Постанова
від 08.06.2016 по справі 712/4826/16-а
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 712/5564/16-а

Провадження № 2а/712/176/16

П ОС Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 червня 2016 року суддя Соснівського районного суду м. Черкаси - Пироженко В.Д., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в м. Черкаси Черкаської області про визнання рішення щодо відмови в перерахунку пенсії незаконним,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернулася до суду з позовом до Управління Пенсійного Фонду України в м. Черкаси Черкаської області про визнання рішення щодо відмови в перерахунку пенсії незаконним. В обґрунтування заявлених вимог позивач вказувала, що 01.10.2007 року їй була призначена пенсія за вислугою років в розмірі 90% від суми заробітної плати. 22.03.2012 р. вона була звільнена з органів прокуратури у зв»язку з виходом на пенсію за вислугою років відповідно до ст. 50-1 ЗУ «Про прокуратуру» в редакції від 12.07.2001. У зв'язку з підвищенням заробітної плати працівникам прокуратури, відповідно до статті 50-1 Закону України "Про прокуратуру", розмір пенсії працівникам прокуратури неодноразово підвищувався з розрахунку 90% місячного заробітку. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2012 року № 505 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників органів прокуратури" та постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 №1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів" підвищено посадові оклади працівників органів прокуратури. Згідно до частини 18 статті 50-1 Закону України «Про прокуратуру» призначені пенсії підлягають перерахуванню у зв'язку з підвищенням заробітної плати прокурорсько-слідчих працівників. На підставі поданої нею заяви від 14.03.2016 р. про перерахунок пенсії, позивачці було відмовлено листом від 16.03.2016 р. Відмова відповідача в проведенні перерахунку пенсії в розмірі 90% від суми місячного заробітку с незаконною і такою, що порушує гарантовані конституційні права на пенсійне забезпечення, за таких підстав, які викладені. Просила визнати незаконним рішення УПФУ в Черкаському районі Черкаської області щодо відмови їй в перерахунку та виплаті пенсії та зобов'язати провести їй перерахунок і виплату пенсії та різницю між фактично отриманою та належною до сплати суму пенсії з 01.01.2016 р. Стягнути з державного бюджету України на її користь судові витрати в розмірі 551,20 грн. Рішення суду звернути до негайного виконання.

Стороною відповідача надано суду заперечення, в яких зазначено про те, що дії Управління відповідають чинному законодавству.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується у адміністративних справах про оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат.

Згідно з п. 4. ч. 1 ст. 183-2 КАС суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 КАС України завдання адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 з 01.10.2007 року отримує пенсію за вислугу років відповідно до ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру».

Позивач 14.03.2016 звернулася до відповідача Управління пенсійного фонду України в Черкаському районі Черкаської області із заявою про перерахунок призначеної їй пенсії відповідно до ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру», при цьому надавши відповідачу довідку про заробітну плату № 17.02.16 р. № 18/6 вих 16.

Листом від 16.03.2016 року, вих. № 46/А-10 відповідачем - Управлінням Пенсійного фонду України в Черкаському районі Черкаської області було роз'яснено позивачу, що відповідно до п. 5 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 № 213 у разі неприйняття до 01 червня 2015 року закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах з 1 червня 2015 року скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне грошове утримання призначаються відповідно до законів Україні «Про державну службу», «Про прокуратуру», «Про судоустрій і статус суддів», «Про статус народного депутата України», «Про Кабінет Міністрів України», «Про судову експертизу», «Про Національний банк України», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про дипломатичну службу», Податкового та Митного кодексів України, Положення про помічника-консультанта народного депутата України.

При відмові в перерахунку пенсії ОСОБА_1 вказана норма була застосована відповідачем. Однак, вона повинна застосовуватися до працівників при виході на пенсію після прийняття і вступу в законну силу даного Закону. Позивач же у своїй заяві не просила призначити їй пенсію, а просила зробити перерахунок, вже призначеної пенсії, тому при проведенні перерахунку Управління пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської області не повинно було застосовувати цю норму.

Відповідно до ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 року, в редакції що діяла на час призначення пенсії позивачу прокурори і слідчі зі стажем роботи не менше 20 років, у тому числі зі стажем роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 10 років, мають право на пенсійне забезпечення за вислугу років незалежно від віку. Пенсія призначається у розмірі 80% від суми їхньої місячної (чинної) заробітної плати, до котрої включаються всі види оплати праці, на які нараховуються страхові внески, одержувані перед місяцем звернення за призначенням пенсії. За кожен повний рік роботи понад 10 років на цих посадах пенсія збільшується на 2 відсотки, але не більше 90 відсотків від суми місячного (чинного) заробітку.

Статтями 22, 92 Конституції України визначені права і свободи людини і громадянина, гарантії прав і свобод визначаються Законами України. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів, або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод, а відповідач фактично обмежив право позивача на перерахунок пенсії.

Конституційний Суд України неодноразово розглядав питання, пов'язані з реалізацією права на соціальний захист, і сформулював правову позицію, згідно з якою Конституція України відокремлює певні категорії громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави. До них, зокрема, належать громадяни, які відповідно до статті 17 Конституції України перебувають на службі у військових формуваннях та правоохоронних органах держави, забезпечуючи суверенітет і територіальну цілісність України, її економічну та інформаційну безпеку, а саме: у Збройних Силах України, органах Служби безпеки України, міліції, прокуратури, охорони державного кордону України, податкової міліції, Управління державної охорони України, державної пожежної охорони, Державного департаменту України з питань виконання покарань тощо (рішення Конституційного Суду України від 6 липня 1999 року № 8-рп/99 у справі щодо права на пільги та від 20 березня 2002 року № 5-рп/2002 у справі щодо пільг, компенсацій і гарантій).

У зазначених рішеннях Конституційний Суд України вказав, що необхідність додаткових гарантій соціальної захищеності цієї категорії громадян як під час проходження служби, так і після її закінчення зумовлена насамперед тим, що служба у Збройних Силах України, інших військових формуваннях та правоохоронних органах держави пов'язана з ризиком для життя і здоров'я, підвищеними вимогами до дисципліни, професійної придатності, фахових, фізичних, вольових та інших якостей. Це повинно компенсуватися наявністю підвищених гарантій соціальної захищеності, тобто комплексу організаційно-правових економічних заходів, спрямованих на забезпечення добробуту саме цієї категорії громадян як під час проходження служби, так і після її закінчення.

Виходячи із висловленого у рішеннях Конституційного Суду України розуміння сутності соціальних гарантій працівників правоохоронних органів, зокрема працівників прокуратури, зміст та обсяг досягнутих ними соціальних гарантій не може бути звужено шляхом внесення змін до законодавства.

Разом з тим, згідно ст. 45 Закону України «Про загальнообов'язкове пенсійне страхування» перерахунок призначеної пенсії, крім випадків, передбачених частиною першою статті 35, частиною другою статті 38, частиною третьою статті 42 і частиною п'ятою статті 48 цього Закону, провадиться в такі строки: у разі виникнення права на підвищення пенсії - з першого числа місяця, в якому пенсіонер звернувся за перерахунком пенсії, якщо відповідну заяву з усіма необхідними документами подано ним до 15 числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано ним після 15 числа.

Згідно ч. 2 ст. 99 КАС України, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатись про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Враховуючи обставини справи та надані суду письмові докази, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, тобто згідно з вказаною нормою відповідач повинен зробити ОСОБА_1 перерахунок пенсії без обмежень граничного розміру пенсії та виплатити різницю між фактично отриманою та належною до сплати сумою пенсії з 01.01.2016 року, а відмова відповідача в перерахунку пенсії позивачу є незаконною і суперечить чинному законодавству.

Пунктом 1 частини 1 статті 256 КАС України передбачено, що негайно виконуються постанови суду про присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України у межах суми стягнення за один місяць.

На підставі викладеного та керуючись Конституцією України, Законом України «Про прокуратуру», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 № 213, ст.ст. 2, 3, 11, 12, 17, 99, 160, 161, 162, 163, 160, 186 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у Черкаському районі Черкаської області про визнання рішення щодо відмови в перерахуванні пенсії незаконним задовольнити.

Визнати рішення Управління Пенсійного Фонду України у Черкаському районі про відмову у перерахунку ОСОБА_1 пенсії незаконним.

Зобов'язати Управління Пенсійного Фонду України у Черкаському районі здійснити ОСОБА_1 з 01.01.2016 року перерахунок та виплату пенсії у зв'язку з підвищенням заробітної плані працівникам прокуратури відповідно до вимог ст.50-1 Закону України "Про прокуратуру"(в редакції на час призначення пенсії) в розмірі 90 % від суми місячного заробітку, відповідно до довідки прокуратури Черкаської області від 17.02.16 р. № 18/6 вих 16.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Пенсійного фонду України в. Черкаському районі Черкаської області (18000, м. Черкаси, вул. Вернигори, 17, ідентифікаційний код 21366780) на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі в розмірі 551,20 грн.

Рішення суду звернути до негайного виконання у межах платежу за один місяць.

Постанова може бути оскаржена через суд першої інстанції до Київського апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня її проголошення в порядку, передбаченому ст. 186 КАС України. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

ГОЛОВУЮЧИЙ:

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення08.06.2016
Оприлюднено14.06.2016
Номер документу58223756
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —712/4826/16-а

Ухвала від 08.05.2020

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (В.Д.) В. Д.

Ухвала від 13.09.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 27.07.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 22.06.2016

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (В.Д.) В. Д.

Постанова від 22.06.2016

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (В.Д.) В. Д.

Постанова від 08.06.2016

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (В.Д.) В. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні