ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"09" січня 2018 р. Справа № 809/482/16
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Микитюк Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду заяву голови ліквідаційної комісії Управління Державтоінспекції УМВС України в Івано-Франківській області про роз'яснення судового рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до УДАІ УМВС України в Івано-Франківській області про зобов"язання до вчинення дій,-
В С Т А Н О В И В:
05.05.2016 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до управління Державної автомобільної інспекції управління МВС України в Івано-Франківській області про зобов'язання здійснити нарахування та виплату середнього заробітку за час затримки по день фактичного розрахунку з 27.01.2016 року по 27.02.2016 року.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.05.2016 року позов задоволено повністю та зобов`язано управління Державтоінспекції в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 08807340) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) середній заробіток за час затримки фактичного розрахунку за період з 27.01.2016 року по 27.02.2016 року.
28.12.2017 року на адресу Івано-Франківського окружного адміністративного суду представником відповідача направлено заяву про роз'яснення рішення суду, в якій вказує, що в резолютивній частині постанови вказана тільки загальна сума для стягнення, та просить надати роз'яснення виконання судового рішення, а саме: "Чи до суми коштів, які повинно виплатити Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Івано-Франківській області, включено необхідні відрахування".
Учасники справи в судове засідання не з'явилися, хоча про дату, час і місце розгляду даної заяви повідомлялися судом.
Відповідно до частини 1 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті.
Згідно частини 3 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви.
У відповідності до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
За таких обставин, суд вважає за можливе вирішити питання про роз'яснення судового рішення в даній адміністративній справі в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, судом встановлено наступне.
Івано-Франківським окружним адміністративним судом прийнято постанову від 12.04.2016 року № 809/482/16, якою зобов`язано управління Державтоінспекції в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 08807340) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) середній заробіток за час затримки фактичного розрахунку за період з 27.01.2016 року по 27.02.2016 року. (а.с.20-22).
Відповідно до частин першої та другої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту; подання заяви про роз'яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.
Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про судове рішення в адміністративній справі" від 20.05.2013 № 7 визначено, що в ухвалі про роз'яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не змінюючи при цьому суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.
Отже, роз'яснення судового рішення є за своєю суттю розширеним мотивуванням судового рішення та способом усунення незрозумілості його змісту, що може виражатись, зокрема, у можливості неоднакового тлумачення висновків суду, що перешкоджає його належному виконанню. При цьому роз'яснення здійснюється без виправлення і постановлення додаткового рішення цим же судом.
Зі змісту заяви про роз'яснення судового рішення випливає, що відповідачу не зрозуміло, чи в резолютивній частині постанови до суми коштів, які повинно виплатити управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Івано-Франківській області, включено необхідні відрахування.
Як слідує з постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.05.2016, якою встановлено, що постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.04.2016 року у справі за № 809/280/16 задоволено позов ОСОБА_1 та зобов'язано управління Державтоінспекції УМВС в Івано-Франківській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 середній заробіток за час затримки фактичного розрахунку за період з 27.02.2016 року по 14.03.2016 року (а.с.6-7), і зазначене у мотивуючій частині судового рішення (а.с.20-22).
Також суд зазначає, що Постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 затверджено Порядок обчислення середньої заробітної плати, пунктом 8 якого передбачено, що нарахування виплат, що обчислюються із середньої заробітної плати за останні два місяці роботи, провадяться шляхом множення середньоденного (годинного) заробітку на число робочих днів/годин, а у випадках, передбачених чинним законодавством, календарних днів, які мають бути оплачені за середнім заробітком. Середньоденна (годинна) заробітна плата визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством, - на число календарних днів за цей період.
Отже, при виконанні рішення суду відповідач відповідно до норм чинного законодавства має здійснити утримання усіх необхідних податків та зборів у відповідності до норм чинного законодавства.
Визначати суму податку та інших обов'язкових платежів (внесків до фондів соцстрахування та до Пенсійного фонду) із суми, яка належить до стягнення не входить до компетенції та обов'язку суду. Дані функції покладаються на роботодавця, як податкового агента, який зобов'язаний виконати рішення суду з урахуванням та дотриманням відповідних норм податкового законодавства.
Підстави для роз'яснення судового рішення, наведені представником відповідача, є вимогою про роз'яснення норм матеріального законодавства, а саме Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого Постановою від 08 лютого 1995 року № 100, та інших норм законодавства, а вказані обов'язки на суд не покладені.
Оцінюючи в сукупності вищевикладені обставини, суд дійшов висновку про відсутність підстав для роз'яснення постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24 травня 2016 року, передбачених статтею 254 КАС України, оскільки резолютивна частина рішення є зрозумілою за змістом, а заява про роз'яснення судового рішення не підлягає до задоволення.
Враховуючи наведене, керуючись статтями 243, 248, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
В задоволенні заяви про роз'яснення судового рішення в адміністративній справі №809/482/16 - відмовити.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її складення.
Учасник справи, якому ухвала суду не були вручені у день її проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Згідно до підпункту 15.5 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала постановлена під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Микитюк Р.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2018 |
Оприлюднено | 11.01.2018 |
Номер документу | 71508758 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кишинський М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні