Справа № 194/493/16-к
Провадження № 1-кс/194/75/16
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 червня 2016 року м. Тернівка
Слідчий суддя Тернівського міського суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора Тернівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора ОСОБА_3 по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29 березня 2016 року за № 42016041880000011 за ч.2 ст.191 КК України, про надання дозволу на продовження терміну проведення позапланової виїзної ревізії, а також додані до клопотання матеріали, -
В С Т А Н О В И В :
Прокурор Тернівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про надання дозволу на продовження терміну проведення позапланової виїзної ревізії.
В обґрунтування клопотання прокурор посилається на те, що посадові особи Тернівської міської виборчої комісії під час проведення місцевих виборів у 2015 році здійснили розтрату бюджетних коштів, про що було внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29 березня 2016 року за № 42016041880000011 за ч.2 ст.191 КК України та проводиться досудове розслідування.
Вказані дії кваліфіковано за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.191 КК України.
Враховуючи викладене, для повного, всебічного та об`єктивного встановлення всіх обставин скоєння кримінального правопорушення, ухвалою слідчого судді Тернівського міського суду від 20 травня 2016року було надано дозвіл на залучення спеціалістів Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області для проведення позапланової виїзної ревізії в Тернівській міській виборчій комісії (код ЄДРПОУ 33707325, юридична адреса: вул. Дніпровська, 9, м. Тернівка, Дніпропетровська область, 51500) з метою перевірки дотримання вимог законності використання бюджетних коштів при нарахуванні та виплаті одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії в 2015 році під час підготовки та проведення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25жовтня 2015 року, а також законності та обґрунтованості оплати праці осіб, які за рішенням виборчої комісії протягом виборчого процесу виконували свої повноваження у виборчій комісії на платній основі на підставі цивільно-правового договору.
Проведення ревізії доручено спеціалістам Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області, яка розташована за адресою: 49600 м. Дніпропетровськ вул. Володимира Антоновича (колишня назва - вул. Свердлова) буд. 22, корп. 2. Термін проведення перевірки, відповідно до вищевказаної ухвали суду, становить 10 робочих днів з 30 травня 2016 року по 10червня 2016 року включно.
В ході проведення ревізії до Тернівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури надійшло клопотання Державної фінансової інспекції у Дніпропетровській області № 04-08-03-17/4843 від 09 червня 2016 року про продовження терміну позапланової ревізії, у зв`язку з тим, що позапланова ревізія в Тернівській міській виборчій комісії фактично розпочата лише 08 червня 2016 року. В ході проведення ревізії об`єкту контролю вручено вимогу про надання необхідних документів, а саме: установчих та реєстраційних документів; штатного розпису Тернівської міської виборчої комісії; табелів обліку робочого часу; цивільно-правових договорів, актів надання послуг та актів приймання передачі наданих послуг; розрахунково-платіжних відомостей нарахування заробітної плати, чи інших підтверджуючих документів щодо нарахування та виплати заробітної плати по Тернівській міської виборчої комісії; даних щодо основного місця роботи працівників виборчої комісії при наявності (накази, розпорядження, довідки про нарахування заробітної плати); постанов та протоколів по Тернівській міській виборчій комісії за весь період виборчого процесу щодо розпорядку робочого часу, кількості дільничих виборчих комісій, кількості членів виборчої комісії, про результати місцевих виборів, про виконання членами виборчої комісії повноважень на платній основі, підведення підсумків голосування, з нарахування одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії; меморіального ордеру №5 «Зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій» та бюджетної і фінансової звітності.
Однак, у вказаний у вимозі строк Тернівською міською виборчою комісією надано лише частину документів, а саме: постанови Центральної виборчої комісії, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, розрахунково-платіжні відомості за вересень та жовтень 2015 року.
Отримати необхідні документи у стислий строк до 10 червня 2016 року не надається можливим, а без їх отримання неможливо належним чином провести ревізію та надати відповіді на поставлені питання, тому прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав та просив надати дозвіл на продовження терміну проведення позапланової виїзної ревізії на 5 робочих днів з 13 червня 2016 року по 17 червня 2016 року включно.
Вислухавши думку прокурора, дослідивши додані до клопотання матеріали, прихожу до наступних висновків.
Відомості про зазначені у клопотанні обставини було внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29 березня 2016 року за № 42016041880000011 за ч.2 ст.191 КК України за фактом розтрати бюджетних коштів посадовими особами Тернівської міської виборчої комісії в ході проведення місцевих виборів у 2015 році.
До клопотання прокурором додано копії: - протоколу засідання Тернівської міської виборчої комісії Дніпропетровської області № 7 від 10 листопада 2015 року; - розрахунково-платіжної відомості № 1 за вересень 2015 року та видаткової відомості до неї; - протоколу засідання Тернівської міської виборчої комісії Дніпропетровської області № 10 від 30 листопада 2015 року; - розрахункової відомості за жовтень 2015 року (матеріальна винагорода) та видаткової відомості до неї; - клопотання Державної фінансової інспекції у Дніпропетровській області про продовження терміну позапланової ревізії.
Вказані документи обґрунтовано підтверджують необхідність продовження терміну проведення ревізії з метою підтвердження наявності або відсутності факту порушення вимог законодавства при використанні бюджетних коштів Тернівською міською виборчою комісією та встановлення розміру завданих збитків.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Згідно з ч. 1 ст. 94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.
З набранням чинності Закону України «Про прокуратуру», виключено із переліку функцій прокуратури здійснення перевірок, та дані функції не визначені ніяким іншим законодавчим актом України, а також нормами КПК України не визначено певного порядку надання дозволу на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців.
Однак, пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13 серпня 2014 року № 408, встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Відповідно до п. 5 ч. 5, ч. 6, 7, 8, 11, 12 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, вказаних у цій статті, в тому числі у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Національної поліції, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.
Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.
Орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів. Подовження термінів проведення планової або позапланової виїзної ревізії можливе лише за рішенням суду на термін, що не перевищує 15 робочих днів для планової виїзної ревізії та 5 робочих днів для позапланової виїзної ревізії.
Згідно копії клопотання Державної фінансової інспекції у Дніпропетровській області № 04-08-03-17/4843 від 09 червня 2016 року, інспекцією ставиться питання про продовження терміну позапланової ревізії з наступних підстав. Позапланова ревізія в Тернівській міській виборчій комісії фактично розпочата лише 08 червня 2016 року. В ході проведення ревізії об`єкту контролю вручено вимогу про надання необхідних документів, а саме: установчих та реєстраційних документів; штатного розпису Тернівської міської виборчої комісії; табелів обліку робочого часу; цивільно-правових договорів, актів надання послуг та актів приймання передачі наданих послуг; розрахунково-платіжних відомостей нарахування заробітної плати, чи інших підтверджуючих документів щодо нарахування та виплати заробітної плати по Тернівській міської виборчої комісії; даних щодо основного місця роботи працівників виборчої комісії при наявності (накази, розпорядження, довідки про нарахування заробітної плати); постанов та протоколів по Тернівській міській виборчій комісії за весь період виборчого процесу щодо розпорядку робочого часу, кількості дільничих виборчих комісій, кількості членів виборчої комісії, про результати місцевих виборів, про виконання членами виборчої комісії повноважень на платній основі, підведення підсумків голосування, з нарахування одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії; меморіального ордеру №5 «Зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій» та бюджетної і фінансової звітності. У вказаний у вимозі строк Тернівською міською виборчою комісією надано лише частину документів, а саме: постанови Центральної виборчої комісії, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, розрахунково-платіжні відомості за вересень та жовтень 2015 року.
Таким чином, під час розгляду клопотання встановлено, що органи досудового слідства та прокуратури немають можливості в інший спосіб всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, а документи, що містять вищевказану інформацію, можуть бути використані як доказ у кримінальному провадженні.
Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що в ході ревізії виникла необхідність в продовженні терміну проведення позапланової виїзної ревізії для отримання документів, без яких неможливо належним чином провести ревізію та надати відповіді на поставлені питання, приходжу до висновку, що клопотання обґрунтоване та його необхідно задовольнити.
Відповідно до вимог КПК України, з метою забезпечення провадження досудового розслідування в найкоротші строки, враховуючи вихідні дні, приходжу до висновку про необхідність встановити строк дії ухвали до 17 червня 2016 року включно.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 93, 110, 309, 369 - 372 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання прокурора ОСОБА_3 про надання дозволу на продовження терміну проведення позапланової виїзної ревізії - задовольнити.
Надати дозвіл на продовження терміну проведення Державною фінансовою інспекцією в Дніпропетровській області ((49600, м. Дніпро вул. Володимира Антоновича (колишня назва вул. Свердлова) буд.22 корп.2), позапланової виїзної ревізії в Тернівській міській виборчій комісії (код ЄДРПОУ 33707325, юридична адреса: вул. Дніпровська, 9, м. Тернівка, Дніпропетровська область, 51500) на 5 робочих днів з 13 червня 2016 року по 17 червня 2016року включно, з метою перевірки дотримання вимог законності використання бюджетних коштів при нарахуванні та виплаті одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії в 2015 році під час підготовки та проведення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, а також законності та обґрунтованості оплати праці осіб, які за рішенням виборчої комісії протягом виборчого процесу виконували свої повноваження у виборчій комісії на платній основі на підставі цивільно-правового договору.
Згідно зі ст.309 КПК України ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Тернівський міський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2016 |
Оприлюднено | 13.03.2023 |
Номер документу | 58242150 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Тернівський міський суд Дніпропетровської області
Пономаренко І. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні