ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" травня 2016 р. Справа № 809/482/16
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Кишинського М.І.
за участю секретаря судового засідання: Дмитрашко О.М.
позивача: ОСОБА_1
відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: ОСОБА_1
до відповідача: УДАІ УМВС України в Івано-Фракнівській області
про зобов"язання до вчинення дій,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся в суд з адміністративним позовом до УДАІ УМВС України в Івано-Фракнівській області про зобов'язання до вчинення дій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 06.11.2015 року наказом УМВС України в Івано-Франківській області від 06.11.2015 року №591 о/с позивача було звільнено з органів внутрішніх справ у запас Збройних Сил за п. 64 "г" (скорочення штатів) Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ. Позивачу на підставі рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду за № 809/4452/15 нараховано вихідну допомогу в розмірі 44 811,75 гривень, яку він отримав 14.03.2016 року. Оскільки, суму вихідної допомоги було виплачено в порушення вимог статті 116 Кодексу законів про працю України, позивач просить зобов'язати відповідача виплатити середній заробіток за час затримки по день фактичного розрахунку. При цьому рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду у справі за № 809/280/16 від 12.04.2016. зобов'язано управління Державтоінспекції УМВС в Івано-Франківській нарахувати та виплатити ОСОБА_1 середній заробіток за час затримки фактичного розрахунку за період з 27.02.2016 року по 14.03.2016 року. Однак, при зверненні з вищевказаним позовом позивачем помилково вказано невірно вказано період стягнення середнього заробітку за час затримки фактичного розрахунку, а саме замість дати 27.02.2016 повинно було бути вказано 27.01.2016 року.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі, просив позов задоволити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явилася, подала суду клопотання про розгляд справи за її відсутності. Проти позовних вимог заперечила з підстав наведених у поданому запереченні.
Розглянувши позовну заяву, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступне.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.01.2016 року, справа №809/4452/15 позов задоволено частково. Зокрема стягнуто з управління державної автомобільної інспекції в Івано-Франківській області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні за період з 07.11.2015 року по 27.01.2016 року в розмірі 8518 (вісім тисяч п'ятсот вісімнадцять) гривень 16 копійок.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.04.2016 року у справі за № 809/280/16 задоволено позов ОСОБА_1 та зобов'язати управління Державтоінспекції УМВС в Івано-Франківській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 середній заробіток за час затримки фактичного розрахунку за період з 27.02.2016 року по 14.03.2016 року.
Тобто фактично, середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні за період з 27.01.2016 року по 27.02.2016 року позивачу не був виплачений.
Порядок нарахування та виплати одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби регламентовано Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".
Так, відповідно до частини 1 статті 9 даного Закону, особам рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу та деяким іншим особам, які мають право на пенсію за цим Законом та звільняються зі служби за станом здоров'я, виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби.
Частиною 1 статті 116 Кодексу законів про працю України (надалі - КЗпП) передбачено, що при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред'явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум.
Згідно частини 1 статті 117 КЗпП, в разі невиплати з вини власника або уповноваженого ним органу належних звільненому працівникові сум у строки, зазначені в статті 116 цього Кодексу, при відсутності спору про їх розмір підприємство, установа, організація повинні виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку.
Таким чином, враховуючи вищевказані норми, відповідач зобов'язаний в день звільнення виплатити позивачу всі суми, що належали йому до виплати при звільненні.
Оскільки позивачу не були виплачені належні йому кошти в день звільнення, тому, на підставі статті 117 КЗпП з відповідача слід стягнути на користь позивача середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку за період з 27.01.2016 року по 27.02.2016 року.
Крім того, суд звертає увагу на те, що кошти, які підлягають сплаті працівнику роботодавцем за затримку проведення повного розрахунку при звільненні з роботи, в розумінні статті 1 протоколу 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, є майном, а саме "законними сподіваннями" ("правомірними очікуваннями") особи. При цьому, з огляду на зміст рішень Європейського суду з прав людини у справах "Вілхо Ескелайнен та інші проти Фінляндії" від 19.04.2007 року, заява № 63235/00, "Мітін проти України" від 11.02.2008 року, заява № 38724/02, Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод підлягає застосування до відносин проходження публічної служби в частині гарантій захисту прав службовців, що пов'язані з трудовими правовідносинами.
Посилання представника УДАІ в Івано-Франківській області на ту обставину, що спірні правовідносини не підпадають під дію трудового законодавства, суд вважає необгрунтованими, оскільки Закон України "Про міліцію" визначає діяльність міліції в цілому, а суспільні гарантії захисту прав службовців, в тому числі оплата такої служби є трудовими правовідносинами та регулюються нормами трудового законодавства.
Таким чином позов підлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Зобов'язати управління Державтоінспекції УМВС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 08807340) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) середній заробіток за час затримки фактичного розрахунку за період з 27.01.2016 року по 27.02.2016 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Кишинський М.І.
Постанова складена в повному обсязі 31.05.2016 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2016 |
Оприлюднено | 06.06.2016 |
Номер документу | 58068332 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кишинський М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні