Ухвала
від 09.06.2016 по справі 766/2519/16-к
ХЕРСОНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №766/2519/16-к

н/п 1-кс/766/2691/16

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.06.2016 року Слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , розглянувши клопотання слідчого СВ ХВП ГУНП в Херсонській області ОСОБА_2 , погоджене з прокурором Херсонської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , про призначення перевірки фінансово-господарської діяльності щодо дотримання бюджетного законодавства,

встановив:

Слідчий СВ ХВП ГУНП в Херсонській області ОСОБА_2 звернувся до слідчого судді з клопотанням в якому просив: прийняти рішення про надання дозволу уповноваженим службовим особам Державної фінансової інспекції в Херсонській, області на проведення перевірки фінансово-господарської діяльності щодо дотримання бюджетного законодавства протягом 2014-2016 років Комунальним закладом Херсонської обласної ради «Херсонський психоневрологічний будинок - інтернат», юридична адреса: 73490 м. Херсон, смт. Камишани, пров. Робочий, 12, у формі та порядку, передбаченому Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні».

В обґрунтування клопотання посилався на те, що в провадженні СВ Херсонського ВП ГУНП в Херсонській області перебуває кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12016230040001960 від 11.04.2016, за повідомленням за результатами проведеного аналізу використання бюджетних коштів на опалення в КЗ ХОР «Херсонський психоневрологічний будинок - інтернат», за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України.

До Херсонського ВП надійшло повідомлення за результатами проведеного аналізу використання бюджетних коштів на опалення в комунальному закладі Херсонської обласної ради «Херсонський психоневрологічний будинок - інтернат».

Під час досудового розслідування у якості свідків допитано працівників Комунального закладу «Агенція розвитку об`єктів спільної власності територіальних громад Херсонської області» Херсонської обласної ради ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , а також директора обласного комунального підприємства «Енергосервісна компанія» Херсонської обласної ради ОСОБА_6 , які спільно склали висновок за результатами проведення аналізу використання, бюджетних коштів на опалення в комунальному закладі Херсонської обласної ради «Херсонський психоневрологічний будинок-інтернат» за період 2014-2016 роки.

Відповідно до показів вищевказаних осіб, під час здійснення аналізу вони

встановили наступне.

Так, за наявності достатньої кількості залишків палива здійснюється пролонгація діючих договорів без правових підстав (після закінчення строку дії основних угод), що призвело до закупки 22% обсягів річного споживання палива без проведення тендерних закупівель. У 2014 році закуплено 284 т вугілля на суму 255,8 тис. гри, в 2015 році - 167,17 т вугілля на суму 141,2 тис. гри. та 204 метрів кубічних деревини на суму 38,8 тис. гри.

В порушення вимог Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 року №363, відсутні товарно-транспортні накладні на доставку палива, що не надає можливості підтвердити факт та обсяги постачання у 2014 році вугілля у кількості 1591,7 т. та деревини -1199,9 метрів кубічних на загальну суму 1663,2 тис. грн, у 2015 році вугілля у кількості 167 т, деревини - 742,8 метрів кубічних та торф`яних брикетів - 1403,1 т на загальну суму 2780,1 тис.грн.

Також встановлено невідповідність фактичних якісних характеристик торф`яних брикетів по показнику теплоти згорання вимогам документації конкурсних торгів.

Так, документацією конкурсних торгів 2015 року встановлено вимоги щодо якості предмету закупівлі код ДК 016-2010 - 08.92.1 Торф (брикеті торф`яні): теплота згорання від 3580 до 5760 Ккал/кг. Згідно сертифікатів відповідності серії АА00060 та АА00073 виробника ДП «Волиньторф» отримані торф`яні брикети відповідають ДСТУ 2042-92 - теплота згорання З 561 Ккал/кг.

Для роботи котла витрати торф`яних брикетів з теплотою згорання 3561 Ккал/кг (згідно. ДСТУ 2042-92) становлять 191,5 кг/год, тоді як витрати торф`яних брикетів з теплотою згорання згідно технічних вимог конкурсних торгів становлять 190,5 - 118,4 кг/год, що на 0,5-61% менше.

Відсутність в котельні закладу оперативних документів, ведення яких передбачено Правилами технічної експлуатації теплових установок і мереж, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 14 лютого 2007 року № 71, не надає можливості підтвердити правомірність списання палива в кількості зазначеній в бухгалтерських документах за 2014 рік - 1269,5 т вугілля і 1236,5 метрів кубічних деревини на суму 1364,9 тис. грн, 2015 рік - 697 т вугілля, 935,5 метрів кубічних деревини і 1230 т торф`яних брикетів на загальну суму 2815,1тис.грн.

Систематичне недотримання встановлених норм витрат палива на роботу парового та опалювальних котлів, а саме щоденне списання палива (в опалювальний сезон) в однаковій кількості незалежно від температури повітря на вулиці. Це призвело до понаднормового списання палива лише у жовтні-грудні 2015 року у кількості 354,2 т торф`яних брикетів на суму 616,3 тис. грн.

Так, в опалювальний сезон (з 15 жовтня по 15 квітня.) паливо списується щоденно в однаковій кількості незалежно від температури певітря на вулиці (2014 рік - вугілля по 6 т, деревини по 3-4 метри кубічних. , 2015 рік - торф`яні брикети по 12,135 т. деревини по 3-4 метри кубічних).

Фактичне понаднормове списання торф 'яних брикетів підтверджено при обстеженні 10 березня 2016 року в закладі. При температурі повітря + 12 градусів у закладі в роботі перебували 1 котел для опалення та 1 котел для виробництва пари. Температура теплоносія становила 42 градуси.

За нормами для підігріву теплоносія до 42 градусів необхідно використати 1,59 торф`яних брикетів на добу. Фактично згідно відомості про списання палива за 10 березня 2016 року списано 5,645 т торф`яних брикетів та 6 метрів кубічних деревини, що в 3,5 рази перевищує норми.

Недотримання умов зберігання торф`яних брикетів, а саме на відкритому майданчику, призводить до їх втрат у розмірі 20-25%, однак їх списання в бухгалтерському обліку здійснюється без урахування фізичних втрат. Умовна кількість втрат торф`яних брикетів становить 246 т на суму 407,6 тис. грн.(кількість списаних торф`яних брикетів за 2015 рік - 1230 т на суму 2038,4 тис. грн. 20%).

Залишки вугілля та деревини за даними бухгалтерського обліку закладу перевищують наявні обсяги складських приміщень, що ставить під сумнів фактичну наявність палива.

Так при місткості складу 200-250 т. вугілля/брикетів та 60 метрів кубічних деревини, за даними бухгалтерському обліку станом на 01 грудня 2014 року враховуються залишки вугілля в кількості 520,5 т та деревини -242,37 метрів кубічних , станом на 01 січня 2015 року залишки вугілля в кількості 530,7 т та деревини 262,07 метрів кубічних, що перевищує можливості зберігання вугілля в 1,5-2 рази, деревини - в 4 рази.

Акти виконаних робіт ГІГІ «Вінер» на ремонт системи опалювання складені в один день із договорами про надання послуг, що ставить під сумнів виконання зазначених робіт за один день (загальна сума 217,5 тис. грн) або свідчить про здійснення передоплати в розмірі 100%, що є порушенням бюджетного законодавства згідно ст.116 Бюджетного Кодексу України.

Крім того, ремонт котлів здійснювався під час опалювального сезону, що потребує їх зупинки, але за документами обсяги списання пального не зменшувалися, що ставить під сумнів фактичне виконання робіт в зазначений час.

На підставі вищевикладеного, а також виходячи зі змісту висновку за результатами проведення аналізу використання бюджетних коштів на опалення в комунальному закладі Херсонської обласної ради «Херсонський психоневрологічний будинок-інтернат» за період 2014-2016 роки, виникла необхідність в перевірці фінансово-господарської діяльності Комунального закладу Херсонської обласної ради «Херсонський психоневрологічний будинок-інтернат», юридична адреса: 73490 м. Херсон, смт. Камишани, пров. Робочий, 12, щодо дотримання бюджетного законодавства.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що результати перевірки фінансово-господарської діяльності Комунального закладу Херсонської обласної ради «Херсонський психоневрологічний будинок-інтернат» щодо дотримання бюджетного законодавства мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні

Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, приходить до висновку, що воно підлягає задоволенню з огляду на таке.

Відповідно до п.5 ч.2 ст. 40 КПК України слідчий уповноважений звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотанням про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для провадження слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення мети.

У ч.2 ст. 93 КПК України передбачено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок…

Також, у п. 4 ч.2 ст. 99 КПК України вказано, що до документів, які є доказами, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено можливість здійснення фінансового контролю щодо дотримання бюджетного законодавства за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні. Цим же законом встановлюється порядок проведення такого контролю.

Слідчим суддею встановлено, що в провадженні СВ Херсонського ВП ГУНП в Херсонській області перебуває кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12016230040001960 від 11.04.2016, за повідомленням за результатами проведеного аналізу використання бюджетних коштів на опалення в КЗ ХОР «Херсонський психоневрологічний будинок - інтернат», за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України.

До Херсонського ВП надійшло повідомлення за результатами проведеного аналізу використання бюджетних коштів на опалення в комунальному закладі Херсонської обласної ради «Херсонський психоневрологічний будинок - інтернат».

Під час досудового розслідування у якості свідків допитано працівників Комунального закладу «Агенція розвитку об`єктів спільної власності територіальних громад Херсонської області» Херсонської обласної ради ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , а також директора обласного комунального підприємства «Енергосервісна компанія» Херсонської обласної ради ОСОБА_6 , які спільно склали висновок за результатами проведення аналізу використання, бюджетних коштів на опалення в комунальному закладі Херсонської обласної ради «Херсонський психоневрологічний будинок-інтернат» за період 2014-2016 роки.

Відповідно до показів вищевказаних осіб, під час здійснення аналізу вони

встановили наступне.

Так, за наявності достатньої кількості залишків палива здійснюється пролонгація діючих договорів без правових підстав (після закінчення строку дії основних угод), що призвело до закупки 22% обсягів річного споживання палива без проведення тендерних закупівель. У 2014 році закуплено 284 т вугілля на суму 255,8 тис. гри, в 2015 році - 167,17 т вугілля на суму 141,2 тис. гри. та 204 метрів кубічних деревини на суму 38,8 тис. гри.

В порушення вимог Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 року №363, відсутні товарно-транспортні накладні на доставку палива, що не надає можливості підтвердити факт та обсяги постачання у 2014 році вугілля у кількості 1591,7 т. та деревини -1199,9 метрів кубічних на загальну суму 1663,2 тис. грн, у 2015 році вугілля у кількості 167 т, деревини - 742,8 метрів кубічних та торф`яних брикетів - 1403,1 т на загальну суму 2780,1 тис.грн.

Також встановлено невідповідність фактичних якісних характеристик торф`яних брикетів по показнику теплоти згорання вимогам документації конкурсних торгів.

Так, документацією конкурсних торгів 2015 року встановлено вимоги щодо якості предмету закупівлі код ДК 016-2010 - 08.92.1 Торф (брикеті торф`яні): теплота згорання від 3580 до 5760 Ккал/кг. Згідно сертифікатів відповідності серії АА00060 та АА00073 виробника ДП «Волиньторф» отримані торф`яні брикети відповідають ДСТУ 2042-92 - теплота згорання З 561 Ккал/кг.

Для роботи котла витрати торф`яних брикетів з теплотою згорання 3561 Ккал/кг (згідно. ДСТУ 2042-92) становлять 191,5 кг/год, тоді як витрати торф`яних брикетів з теплотою згорання згідно технічних вимог конкурсних торгів становлять 190,5 - 118,4 кг/год, що на 0,5-61% менше.

Відсутність в котельні закладу оперативних документів, ведення яких передбачено Правилами технічної експлуатації теплових установок і мереж, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 14 лютого 2007 року № 71, не надає можливості підтвердити правомірність списання палива в кількості зазначеній в бухгалтерських документах за 2014 рік - 1269,5 т вугілля і 1236,5 метрів кубічних деревини на суму 1364,9 тис. грн, 2015 рік - 697 т вугілля, 935,5 метрів кубічних деревини і 1230 т торф`яних брикетів на загальну суму 2815,1тис.грн.

Систематичне недотримання встановлених норм витрат палива на роботу парового та опалювальних котлів, а саме щоденне списання палива (в опалювальний сезон) в однаковій кількості незалежно від температури повітря на вулиці. Це призвело до понаднормового списання палива лише у жовтні-грудні 2015 року у кількості 354,2 т торф`яних брикетів на суму 616,3 тис. грн.

Так, в опалювальний сезон (з 15 жовтня по 15 квітня.) паливо списується щоденно в однаковій кількості незалежно від температури повітря на вулиці (2014 рік - вугілля по 6 т, деревини по 3-4 метри кубічних. , 2015 рік - торф`яні брикети по 12,135 т. деревини по 3-4 метри кубічних).

Фактичне понаднормове списання торф 'яних брикетів підтверджено при обстеженні 10 березня 2016 року в закладі. При температурі повітря + 12 градусів у закладі в роботі перебували 1 котел для опалення та 1 котел для виробництва пари. Температура теплоносія становила 42 градуси.

За нормами для підігріву теплоносія до 42 градусів необхідно використати 1,59 торф`яних брикетів на добу. Фактично згідно відомості про списання палива за 10 березня 2016 року списано 5,645 т торф`яних брикетів та 6 метрів кубічних деревини, що в 3,5 рази перевищує норми.

Недотримання умов зберігання торф`яних брикетів, а саме на відкритому майданчику, призводить до їх втрат у розмірі 20-25%, однак їх списання в бухгалтерському обліку здійснюється без урахування фізичних втрат. Умовна кількість втрат торф`яних брикетів становить 246 т на суму 407,6 тис. грн.(кількість списаних торф`яних брикетів за 2015 рік - 1230 т на суму 2038,4 тис. грн. 20%).

Залишки вугілля та деревини за даними бухгалтерського обліку закладу перевищують наявні обсяги складських приміщень, що ставить під сумнів фактичну наявність палива.

Так при місткості складу 200-250 т. вугілля/брикетів та 60 метрів кубічних деревини, за даними бухгалтерському обліку станом на 01 грудня 2014 року враховуються залишки вугілля в кількості 520,5 т та деревини -242,37 метрів кубічних , станом на 01 січня 2015 року залишки вугілля в кількості 530,7 т та деревини 262,07 метрів кубічних, що перевищує можливості зберігання вугілля в 1,5-2 рази, деревини - в 4 рази.

Акти виконаних робіт ГІГІ «Вінер» на ремонт системи опалювання складені в один день із договорами про надання послуг, що ставить під сумнів виконання зазначених робіт за один день (загальна сума 217,5 тис. грн) або свідчить про здійснення передоплати в розмірі 100%, що є порушенням бюджетного законодавства згідно ст.116 Бюджетного Кодексу України.

Крім того, ремонт котлів здійснювався під час опалювального сезону, що потребує їх зупинки, але за документами обсяги списання пального не зменшувалися, що ставить під сумнів фактичне виконання робіт в зазначений час.

На підставі вищевикладеного, а також виходячи зі змісту висновку за результатами проведення аналізу використання бюджетних коштів на опалення в комунальному закладі Херсонської обласної ради «Херсонський психоневрологічний будинок-інтернат» за період 2014-2016 роки, виникла необхідність в перевірці фінансово-господарської діяльності Комунального закладу Херсонської обласної ради «Херсонський психоневрологічний будинок-інтернат», юридична адреса: 73490 м. Херсон, смт. Камишани, пров. Робочий, 12, щодо дотримання бюджетного законодавства.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що результати перевірки фінансово-господарської діяльності Комунального закладу Херсонської обласної ради «Херсонський психоневрологічний будинок-інтернат» щодо дотримання бюджетного законодавства мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, слід надати дозвіл уповноваженим службовим особам Державної фінансової інспекції в Херсонській області на проведення перевірки фінансово-господарської діяльності щодо дотримання бюджетного законодавства КЗ ХОР «Херсонський психоневрологічний будинок-інтернат».

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 40, 84, 91, 93, 99 КПК України, -

ухвалив:

Клопотання слідчого СВ ХВП ГУНП в Херсонській області ОСОБА_2 , погоджене з прокурором Херсонської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , про призначення перевірки фінансово-господарської діяльності щодо дотримання бюджетного законодавства - задовольнити.

Надати дозвіл уповноваженим службовим особам Державної фінансової інспекції в Херсонській, області на проведення перевірки фінансово-господарської діяльності щодо дотримання бюджетного законодавства протягом 2014-2016 років Комунальним закладом Херсонської обласної ради «Херсонський психоневрологічний будинок - інтернат», юридична адреса: 73490 м. Херсон, смт. Камишани, пров. Робочий, 12, у формі та порядку, передбаченому Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні».

Встановити строк дії даної ухвали до 09 липня 2016 року (включно) по закінченню якого дана ухвала і дозвіл на перевірку припиняють свою дію, але даний строк може бути продовжений у встановленому законом порядку.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддяОСОБА_1

СудХерсонський міський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення09.06.2016
Оприлюднено09.06.2023
Номер документу58239853
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —766/2519/16-к

Ухвала від 08.07.2016

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Гонтар Д. О.

Ухвала від 06.06.2016

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Гонтар Д. О.

Ухвала від 09.06.2016

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

Ухвала від 02.06.2016

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Гонтар Д. О.

Ухвала від 17.05.2016

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Гонтар Д. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні