Постанова
від 07.04.2016 по справі 805/625/16-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 квітня 2016 р. Справа №805/625/16-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

час прийняття постанови: 11 година 45 хвилин

Донецький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Кравченко Т.О.

при секретарі судового засідання Проніні Д.С.

за участі

представника позивача - Бабіч Н.А. - на підставі довіреності

представника відповідача - Косарєвої І.В. - на підставі довіреності

представника третьої особи - Пархоменка А.Ю. - на підставі довіреності

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань адміністративну справу за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Димитрові Донецької області до Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Державне підприємство «Красноармійськвугілля», про скасування постанови про зупинення виконавчого провадження, -

встановив:

25 лютого 2016 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Димитрові Донецької області (далі - позивача або Відділення Фонду), датований 19 лютого 2016 року і того ж дня надісланий на адресу суду, до Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області (далі - відповідач), в якому позивач просив скасувати постанову про зупинення виконавчого провадження ВП № 49218637 від 05 листопада 2015 року.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив наступне.

05 листопад 2015 року державним виконавцем винесено постанову про зупинення виконавчого провадження ВП 49218637 з примусового виконання виконавчого листа, виданого Донецьким окружним адміністративним судом у справі № 2а-17538/09/0570, про стягнення з державного підприємства «Красноармійськвугілля» на користь Відділення Фонду заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 6 877 771,20 грн. (залишок - 1 804 909,63 грн.).

Виконавче провадження зупинено на підставі п. 15 ч. 1 ст. 37 Закону України «Про виконавче провадження», у зв'язку з тим, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2015 року № 271 «Про проведення прозорої приватизації у 2015 року» відокремлені підрозділи державного підприємства «Красноармійськвугілля» шахта «Димитрова», шахта «Центральна», шахта «Стаханова» та шахта «Родинська» підлягали приватизації.

Позивач відзначав, що згідно з п. 15 ч. 1 ст. 37 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження підлягає обов'язковому зупиненню, зокрема, у випадку внесення підприємства паливно-енергетичного комплексу до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу».

В мотивувальній частині спірної постанови ВП № 49218637 від 05 листопада 2015 року державний виконавець посилається на постанову Кабінету Міністрів України від 12 травня 2015 року № 271 «Про проведення прозорої приватизації у 2015 році», відповідно до якої відокремлені підрозділи державного підприємства «Красноармійськвугілля» шахта «Димитрова», шахта «Центральна», шахта «Стаханова» та шахта «Родинська» включені до об'єктів приватизації.

Позивач доводив, що згідно з ч. 2 ст. 13 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» на строк до трьох років з моменту завершення приватизації встановлюється мораторій на застосування процедури примусової реалізації майна об'єктів приватизації шляхом зупинення виконавчого провадження та мораторій на порушення справ про банкрутство вугледобувних підприємств, які поширюються лише на борги, що утворилися на момент завершення приватизації.

Проте, за приписами ч. 1 ст. 2 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» особливими умовами приватизації вугледобувних підприємств є продаж усіх акцій, що належать державі (без обмеження у державній власності пакетів акцій) у статутних капіталах акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств; встановлення на строк до трьох років з моменту завершення приватизації мораторію на застосування процедури примусової реалізації майна об'єктів приватизації шляхом зупинення виконавчого провадження та мораторію на порушення справ про банкрутство вугледобувних підприємств, які поширюються лише на борги, що утворилися на момент завершення приватизації. Мораторій не застосовується щодо рішень про виплату заробітної плати, вихідної допомоги, інших виплат (компенсацій), що належать працівнику у зв'язку з трудовими відносинами, відшкодування матеріальної (майнової) шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, стягнення аліментів та рішень про стягнення заборгованості зі сплати внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування і заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України, а також щодо рішень про стягнення заборгованості за електричну енергію і послуги з її передачі та розподілу.

Позивач зазначав, що на виконанні у відповідача знаходиться виконавче провадження ВП № 49218637 з примусового виконання виконавчого листа № 2а-17538/09/0570 про стягнення з державного підприємства Красноармійськвугілля на користь Відділення Фонду недоїмки зі сплати страхових внесків в розмірі 6 877 771,20 грн., а тому мораторій на застосування процедури примусової реалізації майна підприємства боржника шляхом зупинення виконавчого провадження в даному випадку не застосовується (а.с. 5-8, 59-62).

В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги з підстав, викладених в адміністративному позові, надала пояснення, аналогічні тим, що наведені у позовній заяві, просила задовольнити позов.

Відповідач - Відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області позов не визнав, надав письмові заперечення, сутність яких полягала у наступному.

04 листопада 2015 року до відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області надійшов виконавчий лист № 2а-17538/09/0570, виданий Донецьким окружним адміністративним судом 13 липня 2015 року, про стягнення з державного підприємства «Красноармійськвугілля» на користь Відділення Фонду заборгованості по сплаті страхових внесків за період з 01 липня 2009 року по 01 жовтня 2009 року у розмірі 6 877 771,20 грн. (залишок 1 804 909,63 грн.).

04 листопад 2015 року державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 49218637, копії якої скеровано сторонам виконавчого провадження.

Листом від 03 червня 2015 року державне підприємство «Красноармійськвугілля» повідомило відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області про наявність обставин, що обумовлюють обов'язкове зупинення виконавчого провадження і передбачені п.п. 15, 17 ст. 37 Закону України «Про виконавче провадження».

05 листопада 2015 року виконавче провадження ВП № 49218637 зупинено на підставі п.п. 15, 17 ст. 37 Закону України «Про виконавче провадження», оскільки згідно даних Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процесі погашення заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу» станом на 12 травня 2015 року державне підприємство «Красноармійськвугілля» було включено до вказаного Реєстру; а згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2015 року № 271 «Про проведення прозорої приватизації у 2015 року» відокремлені підрозділи державного підприємства «Красноармійськвугілля», а саме «Шахта «Димитрова», «Шахта «Центральна», «Шахта «Стаханова», «Шахта «Родинська», підлягали приватизації.

Посилаючись на ч. 1 ст. 13 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств», відповідач стверджував, що з метою недопущення банкрутства вугледобувних підприємств, збереження сировинної бази металургійного та енергетичного комплексів з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства до моменту завершення приватизації встановлюється мораторій на застосування процедури примусової реалізації майна об'єктів приватизації шляхом зупинення виконавчого провадження та мораторій на порушення справ про банкрутство вугледобувних підприємств.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» особливими умовами приватизації вугледобувних підприємств є продаж усіх акцій, що належать державі (без обмеження у державній власності пакетів акцій) у статутних капіталах акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств; встановлення на строк до трьох років з моменту завершення приватизації мораторію на застосування процедури примусової реалізації майна об'єктів приватизації шляхом зупинення виконавчого провадження та мораторію на порушення справ про банкрутство вугледобувних підприємств, які поширюються лише на борги, що утворилися на момент завершення приватизації. Мораторій не застосовується щодо рішень про виплату заробітної плати, вихідної допомоги, інших виплат (компенсацій), що належать працівнику у зв'язку з трудовими відносинами, відшкодування матеріальної (майнової) шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, стягнення аліментів та рішень про стягнення заборгованості зі сплати внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування і заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України, а також щодо рішень про стягнення заборгованості за електричну енергію і послуги з її передачі та розподілу.

Відповідач стверджував, що мораторій на застосування процедури примусової реалізації майна об'єктів приватизації шляхом зупинення виконавчого провадження фактично та юридично застосовується двічі: 1) на період від прийняття рішення про приватизацію і до завершення приватизації (ст. 13); 2) на строк до трьох років з моменту завершення приватизації (ст. 2).

Відповідач доводив, що мораторій, який встановлюється на строк до трьох років з моменту завершення приватизації, поширюється лише на борги, що утворилися на момент завершення приватизації, і не застосовується до спірних правовідносин, а саме: рішень про стягнення заборгованості із сплати внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідач наголошував на тому, відповідно до виконавчого листа № 2а/17538/09/0570 заборгованість зі сплати страхових внесків утворилася ще у 2009 році, тобто до прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2015 року № 271 «Про проведення прозорої приватизації у 2015 року», а не після завершення приватизації, як це передбачено ч. 1 ст. 2 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств».

Відповідач стверджував, що з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства до момент завершення приватизації встановлюється мораторій на застосування процедури примусової реалізації майна об'єктів приватизації шляхом зупинення виконавчого провадження, який не містить жодних виключень щодо спірних правовідносин, до яких він не застосовується, тобто цей мораторій поширюється на всі зобов'язання боржника.

З урахуванням наведеного відповідач просив відмовити у задоволенні позову (а.с. 86-88).

В судовому засіданні представник відповідача позов не визнала з підстав, викладених у письмових запереченнях, надала пояснення, аналогічні тим, що наведені у запереченнях, просила відмовити в позові.

Ухвалою від 29 лютого 2016 року до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, залучене державне підприємство «Красноармійськвугілля» (а.с. 32).

В судовому засіданні представник третьої особи надав пояснення, аналогічні тим, що надані представником відповідача, позовні вимоги вважав необґрунтованими, а тому просив залишити позов без задоволення.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України здійснювалося повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Позивач - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Димитрові Донецької області (ідентифікаційний код 25968010) зареєстроване як юридична особа 26 грудня 2000 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис за номером 1 259 120 0000 000322, що встановлено на підставі виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії ААВ № 755103 (а.с. 9).

Головне територіальне управління юстиції у Донецькій області (ідентифікаційний код 34898944) зареєстроване як юридична особа, про що 20 лютого 2007 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис за номером 1 266 102 0000 024231 (а.с. 115-116).

Відповідач - відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби входить в структуру Головного територіального управління юстиції у Донецькій області.

Третя особа - державне підприємство «Красноармійськвугілля» (ідентифікаційний код 32087941) зареєстроване як юридична особа 25 березня 2003 року, про що 27 серпня 2004 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис за номером 1 259 120 0000 000014.

Державне підприємство «Красноармійськвугілля» належить до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, його основним видом господарської діяльності є код КВЕД 05.10 «Добування кам'яного вугілля».

В структуру державного підприємства «Красноармійськвугілля» входить низка відокремлених підрозділів без статусу юридичної особи, а саме: відокремлений підрозділ «Автомобіліст» (ідентифікаційний код 33505015), відокремлений підрозділ Красноармійський вузол виробничо-технологічного зв'язку (ідентифікаційний код 33505036), відокремлений підрозділ «Стандарт» (ідентифікаційний код 33504996), відокремлений підрозділ «Шахта «Родинська» (ідентифікаційний код 33504980), відокремлений підрозділ «Шахта «Стаханова» (ідентифікаційний код 33504964), відокремлений підрозділ «Шахта «Центральна» (ідентифікаційний код 33839076), відокремлений підрозділ «Шахта «Димитрова» (ідентифікаційний код 33839081) та відокремлений підрозділ «Вуглепостач» (ідентифікаційний код 37155607) (а.с. 117-123).

12 травня 2015 року Кабінетом Міністрів України прийнята постанова № 271 «Про проведення прозорої та конкурентної приватизації у 2015 році».

Пунктом 1 цієї постанови Кабінету Міністрів України затверджений Перелік об'єктів державної власності, що підлягають приватизації у 2015 році, згідно з додатком 1; Перелік об'єктів державної власності, що підлягають приватизації у 2015 році після їх виключення із Закону України «Про перелік об'єктів державної власності, що не підлягають приватизації», згідно з додатком 2.

Пунктом 4 згаданої постанови Кабінету Міністрів України уповноваженим органам управління державним майном доручено у разі потреби здійснити передприватизаційну підготовку об'єктів державної власності, які підлягають підготовці до продажу, та передати їх в установленому порядку Фондові державного майна.

Так, до Переліку об'єктів державної власності, що підлягають приватизації у 2015 році, включені відокремлений підрозділ «Шахта «Димитрова» державного підприємства «Красноармійськвугілля» (ідентифікаційний код 33839081), відокремлений підрозділ «Шахта «Центральна» державного підприємства «Красноармійськвугілля» (ідентифікаційний код 33839076), відокремлений підрозділ «Шахта «Стаханова» державного підприємства «Красноармійськвугілля» (ідентифікаційний код 33504964) та відокремлений підрозділ «Шахта «Родинська» державного підприємства «Красноармійськвугілля» (ідентифікаційний код 33504980).

При цьому безпосередньо державне підприємство «Красноармійськвугілля» (ідентифікаційний код 32087941) до Переліку об'єктів державної власності, що підлягають приватизації у 2015 році включено не було (а.с. 67-69).

13 липня 2015 року Донецький окружний адміністративний суд видав Відділенню Фонду дублікат виконавчого листа у справі № 2а-17538/09/0570 (а.с. 91).

28 жовтня 2015 року Відділення Фонду звернулося до відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області із заявою № 01-06/27-684 про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа № 2а-17538/09/0570 (а.с. 90).

04 листопада 2015 року головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області Косаревою І.В. відкрито виконавче провадження ВП № 49218637 з примусового виконання виконавчого листа № 2а-17538/09/0570, виданого Донецьким окружним адміністративним судом 13 липня 2015 року, про стягнення з ДП «Красноармійськвугілля» на користь Відділу Фонду заборгованості по сплаті страхових внесків за період з 01 липня 2009 року по 01 жовтня 2009 року у розмірі 6 877 771,20 грн.

Боржнику наданий строк для добровільного виконання до 11 листопада 2015 року (а.с. 19, 92).

Разом із супровідним листом від 04 листопада 2015 року № 151/3-15П (4330-4331) копії постанови про відкриття виконавчого провадження надіслані на адресу стягувача та боржника (а.с. 93).

05 листопада 2015 року головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області Косаревою І.В. у виконавчому провадженні ВП № 49218637 винесена постанова про зупинення виконавчого провадження.

Постанова мотивована тим, що згідно даних Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу» станом на 12 травня 2015 року боржник - державне підприємство «Красноармійськвугілля» включений до вказаного Реєстру.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2015 року № 271 «Про проведення прозорої приватизації у 2015 році» підлягають приватизації у 2015 році - відокремлений підрозділ «Шахта «Димитрова», відокремлений підрозділ «Шахта «Центральна», відокремлений підрозділ «Шахта «Стаханова» та відокремлений підрозділ «Шахта «Родинська» державного підприємства «Красноармійськвугілля».

Ураховуючи викладене та керуючись п. 17 ч. 1 ст. 37, ст. 39 Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець постановив зупинити виконавче провадження ВП № 49218637 до розгляду справи по суті.

05 листопада 2015 року постанова про зупинення виконавчого провадження затверджена начальником відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області Буханцовим О.В. (а.с. 20-22, 94).

Разом із супровідним листом від 05 листопада 2015 року № 151/3-15П копії постанови про зупинення виконавчого провадження надіслані на адресу стягувача та боржника (а.с. 95).

21 грудня 2015 року Відділення Фонду звернулося до відділу примусового виконання рішень Головного територіального управління юстиції у Донецькій області із скаргою за № 01-06/27-863, в якій, посилаючись на ч. 1 ст. 2, ч. 2 ст. 13 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств», просило скасувати постанову про зупинення виконавчого провадження ВП № 49218637 від 05 листопада 2015 року (а.с. 23).

Листом від 31 грудня 2015 року № 5559 у відповідь на звернення Відділення Фонду від 08 грудня 2015 року № 01-03/27-826 відділ примусового виконання рішень Головного територіального управління юстиції у Донецькій області повідомив стягувача про те, що постановою державного виконавця від 05 листопада 2015 року виконавче провадження ВП № 49218637 зупинено на підставі п. 17 ч. 1 ст. 37 Закону України «Про виконавче провадження» (а.с. 77-78).

Цей лист отриманий позивачем 20 січня 2016 року та зареєстрований за вхідним № 01-27-055, про що свідчить штамп реєстрації вхідної кореспонденції (а.с. 77).

Листом від 31 грудня 2015 року № 5560 відповідач повідомив позивача про те, що скарга від 21 грудня 2015 року № 01-06/27-863, яка подана Відділенням Фонду на постанову про зупинення виконавчого провадження ВП № 49218637 від 05 листопада 2015 року, залишена без задоволення (а.с. 79-80).

Зазначений лист отриманий позивачем 20 січня 2016 року та зареєстрований за вхідним № 01-27-056, про що свідчить штамп реєстрації вхідної кореспонденції (а.с. 79).

19 січня 2016 року державний виконавець звернувся до державного підприємства «Красноармійськвугілля» з вимогою в порядку ст. ст. 5, 90 Закону України «Про виконавче провадження» №№ 90/3-16П, 10/3-16П, 77/3-П/190.

Цією вимогою державний виконавець, крім іншого, зобов'язував державне підприємство «Красноармійськвугілля» надати відомості щодо строків проведення приватизації відокремлених підрозділів боржника згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2015 року № 271 «Про проведення прозорої приватизації у 2015 році» (а.с. 96-97).

Листом від 28 січня 2016 року № 1-57 державне підприємство «Красноармійськвугілля» повідомило державного виконавця, що постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2015 року № 271 «Про проведення прозорої і конкурентної приватизації у 2015 році» всі чотири шахти, що входять до складу державного підприємства «Красноармійськвугілля», а саме «Шахта «Димитрова», «Шахта «Стаханова», «Шахта «Центральна», «Шахта «Родинська», були внесені в перелік об'єктів державної власності, що підлягають приватизації у 2015 році. Станом на січень 2016 року процедура приватизації триває (а.с. 98-99).

Докази, які б спростовували наведені вище обставини, суду не надані.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені норми права.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, визначає Закон України «Про виконавче провадження».

Ст. 1 Закону України «Про виконавче провадження» визначено, що виконавче провадження, як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, зазначених у цьому Законі, спрямованих на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які здійснюються на підставах, у спосіб та в межах повноважень, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, виданими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про виконавче провадження» примусове виконання рішень в Україні покладається на Державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про державну виконавчу службу» завданням державної виконавчої служби є своєчасне, повне і неупереджене примусове виконання рішень, передбачених законом.

Таким чином, відповідач у справі - суб'єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством України покладений обов'язок по примусовому виконанню рішень.

Згідно п. 17 ч. 1 ст. 37 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження підлягає обов'язковому зупиненню у разі прийняття рішення про приватизацію вугледобувних підприємств відповідно до Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств».

Відповідно до ч. 2 ст. 39 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження зупиняється у випадках, передбачених пунктом 17 статті 37 цього Закону, - на строк три роки з моменту завершення приватизації вугледобувних підприємств відповідно до Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств».

Згідно з приписами ст. 1 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» вугледобувне підприємство - суб'єкт господарювання, основним видом економічної діяльності якого є підземне або відкрите добування вугілля, до складу якого можуть входити шахти, розрізи та інші відокремлені підрозділи, що виконують допоміжні функції.

Ст. 3 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» визначено, що приватизація вугледобувних підприємств здійснюється відповідно до законодавства з питань приватизації з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про приватизацію вугледобувних підприємств особливими умовами приватизації вугледобувних підприємств зокрема є: встановлення на строк до трьох років з моменту завершення приватизації мораторію на застосування процедури примусової реалізації майна об'єктів приватизації шляхом зупинення виконавчого провадження та мораторію на порушення справ про банкрутство вугледобувних підприємств, які поширюються лише на борги, що утворилися на момент завершення приватизації.

Згідно зі ст. 4 Закону України «Про о особливості приватизації вугледобувних підприємств» до об'єктів приватизації належать: вугледобувні підприємства як єдині майнові комплекси; шахти як єдині майнові комплекси; розрізи як єдині майнові комплекси; акції, які належать державі у статутних капіталах акціонерних товариств, створених в процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств.

Ст. 6 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» передбачено, що орган, уповноважений управляти державним майном, формує перелік об'єктів приватизації для затвердження Кабінетом Міністрів України Переліку об'єктів державної власності, які підлягають приватизації.

Прийняття рішення про приватизацію відбулось шляхом затвердження Кабінетом Міністрів України постанови про Перелік об'єктів державної власності, які підлягають приватизації, що був сформований органом, уповноваженим управляти державним майном. Додаткового або окремого прийняття рішення про приватизацію не передбачено положеннями Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств».

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» мораторій не застосовується щодо рішень про виплату заробітної плати, вихідної допомоги, інших виплат (компенсацій), що належать працівнику у зв'язку з трудовими відносинами, відшкодування матеріальної (майнової) шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, стягнення аліментів та рішень про стягнення заборгованості із сплати внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування і заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України, а також щодо рішень про стягнення заборгованості за електричну енергію і послуги з її передачі та розподілу.

За приписами ст. 13 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств», з метою недопущення банкрутства вугледобувних підприємств і збереження сировинної бази металургійного та енергетичного комплексів з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства до моменту завершення приватизації встановлюються мораторій на застосування процедури примусової реалізації майна об'єктів приватизації шляхом зупинення виконавчого провадження та мораторій на порушення справ про банкрутство вугледобувних підприємств.

Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2015 року № 271 затверджений Перелік об'єктів державної власності, що підлягають приватизації у 2015 році.

До Переліку об'єктів державної власності, що підлягають приватизації у 2015 році, включені відокремлений підрозділ «Шахта «Димитрова» державного підприємства «Красноармійськвугілля» (ідентифікаційний код 33839081), відокремлений підрозділ «Шахта «Центральна» державного підприємства «Красноармійськвугілля» (ідентифікаційний код 33839076), відокремлений підрозділ «Шахта «Стаханова» державного підприємства «Красноармійськвугілля» (ідентифікаційний код 33504964) та відокремлений підрозділ «Шахта «Родинська» державного підприємства «Красноармійськвугілля» (ідентифікаційний код 33504980).

Проте безпосередньо державне підприємство «Красноармійськвугілля» (ідентифікаційний код 32087941) до Переліку об'єктів державної власності, що підлягають приватизації у 2015 році включено не було.

Заслухавши представників особі, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, беручи до уваги, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Такий висновок ґрунтується на тому, що державне підприємство «Красноармійськвугілля» - боржник у виконавчому провадженні ВП № 49218637 не включено до Переліку об'єктів, що підлягали приватизації у 2015 році. Як наслідок, відсутні передбачені п. 17 ч. 1 ст. 37 Закону України «Про виконавче провадження» підстави для зупинення цього виконавчого провадження.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті позовних вимог не спростовують.

Відповідно до ст. 94 КАС України з Головного територіального управління юстиції у Донецькій області на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Димитрові Донецької області підлягають стягненню судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 378,00 копійок.

Керуючись Конституцією України, ст.ст. 2-15, 17-20, 23, 26, 69-72, 94, 98, 159-163, 167, 185-186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, -

постановив:

1. Адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Димитрові Донецької області до Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Державне підприємство «Красноармійськвугілля», про скасування постанови про зупинення виконавчого провадження - задовольнити.

2. Скасувати постанову головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області Косарєвої Ірини Валеріївни про зупинення виконавчого провадження від 05 листопада 2015 року, постановлену у виконавчому провадженні ВП № 49218637.

3. Стягнути з Головного територіального управління юстиції у Донецькій області (ідентифікаційний код 34898944, місцезнаходження: 84301, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Ярослава Мудрого, буд. 39/3) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Димитрові Донецької області (ідентифікаційний код 25968010, місцезнаходження: 85323, Донецька обл., м. Димитров, вул. Артема, буд. 9а) судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) гривень 00 копійок.

4. Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частина проголошені у судовому засіданні.

5. Повний текст постанови виготовлений впродовж п'яти днів з дня завершення судового розгляду.

6. Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

7. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч. 4 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

8. Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Кравченко Т.О.

Дата ухвалення рішення07.04.2016
Оприлюднено06.06.2016
Номер документу58068294
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/625/16-а

Ухвала від 07.04.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Постанова від 07.04.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні