Постанова
від 08.06.2016 по справі 461/1505/16-а
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 461/1505/16-а

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08.06.2016 року м.Львів

Галицький районний суд міста Львова в складі:

головуючого-судді - Романюка В.Ф.

при секретарі - Куц Н.З.

з участю: представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в місті Львові справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Віслок» ЛТД» до Виконавчого комітету Львівської міської ради про визнання незаконним та скасування рішення суб'єкта владних повноважень, -

в с т а н о в и в:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Фірма Віслок» ЛТД (надалі ТзОВ «Фірма Віслок» ЛТД) звернулось до суду із адміністративним позовом до Виконавчого комітету Львівської міської ради, в якому просить визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого комітету Львівської міської ради 26.08.2015 року «Про скасування наказу директора департаменту містобудування від 02.07.2014 року № 209».

В обгрунтування поданого адміністративного позову покликається на те, що відповідно до договору купівлі - продажу від 06.12.1995 року, йому належить нежитлова будівля загальною площею 106,8 кв.м. на вул. Науковій, 30 у м. Львові. Для обслуговування цієї будівлі, ТзОВ «Фірма Віслок» ЛТД уклало договір оренди земельної ділянки від 25.09.2007 року терміном на 10 років. Відповідно до наказу Департаменту містобудування Львівської міської ради від 02.07.2014 року № 209 «Про затвердження містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на реконструкцію з розширенням ТзОВ «Фірма Віслок» ЛТД пункту прийому склотари на вул. Науковій, 30 під заклад громадського обслуговування з офісними приміщеннями» товариству дозволено здійснити реконструкцію своїх власних приміщень. Вказаний наказ ним виконаний частково, отримано технічні умови на інженерне забезпечення проектованого об'єкта, розроблено робочий проект, а також у Департаменті державної архітектурно - будівельної інспекції Львівської області отримано декларацію про початок виконання будівельних робіт від 12.12.2014 року, у Франківській районній адміністрації Львівської міської ради отримано дозвіл на влаштування будівельного майданчика від 23.08.2015 року. Відповідно до акту Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю у Львівській області від 09.09.2015 року № 29 - ф, встановлено, що в Єдиному реєстрі повідомлень про початок виконання будівельних робіт внесено дані щодо реєстрації декларації про початок робіт на вул. Науковій, 30 у м. Львові. Однак, не може здійснити реконструкції власних нежитлових приміщень, оскільки виконавчий комітет Львівської міської ради прийняв рішення від 26.08.2015 року «Про скасування наказу директора департаменту містобудування від 02.07.2014 року № 209». Позивач вважає його прийнятим безпідставним та незаконно і просить його скасувати.

В судовому засіданні представники позивача ОСОБА_1 позовні вимоги підтримала надала пояснення аналогічні до позову, просила суд такий задоволити, та взяти до уваги додаткові пояснення до позовної заяви про виконання наказу Департаменту містобудування Львівської міської ради від 02.07.2014 року № 209 «Про затвердження містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на реконструкцію з розширенням ТзОВ «Фірма Віслок» ЛТД пункту прийому склотари на вул. Науковій, 30 під заклад громадського обслуговування з офісними приміщеннями».

Представник відповідача - виконавчого комітету Львівської міської ради ОСОБА_2 проти позову заперечив та пояснив, що оспорюване рішення прийняте в межах компетенції виконавчого комітету Львівської міської ради.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали справи на підтвердження та спростування позовних вимог, з'ясувавши всі обставини справи, суд приходить до наступного висновку.

Згідно з ч. 1 ст.6 КАС України кожному гарантується право на захист його прав, свобод та інтересів незалежним і неупередженим судом.

Частиною 1 статті 11 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судахздійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Судом встановлено, що відповідно до договору купівлі - продажу від 06.12.1995 року, товариству з обмеженою відповідальністю «Фірма Віслок» ЛТД на праві власності належить будівля загальною площею 106,8 кв.м. на вул. Науковій, 30 у м. Львові. /а.с.14-16/.

Відповідно до договору оренди землі від 25.09.2007 для обслуговування пункту прийому склотари на вул. Науковій, 30 у м. Львові ТзОВ - фірма «Віслок» ЛТД Львівською міською радою передано земельну ділянку площею 0,0313 га кадастровий номер 4610136900:08:003:0068 терміном на 10 років. /а.с.20-23/.

Відповідно до наказу Департаменту містобудування Львівської міської ради від 02.07.2014 року № 209 «Про затвердження містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на реконструкцію з розширенням ТзОВ «Фірма Віслок» ЛТД пункту прийому склотари на вул. Науковій, 30 під заклад громадського обслуговування з офісними приміщеннями» затверджено містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на реконструкцію з розширенням ТзОВ - фірма «Віслок» ЛТД пункту прийому склотари на вул. Науковій, 30 під заклад громадського обслуговування з офісними приміщеннями. /а.с.33-34/.

Департаментом державної архітектурно - будівельної інспекції Львівської області 19.12.2014 року зареєстровано Декларацію про початок виконання будівельних робіт реконструкції з розширенням пункту прийому склотари на вул. Науковій, 30 під заклад громадського обслуговування з офісними приміщеннями в м. Львові.

Також судом встановлено, що департаментом житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради 31.07.2014 року видано технічні умови на приєднання закладу громадського обслуговування до централізованих систем водопостачання та водовідведення, а ЛМЕМ ПАТ «Львівобленерго» 02.09.2014 року видано технічні умови стандартного приєднання до електричних мереж електроустановок.

Відповідно до акту Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю у Львівській області від 09.09.2015 року № 29 - фп, встановлено, що в Єдиному реєстрі повідомлень про початок виконання будівельних робіт внесено дані щодо реєстрації декларації про початок робіт на вул. Науковій, 30 у м. Львові, є належна проектна документація та такі дані є достовірні. /а.с.12-13/.

Також в судовому засіданні оглянуто інформаційну довідку до проекту рішення «Про скасування наказу директора департаменту містобудування від 02.07.2014 року №209» та рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 26.08.2015 року № 537 «Про скасування наказу директора департаменту містобудування від 02.07.2014 року №209». Вказані документи не містить жодних фактичних даних про порушення ТзОВ - фірма «Віслок» ЛТД законодавства про містобудування.

Відповідно до ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно з ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Якщо особа, яка бере участь у справі, не може самостійно надати докази, то вона повинна зазначити причини, через які ці докази не можуть бути надані, та повідомити, де вони знаходяться чи можуть знаходитися. Суд сприяє в реалізації цього обов'язку і витребовує необхідні докази. Про витребування доказів або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу. Ухвала суду про відмову у витребуванні доказів окремо не оскаржується. Заперечення проти неї може бути включене до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за наслідками розгляду справи. Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали. Суд може збирати докази з власної ініціативи. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Відповідно до ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації, а ст. 34 вказаного Закону передбачено, що право на виконання будівельних робіт має замовник після: подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності; видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності. Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 року № 7-рп/2009 у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування), Конституційний Суд України зазначає, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення. Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

У зв'язку із виконанням ТзОВ «Фірма Віслок» ЛТД більшої частини пунктів наказу департаменту містобудування від 02.07.2014 року, затратою на це значних коштів, не подання достатніх та належних доказів про порушення прав ВК ЛМР у зв'язку із реконструкцією об'єкту нерухомого майна на вул. Науковій, 30 у м. Львові, тому дії виконавчого комітету Львівської міської ради щодо скасування вказаного вище наказу неправомірними.

Таким чином, враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення є незаконним , оскільки прийняте з порушенням вимог чинного законодавства України та без участі та повідомлення ТзОВ - фірми «Віслок» ЛТД.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись ст.ст.6, 11, 18, 69, 71, 86, 94, 99, 138, 154, 160, 161, 163, 171-2 КАС України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Конституцією України, суд, -

п о с т а н о в и в:

позов задовольнити повністю.

Визнати незаконним та скасувати рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради від 26.08.2015 р. №537 «Про скасування наказу директора департаменту містобудування від 02.07.2014 р. №209».

Стягнути з Виконавчого комітету Львівської міської ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Віслок» ЛТД» (код ЄДРПОУ 23884740) сплачений судовий збір у сумі 1378,00 грн.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів після її проголошення або в порядку ч.2 ст.186 КАС України.

Головуючий суддя В.Ф. Романюк

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення08.06.2016
Оприлюднено15.06.2016
Номер документу58263006
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —461/1505/16-а

Ухвала від 30.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Постанова від 30.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 06.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 21.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Постанова від 08.06.2016

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

Постанова від 08.06.2016

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні