ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 січня 2016 р. Справа № 804/15404/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОСОБА_1, секретаря судового засіданняОСОБА_2, за участю: представника позивача ОСОБА_3, розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрбурвибух» до Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,
ВСТАНОВИВ:
03 листопада 2015 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрбурвибух» до Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 23.10.2015 № НОМЕР_1 (форми «Р»).
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що 07.05.2013 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрбурвибух» та Криворізькою міською радою укладено договір оренди земельної ділянки № 2013158, за умовами якого в оренду передано земельну ділянку, площею 1,4000 га, кадастровий номер: 1211000000:08:429:0018, яка знаходиться за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Клайпедська, 2а. В подальшому, між сторонами укладена додаткова угода № 1, за якою внесено зміни до п. 7 договору оренди земельної ділянки від 07.05.2013 та викладено його у наступній редакції: «річна орендна плата, починаючи з 01.01.2014, вноситься орендарем виключно у грошовій формі незалежно від результатів діяльності орендаря у трикратному розмірі земельного податку, що встановлюється Податковим кодексом України, з урахуванням рішення Криворізької міської ради від 26.06.2013 № 2088 «Про ставки податку за земельні ділянки на території м. Кривого Рогу». Вищеозначена додаткова угода №1 підписана директором ТОВ «Укрбурвибух» ОСОБА_4 із протоколом розбіжностей, про що підписантом з боку орендаря зроблено відповідний запис. Згідно з розрахунком розміру орендної плати за землю, що підлягає до сплати з 01.01.2014, зробленим орендодавцем, річна сума орендної плати за користування земельною ділянкою з 01.01.2014 становить 296100,00 грн. Згідно розрахунку орендаря така сума дорівнює 118440,00 грн. З урахуванням зазначеного, ТОВ «Укрбурвибух» подало до податкового органу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 рік, в якій річна сума з орендної плати, яка підлягає сплаті за даними платника задекларована у сумі 118440,00 грн. ОСОБА_4 ж сума задекларована позивачем у податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік, а саме: 118440,00 грн. - річна сума орендної плати, яка підлягає сплаті за даними платника із розбивкою помісячно у розмірі 9870,00 грн., яка належним чином оплачена позивачем, що підтверджується платіжними дорученнями. Криворізькою південною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку податкових декларацій ТОВ «Укрбурвибух» з плати за землю за 2014 та 2015 роки. За наслідками вказаної перевірки податковий орган дійшов висновку про недоплату позивачем до бюджету орендної плати за землю всього в сумі 295120,00 грн., з яких за 2014 рік у сумі 177660,00 грн. та за 2015 рік у сумі 117460,00 грн. Зазначені обставини стали підставою для прийняття оскарженого податкового повідомлення - рішення від 23.10.2015 № НОМЕР_1 ( форми «Р»), за яким позивачеві збільшено орендну плату з юридичних осіб на суму у розмірі 295120,00 грн. та нараховані штрафні санкції у розмірі 73780,00 грн.
Позивач категорично не погоджується із оскарженим податковим повідомленням - рішенням від 23.10.2015 № НОМЕР_1 (форми «Р»), вважає його протиправним, оскільки ТОВ «Укрбурвибух» орендна плата сплачувалася в повному обсязі та у розмірі, який погоджений із Криворізькою міською радою згідно з протоколом розбіжностей, що направлявся позивачем на адресу органу місцевого самоврядування. За таких обставин, позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 23.10.2015 № НОМЕР_1 ( форми «Р»).
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.11.2015 відкрито провадження по адміністративній справі № 804/15404/15 та призначено її до розгляду на 26.11.2015. Останнє судове засідання відбулося 29.01.2016.
Відповідач заперечив проти позову з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов. Відповідач зазначив, що за результатами проведеної камеральної перевірки податкової звітності по платі за землю за 2014 та 2015 роки, що подані ТОВ «Укрбухвибух» встановлено заниження податкових зобов'язань за 2014 рік у сумі 177660,00 грн. та у 2015 році у сумі 117460,00 грн. Вказане заниження мало місце у зв'язку з тим, що землекористувачем при обчисленні орендної плати не враховано коефіцієнт 2,5, що застосовується у містах обласного значення. За таких обставин, оскаржене податкове повідомлення - рішення від 23.10.2015 № НОМЕР_1 (форми «Р»), за яким позивачеві збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб на суму у розмірі 368900,00 грн., з яких за основним платежем у розмірі 295120,00 грн. та за штрафними санкціями у розмірі 73780,00 грн. є правомірним, а тому у суду відсутні підстави для його скасування.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд задовольнити адміністративний позов повністю.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується телефонограмою від 19.01.2016.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату,час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом та підтверджується наявними матеріалами справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрбурвибух» (ідентифікаційний код 30949675) (далі - ТОВ «Укрбурвибух») перебуває на обліку у Криворізькій південній об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, як платник плати за землю.
Судом встановлено, що відповідачем проведена камеральна перевірка податкових декларацій з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) ТОВ «Укрбурвибух» за 2014, 2015 роки, результати якої оформлені актом від 02.10.2015 № 220/1504/30949675.
Згідно з висновками означеного акта перевіркою встановлено порушення ТОВ «Укрбурвибух» заниження податкових зобов'язань за 2014 рік у сумі 177660,00 грн. та за період з 01.01.2015 по 30.09.2015 у сумі 117460,00 грн.
Зі змісту акта перевірки встановлено, що до таких висновків контролюючий орган дійшов, з огляду на таке.
ТОВ «Укрбурвибух» самостійно задекларовано грошові зобов'язання з плати за землю (орендної плати) за користування земельною ділянкою, що знаходиться за адресою: м. Кривий Ріг, Центрально - Міський район, вул. Клайпедська, 2 а у податковій декларації за 2014 рік у сумі 118449,00 грн. та за 2015 рік у сумі 118449,00 грн., щомісячний платіж - 9870,00 грн..
За результатами перевірки контролюючим органом встановлено, що підприємству належало сплатити за користування вказаною земельною ділянкою орендну плату: за 2014 рік - у сумі 296100,00 грн., та за 2015 рік (у період з 01.01.2015 по 30.09.2015) у сумі 196420,00 грн. Таким чином, за результатами перевірки, з урахуванням здійсненої оплати, податковим органом встановлена недоплата ТОВ «Укрбурвибух» орендної плати за користування земельною ділянкою, що знаходиться за адресою: м. Кривий Ріг, Центрально - Міський район, вул. Клайпедська, 2а за 2014 рік у сумі 177660,00 грн., за 2015 рік у сумі 117460,00 грн.
Враховуючи встановлене заниження орендної плати, Криворізькою південною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення - рішення від 23.10.2015 № НОМЕР_1 (форми «Р»), за яким позивачеві збільшено орендну плату з юридичних осіб на суму у розмірі 295120,00 грн. та нараховані штрафні санкції у розмірі 73780,00 грн.
Як встановлено судом та підтверджується наявними матеріалами справи, 07.05.2013 між ТОВ «Укрбурвибух» та Криворізькою міською радою укладено договір оренди земельної ділянки, кадастровий номер 1211000000:08:429:0018, площею 1,4000 га, яка знаходиться за адресою: м. Кривий Ріг, Центрально - Міський район, вул. Клайпедська, 2 а, договір укладено на 5 років.
За умовами пункту 7 означеного договору встановлено, що річна орендна плата вноситься орендарем виключно у грошовій формі незалежно від результатів діяльності орендаря у трикратному розмірі земельного податку, що встановлюється Податковим кодексом України, на підставі витягу з технічної документації (або довідки) про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виконані Управлінням Держземагенства у Криворізькому районі Дніпропетровської області.
Реєстрація права користування земельною ділянкою кадастровий номер 1211000000:08:429:0018 проведена у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 18.07.2013 № 6410273.
В подальшому між сторонами підписана додаткова угода № 1 про внесення змін договору оренди земельної ділянки (державна реєстрація право оренди від 09.07.2013 № 108202012110), відповідно до якої в пункт 7 договору оренди внесені наступні зміни, а саме: річна орендна плата, починаючи з 01.01.2014, вноситься «орендарем» виключно у грошовій формі незалежно від результатів діяльності орендаря у трикратному розмірі земельного податку, що встановлюється Податковим кодексом України, з урахуванням рішення Криворізької міської ради від 26.06.2013 № 2088 «Про ставки податку за земельні ділянки на території м. Кривого Рогу». Разом з тим, сторонами підписаний розрахунок орендної плати за землю, що підлягає до сплати з 01.01.2014 року ТОВ «Укрбурвибух», за яким розраховується орендна плата за землю, в якому сторонами погоджено застосування наступних коефіцієнтів: ставка податку за 1 кв.м. «2, 82 грн.»; коефіцієнт, що застосовується у містах обласного значення «2,5»; коефіцієнт диференціації відповідно до рішення міської ради від 26.06.2013 № 2088 «1,0»; річний розмір земельного податку 98700,00 грн.; річний розмір орендної плати, грн. - 296100,00 грн.
Судом встановлено, що без урахування наведених коефіцієнтів позивачем подано до Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області податкову декларацію з плати за землю за 2014 рік, в якій визначено розмір орендної плати за користування зазначеною земельною ділянкою у сумі 118440,00 грн. (щомісячний платіж - 9870,00 грн.), замість 296100,00 грн.
У податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік ТОВ «Укрбурвибух» задекларувало розмір орендної плати у сумі 118440 грн. (за рік), щомісячний платіж у розмірі 9870,00 грн.
Як зазначено в акті камеральної перевірки податкових декларацій за 2014 та 2015 роки, за її результатами встановлено заниження ТОВ «Укрбурвибух» податкових зобов'язань за 2014 рік у сумі 177660,00 грн. та за період з 01.01.2015 по 30.09.2015 у сумі 117460,00 грн. Також в акті перевірки вказано, що у 2014 році платником обраховано річний розмір орендної плати без урахування коефіцієнту, що застосовується у містах обласного значення - 2,5.
Судом встановлено, що підприємство здійснило нарахування плати за землю у 2014 році без урахування додатку № 1 до договору оренди (відповідно якого сторони погодили річну суму орендної плати у розмірі 296100,00 грн.). Таке нарахування здійснено на підставі власних розрахунків ТОВ «Укрбурвибух», без застосування коефіцієнту для міст обласного значення у розмірі 2,5.
Суд зазначає, що сторони договору оренди земельної ділянки від 07.05.2013 № 2013158, здійснивши підписання додаткової угоди № 1, за якою внесено зміни в пункт 7 договору щодо розміру орендної плати, а також розрахунку розміру орендної плати за землю, що підлягає до сплати з 01.01.2014, погодили застосування коефіцієнтів, які зазначені у вказаному розрахунку та погодили ставку орендної плати на рівні 296100,00 грн. в рік.
Позивач вказав, що вказані додатки до договору оренди ним підписані з протоколом розбіжностей та самостійним розрахунком орендної плати підприємства, за яким орендна плата становить 118440,00 грн. на рік. На означений протокол розбіжностей та розрахунок Криворізькою міською радо не надано зауважень, тому, з урахуванням положень ч. 7 ст. 181 Господарського кодексу України умови, запропоновані ТОВ «Укрбурвибух», вважаються прийнятими орендодавцем.
Такі доводи позивача суд оцінює критично,з огляду на таке.
Статтею 181 Господарського кодексу України (далі - ГК України) визначений загальний порядок укладання господарських договорів.
За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором (ч. 4 ст. 181 ГК України).
Сторона, яка одержала протокол розбіжностей до договору, зобов'язана протягом двадцяти днів розглянути його, в цей же строк вжити заходів для врегулювання розбіжностей з другою стороною та включити до договору всі прийняті пропозиції, а ті розбіжності, що залишилися неврегульованими, передати в цей же строк до суду, якщо на це є згода другої сторони (ч. 5 ст. 181 ГК України).
У разі досягнення сторонами згоди щодо всіх або окремих умов, зазначених у протоколі розбіжностей, така згода повинна бути підтверджена у письмовій формі (протоколом узгодження розбіжностей, листами, телеграмами, телетайпограмами, тощо) (ч. 6 ст.181 ГК України).
У разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся). Якщо одна із сторін здійснила фактичні дії щодо його виконання, правові наслідки таких дій визначаються нормами Цивільного кодексу України (ч. 8 ст. 181 ГК України).
Частиною 7 статті 181 ГК України визначено, що якщо сторона, яка одержала протокол розбіжностей щодо умов договору, заснованого на державному замовленні або такого, укладення якого є обов'язковим для сторін на підставі закону, або сторона - виконавець за договором, що в установленому порядку визнаний монополістом на певному ринку товарів (робіт, послуг), яка одержала протокол розбіжностей, не передасть у зазначений двадцятиденний строк до суду розбіжності, що залишилися неврегульованими, то пропозиції другої сторони вважаються прийнятими.
Суд зазначає, що положення ч. 7 ст. 181 ГК України застосовуються у випадках погодження умов договору, що заснований на державному замовленні, або такого, укладення якого є обов'язковим для сторін на підставі закону, або сторона - виконавець за договором, в установленому порядку визнаний монополістом на певному ринку товарів (робіт, послуг), а тому не розповсюджуються на правовідносини щодо укладання додаткової угоди № 1 до договору оренди земельної ділянки від 07.05.2013 № 2013158, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрбурвибух» та Криворізькою міською радою, оскільки означені відносини врегульовуються Законом України «Про оренду землі».
У відповідності до ст. 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.
Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
Статтею 20 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.
У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
З урахуванням викладеного, суд доходить висновку про обґрунтоване донарахування Криворізькою південною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області Товариству з обмеженою відповідальністю «Укрбурвибух» грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб на суму у розмірі 177660,00 грн.
Що стосується визначення позивачеві грошового зобов'язання з орендної плати за 2015 рік, то в акті перевірки від 02.10.2015 № 220/1504/30949675 зазначено, що відповідно до внесених змін до п. 275.1 ст. 275 Податкового Кодексу України Законом України від 27.03.2014 № 1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» з 01.01.2015 ставка податку за землю складає 3,05 грн. за 1 кв.м. земельної ділянки.
Рішенням Криворізької міської ради від 25.06.2014 № 2778 «Про внесення змін до рішення міської ради від 26.06.2013 № 2088 «Про ставки податку за земельні ділянки на території м. Кривого Рогу» та затвердження додатка до нього в новій редакції» з 01.01.2015 затверджені та введені в дію нові розміри коефіцієнтів диференціації ставки земельного податку за користування земельними ділянками певного функціонального використання та місцезнаходження в межах міста, так, розмір коефіцієнта диференціації ставки земельного податку складає 0,92.
З урахуванням наведеного, контролюючий орган зазначив, що у зв'язку із невірно обрахованим податковим зобов'язанням з орендної плати за землю в податковій декларації з плати за землю (орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності) за 2015 рік від 12.02.2015 №900133949591 платником не задекларовані податкові зобов'язання за користування земельною ділянкою за період з 01.01.2015 по 30.09.2015 у сумі 117460,00 грн.
Такі доводи відповідача судом оцінюються критично, з огляду на наступне.
В матеріалах справи наявний детальний розрахунок, наданий податковим органом, з якого видно, що для розрахунку орендної плати останнім спочатку було обраховано розмір земельного податку за формулою: 14000 (площа)*3,05 (ставка податку, грн. за 1 кв.м., з урахуванням коефіцієнту, що застосовується у містах обласного значення ст. 275 ПК України)*2,5 (коефіцієнт для міст обласного значення) *0,92 коефіцієнт диференціації п. 1 згідно рішення Криворізької міської ради № 2088 від 26.06.2013 *3 (трикратний розмір земельного податку).
У відповідності до ст. 271 ПК України (у редакції, чинній на момент спірних правовідносин) базою оподаткування земельним податком є:
нормативна грошова оцінка земельних ділянок, з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом;
площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Суд зазначає, що відповідачем неправомірно було розраховано спочатку розмір земельного податку за формулою 14000*3,05*2,5*0,92, та в подальшому помножено отримане значення на 3, і таким чином отримано суму орендної плати, яку необхідно сплачувати підприємству.
Значення «3,05», яке податковим органом зазначено на підставі ст. 275 ПК України, застосовано неправомірно, з урахуванням того, що вказану статтю Податкового кодексу України виключено на підставі Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 № 71-VIII, який набрав чинності з 01.01.2015. Окрім того, до вказаних правовідносин взагалі не можуть застосовуватися положення ст.ст. 269 - 283 ПК України, оскільки дані правовідносини виникли на підставі договору оренди земельної ділянки, отже врегульовані ст. 288 ПК України.
У відповідності до вказаної статті ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:
не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;
не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.
Відповідно до ст. 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:
Кi = І:100,
де І - індекс споживчих цін за попередній рік.
У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 100 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 100.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.
Суд ухвалою від 08.12.2015 витребував від Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області довідку про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2014 та 2015 роки (кадастровий номер 1211000000:08:429:0018, площею 1,4000 га, яка знаходиться за адресою: м. Кривий Ріг, Центрально - Міський район, вул. Клайпедська, 2а. Листом від 28.01.2016 за вих. № 9-404-99.16-2647-16 Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області повідомило, що з 01.01.2014 нормативна грошова оцінка земель міста ОСОБА_5 не проведена.
За наведених обставин, орендна плата за користування вказаною земельною ділянкою повинна бути обрахована на підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка є в наявності у позивача (довідка про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 11.04.2013 № 249-р2), з урахуванням коефіцієнту індексації.
Виходячи з наведеного, суд приходить до висновку, що податковим органом неправильно обраховано розмір орендної плати за користування позивачем земельною ділянкою, що знаходиться за адресою: м. Кривий Ріг, Центрально - Міський район, вул, Клайпедська 2а, площею 14000 кв.м.
За таких обставин, суд доходить до висновку, що податковим органом протиправно збільшено підприємству суму орендної плати з юридичних осіб за 2015 рік на суму у розмірі 117460,00 грн., у зв'язку із чим податкове повідомлення - рішення від 23.10.2015 № НОМЕР_1 (форми «Р») є необґрунтованим та протиправним в частині збільшення ТОВ «Укрбурвибух» грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб на суму у розмірі 117460,00 грн. - за основним платежем та у розмірі 29365,00 грн. - за штрафними санкціями.
У відповідності до ч. 3 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Керуючись ст.ст. 11, 50, 70, 71, 72, 86, 94, 128, 159 - 163, 186, 254 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрбурвибух» до Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 23.10.2015 № НОМЕР_1 (форми «Р») задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області від 23.10.2015 № НОМЕР_1 (форми «Р») в частині збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб у сумі 146825,00 грн., з яких 117460,00 грн. - за основним платежем та 29365,00 грн. - за штрафними санкціями.
У задоволенні решти заявлених позовних вимог відмовити повністю.
Присудити з Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ТОВ «Укрбурвибух» (ідентифікаційний код 30949675) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 2202 (двісті тисячі двісті дві) грн. 38 коп.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 03 лютого 2016 року.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2016 |
Оприлюднено | 13.06.2016 |
Номер документу | 58210957 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні