cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 червня 2016 року м. Київ К/800/8867/15
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів :
Головуючого Моторного О.А.,
Суддів Борисенко І.В.,
Кошіля В.В.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області
на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2013
та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18.03.2014
у справі № 804/5565/13-а
за позовом Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області
до Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради
третя особа - Нікопольське комунальне підприємство «Першотравневий ринок»
про стягнення податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ:
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2013, яка залишена без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18.03.2014 в задоволенні позову відмовлено.
В касаційній скарзі відповідач просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій та прийняти нове рішення про задоволення позову, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що 20.12.2011 НКП «Першотравневий ринок» подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію № 58521 з плати за землю за 2011 рік, з самостійно нарахованою сумою, яка підлягає сплаті в розмірі 741421,70 грн. (в тому числі за січень 2011 року - 61785,14 грн., за лютий 2011 року - 61785,14 грн., за березень 2011 року - 61785,14 грн., за квітень 2011 року - 61785,14 грн., за травень 2011 року - 61785,14 грн., за червень 2011 року - 61785,14 грн., за липень 2011 року - 61785,14 грн., за серпень 2011 року - 61785,14 грн., за вересень 2011 року - 61785,14 грн., за жовтень 2011 року - 61785,14 грн., за листопад 2011 року - 61785,14 грн., за грудень 2011 року - 61785,14 грн.).
20.12.2011 НКП "Першотравневий ринок" подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію № 72180 з плати за землю за 2010 рік, з самостійно нарахованою сумою, яка підлягає сплаті в розмірі 736772,92 грн. (в тому числі за січень 2010 року - 61397,75 грн., за лютий 2010 року - 61397,75 грн., за березень 2010 року - 61397,75 грн., за квітень 2010 року - 61397,75 грн., за травень 2010 року - 61397,75 грн., за червень 2010 року - 61397,75 грн., за липень 2010 року - 61397,75 грн., за серпень 2010 року - 61397,75 грн., за вересень 2010 року - 61397,75 грн., за жовтень 2010 року - 61397,75 грн., за листопад 2010 року - 61397,75 грн., за грудень 2010 року - 61397,67 грн.).
26.01.2012 НКП «Першотравневий ринок» подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію № 73397 з плати за землю за 2009 рік, з самостійно нарахованою сумою, яка підлягає сплаті в розмірі 695731,07 грн. (в тому числі за січень 2009 року - 57977,59 грн., за лютий 2009 року - 57977,59 грн., за березень 2009 року - 57977,59 грн., за квітень 2009 року - 57977,59 грн., за травень 2009 року - 57977,59 грн., за червень 2009 року - 57977,59 грн., за липень 2009 року - 57977,59 грн., за серпень 2009 року - 57977,59 грн., за вересень 2009 року - 57977,59 грн., за жовтень 2009 року - 57977,59 грн., за листопад 2009 року - 57977,59 грн., за грудень 2009 року - 57977,58 грн.).
02.02.2012 НКП «Першотравневий ринок» подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію № 1047 з плати за землю за 2012 рік, з самостійно нарахованою сумою, яка підлягає сплаті в розмірі 741421,70 грн. (в тому числі за січень 2012 року - 61785,14 грн., за лютий 2012 року - 61785,14 грн., за березень 2012 року - 61785,14 грн., за квітень 2012 року - 61785,14 грн., за травень 2012 року - 61785,14 грн., за червень 2012 року - 61785,14 грн., за липень 2012 року - 61785,14 грн., за серпень 2012 року - 61785,14 грн., за вересень 2012 року - 61785,14 грн., за жовтень 2012 року - 61785,14 грн., за листопад 2012 року - 61785,14 грн., за грудень 2012 року - 61785,16 грн.).
Сума податкового зобов'язання в установлені строки та в повному обсязі відповідачем сплачена не була.
04.01.2012 позивачем проведено камеральну перевірку податкової звітності відповідача з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, за результатами якої складено акт № 7/153/32083114, яким встановлене несвоєчасне подання НКП «Першотравневий ринок» податкових декларацій з плати за землю за 2010 та 2011 роки.
На підставі акта перевірки, позивачем 18.01.2012 були прийняті податкові повідомлення-рішення № 0000191530 та № 0000201530, якими відповідачу нараховано суми податкового зобов'язання, а саме штрафні (фінансові) санкції, з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 1,00 грн. та 170,00 грн.
На суму непогашеного узгодженого грошового зобов'язання, згідно із ст. 129 Податкового кодексу України, відповідачу було нараховано пеню в розмірі 79 271,16 грн.
Відповідно до ст. 59 ПК України позивачем 10.01.2012 сформовано податкову вимогу форми «Ю» № 16 про обов'язок НКП «Першотравневий ринок» сплатити податковий борг у розмірі 1280972,75 грн.
Однак, як свідчать матеріали справи, даний податковий борг НКП «Першотравневий ринок» не був сплачений.
Відмовляючи в задоволенні позову, суди попередніх інстанцій виходи з наступного, з чим погоджується суд касаційної інстанції.
Відповідно до п. 96.1 ст. 96 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.
Як встановлено судами та підтверджено матеріалами справи, 10.01.2013 Нікопольська ОДПІ звернулась до Нікопольської міської ради листом № 236/10/19-023 з проханням розглянути питання щодо погашення податкового боргу НКП «Першотравневий ринок» на загальну суму 3547085,06 грн., який рахувався станом на 04.01.2013 та прийняття відповідного рішення: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу НКП «Першотравневий ринок»; затвердження плану досудової санації НКП «Першотравневий ринок», який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію НКП «Першотравневий ринок» та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство.
З урахуванням того, що податковим органом порушено черговість вжиття заходів щодо погашення податкового боргу відповідачем, зокрема, не проведено публічного продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства в порядку п. 95.1 ст. 95 ПК України, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли вірного висновку про відсутність підстав для задоволення позову щодо стягнення податкового боргу з Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради, в управлінні якого перебуває майно боржника НКП «Першотравневий ринок».
Доводи, наведені скаржником в касаційній скарзі, викладеного не спростовують, а тому колегією суддів відхиляються.
Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку, що судами першої та апеляційної інстанцій належним чином з'ясовані обставини справи та дано їм відповідну правову оцінку. Порушень норм матеріального чи процесуального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішень судів, не встановлено.
Керуючись статтями 220-1, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області - відхилити.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2013 та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18.03.2014 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута з підстав, у порядку та в строки, встановлені статтями 236 238 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя: (підпис) О.А. Моторний Судді (підпис) І.В. Борисенко (підпис) В.В. Кошіль
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2016 |
Оприлюднено | 13.06.2016 |
Номер документу | 58246199 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Моторний О.А.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні