МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 травня 2016 р. Справа № 814/3981/15
м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенка В.В., за участю секретаря судового засідання Єрзікова О.М., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомПриватного підприємства "Боллінг-Сервіс", до за участю: представника позивача: ОСОБА_1 відповідач: надав клопотання про розгляд справи за його відсутностіДержавної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області, провизнання протиправними дії, скасування рішення від 21.09.2015р. № 180, В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство «Боллінг-Сервіс» звернулось до адміністративного суду з позовом, в якому просило скасувати рішення Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області №180 від 21.09.2015 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ПП «Боллінг-Сервіс».
Свої позовні вимоги товариство обґрунтувало тим, що податковим органом безпідставно анульована реєстрація платником податку на додану вартість у зв'язку з наявністю запису у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб про відсутність юридичної особи за вказаною адресою.
Відповідач просив в задоволенні позову відмовити, обґрунтовуючи свої заперечення тим, що у зв'язку з отриманням відомостей про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу ПП «Боллінг-Сервіс», ним правомірно, у відповідності з пп. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України винесено рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ПП «Боллінг-Сервіс».
Дослідив матеріали справи, вислухав представників сторін, суд встановив наступне.
Приватне підприємство «Боллінг-Сервіс» зареєстровано в якості юридичної особи 11.03.1997 р. Основним видом діяльності підприємства є виробництво олії та тваринних жирів, лісопильне та стругальне виробництво, оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами, тощо.
З 01.08.2014 п. ПП «Боллінг-Сервіс» зареєстровано як платник податків на додану вартість та мав індивідуальний податковий номер « 240634514031».
ПП «Боллінг-Сервіс» мало зареєстроване місцезнаходження за адресою: м. Миколаїв, вул. В.Морська, 69-а, офіс комплекс 2г-5, та перебувало на обліку у ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва.
21.09.15 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державним реєстратором було внесено запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу ПП «Боллінг-Сервіс».
21.09.15 комісією Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області прийнято рішення №180 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість у зв'язку з внесенням запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (арк.спр.11).
За змістом підпункту «ж» пункту184.1ст.184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо в ЄДР наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Правила внесення державним реєстратором змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в ЄДР, визначені приписами ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин).
Так, відповідно до абз. другого ч.20 дванадцятої ст.19 Закону у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби (далі - ДПС) повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Згідно з абзацом другим частини чотирнадцятої ст.19 Закону якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до ЄДР запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Разом з тим, процедура встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податку до направлення державному реєстратору органом ДПС повідомлення встановленого зразка передбачена розділом XII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.11 №1588.
Відповідно до пункту 12.4 розділу XII Порядку щодо кожного платника податків, щодо якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу ДПС, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою, що затверджується центральним органом ДПС. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб вносяться дані про подання запиту.
В силу приписів пункту 12.5 розділу XII Порядку якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу ДПС приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП (додаток 21) для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою ст.19 Закону.
Аналогічні правила встановлення місцезнаходження платника податків закріплені і Положенням, зокрема, підпунктами 3.1.1, 3.1.2 пункту 3.1 розділу ІІ, - щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурний підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками.
Відповідно до пункту 3.2 розділу ІІ Положення у разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції.
В цьому випадку, як вказує відповідач, 27.07.2015 надійшла довідка податкової міліції про невставноелення місцезнаходження позивача, у зв'язку із чим 28.07.2015 відповідачем направлено державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцемзнаходження за формою №18-ОПП.
Разом з цим, окрім вказаного (Рішення про доцільність направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцемзнаходження від 28.08.15), податковим органом не надано суду жодних матеріалів щодо вчинення дій по встановленню місцезнаходження позивача.
В такому разі, не спростовано того, що податковим органом взагалі не вчинялися жодні дії щодо встановлення місцезнаходження позивача, зокрема, й в спосіб, визначений розділу XII Порядку.
Більш того, позивачем листом від 07.11.2014 вих. № 2 повідомлено ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва про те, що у зв'язку з проведенням ремонтних робіт за місцемзноходженням по вул. В.Морська, 69-А, корп. 2г-5, підприємство знаходиметься за адресою: вул.Садова, 25-А, оф.ц. Столичний», к. 416, яке в свою чергу орендуватиме у ТОВ «Шелтон» до 31.10.15 р. (арк. спр. 61-69) . Тобто, цілком ймовірно тимчасове незнаходження позивача за місцем реєстрації, що було не взято до уваги відповідачем під час прийняття оспорюваного рішення.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України, обов'язок доказування покладається на відповідачів - суб'єктів владних повноважень.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необґрунтованість прийнятого податковим органом рішення та необхідності задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Зазначена правова позиція, зокрема, викладена у постановах Верховного Суду України від 15.04.14 по адміністративній справі №21-4а14 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю В«Червоний сердолікВ» до державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області, та від 20.10.15 по адміністративній справі №1570/6714/2012 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю В«Емералд СпорткарВ» до відділу державних реєстраторів виконавчого комітету Одеської міської ради (далі - відділ реєстраторів) та державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби
Відповідно до ч.2 ст.160, 244-2 КАС України при виборі правової норми, що підлягає застосуванню до спірних відносин, суд зобов'язаний враховувати висновку Верховного Суду України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1.Позов задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС Миколаївської області щодо прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість приватного підприємства "Боллінг-Сервіс".
3. Скасувати рішення Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС Миколаївської області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість приватного підприємства "Боллінг-Сервіс" (код ЄДРПОУ 24063459) №180 від 21.09.2015 року.
4. Присудити на користь приватного підприємства "Боллінг-Сервіс" (код ЄДРПОУ 24063459) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС Миколаївської області судовий збір в сумі 1218 гривень (одна тисяча двісті вісімнадцять грн.).
5. Апеляційна скарга на цю постанову може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання у повному обсязі.
Суддя В. В. Біоносенко
Відповідно до ч.3 ст.160 КАС України постанова складена у повному обсязі 13.05.16
Суддя В.В. Біоносенко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2016 |
Оприлюднено | 16.06.2016 |
Номер документу | 58298443 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Біоносенко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні