Постанова
від 02.06.2016 по справі 802/578/16-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

02 червня 2016 р. Справа № 802/578/16-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Чернюк Алли Юріївни,

за участю:

секретаря судового засідання: Середюка Миколи Анатолійовича

представника позивача: ОСОБА_1

представника відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Тростянецького районного центру зайнятості

до: управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі Вінницької області

про: визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Тростянецького районного центру зайнятості (далі - позивач, Тростянецьке РЦЗ) до управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі Вінницької області (далі - відповідач, УПФУ у Тростянецькому районі) про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії.

Позовні вимоги мотивовані тим, що управлінням Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі порушено законні інтереси Тростянецького районного центру зайнятості щодо профінансованих витрат, пов'язаних з наданням матеріального забезпечення у випадку безробіття.

В обґрунтування позову зазначено, що 12 серпня 2015 року ОСОБА_3 звернувся до Тростянецького районного центру зайнятості за сприянням у працевлаштуванні. У зв'язку з тим, що особа є працездатного віку та не досягнула встановленого законодавством пенсійного віку, на підставі наданих особою документів ОСОБА_3 було надано статус безробітного. Проте, 08 лютого 2016 року ОСОБА_3 було надано довідку управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі від 05.02.2016 року №576 у відповідності до якої ОСОБА_3 знаходиться на обліку і отримує пенсію за вислугу років з 24.04.2015 року на підставі рішення Тростянецького районного суду Вінницької області від 24.09.2015 року у справі №147/1024/15-ц. На думку позивача, відповідачем не було дотримано вимог щодо призначення пенсії, а саме не пізніше 10 днів після винесення рішення видає або направляє адміністрації підприємства, установи, організації або особі повідомлення про призначення, відмову в призначенні, перерахунку, переведенні з одного виду пенсії на інший із зазначенням причин відмови та порядку його оскарження За наведених обставин, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Представник позивача у судовому засіданні заявлений адміністративний позов підтримав у повному обсязі та просив його задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечувала проти позову, вважаючи його безпідставним.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що даний позов слід задовольнити повністю, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що ОСОБА_3 12 серпня 2015 року звернувся до Тростянецького районного центру зайнятості за сприянням у працевлаштуванні (а.с.8). Станом на день звернення ОСОБА_3 було подано необхідний пакет документів для реєстрації безробітного.

Відповідно до наданих документів, ОСОБА_3 був працездатного віку та не досяг встановленого законодавством пенсійного віку, на підставі чого було надано статус безробітного (а.с.10-11).

08 лютого 2016 року ОСОБА_3 надав довідку управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі від 05.02.2016 року №576 у відповідності до якої ОСОБА_3 знаходиться на обліку і отримує пенсію за вислугу років з 24.04.2015 року (а.с. 12).

Рішення про призначення пенсії ОСОБА_3 за вислугу років прийнято управлінням Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі на підставі рішення Тростянецького районного суду Вінницької області від 24.09.2015 року у справі №147/1024/15-ц (а.с. 13-14).

Постановою Тростянецького районного суду Вінницької області від 24.09.2015 року у справі №147/1024/15-ц, що набрала законної сили 09.10.2015 року визнано протиправними дії управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі Вінницької області про відмову у призначенні пенсії ОСОБА_3 згідно ЗУ «Про пенсійне забезпечення» та зобов'язано управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі Вінницької області розглянути питання про призначення пенсії ОСОБА_3 згідно ст.55 ЗУ «Про пенсійне забезпечення».

Тому, на підставі довідки №576 від 05.02.2016 року наданої ОСОБА_3 Тростянецьким РЦЗ було припинено реєстрацію ОСОБА_3 як безробітного з 12.08.2015 року (дня звернення) у зв'язку з призначенням йому пенсії за вислугу років з 24.04.2015 року.

В зв'язку з чим, 10.02.16 року Тростянецьким РЦЗ було надіслано УПФУ у Тростянецькому районі повідомлення про повернення допомоги по безробіттю в сумі 18092,60 грн. за період перебування на обліку ОСОБА_3, як безробітним (а.с. 15-16).

12.02.16 року УПФУ у Тростянецькому районі надало відповідь, що ОСОБА_3 перебуває на обліку в управлінні з 24.09.2015 року і отримує пенсію за вислугою років згідно ЗУ «Про пенсійне забезпечення», при цьому зазначивши, що довідка №576 від 05.02.2016 року є недійсною (а.с. 17).

На підставі відповіді, Тростянецьким РЦЗ було направлено запит до УПФУ у Тростянецькому районі щодо внесення змін до дати припинення реєстрації, як безробітного, ОСОБА_3 та з наданням копії (витягу) рішення про призначення йому пенсії за вислугою років, а також інформацію про дату направлення або ознайомлення ОСОБА_3 з повідомленням про призначення йому пенсії за вислугу років (а.с. 18).

Відповідачем було надано копію протоколу №351 від 30.12.2015 року про призначення пенсії ОСОБА_3 з 24.09.2015 року (а.с. 10).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Згідно ч.6 ст.10 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» Функції виконавчої дирекції Фонду виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи, що здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" та цього Закону. Керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, входить до складу правління Фонду.

Керуючись ст.43 ЗУ «Про зайнятість населення» статус безробітного може набути:

- особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи;

- інвалід, який не досяг встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійного віку та отримує пенсію по інвалідності або соціальну допомогу відповідно до законів України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам" та "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам";

- особа, молодша 16-річного віку, яка працювала і була звільнена у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, зокрема припиненням або перепрофілюванням підприємств, установ та організацій, скороченням чисельності (штату) працівників.

Статус безробітного надається зазначеним у частині першій цієї статті особам за їх особистою заявою у разі відсутності підходящої роботи з першого дня реєстрації у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, незалежно від зареєстрованого місця проживання чи місця перебування. Порядок реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, визначається Кабінетом Міністрів України (ч.2 ст. 43 ЗУ «Про зайнятість населення»).

Стаття 44 ЗУ «Про зайнятість населення» зареєстровані безробітні мають право на:

- безоплатне одержання від територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції:

- послуг з пошуку підходящої роботи та сприяння у працевлаштуванні, в тому числі на громадські та інші роботи тимчасового характеру;

- консультаційних, інформаційних та профорієнтаційних послуг з метою обрання або зміни виду діяльності (професії);

- інформації про свої права та обов'язки як безробітного;

- відомостей про себе, які містяться в Єдиній інформаційно-аналітичній системі.

Згідно ст. 45 ЗУ «Про зайнятість населення» Реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі:

зайнятості особи; поновлення на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили; подання безробітним особисто письмової заяви про зняття його з реєстрації як безробітного або відмови від її послуг; дворазової відмови від пропонування підходящої роботи, а для безробітного, який вперше шукає роботу та не має професії (спеціальності), дворазової відмови від пропонування проходження професійного навчання; дворазової відмови від пропонування підходящої роботи за професією (спеціальністю), набутою за направленням територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції; припинення професійного навчання за направленням територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, без поважних причин; невідвідування без поважних причин територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування (наявність поважних причин підтверджується відповідними документами); встановлення факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких було прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення (виплати) матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг; встановлення факту виконання безробітним оплачуваної роботи (надання послуг); набрання законної сили вироком суду про засудження особи до позбавлення волі, обмеження волі, арешту (крім випадків звільнення від відбування покарання з випробуванням); вступу на навчання за денною формою; призову на строкову військову або альтернативну (невійськову) службу; досягнення особою встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійного віку або призначення пенсії на пільгових умовах, або за вислугу років; подання заяви про бажання здійснювати догляд за дитиною до досягнення нею трирічного віку або тривалістю, визначеною у медичному висновку; смерті безробітного або визнання його за рішенням суду померлим, безвісно відсутнім, недієздатним чи обмежено дієздатним; з дня видачі довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією з висновками про визнання особи нездатною до трудової діяльності; з інших підстав, передбачених порядком реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних.

Відповідно до ч. 2 ст.36 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

В контексті вищезазначеного, наслідком прийняття неправомірного рішення відповідачем про відмову у призначенні пенсії ОСОБА_3, було його звернення до служби зайнятості та відповідно набуття статусу безробітного, що в свою чергу призвело до отримання ним матеріального забезпечення та соціальних послуг.

Таким чином, суд дійшов висновку, що діями відповідача були порушені законні інтереси Тростянецького РЦЗ щодо фінансування витрат, пов'язаних з наданням матеріального забезпечення у випадку безробіття та соціальних послуг ОСОБА_3, так як, в період отримання допомоги по безробіттю, повинен був отримувати пенсію за вислугою років.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Отже, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі вчинити дії щодо відновлення порушених законних інтересів Тростянецького районного центру зайнятості шляхом відшкодування профінансованих витрат, пов'язаних з наданням матеріального забезпечення у випадку безробіття ОСОБА_3 в сумі 12622,52 грн. (дванадцять тисяч шістсот двадцять дві грн. п'ятдесят дві коп.) на р/р 37173304900549, ГУДКСУ у Вінницькій області, код ЄДРПОУ:20088072, МФО 802015.

Стягнути на користь Тростянецького районного центру зайнятості судові витрати в розмірі 1378,00 грн. (судовий збір, що був сплачений згідно платіжного доручення №241 від 25 квітня 2016 року) за рахунок бюджетних асигнувань управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі Вінницької області.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Чернюк Алла Юріївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.06.2016
Оприлюднено13.06.2016
Номер документу58180520
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/578/16-а

Ухвала від 20.09.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 14.07.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 14.07.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 26.06.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 24.06.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Постанова від 02.06.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні