Рішення
від 29.04.2009 по справі 36/73
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 36/73 29.04.09

За позовом Заступни ка прокурора Деснянського р айону міста Києва в

інтересах де ржави в особі Київської місь кої ради

До Фізичн ої особи - підприємця ОСО БА_1

Про звіль нення самовільно зайнятої з емельної ділянки

Суд дя Трофименко Т.Ю.

Представники:

Від прокуратури Розу м С.М. - посвідчення №4 від 12. 01.2006р.

Від позивача Дудни к Л.В. - по дов. №225-КР-429 від 13.04.2009 р.

Від відповідача не з »явились

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

На розгляд Господарс ького суду міста Києва перед аний позов Заступника прокур ора Деснянського району міс та Києва в інтересах держави в особі Київської міської ра ди про зобов' язання Фізично ї особи - підприємця ОСОБА _1 звільнити самовільно зай няту земельну ділянку площе ю 20 кв.м., яка розташована за ад ресою :м. Київ, вул.. Жукова, 53 у Де снянському районі м. Києва пі д розміщення павільйону та п ривести у приданий для викор истання за цільовим призначе нням стан.

Представник прокурат ури позовні вимоги в судовом у засіданні підтримав в повн ому обсязі.

Представник Київсько ї міської ради позовні вимог и підтримав в повному обсязі посилаючись на те, що у відпов ідача відсутні правові підст ави, відповідно до чинного за конодавства, для зайняття сп ірної земельної ділянки.

Відповідач представника в засідання не направив, не ви конав вимог суду викладених в ухвалі суду про порушення п ровадження у справі від 09.02.2009 ро ку та ухвалах від 04.03.2009р. та від 06.04.2009р.

Відповідач належним чином повідомлений про призначенн я справи до розгляду в засіда нні господарського суду, про час і місце його проведення, о скільки ухвали суду направля лись на адресу відповідача, щ о зазначена в позовній заяві та довідці з Єдиного держав ного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів.

Особи, які беруть уча сть у справі, вважаються пові домленими про час і місце її р озгляду судом, якщо ухвалу пр о порушення провадження у сп раві надіслано за поштовою а дресою, зазначеною в позовні й заяві. (роз' яснення Презид ії Вищого Арбітражного суду України від 18.09.97 № 02 - 5/289 із змінам и «Про деякі питання практик и застосування Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни»).

Крім того, в інформаційном у листі Вищого господарськог о суду України від 14.08.2007р. № 01-8/675 «П ро деякі питання практики за стосування норм Господарськ ого процесуального кодексу У країни, порушені у доповідни х записках про роботу господ арських судів у першому півр іччі 2007 року» (пункт 15) зазначен о, що відповідно до пункту 2 ча стини другої статті 54 Господа рського процесуального коде ксу України позовна заява по винна містити, зокрема, місце знаходження сторін (для юрид ичних осіб).

Згідно із статтею 93 Цивільн ого кодексу України місцезна ходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які в ідповідно до установчих доку ментів юридичної особи чи за кону виступають від її імені .

У пункті 11 інформаційного л иста Вищого господарського с уду України від 15.03.2007р. N 01-8/123 «Про д еякі питання практики застос ування норм Господарського п роцесуального кодексу Украї ни, порушені у доповідних зап исках про роботу господарськ их судів у 2006 році»зазначено, щ о до повноважень господарськ их судів не віднесено устано влення фактичного місцезнах одження юридичних осіб або м ісця проживання фізичних осі б - учасників судового процес у на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Тому відп овідні процесуальні докумен ти надсилаються господарськ им судом згідно з поштовими р еквізитами учасників судово го процесу, наявними в матері алах справи.

Водночас законодавство Ук раїни, в тому числі Господарс ький процесуальний кодекс Ук раїни, не зобов'язує й сторону у справі, зокрема позивача, з' ясовувати фактичне місцезна ходження іншої сторони (стор ін) у справі (якщо воно не спів падає з її місцезнаходженням , визначеним згідно із згадан ою статтею 93 Цивільного кодек су України) та зазначати таке фактичне місцезнаходження в позовній заяві чи інших проц есуальних документах.

В разі коли фактичне місцез находження юридичної особи - учасника судового процесу з якихось причин не відповіда є її місцезнаходженню, визна ченому згідно з законом, і дан а особа своєчасно не довела п ро це до відома господарсько го суду, інших учасників проц есу, то всі процесуальні насл ідки такої невідповідності п окладаються на цю юридичну о собу.

Про поважні причин и неявки в судове засідання п овноважного представника ві дповідача суд не повідомлени й. Клопотань про відкладення розгляду справи від відпові дача та доказів належного ви конання умов договору не над ходило.

На підставі ст. 75 Господа рського процесуального Коде ксу України справа розглядає ться за наявними в ній матері алами.

Розглянувши матеріа ли справи та заслухавши пред ставників позивача прокурат ури та відповідача господарс ький суд, встановив:

Відповідно до статт і 189 Земельного кодексу Україн и самоврядний контроль за ви користанням та охороною земе ль в місті Києві здійснюєтьс я Київською міською радою.

При здійсненні Київськ ою міською радою вищезазначе них повноважень встановлено , що Фізична особа - підприєм ець ОСОБА_1 без правовста новлюючих документів, відпов ідно до яких право власності та право постійного користу вання на земельну ділянку ви никає після одержання її вла сником або користувачем доку мента, що посвідчує право вла сності чи право постійного к ористування земельною ділян кою, та його державної реєстр ації, а право на оренду земель ної ділянки виникає після ук ладення договору оренди і йо го державної реєстрації, вик ористовує земельну ділянку площею 20 кв.м., яка розташована яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Жукова, 53, у Деснянс ькому районі м. Києва під роз міщення павільйону, що є пору шенням вимог ст.ст. 125, 126 Земельн ого кодексу України. Приступ ати до використання земельно ї ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), о держання документа, що посві дчує право на неї, та державно ї реєстрації забороняється.

Факт самовільного ви користання спірної земельно ї ділянки підтверджується ак тами перевірки дотримання в имог земельного законодавст ва від 04 квітня 2008 року №471/03/81, від 24.03.2009р. №347/03, що складені Головни м управлінням земельних ресу рсів.

Нормами статті 212 Зем ельного кодексу України пере дбачено, що самовільно зайня ті земельні ділянки підлягаю ть поверненню власникам земл і або користувачам без відшк одування затрат, понесених з а час незаконного користуван ня ними, включаючи знесення б удинків, будівель і споруд, зд ійснюється за рахунок громад ян або юридичних осіб, які сам овільно зайняли земельні діл янки.

Згідно статті 3 Земел ьного кодексу України земель ні відносини регулюються Кон ституцією України, Земельним кодексом України та відпові дно до них нормативно-правов ими актами.

Статтею 13 Конституції Укр аїни визначено, що земля, її на дра, атмосферне повітря, водн і та інші природні ресурси, як і знаходяться в межах терито рії України, природні ресурс и її континентального шельфу , виключної (морської) економі чної зони є об"єктами права вл асності українського народу . Від імені українського наро ду права власника здійснюють органи державної влади та мі сцевого самоврядування в меж ах, визначених цією Конститу цією.

Відповідно до статті 40 Конс титуції України місцеве само врядування є правом територі альної громади - самостійно в ирішувати питання місцевого значення в межах Конституці ї і законів України.

Статтею 9 Земельного кодексу України, визначені п овноваження Київської і Сева стопольської міських рад у г алузі земельних відносин, до яких належить: розпорядженн я землями територіальної гро мади міста, передача земельн их ділянок комунальної власн ості у власність громадян та юридичних осіб, надання земе льних ділянок у користування із земель комунальної власн ості, вилучення земельних ді лянок із земель комунальної власності, вирішення інших п итань у галузі земельних від носин.

Відповідно до ст. 60 Зак ону України "Про місцеве само врядування в Україні" терито ріальним громадам сіл, селищ , міст, районів у містах належи ть право комунальної власнос ті на рухоме та нерухоме майн о, доходи місцевих бюджетів, і нші кошти, землю, природ ні ресурси, підприємства, уст анови та організації, в тому ч ислі банки, страхові товарис тва, а також пенсійні фонди, ча стку в майні підприємств, жит ловий фонд, нежитлові приміщ ення, заклади культури, освіт и, спорту, науки, соціального о бслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нер ухомі об"'єкти, визначені відп овідно до закону як об"єкти п рава комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Згідно п. 5 ст. 16 Закону У країни "Про місцеве самовряд ування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб"єкта комун альної власності здійснюють відповідні ради.

Відповідно до ст. 116 Зем ельного кодексу України під ставами для набуття права на землю є рішення органів місц евого самоврядування в межах їх повноважень.

Відповідно до пункту 1 с татті 124 Земельного кодексу Ук раїни передача земельних діл янок, що перебувають у держав ній або комунальній власност і, здійснюється на підставі р ішення відповідного органу в иконавчої влади або органу м ісцевого самоврядування шля хом укладення договору оренд и земельної ділянки.

Відповідно до пунктів 2, 3 ст атті 125 Земельного кодексу Укр аїни право на оренду земельн ої ділянки виникає після укл адення договору оренди і йог о державної реєстрації. Прис тупати до використання земел ьної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості ), одержання документа, що посв ідчує право на неї, та державн ої реєстрації забороняється .

Таким чином, матеріалами сп рави встановлено, що відпові дач безпідставно займає земе льну ділянку, чим порушує інт ереси держави щодо регулюван ня державою земельних віднос ин з метою створення умов для раціонального використання й охорони земель, рівноправн ого розвитку всіх форм власн ості на землю і господарюван ня.

Слід зазначити, що відповід но до частини 3 пункту 1 статті 211 Земельного кодексу України у разі самовільного зайнятт я земельних ділянок громадян и та юридичні особи несуть ци вільну, адміністративну або кримінальну відповідальніс ть.

Пунктом 1 статті 212 Земельног о кодексу України передбачен о, що самовільно зайняті земе льні ділянки підлягають пове рненню власникам землі або з емлекористувачам без відшко дування затрат понесених за час незаконного користуванн я ними.

Відповідно до ст. 33 Господар ського процесуального коде ксу України

кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог і заперечень.

Відповідач належних доказів правомірності корис тування спірною земельною ді лянкою суду не надав.

Враховуючи вищевикл адене, суд приходить до висно вку, що позовні вимоги є обгр унтованими, а тому підлягаю ть задоволенню в повному обс язі.

Витрати по сплаті державн ого мита та витрати на інформ аційно-технічне забезпеченн я судового процесу, відповід но до вимог ст. 49 ГПК України, п ідлягають стягненню з відпов ідача в доход Державного бюд жету України.

Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст. 33, 43, 44, 49, 82-85 Господа рського процесуального Коде ксу України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольни ти повністю.

Зобов' язати Фізичн у особу - підприємця ОСОБ А_1

(АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) повернути самовільно зайня ту земельну ділянку площею 20 кв.м., яка розташована за адре сою: м. Київ, вул. Жукова, 53 у Десн янському районі м. Києва у 7 - м и денний термін з дня набранн я рішення законної сили Київ ській міській раді (м. Київ, ву л. Хрещатик, 36, код )

Стягнути з Фізичної о соби - підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) в Доход Державного бюджету Ук раїни 85 грн. держмита

Стягнути з Фізичної о соби - підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) 118 грн. витрат на інформаційно-т ехнічне забезпечення судово го процесу до спеціального ф онду Державного бюджету по К ЕКД 22050000 «Оплата витрат з інфор маційно-технічного забезпеч ення розгляду справ у судах» .

Після набрання ріше нням законної сили видати на кази.

Суддя Т.Ю.Трофименк о

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.04.2009
Оприлюднено15.07.2010
Номер документу5747540
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —36/73

Рішення від 21.03.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Рішення від 29.04.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 09.07.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Будко Н.В.

Ухвала від 23.06.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Будко Н.В.

Ухвала від 27.05.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Будко Н.В.

Ухвала від 28.04.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Будко Н.В.

Ухвала від 12.05.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Будко Н.В.

Ухвала від 30.03.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Будко Н.В.

Ухвала від 12.03.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Будко Н.В.

Рішення від 18.06.2008

Господарське

Господарський суд Донецької області

Будко Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні