Постанова
від 10.06.2016 по справі 461/12268/15-а
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 461/12268/15-а

Провадження №2а/461/94/16

Категорія 3

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.06.2016

Галицький районний суд м. Львова

в складі: головуючого судді - Мисько Х.М.

при секретарі - Коружинець Н.В.,

з участю: представника відповідача Львівської міської ради - Шмотолохи О.В.,

представника відповідача Управління комунальної власності Львівської міської ради - Рубель І.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові в залі суду справу за адміністративним позовом Госпрозрахункового відділу приватизації житла до Львівської міської ради, начальника Управління комунальної власності Львівської міської ради Свистун Інни Василівни про скасування ухвали Львівської міської ради №4884 від 14 липня 2015 року «Про створення комунальної установи «Львівський міський центр приватизації державного житлового фонду»,-

в с т а н о в и в :

позивач Госпрозрахунковий відділ приватизації житла звернувся до суд із позовом до Львівської міської ради, начальника Управління комунальної власності Львівської міської ради Свистун І.В., в якій просить визнати протиправною та скасувати ухвалу Львівської міської ради №4884 від 14 липня 2015 року «Про створення комунальної установи «Львівський міський центр приватизації державного житлового фонду».

В обґрунтування внесеного позову покликається на те, що при винесенні оскаржуваної ухвали Львівська міська рада керувалась п.30 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування» та ст.60 ГК України, тобто нормами, які відсутні у законодавстві. Вважає, що Львівська міська рада, як орган місцевого самоврядування, помилково вважає себе власником підприємства, з перевищенням повноважень прийняв рішення про припинення позивача шляхом ліквідації. Крім цього, вказує, що позивач з 1993 року володіє інформацією про використання житлових приміщень відповідно до законодавства щодо приватизації державного житлового фонду мешканцями м. Львова, про приватизацію квартир у Франківському районі м. Львова, з 2013 року в Залізничному та Шевченківському районах м. Львова, також надає відповідну інформацію на звернення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів, органів судової влади, заяви громадян. Вважає, що Львівська міська рада прийняла оскаржувану ухвалу з порушенням Конституції України та Законів України, з перевищенням повноважень, необґрунтовано, упереджено, недобросовісно та нерозсудливо, з несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів громадян та держави в цілому.

До судового засідання представник позивача подав клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представники відповідачів - Львівської міської ради та Управління комунальної власності Львівської міської ради в судовому засіданні подали заперечення на позов, в яких вказують, що Госпрозрахунковий відділ приватизації житла як юридична особа публічного права був створений як спеціальний відділ згідно Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» від 22 липня 1992 року. На відділ було покладено функцію підготовки та оформлення свідоцтв про право власності на квартири державного житлового фонду. Відділ працював по принципу самоокупності згідно затвердженої калькуляції за надані послуги, згідно рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №114 від 27 лютого 2009 року. Львівська міська рада народних депутатів на 14-ій сесії 21 скликання згідно Закону «Про приватизацію державного житлового фонду» від 22 липня 1992 року та Постанови Кабінету Міністрів України від 08 жовтня 1992 №572 «Про механізм впровадження Закону «Про приватизацію державного житлового фонду» 02 лютого 1993 року ухвалила: виконавчо-розпорядчим органам районних у місці Львові рад народних депутатів утворити госпрозрахункові відділи для надання послуг по підготовці та оформленню документів про передачу квартир /будинків/ у власність громадян. Ухвалою 3-ї сесії 5-го скликання Львівської міської ради від 19 жовтня 2006 року №219 «Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради», повноваження щодо приватизації державного житлового фонду та оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна надані департаменту економічної політики Львівської міської ради в особі Управління комунальної власності. Виконавчим комітетом ЛМР від 07 грудня 2007 року №1100 було затверджене положення про управління комунальної власності Львівської міської ради, де передбачено що управлінню підконтрольні і підзвітні відділи приватизації житла. Отже, відносини між Управлінням комунальної власності та відділами приватизації ґрунтуються на засадах підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності останніх, адже згідно ст. 17 Закону України «Про місцеве самоврядування» відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають в комунальній власності відповідних територіальних громад будуються на засадах підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування. Вважає, що дані відділи приватизації були створені міською радою, а тому саме Львівська міська рада має право на визначення подальшої долі даних юридичних осіб - тому через рішення сесії ухвалила про ліквідацію таких відділів. Крім того, зазначає, що дані відділи приватизації, зокрема і позивач неухильно дотримувалися Рішення виконавчого комітету №114 від 27 лютого 2009 року, а також вказівок і рішень Львівської міської ради. Просили відмовити в задоволенні позову.

Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до наступного висновку.

Згідно з ст.55 Конституції України кожному гарантовано право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Відповідно до вимог ч.1 ст.6 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Частиною 1 ст.2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Судом встановлені такі факти і відповідні їм правовідносини.

02 лютого 1993 року Львівська міська рада народних депутатів прийняла ухвалу «Про приватизацію житлового фонду Львівської міської ради народних депутатів», відповідно до якої надано міській адміністрації повноваження органу приватизації житлового фонду Львівської міської ради. Утворено відділ приватизації житла міської адміністрації чисельністю 10 чоловік. Виконавчо-розпорядчим органам районних у м. Львові Рад народних депутатів утворено госпрозрахункові відділи (агентства, бюро) про надання послуг по підготовці та оформленню документів про передачу квартир (будинків) у власність громадян (а.с.14).

14 липня 2015 року Львівською міською радою винесено ухвалу №4884 «Про створення комунальної установи «Львівський міський центр приватизації державного житлового фонду», відповідно до якої створено з 01 вересня 2015 року комунальну установу «Львівський міський центр приватизації державного житлового фонду» та припинено шляхом ліквідації з 01 вересня 2015 року, зокрема, Госпрозрахунковий відділ приватизації житла (а.с.7).

Відповідно до ч.2 ст.81 ЦК України, юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.

Згідно п.4 ст.8 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» в редакції станом на 19 червня 1992 року, підготовку та оформлення документів про передачу у власність громадян квартир (будинків) і організацію продажу може бути покладено на спеціально створювані органи приватизації (агентства, бюро, інші підприємства).

Таким чином, судом встановлено, що Госпрозрахунковий відділ приватизації житла, як юридична особа публічного права, був створений як спеціальний відділ згідно Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду».

На відділ було покладено функцію підготовки та оформлення свідоцтв про право власності на квартири державного житлового фонду. Відділ працював по принципу самоокупності згідно затвердженої калькуляції за надані послуги згідно рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №114 від 27 лютого 2009 року.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ухвалою 3-ї сесії 5-го скликання Львівської міської ради від 19 жовтня 2006 року №219 «Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради», повноваження щодо приватизації державного житлового фонду та оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна надані департаменту економічної політики Львівської міської ради в особі Управління комунальної власності. Виконавчим комітетом ЛМР від 07 грудня 2007 року №1100 було затверджене положення про управління комунальної власності Львівської міської ради», де передбачено що управлінню підконтрольні і підзвітні відділи приватизації житла (п.3.12.8, п.3. 12.9 Положення).

Таким чином, суд приходить до висновку, що відносини між Управлінням комунальної власності та відділами приватизації ґрунтуються на засадах підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності останніх, адже згідно ст. 17 Закону України «Про місцеве самоврядування», відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають в комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Враховуючи, що дані відділи приватизації були створені міською радою, суд приходить до висновку, що саме Львівська міська рада має право на визначення подальшої долі даних юридичних осіб - тому через рішення сесії ухвалила про ліквідацію таких відділів.

Крім того, суд приймає до уваги, як належний та допустимий доказ того, що дані відділи приватизації, зокрема і позивач неухильно дотримувалися Рішення виконавчого комітету №114 від 27 лютого 2009 року, а також вказівок і рішень Львівської міської ради, про що свідчить долучений відповідачами до матеріалів справи лист - вказівки для керівників відділів приватизації.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У відповідності до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову. Суб'єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. Згідно ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

Таким чином, суд приходить до висновку, що представниками відповідачів в судовому засіданні належними та допустимими доказами, перевіреними в судовому засіданні доведено, що оскаржувана ухвала Львівської міської ради №4884 від 17 липня 2015 року винесена та підготована відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття ухвали; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку. Враховуючи наведене, відсутні підстави для визнання протиправною та скасування ухвали Львівської міської ради №4884 від 14 липня 2015 року «Про створення комунальної установи «Львівський міський центр приватизації державного житлового фонду».

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що у задоволенні адміністративного позову Госпрозрахункового відділу приватизації житла слід відмовити.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 1, 2, 4, 6, 17, 18, 19, 69, 70, 71, 118, 158, 159, 160, 161, 162, 163 КАС України, ст.19 Конституції України, суд,

п о с т а н о в и в :

у задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Галицький районний суд м. Львова шляхом подачі протягом десяти днів з дня її проголошення апеляційної скарги. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цієї постанови.

Головуючий суддя Мисько Х.М.

Дата ухвалення рішення10.06.2016
Оприлюднено16.06.2016
Номер документу58284061
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —461/12268/15-а

Ухвала від 21.11.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 08.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 11.08.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 06.07.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Постанова від 10.06.2016

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Мисько Х. М.

Постанова від 10.06.2016

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Мисько Х. М.

Ухвала від 01.06.2016

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Мисько Х. М.

Ухвала від 15.12.2015

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Мисько Х. М.

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Мисько Х. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні