Рішення
від 01.06.2016 по справі 925/352/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 45-24-38, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" червня 2016 р. Справа № 925/352/16

Господарський суд Черкаської області в складі головуючого судді Потапенко В.В., з секретарем судового засідання Швидкою О.В., за участю прокурора відділу прокуратури Черкаської області - ОСОБА_1 - за посвідченням та представників сторін :

від позивача: ОСОБА_2 - за довіреністю,

від відповідача: ОСОБА_3 - за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Черкаси справу

за позовом керівника Смілянської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Смілянської міської ради

до Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОТАНЕС"

про внесення змін до договору, -

ВСТАНОВИВ:

Заявлено позов, у якому керівник Смілянської місцевої прокуратури просить:

1.Внести до укладеного між Смілянською міською радою та ТОВ «АГРОТАНЕС» договору оренди землі від 05.03.2008 року, зареєстрованого 05.03.2008 Смілянським міським відділом Черкаської регіональної філії ДП «Центр ДЗК» за № 040877800121, такі зміни:

- пункт 5 договору викласти в наступній редакції:

«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 2 845 926,49 грн. - землі сільськогосподарського призначення».

2.Внести до укладеного між Смілянською міською радою та ТОВ «АГРОТАНЕС» договору оренди землі від 05.03.2008 року, зареєстрованого 05.03.2008 Смілянським міським відділом Черкаської регіональної філії ДП «Центр ДЗК» за № 040877800121, такі зміни:

- пункт 9 договору викласти:

«Річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється у розмірі 3 % від її нормативної грошової оцінки».

В обґрунтування заявлених позовних вимог прокурор посилається на наступні обставини:

-між Смілянською міською радою та ТОВ «АГОТАНЕС» 05.03.2008 року укладено договір оренди землі, згідно якого в оренду була передана земельна ділянка загальною площею 12 га на 10 років. За основним цільовим призначенням земельну ділянку віднесено до земель сільськогосподарського призначення. 05.03.2008 року вказаний договір зареєстровано Смілянським міським відділом Черкаської регіональної філії державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» про що у Державному реєстрі земель вчинено запис № 040877800121;

-згідно п. 5 договору - нормативно грошова оцінка земельної ділянки

становить 985725,67 грн. Договором також визначено (п.9), що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі становить 8435,75 грн. в рік., в розмірі:

-за ріллю площею 80980 кв.м - 0,1 відсотка грошової оцінки землі, що складає 83,94 грн. в рік;

-за ліси та інші лісовкриті площі, у тому числі лісові землі, з них вкриті лісовою рослинністю, в тому числі полезахисні лісові смуги площею 560 кв.м - 0, 1 відсотка грошової оцінки землі, що складає 7,47 грн. в рік;

-за сіножаті площею 10685 кв.м - 0,1 відсотка грошової оцінки землі, що складає 4,96 грн. в рік;

-за господарські будівлі та двори площею 25852 кв.м. кв.м - 1 відсоток грошової оцінки землі, що складає 8277,81 грн. в рік;

- за господарські шляхи та прогони площею 1923 кв. м кв.м - 0,1 відсотка грошової оцінки землі, що складає 61,57 грн. в рік.

Згідно п. 10 договору - обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації. Пунктом 13 договору передбачено, що розмір орендної плати переглядається не менше одного разу на рік у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів земельного податку, орендної плати, підвищення цін тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;

- у інших випадках, передбачених законом

Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним, Податковим та Цивільним кодексами України, іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі. У відповідності до частини 1 статті 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін; умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки. Згідно з ч. 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди, крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України. Згідно ст. 289.1 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Орендна плата за користування земельними ділянками державної та комунальної власності є регульованою ціною, яка розраховується від нормативної грошової оцінки земель, а її розмір встановлюється в договорі. Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28.01.2016 № 126/86-16, наданим Управлінням Держгеокадастру у Смілянському районі нормативно грошова оцінку об'єкту оренди за договором рік становить 2 845 926,49 грн. Нормативна грошова оцінка земель в м. Сміла затверджена Рішенням Смілянської міської ради №18-23 від 22.12.2011 «Про грошову оцінку земель м.Сміла» із змінами, внесеними Рішенням Смілянської міської ради від 24.02.2012 №20-43 «Про внесення змін до рішення про грошову оцінку земель м. Сміла» і становить 89,69 грн. за метр квадратний базової вартості земельної ділянки. Частиною 2 ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років. Відповідно до ст.ст. 288.5.1., 288.5.2. Податкового кодексу України річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки та перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки. При цьому у разі визначення орендаря на конкурентних засадах може бути встановлений більший розмір орендної плати, ніж зазначений у цій частині. Законом України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні», положення якого набрали чинності з 01.04.2014, внесено зміни до Податкового Кодексу України га. зокрема, до ст. 288 ПК України згідно якої розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки. У постанові Верховного Суду України у с праві №5009/3430/12 зазначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок це може ототожнюватися зі зміною розміру орендної плати, а є лише її передумовою. Не внесення сторонами договору оренди землі змін до його умов в частині, що встановлюються у законодавчому порядку, не звільняє сторони від обов'язку їх виконання, оскільки відповідно до положень статті 11 Цивільного кодексу України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування;

-нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною. Смілянською міською радою неодноразово направлялися проекти змін до договору оренди землі від 05.03.2008 № 0408778900121 на земельну ділянку площею 12 га для ведення підсобного сільського господарства на вул. Паризької комуни, 13 для погодження та підписання. Так, 20.07.2011 такий примірник отримано представником ТОВ «Агро Танес» особисто, лист № 37/01- 01-15 від 10.02.2014 вручено уповноваженому представнику 12.02.2014 працівником поштового зв'язку;

-користування земельною ділянкою Відповідачем за чинним договором оренди в частині розміру сплати орендної плати порушує інтересам держави в особі Смілянської міської ради, який є місцевим органом виконавчої влади та повинен забезпечувати виконання бюджету, соціально-економічних програм розвитку, тому недоотримання коштів безпосередньо впливає на вирішення потреб територіальної громади міста Сміли. Інтереси держави порушуються у зв'язку із тим, що надходження значно заниженого розміру орендної плати від користування земельною ділянкою, який не відповідає вимогам діючого законодавства, призводить до ненадходження до місцевого бюджету значних коштів, що є передумовою неможливості фінансування запланованих органами місцевого самоврядування заходів, направлених на забезпечення виконання функцій по державному управлінню та соціальному захисту громадян. Разом з тим, Смілянська міська рада, як орендодавець спірної земельної ділянки, проявляючи бездіяльність у вказаній сфері, жодного разу так і не ініціювала в судовому порядку питання перегляду розміру орендної плати перед орендарем та встановлення її розміру відповідно вимог чинного: законодавства, тим самим не здійснюючи захист інтересів держави у сфері земельних відносин та наповнення місцевого бюджету, у зв'язку з чим керівник Смілянської місцевої прокуратури звернувся із даним позовом до суду в інтересах Смілянської міської ради для захисту інтересів держави та територіальної громади м. Сміла.

Відповідач у письмовому відзиві на позовну заяву позов визнав частково і зазначив наступне:

-у відповідності до ст. 288 Податкового Кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

288.5.1. не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;

288.5.2. не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Тобто, дійсно чинним законодавством передбачено, що для земель сільськогосподарського призначення визначено 3 % від затвердженої нормативної грошової оцінки, з чим відповідач погоджується;

-згідно ст. 18 Закону України "Про оцінку землі" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років. У відповідності до рішення Смілянської міської ради № 18-23 від 22.12.2011 року "Про затвердження нормативної грошової оцінки" та із змінами внесеними рішенням Смілянської міської ради № 2042 від 24.02.2012 року, вартість квадратного метру становить 89,69 грн. Інших рішень щодо затвердження нової нормативної грошової оцінки відсутні. Тобто, нормативна грошова оцінка, на яку посилається позивач є надуманою і значно завищеною і не затверджена у відповідності до чинного законодавства.

Представник позивача у письмових поясненнях на позовну заяву позов прокурора підтримав та зазначив наступне:

-нормативна грошова оцінка земель в м. Сміла затверджена рішенням Смілянської міської ради №18-23 від 22.12.2011 року «Про грошову оцінку земель м. Сміла" із змінами від 24.02.2012 р. №20-43/УІ і становить 89 грн. 69 коп. за кв. м. базової вартості земельної ділянки; відповідно до ОСОБА_1 від 28.01.2016 №126/86-16 нормативна грошова оцінка об'єкту оренди становить 2 845 926 грн. 49 коп.;

-відповідно до ст.ст.288.5.1., 288.5.2. Податкового кодексу України річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може бути меншою 3% нормативно грошової оцінки та перевищувати 12%. Верховний суд України по справі №3-53гс12 від 20.11.2012 зазначив, що встановлення ст.288 Податковим кодексом України граничних розмірів річної орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень договору земельної ділянки у відповідність до вимог закону в частині визначення розмірів орендної плати. 01.04.2014 р. Законом України „Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні" внесено зміни до ст.288 Податкового кодексу України, згідно яких розмір річної орендної плати за земельну ділянку встановлюється в Договорі, але річна сума платежу не може бути меншою 3%.

Прокурор в судовому засіданні позов підтримав повністю з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник позивача у судовому засіданні позов прокурора підтримав.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив частково, а саме: про внесення змін до п.9 договору оренди землі від 05.03.2008 року не заперечував, щодо внесення змін до п.5 цього ж договору заперечував повністю, оскільки вважає, що нормативна грошова оцінка, на яку посилається позивач є надуманою і значно завищеною і не затверджена у відповідності до чинного законодавства.

Ухвалою суду від 17.05.2016 року була викликана в судове засідання головний спеціаліст Управління Держгеокадастру у Смілянському районі Черкаської області ОСОБА_4 для дачі пояснень по справі.

Головний спеціаліст Управління Держгеокадастру у Смілянському районі Черкаської області ОСОБА_4 з'явилась в судове засідання та надала пояснення по витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28.01.16 року №126/86-16: зазначила, що для розрахунку нормативної грошової оцінки була розроблена електронна система, яка автоматично видає витяг, в систему вводяться лише координати земельної ділянки і з урахуванням індексу інфляції визначається нормативна грошова оцінка.

У судовому засіданні 01 червня 2016 року оголошена вступна та резолютивна частини рішення суду.

Заслухавши доводи та пояснення прокурора та представників сторін, дослідивши наявні в справі матеріали, суд виходить з наступного:

Між Смілянською міською радою та ТОВ «АГОТАНЕС» 05.03.2008 року укладено договір оренди землі (далі - «Договір»), згідно якого в оренду була передана земельна ділянка загальною площею 12 га на 10 років. За основним цільовим призначенням земельну ділянку віднесено до земель сільськогосподарського призначення. 05.03.2008 року Договір зареєстровано Смілянським міським відділом Черкаської регіональної філії державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» про що у Державному реєстрі земель вчинено запис № 040877800121.

Згідно п. 5 Договору нормативно грошова оцінка земельної ділянки

становить 985725,67 грн.

Пунктом 9 Договору визначено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 8435,75 грн. в рік.:

-за ріллю площею 80980 кв.м - 0,1 відсотка грошової оцінки землі, що складає 83,94 грн. в рік;

-за ліси та інші лісовкриті площі, у тому числі лісові землі, з них вкриті лісовою рослинністю, в тому числі полезахисні лісові смуги площею 560 кв.м - 0, 1 відсотка грошової оцінки землі, що складає 7,47 грн. в рік;

-за сіножаті площею 10685 кв.м - 0,1 відсотка грошової оцінки землі, що складає 4,96 грн. в рік;

-за господарські будівлі та двори площею 25852 кв.м. кв.м - 1 відсоток грошової оцінки землі, що складає 8277,81 грн. в рік;

- за господарські шляхи та прогони площею 1923 кв. м кв.м - 0,1 відсотка грошової оцінки землі, що складає 61,57 грн. в рік.

Згідно п. 10 Договору обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації.

Пунктом 13 Договору передбачено, що розмір орендної плати переглядається не менше одного разу на рік у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів земельного податку, орендної плати, підвищення цін тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;

- у інших випадках, передбачених законом.

У відповідності до частини 1 статті 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін; умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки.

Згідно з ч. 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди, крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.

Відповідно до приписів статті 1 Закону України «Про оренду землі» орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно ст. 289.1. Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Відповідно до п. 14.1.125. ст.14 Податкового кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до ч.5 ст.5 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка використовуються при визначенні розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Таким чином, орендна плата за користування земельними ділянками державної та комунальної власності є регульованою ціною, яка розраховується від нормативної грошової оцінки земель, а її розмір встановлюється в договорі.

Відповідно до ОСОБА_1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28.01.2016 № 126/86-16, наданого Управлінням Держгеокадастру у Смілянському районі, нормативно грошова оцінка земельної ділянки - об'єкту оренди за Договором становить 2845926,49 грн.

Нормативна грошова оцінка земель в м. Сміла затверджена Рішенням Смілянської міської ради №18-23/УІ від 22.12.2011 року «Про грошову оцінку земель м. Сміла» із змінами, внесеними Рішенням Смілянської міської ради від 24.02.2012 року №20-43/УІ «Про внесення змін до рішення про грошову оцінку земель м. Сміла» і становить 89,68 грн. за метр квадратний.

Частиною 2 ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років.

Відповідно до ст.ст. 288.5.1., 288.5.2. Податкового кодексу України річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки та перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки.

Так, Законом України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні», положення якого набрали чинності з 01.04.2014 року, внесено зміни до Податкового Кодексу України. зокрема, до ст. 288, згідно якої розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.

Верховний Суд України У постанові Верховного Суду України від 20.11.2012 №3-53гс12 вказано, що встановлення ст. 288 Податкового кодексу України граничних розмірів річної орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог закону в частині визначення розміру орендної плати.

Беручи до уваги викладене, суд вважає обґрунтованою і такою, що підлягає задоволенню вимогу прокурора про внесення змін до пункту 9 Договору щодо розміру річної орендної плати за користування земельною ділянкою у розмірі 3% від її нормативної грошової оцінки.

У постанові Верховного Суду України від 03.12.2013 по справі №3-34гс13 зазначено, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Як вже вище вказувалося, відповідно до ОСОБА_1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28.01.2016 № 126/86-16, наданого Управлінням Держгеокадастру у Смілянському районі, нормативно грошова оцінка земельної ділянки - об'єкту оренди за Договором становить 2845926,49 грн.

Нормативна грошова оцінка земель в м. Сміла затверджена Рішенням Смілянської міської ради №18-23/УІ від 22.12.2011 року «Про грошову оцінку земель м.Сміла» із змінами, внесеними Рішенням Смілянської міської ради від 24.02.2012 року №20-43/УІ «Про внесення змін до рішення про грошову оцінку земель м. Сміла» і становить 89,68 грн. за метр квадратний.

Частиною 2 ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років.

Згідно пункту 289.2. статті 289 Податкового кодексу України Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.

Головний спеціаліст Управління Держгеокадастру у Смілянському районі Черкаської області ОСОБА_4, за підписом якої сформований ОСОБА_1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28.01.2016 № 126/86-16 пояснила, що для розрахунку нормативної грошової оцінки була розроблена електронна система, яка автоматично видає витяг, в систему вводяться лише координати земельної ділянки і з урахуванням індексу інфляції визначається нормативна грошова оцінка.

Беручи до уваги викладене, суд приходить до висновку, що вимога прокурора про внесення змін до пункту 5 Договору щодо розміру нормативної грошової оцінки землі з урахуванням її індексації відповідно до вимог Податкового кодексу України є обґрунтованою і підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 652 Цивільного кодексу України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання.

Згідно ст. 30 Закону України «Про оренду землі» зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Смілянською міською радою неодноразово направлялися проекти змін до Договору для погодження та підписання. Так, 20.07.2011 року такий примірник отримано представником ТОВ «АГРОТАНЕС» особисто, лист №37/01- 01-15 від 10.02.2014 року вручено уповноваженому представнику відповідача 12.02.2014 року працівником поштового зв'язку.

Заслухавши доводи та пояснення прокурора, представників сторін, дослідивши всі обставини справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю.

На підставі статті 49 ГПК України з відповідача на користь Прокуратури Черкаської області підлягають стягненню судові витрати - судовий збір у розмірі 2 756 грн.

Керуючись ст. ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити повністю.

2.Внести зміни до договору оренди землі від 05.03.2008 року, укладеного між Смілянською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРОТАНЕС», зареєстрованого 05.03.2008 року Смілянським міським відділом Черкаської регіональної філії ДП «Центр ДЗК» за № 040877800121, а саме:

-пункт 5 договору викласти в наступній редакції:

« 5.Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 2 845 926,49 грн. - землі сільськогосподарського призначення»;

-пункт 9 договору викласти в наступній редакції:

« 9.Річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється у розмірі 3 % від її нормативної грошової оцінки».

3.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОТАНЕС», ідентифікаційний код 32504094, місцезнаходження: 18000, місто Черкаси, вулиця Леніна-Благовісна, 105/269 на користь Прокуратури Черкаської області, код ЄДРПОУ 25212542, місцезнаходження: 18000, бул. Шевченка, 286, Черкаси, - 2 756 грн. судового збору.

Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного господарського суду.

СУДДЯ В.В. Потапенко

Повне судове рішення складено 14 червня 2016 року.

Суддя В.В. Потапенко

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення01.06.2016
Оприлюднено17.06.2016
Номер документу58302803
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/352/16

Постанова від 27.09.2016

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 24.06.2016

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Рішення від 01.06.2016

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Потапенко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні