Ухвала
від 31.05.2016 по справі 585/1676/16-ц
РОМЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 585/1676/16-ц

Номер провадження 2/585/486/16

У Х В А Л А

I М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 травня 2016 року м.Ромни

Роменський міськрайонний суд Сумської області в складі:

головуючого судді Яковця О.Ф.

при секретарі Шемчук І.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду м. Ромни цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Роменської міської ради Сумської області, третя особа: виконавчий комітет Роменської міської ради Сумської області про визнання незаконним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовною заявою до Роменської міської ради Сумської області, третя особа: виконавчий комітет Роменської міської ради Сумської області про визнання незаконним та скасування рішення.

В позові ОСОБА_1 просить визнати незаконним та скасувати рішення 68 сесії Роменської міської ради Сумської області 6 скликання «Про надання дозволів на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічної документації із землеустрою».

Представник відповідача в судовому засіданні заявила клопотання та просила закрити провадження по даній справі, посилаючись на те, що розгляд даної справи віднесено до компетенції адміністративних судів.

Представник позивачки в судовому засіданні заперечував проти даного клопотання, вважав, що справа підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Суд, заслухавши думку сторін та дослідивши матеріали справи, вважає, що клопотання підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до частини другої статті 2 КАС до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 17 КАС компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

До компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

За правилами частини першої статті 123 ЗК надання земельних ділянок комунальної власності у користування здійснюється, зокрема, органами місцевого самоврядування на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у випадках, передбачених законом, або на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). При цьому розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, передбачених статтею 122 цього Кодексу.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні (частина третя статті 123 ЗК).

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186 цього Кодексу.

Системний аналіз наведених норм права дає підстави вважати, що ними встановлені підстави, порядок, строки передачі земельної ділянки у користування (оренду) громадян та органи, уповноважені розглядати ці питання. Вони передбачають, зокрема, що для передачі земельної ділянки у користування (оренду) зацікавлена особа звертається до відповідних органів із заявами для отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та для надання її у користування, за результатами розгляду яких визначені в статті 123 ЗК органи приймають одне з відповідних рішень. Отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у користування (оренду).

В справі, що розглядається за позовом ОСОБА_1 до Роменської міської ради Сумської області, третя особа: виконавчий комітет Роменської міської ради Сумської області , предметом спору є визнання незаконним та скасування рішення Роменської міської ради «Про надання дозволів на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічної документації із землеустрою».

При винесенні даного рішення сесія Роменської міської ради реалізувала свої функції у сфері управління діяльністю.

Цим рішенням не вирішено питання про право власності на земельну ділянку, а надавався лише дозвіл на розроблення проекту землеустрою.

Це свідчить про те, що при винесенні рішення про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою Роменська міська рада виконувала свої владні управлінські функції у сфері земельних правовідносин, які не пов'язані із вирішенням питання щодо розпорядження землею та передання права на неї іншим суб'єктам.

Оскільки міською радою при винесенні рішення «Про надання дозволів на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічної документації із землеустрою» реалізовано свої владні управлінські функції, то спірні правовідносини є публічно-правовими і відповідно до п.1 ч.2 ст. 17 КАС України на дані правовідносини поширена компетенція адміністративних судів.

Аналогічна позиція висвітлена в Постанові ВСУ від 19 січня 2016 року № 824/167/15-а.

Відповідно до ст. 360-7 ЦПК України, висновок щодо застосування норм права, викладений у постанові Верховного Суду України, має враховуватися іншими судами загальної юрисдикції при застосуванні таких норм права.

Згідно ст. 205 ч. 1 п. 1 ЦПК України суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Оскільки в суді встановлено, що спірні правовідносини, які склалися між ОСОБА_1 та Роменською міською радою виникли із публічно правових і підпадають під компетенцію адміністративного суду, то дана справа не може розглядатися в порядку цивільного судочинства.

Тому провадження по даній справі необхідно закрити та роз'яснити позивачці, що вона може звернутися з даним позовом в порядку адміністративного судочинства.

Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 205, 206 ЦПК України, -

У Х В А Л И В :

Закрити провадження по справі за заявою ОСОБА_1 до Роменської міської ради Сумської області, третя особа: виконавчий комітет Роменської міської ради Сумської області про визнання незаконним та скасування рішення.

Роз'яснити ОСОБА_1, що вона має право звернутися з даним позовом в порядку адміністративного судочинства.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Апеляційного суду Сумської області через Роменський міськрайонний суд Сумської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 5 днів з дня її проголошення, а особами , без участі яких було проголошено судове рішення - протягом 5 днів з дня отримання копії цієї ухвали

Суддя підпис…

Копія вірна:

Суддя Роменського міськрайонного суду ОСОБА_2

СудРоменський міськрайонний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення31.05.2016
Оприлюднено06.06.2016
Номер документу58037065
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —585/1676/16-ц

Ухвала від 22.06.2016

Цивільне

Апеляційний суд Сумської області

Криворотенко В. І.

Ухвала від 22.06.2016

Цивільне

Апеляційний суд Сумської області

Криворотенко В. І.

Ухвала від 08.06.2016

Цивільне

Апеляційний суд Сумської області

Криворотенко В. І.

Ухвала від 31.05.2016

Цивільне

Роменський міськрайонний суд Сумської області

Яковець О. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні