Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
01 червня 2016 р. № 820/2084/16
Харківський окружний адміністративний суд у складі: Головуючого судді - Зінченка А.В.
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» до Східної об’єднаної державної податкової інспекції м.Харкова Головного Управління ДФС у Харківській області про визнання дій неправомірними та зобов’язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА», звернувся до суду з адміністративним позовом до Східної об'єднаної державної податкової інспекції м.Харкова Головного Управління ДФС у Харківській області, в якому, просить суд визнати неправомірними дії Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області щодо неприйняття та не визнання як податкова звітність податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за №1600009801, Додаток 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за № НОМЕР_1 ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» (код 37093855) та не внесення і не відображення податкових показників в електронну базу даних «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДФС України», в інформаційну базу даних «Податковий блок», «Систему співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДФС України» та інших електронних інформаційних баз даних сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» (код 37093855) в податковій декларації з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за №1600009801 та Додатку 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за №1600009802 та зобов'язати Східну об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області прийняти та визнати як податкову звітність податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за №1600009801, Додаток 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за № НОМЕР_1 ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» (код 37093855) та не внести і відобразити показники податкової звітності ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» (код 37093855) в електронній базі даних «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДФС України», в інформаційній базі даних «Податковий блок», «Систему співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДФС України» та інших електронних інформаційних базах даних сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» (код 37093855) в податковій декларації з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за №1600009801 та Додатку 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за № НОМЕР_1.
Позивач вважає дії відповідача неправомірними, необґрунтованими, безпідставними у зв’язку з відсутністю порушень з боку позивача податкового законодавства.
В судове засідання представник позивача не прибув, але надав до суду клопотання, в якому просив суд позов задовольнити, з посиланням на обставини викладені в позовній заяві та справу розглядати за його відсутності.
В судове засідання представник відповідача не прибув, про час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, а тому суд приходить до висновку про розгляд справи за його відсутністю.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи вищевикладене, суд відповідно до ст. 128 КАС України ухвалив проводити судовий розгляд справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини справи.
Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» перебуває на обліку у Східній об’єднаній державній податковій інспекції м. Харкова Головного Управління ДФС у Харківській області.
ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» (код 37093855) має статус платника ПДВ, що підтверджується Витягами з реєстру платників ПДВ №1520314500606 від 11.11.2015р. та №1620324500366 від 11.02.2016 р. Індивідуальний податковий номер підприємства - 370938520310.
20.10.2015 р. товариством було укладено Договір про визнання електронних документів з ДПІ у Київському районі м. Харкова ГУ ДФС у Х/О, де на час укладення підприємство перебувало на обліку.
Однак в грудні 2015 року ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» (код 37093855) змінило місцезнаходження та було взято на облік як платник податків Східною ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Х/О.
Східною ОДПІ м. Харкова вказаний Договір було розірвано в односторонньому порядку, про що підприємство дізналося під час реєстрації податкової накладної в ЄРПН 29.02.2016 р.
Враховуючи вказані обставини та керуючись п. 49.4. ст. 49 Податкового кодексу України, особисто директором підприємства, було подано до Східної ОДПІ м. Харкова: податкову декларацію з податку на додану вартість від 21.03.2016 р. №1600009801 за лютий 2016р; додаток №5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» від 21.03.2016 р. №1600009802.
Встановлено, що зауважень щодо складання за встановленою формою, наявності обов'язкових реквізитів податкової звітності тощо, під час її подачі, у службових осіб Східної ОДПІ м. Харкова не було, про що свідчить відповідний штамп ДПІ на заяві про прийняття вказаної звітності.
Однак, листом №3473/10/20-38-12-01-20 від 24.03.2016р. Східна ОДПІ м. Харкова повідомила позивача, що податкова звітність з ПДВ ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ ОПОРА» (код 37093855) за лютий 2016 року від 21.03.2016 року заповнена та подана всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, а саме: невідповідність даних податкової декларації та додатку №5 та вказана звітність з ПДВ не була визнана «як податкова декларація з ПДВ», податкові показники відображені в ній не були внесені в відповідні електронні бази даних ДФС. Також підприємству запропоновано подати нову звітність, оформлену згідно діючим законодавством.
Вказані дії Східної ОДПІ м. Харкова щодо неприйняття податкової звітності «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ ОПОРА» з ПДВ за лютий 2016 року на підставі не дійсних фактів, а саме - невідповідність даних податкової декларації та додатку №5 та не відображення податкових показників, визначених в ній, в відповідних електронних базах ДФС суд вважає неправомірними з наступних підстав.
Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Суд вказує, що відповідно до п.п.49.1,49.2 ст.49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Згідно п.49.3 ст.49 ПК України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до п. 49.4. ст. 49 ПК України, платники податків, що Належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до контролюючого органу в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі до контролюючого органу всіма платниками цього податку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
У разі розірвання контролюючим органом в односторонньому порядку договору про визнання електронних документів платник податків, договір з яким розірвано, має право до складання нового договору подавати податкову звітність у спосіб, визначений підпунктами "а" і "б" пункту 49.3 цієї статті.
Згідно з п. 49.8 ст. 49 ПК України прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Пунктом 49.9 статті 49 ПК України визначено, що за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.
За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою: за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) контролюючого органу, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв'язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення контролюючому органу, у разі надсилання податкової декларації поштою; у разі, якщо контролюючий орган із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк.
На підставі п. 49.10. ст. 49 ПК України, відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється.
Отже, процедура прийняття податкової декларації полягає у вчиненні посадовою особою контролюючого органу фактичних дій із: 1) перевірки наявності та достовірності заповнення обов'язкових реквізитів, передбачених п.п.48.3,48.4 ст. 48 ПК України; 2) реєстрації податкової декларації у день її отримання контролюючим органом.
Процедура перенесення інформації з документів податкової звітності до електронних баз контролюючих органів визначена Методичними рекомендаціями щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затвердженими наказом ДПС України від 14.06.2012 р. № 516.
Згідно п.5.1 Методичних рекомендацій обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом приймання та обробки податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію.
Положеннями п.5.4 Методичних рекомендацій визначено, що 4 за відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником податків на паперових (електронних) носіях, несуть відповідальність підрозділи, що приймають податкову звітність.
Відповідно до п.5.6 Методичних рекомендацій імпорт до АІС "Облік податків і платежів" інформації про грошові зобов'язання, самостійно визначені платником податків, виконується підрозділом прогнозування, аналізу, обліку та звітності на підставі реєстрів нарахованих сум.
Суд зазначає, що наслідком прийняття податкової декларації є вчинення контролюючим органом дій по відображенню показників декларації в автоматизованій системі "Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДФС України", електронної бази АІС "Податковий блок" та до облікової картки платника податків в розрізі контрагентів, задекларованих позивачем показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Між тим, судом встановлено, що показники податкової декларації ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ ОПОРА» з ПДВ за лютий 2016 року також неправомірно не відображені у відповідних електронних базах контролюючого органу.
В судовому засіданні знайшло своє підтвердження, що жодних підстав для не прийняття податкової звітності з ПДВ за лютий 2016 року, не відображення показників вказаної податкової звітності ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ ОПОРА» в електронних базах, окрім обставин, які не залежать від підприємства, не має.
Отже, беручи до уваги вищенаведене, суд приходить до висновку, що дії податкового органу є не правомірними та такими, що порушують норми діючого законодавства.
Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Вирішуючи спір, суд бере до уваги, що відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідачем не надано суду докази правомірності своїх дій.
Таким чином, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є документально та нормативно обґрунтованими, законними, правомірними, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 94, 160-163, 167, 254 КАС України , суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов - задовольнити.
Визнати неправомірними дії Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області щодо неприйняття та не визнання як податкова звітність податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за №1600009801, Додаток 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за № НОМЕР_1 ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» (код 37093855) та не внесення і не відображення податкових показників в електронну базу даних «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДФС України», в інформаційну базу даних «Податковий блок», «Систему співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДФС України» та інших електронних інформаційних баз даних сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» (код 37093855) в податковій декларації з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за №1600009801 та Додатку 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за № НОМЕР_1.
Зобов'язати Східну об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області прийняти та визнати як податкову звітність податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за №1600009801, Додаток 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за № НОМЕР_1 ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» (код 37093855) та не внести і відобразити показники податкової звітності ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» (код 37093855) в електронній базі даних «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДФС України», в інформаційній базі даних «Податковий блок», «Систему співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДФС України» та інших електронних інформаційних базах даних сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» (код 37093855) в податковій декларації з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за №1600009801 та Додатку 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за лютий 2016 року від 21.03.2016 року за № НОМЕР_1.
Стягнути зі Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області (код 39858581) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕГІОНАЛЬНА КОМПАНІЯ «ОПОРА» (код 37093855) сплачений при поданні позову судовий збір в розмірі 2756 (дві тисячі сімсот п'ятдесят шість) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги.
Суддя А.В. Зінченко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2016 |
Оприлюднено | 06.06.2016 |
Номер документу | 58040091 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні