, що дане розпорядження посадовими особами Васильківської районної державної адміністрації, прийняте з порушенням частини 3 статті 122 Земельного Кодексу України, а саме з перевищенням повноважень органів виконавчої влади щодо розпорядження землями промисловості, яке завдало істотної шкоди державним інтересам, що підтверджується актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства №421/8 від 20 серпня 2013 року.

Під час проведення слідчих дій за даним фактом, було встановлено, що ДП «Виробниче об`єднання Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова» має в розпорядженні артполігон, землі якого розташовані на території Павлоградського та Васильківського районів .

Державне підприємство «Виробниче об`єднання Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова» - юридична особа, місцезнаходження - 49008, Дніпропетровська область, місто Дніпропетровськ, вул. Криворізька, будинок 1.

Відповідно до державного акту на право постійного користування земельною ділянкою виданого ДП «Виробниче об`єднання Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова» серії ЯЯ №045859, земельна ділянка розташована на території Добровільської сільської ради, Васильківського району, Дніпропетровської області, має площу 6133,3000 га, кадастровий номер №1220784400:01:007:0119.

Відповідно до наказу Державного комітету України із земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010 року, вказані земельні ділянки мають код цільового призначення 11.02 (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості).

В результаті проведених слідчих дій, було встановлено, що значна частина земель полігону використовуються для вирощування зернових культур. Зокрема, посадовими особами ДП "Виробниче об`єднання Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова" укладено ряд договорів з фермерськими господарствами регіону на обробку земельних ділянок полігону, за рахунок коштів державного підприємства.

Таким чином, землі полігону використовуються не за цільовим призначенням, а як сільськогосподарські землі. Внаслідок використання державних земель полігону фермерськими господарствами для сільськогосподарського товаровиробництва, до бюджету не сплачуються обов`язкові платежі орендна плата за використання земель в сільськогосподарських цілях, що завдає збитків економічним інтересам держави.

Внаслідок можливих неправомірних дій керівництва ДП "Виробниче об`єднання Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова" (код за ЄДРПОУ 14308368) та керівників фермерських господарств, що здійснюють обробку земель полігону, економічним інтересам держави нанесено збитків у розмірі близько 6 млн. грн.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що одним з товариств, що здійснювали обробіток земель полігону є ТОВ "Маяк", ЄДРПОУ 30852309, МФО 300249, ІПН 308523004336, юридична адреса 51030, Дніпропетровська область, Царичанський район, с. Кравцівка, вул. Полтавська, 2Б.

ТОВ «Маяк» здійснювало обробіток земель полігону в період з жовтня 2014 року по грудень 2015 року. Соняшник 811.25 га 3200 грн\1га, яровий ячмінь 193.19 га 3050 грн\1га, озимий ячмінь 100 га 3350 грн\1га, озима пшениця 594, 84 3350 грн\1га.

Враховуючи, що засівання та обробіток земель полігону здійснювався з незаконно, однак посадовими особами Державного підприємства «Виробничого об`єднання "Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова" було виплачено ТОВ "Маяк" 5512 943,2 грн, державних коштів за вищевказані послуги. Враховуючи вищенаведене існує реальна ймовірність ухилення з боку ТОВ «Маяк» від виконання вимог чинного податкового законодавства.

Згідно п. 1, 2 Постанови КМУ «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13.08.2014 № 408: встановлено, що надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців державними інспекціями, в тому числі й та іншими контролюючими органами шляхом прийняття відповідного розпорядження. Та надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

З метою ефективного, швидкого, повного, неупередженого та всебічного розслідування кримінального правопорушення, встановлення усіх обставин по справі, кола осіб які причетні до скоєння правопорушення, рахунків підприємства та джерел надходження грошових коштів та інших доказів по справі під час досудового розслідування виникла необхідність в призначенні позапланової документальної перевірки фінансово-господарської товариства "Маяк" з питань дотримання податкового законодавства.

В звязку з чим, слідчий просить надати дозвіл на проведення по даному кримінальному провадженню позапланову виїзну документальну перевірку фінансово-господарської діяльності ТОВ "Маяк", ЄДРПОУ 30852309, МФО 300249, ІПН 308523004336, юридична адреса 51030, Дніпропетровська область, Царичанський район, с. Кравцівка, вул. Полтавська, 2Б., з питань оподаткування доходів отриманих від обробітку сільськогосподарської продукції на землях полігону Державного підприємства "Виробничого об`єднання "Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова", достовірності, повноти нарахування та сплати всіх передбачених ПКУ податків та зборів, а також отримання валютного та іншого законодавства за період з 1 жовтня 2014 р. по теперішній час, встановлення ознак фіктивності; проведення документальної позапланової перевірки доручити співробітникам Дніпродзержинської ОДПІ ГУ ДФС в Дніпропетровській області, посадовим особам або представникам ТОВ "Маяк" надати співробітникам Дніпродзержинської ОДПІ ГУ ДФС в Дніпропетровській області доступ до документів фінансово-господарської діяльності підприємства. Результати проведеної перевірки направити до СВ Васильківського ВП ГУ НП України в Дніпропетровській області.

Клопотання про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час розгляду питання слідчим суддею від учасників процесуальної дії не надійшло, за ініціативою суду не здійснюється, що відповідає положенням ст.107 КПК України.

В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити.

Прокурор в судовому засіданні просив клопотання задовольнити з підстав викладених у клопотанні.

Дослідивши клопотання та надані письмові докази, вислухавши обґрунтування слідчого та прокурора, слідчий суддя вважає, що дане клопотання підлягає задоволенню.

Згідно ч. 2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно ч. 1ст. 94 КПК Українислідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Враховуючи те, що з набранням чинностіЗакону України «Про прокуратуру», виключено із переліку функцій прокуратури здійснення перевірок, та дані функції не визначені ніяким іншим законодавчим актом України, а також нормамиКПК Українине визначено певного порядку надання дозволу на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців, однак дане питання чітко регулюється п. 2 ч. 1Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року.

Крім того, згідно п.75.1ст.75 Податкового кодексу Україниконтролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. У відповідності до пункту 3 Прикінцевих положень ЗаконуУкраїни «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів грн. за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу КМУ, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогамиКПК України.

Відповідно до п. 2 ч. 1Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.

Відповідно до підпункту 78.1.11. пункту 78.1 ст.78 Податкового Кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється якщо отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Відповідно до п. 82.2. ст. 82 Податкового Кодексу України тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу(крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, в інших платників податків 10 робочих днів.

Під час розгляду клопотання слідчий довів наявність достатніх підстав вважати, що з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження необхідно провести перевірку дотримання вимог податкового законодавства України ТОВ "Маяк", ЄДРПОУ 30852309, МФО 300249, ІПН 308523004336, юридична адреса 51030, Дніпропетровська область, Царичанський район, с. Кравцівка, вул. Полтавська, 2Б., з питань оподаткування доходів отриманих від обробітку сільськогосподарської продукції на землях полігону Державного підприємства "Виробничого об`єднання "Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова", достовірності, повноти нарахування та сплати всіх передбачених ПКУ податків та зборів, а також отримання валютного та іншого законодавства за період з 1 жовтня 2014 р. по теперішній час, встановлення ознак фіктивності, проведення якої доручити співробітникам Дніпродзержинської ОДПІ ГУ ДФС в Дніпропетровській області.

На підставі викладеного та керуючисьст. 93, 94, 110 КПК України, п.75.1ст.75 Податкового кодексу України, слідчий суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання слідчого СВ Васильківського ВП Синельниківського ВПГУНП в Днiпропетровськiй області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки дотримання вимог податкового законодавства, подане в рамках кримінального провадження № 42015040420000002 від 07.03.2015 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1,2ст. 364 КК України - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення, позапланової виїзної документальної перевірки фінансово-господарської діяльності ТОВ "Маяк", ЄДРПОУ 30852309, МФО 300249, ІПН 308523004336, юридична адреса 51030, Дніпропетровська область, Царичанський район, с. Кравцівка, вул. Полтавська, 2Б., з питань оподаткування доходів отриманих від обробітку сільськогосподарської продукції на землях полігону Державного підприємства "Виробничого об`єднання "Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова", достовірності, повноти нарахування та сплати всіх передбачених ПКУ податків та зборів, а також отримання валютного та іншого законодавства за період з 1 жовтня 2014 р. по теперішній час, встановлення ознак фіктивності..

Проведення документальної позапланової виїзної перевірки у встановлений законом термін доручити співробітникам Дніпродзержинської ОДПІ ГУ ДФС в Дніпропетровській області.

Посадовим особам або представникам ТОВ "Маяк" надати співробітникам Дніпродзержинської ОДПІ ГУ ДФС в Дніпропетровській області доступ до документів фінансово-господарської діяльності підприємства.

Матеріали перевірки (в оригіналах) направити до СВ Васильківського ВП ГУ НП України в Дніпропетровській області.

Ухвала діє до 19 травня 2016 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудВасильківський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення19.04.2016
Оприлюднено13.03.2023
Номер документу57270267
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —172/119/16-к

Ухвала від 21.07.2016

Кримінальне

Васильківський районний суд Дніпропетровської області

Філіппов Є. Є.

Ухвала від 16.05.2016

Кримінальне

Васильківський районний суд Дніпропетровської області

Філіппов Є. Є.

Ухвала від 08.04.2016

Кримінальне

Васильківський районний суд Дніпропетровської області

Філіппов Є. Є.

Ухвала від 14.04.2016

Кримінальне

Васильківський районний суд Дніпропетровської області

Філіппов Є. Є.

Ухвала від 19.04.2016

Кримінальне

Васильківський районний суд Дніпропетровської області

Філіппов Є. Є.

Ухвала від 17.03.2016

Кримінальне

Васильківський районний суд Дніпропетровської області

Філіппов Є. Є.

Ухвала від 30.03.2016

Кримінальне

Васильківський районний суд Дніпропетровської області

Філіппов Є. Є.

Ухвала від 30.03.2016

Кримінальне

Васильківський районний суд Дніпропетровської області

Філіппов Є. Є.

Ухвала від 22.02.2016

Кримінальне

Васильківський районний суд Дніпропетровської області

Філіппов Є. Є.

Ухвала від 09.02.2016

Кримінальне

Васильківський районний суд Дніпропетровської області

Філіппов Є. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні