ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 травня 2016 р. Справа №876/2806/16
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді: Матковської З.М.,
суддів: Затолочного В.С., Каралюса В.М.,
при секретарі судового засідання: Коцур В.К.
з участю представників: позивача ОСОБА_1, відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2015 року у адміністративній справі №819/3302/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Т-ПС» до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області про зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Т-ПС» звернулося до суду з адміністративним позовом до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області про зобов'язання внести до системи електронного адміністрування податку на додану вартість ТОВ «Т-ПС» суми ПДВ, що містяться у податкових накладних, виписаних позивачем.
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 11.11.2015 р. позов задоволено повністю. Зобов'язано Тернопільську об'єднану державну податкову інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області внести до системи електронного адміністрування податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Т-ПС» суми податку на додану вартість, що містяться у наступних податкових накладних, виписаних таким платником: №19 від 19.08.2015 року - 10 500,00 грн. (ПДВ - 1 750,00 грн.); №20 від 19.08.2015 року. - 1 690, 50 грн. (ПДВ - 281,75 грн.); №21 від 19.08.2015 року. - 7 056,00 грн. (ПДВ - 1 176,00 грн.); №22 від 20.08.2015 року - 104 224,01 грн. (ПДВ - 17 370,67 грн.); №23 від 20.08.2015 року - 40 000,00 грн. (ПДВ - 6 666, 67 грн.); №24 від 21.08.2015 року - 77 066,99 грн. (ПДВ - 12 844,50 грн.); №25 від 21.08.2015 року. - 20 000,00 грн. (ПДВ - 3 333,33 грн.); №26 від 26.08.2015 року - 220 000,00 грн. (ПДВ - 36 666,67 грн.); №27 від 26.08.2015 року - 11 648,00 грн. (ПДВ - 1 941,33 грн.); №28 від 26.08.2015 року - 11 700,00 грн. (ПДВ 1 950,00 грн.); №29 від 27.08.2015 року - 7 444,80 грн. (ПДВ - 1 240,80 грн.); №30 від 27.08.2015 року - 6 091,20 грн. (ПДВ - 1 015,20 грн.); №31 від 27.08.2015 року - 7 500,00 грн. (ПДВ - 1 250,00 грн.); №32 від 31.08.2015 року - 217,80 грн. (ПДВ - 36,30 грн.); №33 від 31.08.2015 року - 108, 90 грн. (ПДВ - 18,15 грн.); №34 від 31.08.2015 року - 182,40 грн. (ПДВ - 30,40 грн.); № 35 від 31.08.2015 року - 34 708,80 грн. (ПДВ - 5 784,80 грн.); №36 від 31.08.2015 року - 80,00 грн. (ПДВ - 13,33 грн.); №37 від 31.08.2015 року - 64,00 грн. (ПДВ - 10,67 грн.); №38 від 31.08.2015 року - 200,10 грн. (ПДВ - 33,35 грн.); №2 від 01.09.2015 року - 6 960,00 грн. (ПДВ - 1 160,00 грн.); №3 від 04.09.2015 року - 58 814,60 грн. (ПДВ - 9 802,43 грн.).
Не погоджуючись із постановою суду першої інстанції, відповідачем подана апеляційна скарга, в якій зазначає, що постанова суду першої інстанції є незаконною та необґрунтованою, прийнятою з порушенням норм матеріального та процесуального права. Зокрема зазначає, що контролюючий орган діяв відповідно до норм податкового законодавства, оскільки анулювання свідоцтва платника ПДВ тягне за собою блокування у системі електронного адміністрування податку на додану вартість. Крім того, посилається на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду, якою відмовлено ТзОВ «Т-ПС» у задоволенні позову про скасування рішення про анулювання реєстрації платником податку. Просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову в повному обсязі.
В судовому засіданні апеляційного розгляду справи, представник відповідача апеляційну скаргу підтримав з підстав зазначених у скарзі, просив апеляційну скаргу задовольнити, постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову.
Представник позивача в судовому засіданні апеляційного розгляду справи, проти апеляційної скарги заперечила, просила скаргу залишити без задоволення, а постанову суду без змін. Зазначила, що відповідно до положення статей 185, 187, 200-1 Податкового кодексу України, податкові накладні повинні бути зареєстрованими, оскільки податкові накладні видані контрагентам відповідно до вимог податкового законодавства до прийняття податковим органом рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ та блокування системи електронного адміністрування ПДВ, а тому відповідні суми податку по вказаних податкових накладних мають бути відображені в системі електронного адміністрування ПДВ.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджується наступне. ТОВ «Т-ПС» зареєстроване як юридична особа з 25.06.2009 року, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та перебуває на обліку як платник податків у Тернопільській ОДПІ.
Позивач з 01.01.2013 року був зареєстрований платником ПДВ, про що відповідачем видане відповідне свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ №200089282 від 01.01.2013 року.
09.09.2015 року начальником Тернопільської ОДПІ прийнято рішення №55 про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ «Т-ПС» з 09.09.2015 року в зв'язку з внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб інформації щодо відсутності юридичної особи за адресою місцезнаходження і наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу ТОВ «Т-ПС».
Також встановлено, що станом на 09.09.2015 року, тобто до прийняття рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, позивачем як платником ПДВ були виписані наступні податкові накладні на загальну суму 626258,10 грн., у тому числі ПДВ 104 376,35 грн.: №19 від 19.08.2015 року - 10 500,00 грн. (ПДВ - 1 750,00 грн.); №20 від 19.08.2015 року. - 1 690, 50 грн. (ПДВ - 281,75 грн.); №21 від 19.08.2015 року. - 7 056,00 грн. (ПДВ - 1 176,00 грн.); №22 від 20.08.2015 року - 104 224,01 грн. (ПДВ - 17 370,67 грн.); №23 від 20.08.2015 року - 40 000,00 грн. (ПДВ - 6 666, 67 грн.); №24 від 21.08.2015 року - 77 066,99 грн. (ПДВ - 12 844,50 грн.); №25 від 21.08.2015 року. - 20 000,00 грн. (ПДВ - 3 333,33 грн.); №26 від 26.08.2015 року - 220 000,00 грн. (ПДВ - 36 666,67 грн.); №27 від 26.08.2015 року - 11 648,00 грн. (ПДВ - 1 941,33 грн.); №28 від 26.08.2015 року - 11 700,00 грн. (ПДВ 1 950,00 грн.); №29 від 27.08.2015 року - 7 444,80 грн. (ПДВ - 1 240,80 грн.); №30 від 27.08.2015 року - 6 091,20 грн. (ПДВ - 1 015,20 грн.); №31 від 27.08.2015 року - 7 500,00 грн. (ПДВ - 1 250,00 грн.); №32 від 31.08.2015 року - 217,80 грн. (ПДВ - 36,30 грн.); №33 від 31.08.2015 року - 108, 90 грн. (ПДВ - 18,15 грн.); №34 від 31.08.2015 року - 182,40 грн. (ПДВ - 30,40 грн.); №35 від 31.08.2015 року - 34 708,80 грн. (ПДВ - 5 784,80 грн.); №36 від 31.08.2015 року - 80,00 грн. (ПДВ - 13,33 грн.); №37 від 31.08.2015 року - 64,00 грн. (ПДВ - 10,67 грн.); №38 від 31.08.2015 року - 200,10 грн. (ПДВ - 33,35 грн.); №2 від 01.09.2015 року - 6 960,00 грн. (ПДВ - 1 160,00 грн.); №3 від 04.09.2015 року - 58 814,60 грн. (ПДВ - 9 802,43 грн.), (а.с. 16-37).
Вказані податкові накладні не були внесені позивачем до 09.09.2015 року до Єдиного реєстру податкових накладних.
З моменту прийняття рішення №55 від 09.09.2015 року про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ «Т-ПС» податковим органом було заблоковано доступ платника до системи електронного адміністрування ПДВ, внаслідок чого позивач не мав можливості зареєструвати вищевказані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд першої інстанції позов задовольнив з тих підстав, що позивач має право зареєструвати виписані ним, як ще зареєстрованим платником ПДВ, податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, тому такі підлягають внесенню до системи електронного адміністрування ПДВ ТОВ «Т-ПС» у порядку, передбаченому пунктом 200-1.3 статті 200 ПК України, і відповідні суми податку, що містяться у цих податкових накладних.
Колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального права та обставинам справи з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 185.1 статті 185 Податкового Кодексу України, об'єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема, з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Згідно з пунктом 187.1 статті 187 цього ж Кодексу, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної ПК України, скласти податкову накладну та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця); повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов'язань продавця, у порядку визначеному пунктом 201.4 статті 201 ПК України.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період (пункт 201.10 статті 201 ПК України).
Пунктом 39 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення ПК України визначено, що для податкових накладних, дата складення яких припадає на період з 1 липня по 30 вересня 2015 року включно, не застосовуються граничні строки реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлені пунктом 201.10 статті 201 цього Кодексу, та встановлюються такі строки реєстрації: податкові накладні, складені з 1 по 15 день (включно) місяця у період, зазначений в абзаці першому цього пункту, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних до останнього дня (включно) місяця, в якому вони були складені; податкові накладні, складені з 16 по останній день (включно) місяця у період, зазначений в абзаці першому цього пункту, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 числа (включно) місяця, наступного за місяцем, в якому вони були складені.
Судом встановлено, що ТзОВ «Т-ПС», як зареєстрований платник ПДВ, правомірно та підставно виписувало податкові накладні у період з 19.08.2015 року по 04.09.2015 року.
Вказані податкові накладні містять усі обов'язкові реквізити та відповідають усім вимогам, що передбачені пунктом 201.1 статті 201 ПК України. При цьому, позивач, ураховуючи положення пункту 39 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, мав право зареєструвати такі податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних у такі строки: до 15.09.2015 року (включно) - податкові накладні, які були складені в період з 19.08.2015 року по 31.08.2015 року; до 30.09.2015 року (включно) - податкові накладні, виписані у період з 01.09.2015 року по 04.09.2015 року.
Станом на день прийняття відповідачем рішення №55 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТзОВ «Т-ПС», позивач мав право на включення до податкового зобов'язання сум ПДВ за вказаними вище податковими накладними.
Як пояснив представник позивача, станом на 09.09.2015р. за вказаними податковими накладними товар був відвантажений та/або проведена оплата грошових коштів.
Таким чином, судом першої інстанції вірно зазначено, що подальше прийняття податковим органом рішення про анулювання реєстрації ТОВ «Т-ПС» як платника ПДВ не повинно позбавляти права позивача в межах законодавчо встановлених строків зареєструвати попередньо виписані ним (як ще зареєстрованим платником ПДВ) податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Основні принципи функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість визначено у статті 200-1 ПК України.
Відповідно до положень пункту 200-1.1 статті 200-1 ПК України система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку:
суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних;
суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України;
суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість;
суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;
інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Пунктом 200-1.2 статті 200 ПК України визначено, що платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Пунктом 200-1.3 статті 200 ПК України передбачено порядок обчислення суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок електронного адміністрування ПДВ затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 року №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість».
Відповідно до пункту 2 даної Постанови рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі - електронний рахунок) - це рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок. Для кожного платника податку Казначейством відкривається один електронний рахунок.
Згідно з даними витягу з системи електронного адміністрування ПДВ, сформованого станом на 16.09.2015 року по платнику ТОВ «Т-ПС» сума податку, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, становить 127 553,95 грн., загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, - 404 251,29 грн.; загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України, - 55 814,34 грн.; загальна сума поповнення з поточного рахунку платника рахунка в системі електронного адміністрування податку - 14 105,15 грн.; загальна сума податку за виданими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, - 354 717,83 грн. (а. с. 15).
Таким чином, судом першої інстанції вірно зазначено, що позивач має право зареєструвати виписані ним (як ще зареєстрованим платником ПДВ) податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, та такі підлягають внесенню до системи електронного адміністрування ПДВ ТОВ «Т-ПС» у порядку, передбаченому пунктом 200-1.3 статті 200 ПК України, і відповідні суми податку, що містяться у цих податкових накладних.
Крім того, оскільки норми податкового законодавства в частині реєстрації податкових накладних не містять жодних виключень, які б давали можливість не реєструвати спірні накладні, тому відповідач повинен виконати норми чинного законодавства.
Що стосується доводів апелянта про відсутність коштів на рахунках позивача, то вказана обставина не випливає на обов'язок по реєстрації податкових накладних у встановлений законом строк.
З урахуванням наведеного суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що позовні вимоги про зобов'язання відповідача внести до системи електронного адміністрування ПДВ ТОВ «Т-ПС» суми ПДВ, що містяться у податкових накладних, виписаних таким платником у період з 19.08.2015 року по 04.09.2015 року, підлягають до задоволення.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.
Приведені в апеляційні скарзі доводи, висновку суду не спростовують, а зводяться до переоцінки доказів та незгоди з ними.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких підстав апеляційна скарга задоволенню не підлягає, підстав для скасування постанови суду першої інстанції колегія суддів не знаходить.
Керуючись статтями 160 ч. 3, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Тернопільській області - залишити без задоволення, а постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2015 року у адміністративній справі №819/3302/15 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції, а у разі складення в повному обсязі відповідно до ч. 3 ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі.
Головуючий суддя З.М. Матковська
Судді В.С. Затолочний
ОСОБА_3
Повний текст ухвали складено 31.05.2016р.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2016 |
Оприлюднено | 06.06.2016 |
Номер документу | 58015480 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні