Постанова
від 25.05.2016 по справі 807/2417/15
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

25 травня 2016 рокум. Ужгород № 807/2417/15

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Шешеня О.М.

при секретарі Гелетей А.В.

за участю:

позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Тисагаз", представник - ОСОБА_1;

відповідача: Ужгородська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Закарпатській області, представник - ОСОБА_2;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Тисагаз" до Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Тисагаз» (далі-позивач) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області (далі-відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.12.2015 року № НОМЕР_1.

Позовні вимоги мотивовано наступним.

Заступником начальника відділу оподаткування юридичних осіб Ужгородської ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області ОСОБА_3 на підставі пункту 257.4 статті 257 розділу ІХ Податкового кодексу України (далі-ПК України) було проведено камеральну перевірку звітності з плати за користування надрами для видобування природного газу Товариства з обмеженою відповідальністю «Тисагаз» (код ЄДРПОУ 22091121) з використанням звітності з плати за користування надрами для видобування природного газу за І квартал 2015 року та інтегрованої картки з плати за користування надрами для видобування природного газу.

За результатами перевірки Заступником начальника відділу оподаткування юридичних осіб Ужгородської ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області ОСОБА_3 встановлено, що Позивачем на сплачено авансовий внесок суми податкових зобов'язань з рентної плати, визначений відповідно до податкового розрахунку за І квартал 2015 року по терміну 30.07.2015 року у сумі 8 224 853,31 грн., чим порушено п. 257.4 ст. 257 ПК України.

Відповідно до ОСОБА_4 перевірки, після подачі податкової звітності за ІІ квартал 2015 року відбулося зменшення нарахування авансових внесків, що призвело погашення заборгованості та виникнення невчасної сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з плати за користування надрами для видобування природного газу із запізненням.

Відповідно до Додатку № 1 «Розрахунок ШС» до ОСОБА_4 перевірки, на підставі пункту 126.1 ст. 126 ПК України Позивачеві нараховано штраф за ставкою 10% в загальному розмірі 822 485,32 гривень.

Позивачем 09.09.2015 року було подано Заперечення на ОСОБА_4 перевірки. В результаті розгляду заперечення ОСОБА_4 перевірки Ужгородської ОДПІ Головного управління ДФС у Закарпатській області від 04.09.2015 року № 553/15-00/2209121 залишено без змін, а заперечення Позивача (вих. № 309 від 09.09.2015 року) - без задоволення.

Як наслідок, на підставі ОСОБА_4 перевірки від 04.09.2015 року № 553/15-00/2209121 Ужгородською ОДПІ Головного управління ДФС у Закарпатській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.09.2015 року, за № НОМЕР_2, яким Позивача зобов'язано сплатити штраф у сумі 822 485,32 (вісімсот двадцять дві тисячі чотириста вісімдесят п'ять гривень 32 копійки) за платежем Плата за користування надрами для видобування природного газу.

Вказане податкове повідомлення-рішення було оскаржене в адміністративному порядку до Головного управління ДФС у Закарпатській області. Рішенням про результати розгляду скарги від 20.11.2015 року № 2354/10/07-16-10-04-44 Головним управлінням ДФС у Закарпатській області частково скасовано податкове повідомлення-рішення Ужгородської ОДПІ від 17.09.2015 року за № НОМЕР_2 в частині 148049,52 (сто сорок вісім тисяч сорок дев'ять гривень 52 копійки) штрафної санкції, однак залишено без задоволення скаргу Позивача від 24.09.2015 року № 332 на податкове повідомлення рішення від 17.09.2015 року № НОМЕР_2 в частині 674 435,80 грн.

На підставі Рішення про результати розгляду скарги від 20.11.2015р. № 2354/10/07-16-10-04-44 Головного управління ДФС у Закарпатській області та Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, Ужгородською ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області прийнято та вручено Позивачу податкове повідомлення-рішення від 08.12.2015 року № НОМЕР_1, яким Позивача зобов'язано сплатити штраф у сумі 674 435,80 (шістсот сімдесят чотири тисячі чотириста тридцять п'ять гривень 80 копійок) за платежем Плата за користування нардами для видобування природного газу.

Позивач вважає, що вищевказане податкове повідомлення-рішення від 08.12.2015 року № НОМЕР_1 Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області суперечить податковому законодавству, є протиправним та підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позов та просив задовольнити позовні вимоги повністю з підстав, викладених у позовній заяві.

В судовому засіданні представник відповідача заперечив щодо задоволення позову з підстав, викладених в запереченнях на позовну заяву (а.с.114-118) та просив відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, всебічно та повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що в задоволенні позову слід відмовити з наступних підстав.

Судом встановлено, що заступником начальника відділу оподаткування юридичних осіб Ужгородської ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області ОСОБА_3 на підставі п. 257.4 ст. 257 розділу ІХ ПК України проведено камеральну перевірку звітності з плати за користування надрами для видобування природного разу Товариства з обмеженою відповідальністю «Тисагаз».

За наслідками проведеної перевірки складено ОСОБА_4 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з плати за користування надрами для видобування природного газу від 04.09.2015 року № 553/15-00/22091121 (а.с.10-11), (далі - ОСОБА_4).

ОСОБА_5 камеральної перевірки встановлено, що ТОВ «Тисагаз» (код ЄДРПОУ 22091121) не сплачено авансовий внесок суми податкових зобов'язань з рентної плати, визначений відповідно до податкового розрахунку за І квартал 2015 року до терміну 30.07.2015 року у сумі 8 224 853,31 грн. (а.с.12), чим порушено п. 257.4 ст. 257 ПК України, оскільки після подачі податкової звітності за ІІ квартал 2015 року відбулося зменшення нарахування авансових внесків, що призвело до погашення заборгованості та виникнення невчасної сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з плати за користування надрами для видобування природного газу із запізненням.

На підставі вищевказаного ОСОБА_5 камеральної перевірки, Ужгородською ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області винесено податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 17.09.2015 року № НОМЕР_2 (а.с.23), яким Позивача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 822 485,32 грн. за платежем Плата за користування надрами для видобування природного газу, код платежу - 13030800.

Не погоджуючись з вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач подав скаргу на податкове повідомлення-рішення від 17.09.2015 року № 17.09.2015 року № НОМЕР_2 за вих. № 332 від 24 вересня 2015 року (а.с.17-22).

Рішенням про результати розгляду скарги від 20.11.2015 року № 2354/10/07-16-10-04-44 Головного управлінням ДФС у Закарпатській області (а.с.24-29) частково скасовано податкове повідомлення-рішення Ужгородської ОДПІ від 17.09.2015 року за № НОМЕР_2 в частині 148049,52 грн. штрафної санкції, однак залишено без задоволення скаргу Позивача від 24.09.2015 року № 332 на податкове повідомлення рішення від 17.09.2015 року № НОМЕР_2 в частині 674 435,80 грн.

В подальшому, на підставі ОСОБА_5 перевірки № 553/15-00/22091121 від 04.09.2015 року та рішення ГУ ДФС у Закарпатській області про результати розгляду скарги 2354/10/07-16-10-04-44 від 20.11.2015 винесено податкове повідомлення-рішення форми «Ш» від 08.12.2015 року № НОМЕР_1 (а.с.30), яким позивача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10 % у сумі 674 435,80 грн. (шістсот сімдесят чотири тисячі чотириста тридцять п'ять гривень 80 копійок).

Як вбачається та підтверджено матеріалами справи (акт перевірки від 04.09.2015р. №553/15-00/2209121 з додатком, інтегрована картка ТОВ "Тисагаз" з рентної плати за користування надрами (по платі за користування надрами для видобування природного газу) за 2015 рік) свідчать, що перевіркою (лист перевірки від 04.09.2015р. №553/15-00/2209121) встановлено, що ТОВ"Тисагаз" несвоєчасно із затримкою до 30 календарних днів сплатило 06, 19 серпня 2015 року (граничний термін сплати до 30 липня 2015 року) 740247,68грн. та 7484605,63 грн. узгодженої суми авансового внеску) з рентної плати, визначеної відповідно до податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за І квартал 2015 року.

В інтегрованій картці ТОВ "Тисагаз" 30 липня 2015 року Ужгородською ОДПІ проведено нарахування 24674922,59грн. узгоджених сум авансових внесків з рентної плати, визначених по податковому розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за І квартал 2015 року (вхідний №1500008109 Ужгородської ОДПІ від 12.05.2015), без врахування уточнюючого податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за І квартал 2015 року (вхідний №9151046888 Ужгородської ОДПІ від 17.07.2015р.).

За даними інтегрованої картки ТОВ "Тисагаз" з рентної плати за користування надрами податковий борг підприємства станом на 31.07.2015р. становив 8224853,31 грн.

ТОВ "Тисагаз" листом від 06 серпня 2015 року №265 (вхідний № 4055/10 Ужгородської ОДПІ від 06.08.2015р.) звернулось до Ужгородської ОДПІ з проханням не визнавати уточнюючий розрахунок з рентної плати за користування надрами (з додатками) за І квартал 2015 року, помилково поданий 17 липня 2015 року, у зв'язку з некоректним заповненням ряд. 4 «коригуючий коефіцієнт» та ряд. 7 «ставка сплати» в додатках №2 уточнюючого розрахунку.

ТОВ "Тисагаз" подало уточнюючий податковий розрахунок з плати за користування надрами за І квартал 2015 року (вхідний №9165194730 Ужгородської ОДПІ від 06.08.2015р.) на зменшення податкового зобов'язання на 740247,68грн., який 06.08.2015р. відображено в інтегрованій картці ТОВ "Тисагаз"- проведено зменшення нарахування рентної плати за І квартал 2015 року на 740247,68грн. та погашено борг авансового внеску у сумі 740247,68грн. ТОВ "Тисагаз" згідно податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за II квартал 2015 року (вхідний № НОМЕР_3 Ужгородської ОДПІ від 04.08.2015) узгодив податкове зобов'язання з рентної плати за II квартал 2015 року у сумі 8869711,06грн. В інтегрованій картці ТОВ "Тисагаз" 19 серпня 2015 року проведено нарахування 8869711,06 грн. рентної плати за II квартал 2015 року, зменшення нарахування на 24674922,59 грн. авансових внесків за II квартал 2015 року та погашено 7484605,63 грн. боргу авансового внеску.

Ужгородською ОДПІ не правомірно уточнюючому податковому розрахунку ТОВ "Тисагаз" з плати за користування надрами за І квартал 2015 року (вхідний № НОМЕР_4 від 17.07.2015р.) присвоєно статує «історія подання» та виключено з інтегрованої картки ТОВ "Тисагаз" з рентної плати за користування надрами нарахування (за цим уточнюючим розрахунком) зменшення суми податкового зобов'язання на 740247,68 грн.

Наявні документи (акт перевірки від 04.09.2015р. №553/15-00/2209121 з додатком, листи ТОВ "Тисагаз" від 11.03.2015 №73, від 08.04.2015 №122, від 12.05.2015 №159, від 06.08.2015 №265, від 09.09.2015 №309, лист Ужгородської ОДПІ від 16.09.2015 №2763/10/07-14-15-00, платіжні доручення віл 26.02.2015 №1168, від 26.02.2015 №1285, від 29.04.2015 №1392, від 19.05.2015 №1465, від 20.05.2015 №1467, від 29.05.2015 №1491, лист Ужгородської ОДІТІ від 16.09.2015 №2763/10/07-14-15-00, інтегрована картка ТОВ "Тисагаз" з рентної плати за користування надрами (по платі за користування надрами для видобування природного газ) за 2015 рік) свідчать, що:

- за даними інтегрованої картки ТОВ "Тисагаз" станом на 19.05.2015р. переплата з рентної плати за користування надрами підприємства становила 24675043,47грн.

- ТОВ "Тисагаз" згідно податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за І квартал 2015 року (вхідний №1500008109 від 12.05.2015) узгодив податкове зобов'язання з рентної плати за І квартал 2015 року у сумі 24674922,59 грн.

- ТОВ "Тисагаз" 20, 29 травня 2015 року згідно платіжних доручень ТОВ "Тисагаз" від 20.05.2015р. №1467, від 29.05.2015р. №1491 сплатило 16449948,40 грн. рентної плати за користування надрами;

- згідно податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за І квартал 2015 року (вхідний №1500008109 Ужгородської ОДГП від 12.05.2015) сума авансових внесків за травень, червень 2015 року (граничний термін сплати до 30 травня, до 30 червня 2015 року) становить 16449948,40 грн.;

- товариство "Тисагаз" 17 липня 2015 року подало уточнюючий податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за І квартал 2015 року (вхідний №9151046888 Ужгородської ОДГП від 17.07.2015р.), в якому нарахувало до зменшення суму податкового зобов'язання на 740247,68грн. Вказаний уточнюючий податковий розрахунок згідно квитанцій №1, №2 від 17.07.2015р. прийнятий Ужгородською ОДПІ;

- враховуючи уточнюючий податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за І квартал 2015 року (вхідний №9151046888 Ужгородської ОДПІ від 17.07.2015р.), а саме, зменшення суми рентної плати за користування надрами за І квартал 2015 року на 740247,68 грн. та зменшення суми авансових внесків за травень, червень 2015 року на 493498,46 грн., станом на 17.07.2015р. переплата становить 1233867,02 грн.;

- згідно уточнюючого податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за І квартал 2015 року (вхідний №9151046888 Ужгородської ОДПІ від 17.07.2015р.) сума авансового внеску за липень (граничний термін сплати до 30 липня 2015 року) становила 7978224,97 грн.;

- враховуючи уточнюючий податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за І квартал 2015 року (вхідний №9151046888 Ужгородської ОДПІ від 17.07.2015р.), станом на 29.07.2015р. податковий борг по авансовому внеску за липень 2015року становить 6744357,95грн.;

- ТОВ "Тисагаз" згідно податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за II квартал 2015 року (вхідний №9163795762 Ужгородської ОДПІ від 04.08.2015) узгодив податкове зобов'язання з рентної плати за II квартал 2015 року у сумі 8869711,06грн.;

- 19 серпня 2015 року згідно податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за II квартал 2015 року (вхідний №9163795762 від 04.08.2015) сума нарахування рентної плати за II квартал 2015 року - 8869711,06грн. та сума зменшення нарахування авансових внесків за II квартал 2015 року - 23934674,91грн.; внаслідок чого 19.08.2015р. сума погашеного боргу з авансового внеску за липень 2015 року становить 6744357,95грн.

Враховуючи вищевикладене, уточнюючий податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за І квартал 2015 року (вхідний №9151046888 від 17.07.2015р.), ТОВ «Тисагаз» в порушення п. 257.4 ст. 257 ПК України несвоєчасно із затримкою до 30 календарних днів сплатило 19 серпня 2015 року (в той час як граничний термін сплати до 30 липня 2015 року) 6 744 357,95грн. узгодженої суми авансового внеску з рентної тати.

Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України: грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України: податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. 257.1, п. 257.3, п. 257.4 п. 257.5 ст. 257 ПК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин): базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу.

Платник рентної плати до закінчення визначеного розділом II цього Кодексу граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, подає до відповідного контролюючого органу за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, податкову декларацію.

У податковому (звітному) періоді платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин та уповноважена особа, які здійснюють видобування нафти, конденсату, газу природного, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, платники рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та платники рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України сплачують авансові внески з рентної плати у податковому (звітному) періоді до 30 числа кожного місяця (у лютому - до 28 або 29 числа). Розмір таких авансових внесків складається з однієї третини суми податкових зобов'язань з рентної плати, визначеної у податковій декларації за попередній податковий (звітний) період.

Сума податкових зобов'язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації з урахуванням фактично сплачених авансових внесків.

Відповідно до п. 4.13.7 Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених Наказом Державної податкової служби України від 14.06.2012р. № 516 (далі-Методичні рекомендації): факт приймання звіту в електронній формі адресатом звітності від платника податків підтверджується другою квитанцією, у якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків (назва та код ЄДРПОУ підприємства), дата та час приймання звіту, реєстраційний номер, податковий період, за який подається звіт, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП ЦОЕЗ, здійснюється її шифрування, після чого друга квитанція надсилається платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до ОДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Відповідно до п. 4.18.1 вказаних Методичних рекомендацій: платник податків має право подати уточнюючий розрахунок, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням термінів давності, визначених ст. 102 ПК України) самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої ним податкової декларації.

Згідно з п. 4.18.4 Методичних рекомендацій: уточнюючий розрахунок, який відрізняється від основної декларації тільки позначкою, що включає в себе і нові показники, і суми податкових зобов'язань, у результаті самостійно виправленої помилки заноситься у період, який він уточнює (наприклад, декларація з податку на прибуток підприємств, банків, страховиків, звіти по рентних та ресурсних податках, платежах та ін.).

Відповідно до пункту 1 розділу ІІ Порядку ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 05.12.2013р. №765 (далі-Порядок): з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків територіальними органами Міндоходів відкриваються інтегровані картки платників за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися платниками, а для обліку сум передоплати - за кожним платником.

Згідно з пунктом 4 розділу ІІІ вищевказаного Порядку: нарахування податків, зборів та сум єдиного внеску в інтегрованій картці платника здійснюються відповідно до звітності, що подається платником до територіального органу Міндоходів, а також митних та інших платежів - на підставі оформленої митної декларації.

Нарахування узгоджених сум грошових зобов'язань за податками, зборами, митними платежами та сум єдиного внеску, нарахованих до сплати, в інтегрованій картці платника здійснюється датою граничного строку сплати таких нарахувань.

При поданні уточнюючого розрахунку, що збільшує або зменшує грошові зобов'язання минулих податкових періодів платника та ліквідаційної звітності, нарахування в інтегрованій картці платника проводиться датою його подання.

Окрім цього, як вбачається з матеріалів справи, позивач своїм листом «Про сплату авансових внесків з рентної плати за 2 квартал 2015р.» за вих. № 237 від 08 липня 2015р.(а.с.97-98) звертався до Державної фіскальної служби України з проханням погодити та дозволити ТОВ «Тисагаз» здійснити зарахування фактично сплачених авансових внесків з рентної плати за квітень та травень 2015 року в рахунок сплати авансового внеску за червень 2015 року (третій місяць 2 кварталу).

Листом Державної фіскальної служби від 05.08.2015 року № 16462/6/99-99-15-04-01-15 «Про надання інформації» (а.с.101), Державна фіскальна служба України зазначила, що у разі порушення повноти та своєчасності сплати авансових внесків з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, платник нестиме відповідальність згідно з відповідними нормам Податкового кодексу України (пп. 258.1.1 ст. 258.1 ст. 258 ПК України).

В своєму листі Позивач також зазначив про те, що у другому кварталі 2015 року ТОВ «Тисагаз» належить сплатити авансових внесків в сумі 24 674 992,59 гривень.

ТОВ «Тисагаз» на момент відправлення листа перераховано авансових платежів за квітень та травень 2015 року в сумі 16 449 948,40 гривень.

Водночас, в цьому ж листі вказує на те, що у зв'язку з значним скороченням обсягів видобутку природного газу не може сплачувати рентну плату, оскільки фактичні доходи підприємства є меншими за обов'язокові авансові внески за цей самий період (другий квартал 2015 року).

Проте, суд доводи позивача відхиляє, виходячи з наступних міркувань.

Відповідно до ст. 3 Господарського кодексу України: під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Разом з тим, подібне визначення міститься і у ПК України.

Згідно з пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України: господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Однією з основних ознак господарської діяльності є її ризиковість (ризиковий характер).

Окрім цього, відповідно до п. 87. 1 ст. 87 ПК України: джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Як вбачається з Листа ТОВ «Тисагаз» від 08.07.2015р., а також в позовній заяві, (а.с. 4-9) позивач сам фактично визнав обов'язок щодо сплати у ІІ кварталі 2015 року авансових внесків з рентної плати в загальній сумі 24 674 922,59 гривень, тому посилання позивача щодо необхідності зарахування сплаченої суми за квітень та травень 2015 року в розмірі 16 449 948,40 гривень в рахунок сплати за червень 2015 року авансових внесків є безпідставним, оскільки обов'язок щодо сплати податків та зборів є безумовним та прямо випливає з норм Конституції України.

Зокрема, відповідно до ст. 67 Конституції України: кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

У відповідності до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України: платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до пп. 258.1.1 п. 258.1 ст. 258 ПК України на платника рентної плати покладається відповідальність за правильність обчислення, повноту і своєчасність її внесення до бюджету згідно із нормами цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Відповідно до Листа Державної фіскальної служби України від 29.04.2015р. № 15542/7/99-99-15-04-01-17 «Про сплату авансових внесків з рентної плати»: окремі категорії платників рентної плати авансові внески у вигляді однієї третини суми податкових зобов'язань з Плати, визначеної у податковій декларації за І квартал, здійснюють до 30 числа у травні, червні та липні. Такий же порядок розповсюджується на наступні квартали.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, позивач несвоєчасно сплатив узгоджене грошове зобов'язання на загальну суму 6 744 357,95грн., що додатково підтверджується Додатком № 1 до ОСОБА_5 перевірки, а саме «Розрахунком штрафної санкції» (а.с.12), де в колонці «дата сплати» чітко зазначено 19.08.2015р.

Відповідно до п. 126.1 ст. 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (в тому числі авансові внески з рентної плати) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах, зокрема, при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Отже, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення - рішення від 08.12.2015 року № НОМЕР_1, яким позивача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10 % у сумі 674 435,80 грн. винесене з дотриманням норм чинного законодавства та не підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з ч. 2 ст. 3 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України.

Отже, беручи до уваги надані сторонами докази по справі та враховуючи положення ч. 2 ст. 71 КАС України, в силу яких в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності обов'язок щодо доказування покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, відповідач належними та допустимими доказами довів правомірність прийнятого ним податкового повідомлення-рішення від 08.12.2015р. № НОМЕР_1.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19, 94, 104-106, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1.В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Тисагаз" до Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.12.2015 року №0003681500 - відмовити.

2.Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Суддя ОСОБА_6

Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 25.05.2016 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано 30.05.2016 року.

Дата ухвалення рішення25.05.2016
Оприлюднено06.06.2016
Номер документу58011553
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/2417/15

Ухвала від 12.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 24.06.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Постанова від 25.05.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні