cpg1251 УХВАЛА
про відмову в задоволенні клопотання про заміну відповідача
10 червня 2016 року Справа № 803/641/16
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Александрової М.А.,
при секретарі судового засідання Веремчуку В.В.,
за участю представників позивача Ліпейка Ю.В., Коцюби О.М.,
представника відповідача Кривчука В.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку клопотання відповідача Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області про заміну відповідача в адміністративній справі за позовом Приватного підприємства "Котедж" до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "Котедж" звернулося з адміністративним позовом до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області (Управління) про визнання протиправною і скасування постанови № 9/871 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 14 квітня 2016 року.
Ухвалами від 16 травня 2016 року провадження у справі було відкрито, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду.
09 червня 2016 року відповідачем подано суду клопотання про заміну неналежного відповідача Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області на належного - Державну архітектурно-будівельну інспекцію України.
Вказане клопотання мотивоване тим, що відповідно до Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України (Держархбудінспекція) вона є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Згідно із пунктом 1 Положення про Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області, затвердженого наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 990 від 08 вересня 2015 року, вказане управління є територіальним органом - структурним підрозділом апарату Держархбудінспекції. Таким чином, Управління не володіє достатнім обсягом адміністративної процесуальної правосуб'єктності в розумінні статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), не є юридичною особою, а тому не може бути самостійним відповідачем в даній справі.
В судовому засіданні представники позивача Ліпейко Ю.В., Коцюба О.М. проти заявленого клопотання заперечують, представник відповідача Кривчук В.М. заявлене клопотання підтримує та просить його задовольнити.
Суд, заслухавши думку осіб, які беруть участь у справі, надавши оцінку необхідним доказам, приходить до висновку про відмову в задоволенні клопотання відповідача про заміну відповідача в адміністративній справі з огляду на наступне.
Відповідно до статті 52 КАС України суд першої інстанції, встановивши, що з адміністративним позовом звернулася не та особа, якій належить право вимоги, або не до тієї особи, яка повинна відповідати за адміністративним позовом, може за згодою позивача допустити заміну первинного позивача або відповідача належним позивачем або відповідачем, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи.
Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача.
Відповідно до частини третьої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до пункту 7 частини першої статті 3 КАС України суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553, визначено процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Пунктом 5 цього Порядку встановлено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Пунктом 3 Положення про Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області, затвердженого наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 990 від 08 вересня 2015 року, визначено, що основним завданням Управління є забезпечення реалізації державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду у випадках, визначних Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" на території Волинської області, зокрема, здійснення державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями, а також особами відповідальними за здійснення авторського та/або технічного нагляду вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Відповідно до пункту 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553 (Порядок № 553), посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю мають право, зокрема, складати протоколи про вчинення правопорушень та акти перевірок, і накладати штрафи у межах повноважень, передбачених законом; видавати обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.
За результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою інспекції складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком. У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт (пункти 16, 17 Порядку № 553).
Таким чином, Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області є суб'єктом владних повноважень в розумінні пункту 7 частини першої статті 3 КАС України, на якого покладено функції щодо забезпечення реалізації державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду у випадках, визначних Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" на території Волинської області, оскаржувана постанова № 9/871 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 14 квітня 2016 року прийнята в межах повноважень та відповідно до покладених функцій, а тому Управління є належним відповідачем у даній справі із необхідним обсягом адміністративної процесуальної правосуб'єктності.
На підставі наведеного клопотання відповідача Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області про заміну відповідача в даній адміністративній справі є безпідставним і в його задоволенні слід відмовити.
Керуючись частинами третьою і сьомою статті 160, статтями 52, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити Управлінню державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області в задоволенні клопотання про заміну відповідача в адміністративній справі за позовом Приватного підприємства "Котедж" до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області про визнання протиправною та скасування постанови.
Ухвала набирає законної сили з моменту її постановлення і не може бути оскаржена, заперечення проти ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Суддя М.А.Александрова
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2016 |
Оприлюднено | 15.06.2016 |
Номер документу | 58268281 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Александрова Марія Ананіївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Александрова Марія Ананіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні