Постанова
від 15.06.2016 по справі 219/117/16-а
АРТЕМІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 219/117/16-а

2-а/219/21/2016

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2016 року Артемівський міськрайонний суд Донецької області в складі: головуючого - судді Дубовика Р.Є., при секретарі Азямові Є.М., за участю представника позивача ОСОБА_1, представників відповідача ОСОБА_2, ОСОБА_3, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Бахмуті справу адміністративної юрисдикції за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство Виноградне» до Красненської сільської ради про визнання нечинним рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Звернувшись до суду з адміністративним позовом, Товариство з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство Виноградне» просить визнати нечинним рішення Красненської сільської ради «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області» від 06.07.2015 року № 6/59-919 з моменту його прийняття, посилаючись на те, що 06.07.2015 року Красненською сільською радою прийнято рішення за № 6/59-919 «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області», яке є протиправним з тих підстав, що встановлює ставки плати за землю з 2016 року, проте не було включено до плану підготовки проекту регуляторних актів на 2015 рік. Також відповідач не оприлюднював план діяльності регуляторного органу. Відповідач не забезпечив реалізацію принципу передбачуваності при здійсненні регуляторної політики і прийняв рішення від 06.07.2015 року № 6/59-919 в порушення вимог ст.ст.4, 5, 7 Закону України від 11.09.2003р. № 1160-IV «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» (далі по тексту - Закон № 1160-IV). У порушення ст.8 Закону № 1160-IV відповідач не розробляв аналіз регуляторного впливу до проекту рішення та не оприлюднив проект вказаного рішення. Внаслідок цього позивач, який застосовує рішення відповідача у господарській діяльності, був позбавлений права (можливості) ознайомитися з проектом рішення, прийняти участь в його обговоренні, надати свої зауваження та пропозиції, чим порушені права позивача.

Представник позивача за довіреністю ОСОБА_1 у судовому засіданні підтримав пред'явлені позовні вимоги, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві, просив їх задовольнити у повному обсязі.

Представники відповідача - ОСОБА_2, ОСОБА_3 у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог у повному обсязі, зазначивши, що права позивача оскаржуваним рішенням не порушені, прав позивача, як суб'єкта, що здійснює сільськогосподарську діяльність, стосується лише пп. «в» п.1.2.1 Рішення Красненської сільської ради від 06.07.2015 року № 6/59-919 в частині встановлення ставки земельного податку для земельних ділянок сільськогосподарських угідь у розмірі 1 % від їх нормативної грошової оцінки. Земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, ТОВ «Сільськогосподарське підприємство «Виноградне» не має.

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши всі обставини у справі та перевіривши їх доказами, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав:

Судом встановлено, що 06 липня 2015 року Красненська сільська рада Артемівського району Донецької області прийняла рішення № 6/59-919 «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області», яким відповідно до пп. «в» п. 1.2.1 встановила розмір земельного податку за земельні ділянки для платників податку - юридичних осіб у розмірі 3 відсотки від їх нормативної грошової оцінки, крім земельних ділянок сільськогосподарських угідь, ставка земельного податку для яких встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Відповідно до державних актів на право власності на земельні ділянки серії ЯА № 981372 від 29.11.2005р. та серії ЯА № 981151 від 25.11.2005р., ТОВ «Сільськогосподарське підприємство «Виноградне» є власником земельних ділянок з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 3,1935 га та 3,1875 га. Вказані земельні ділянки розташовані на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області.

Зазначені обставини відповідачем не оспорюются.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до п. 24 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України.

Відповідно до п.п. 12.3, 12.4.1 ст. 12 Податкового кодексу України, Сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених цим Кодексом.

Підпунктом 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України передбачено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відповідно до ст.8 Закону № 1160-IV, стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу. Аналіз регуляторного впливу готується до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій.

Відповідно до ст.9 Закону № 1160-IV, кожен проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань. Про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій розробник цього проекту повідомляє у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону. Проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону, не пізніше п'яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта.

Відповідно до ст.13 Закону № 1160-IV, план діяльності регуляторного органу з підготовки проектів регуляторних актів та зміни до нього, повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій, проект регуляторного акта та відповідний аналіз регуляторного впливу оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації цього регуляторного органу, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених цим регуляторним органом, та/або шляхом розміщення плану та змін до нього на офіційній сторінці відповідного регуляторного органу в мережі Інтернет. Якщо в межах адміністративно-територіальної одиниці чи в населеному пункті не розповсюджуються друковані засоби масової інформації, а місцеві органи виконавчої влади, територіальні органи центральних органів виконавчої влади, органи та посадові особи місцевого самоврядування не мають своїх офіційних сторінок у мережі Інтернет, документи, зазначені у частинах першій - третій цієї статті, можуть оприлюднюватися у будь-який інший спосіб, який гарантує доведення інформації до мешканців відповідної адміністративно-територіальної одиниці чи до відповідної територіальної громади.

Таким чином, рішення Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області від 06.07.2015р. № 6/59-919 «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області», яким встановлено ставки місцевих податків і зборів, прийняте з порушенням передбаченої законодавством процедури його прийняття.

Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Частиною 1 ст. 6 КАС України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

З пояснень у судовому засіданні представників сторін йдеться, що належні позивачеві земельні ділянки відносяться до земель сільськогосподарського призначення, нормативну оцінку яких проведено, і це підтведжується дослідженими у справі доказами.

Підпунктом «в» пункту 1.2.1 рішення Красненської сільської Ради від 06.07.2015р. № 6/59-919 «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області» встановлені ставки земельного податку для земельних ділянок сільськогосподарських угідь у розмірі 1 % від їх нормативної грошової оцінки.

Оскільки в межах Кодексу адміністративного судочинства України захисту підлягає саме порушене право позивача, суд приходить до висновку про часткове задоволення позову шляхом визнання протиправним та скасування пп. «в» п.1.2.1 Рішення Красненської сільської ради від 06.07.2015 року № 6/59-919 «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області» в частині встановлення ставки земельного податку для земельних ділянок сільськогосподарських угідь у розмірі 1 % від їх нормативної грошової оцінки.

Позовні вимоги в іншій частині задоволенню не підлягають за їх безпідставністю і необгрунтованістю.

Керуючись ст.ст. 158-163, 167, 171 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство Виноградне» до Красненської сільської ради про визнання нечинним рішення - задовольнити частково.

Визнати протиправним і скасувати пп. «в» п.1.2.1 Рішення Красненської сільської ради від 06.07.2015 року № 6/59-919 «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області» в частині встановлення ставки земельного податку для земельних ділянок сільськогосподарських угідь у розмірі 1 % від їх нормативної грошової оцінки.

У задоволенні позову в іншій частині - відмовити.

На постанову до Донецького апеляційного адміністративного суду через Артемівський міськрайонний суд Донецької області може бути подана апеляція протягом 10 днів з дня її проголошення.

Суддя Р

Дата ухвалення рішення15.06.2016
Оприлюднено17.06.2016
Номер документу58310879
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —219/117/16-а

Ухвала від 11.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Постанова від 14.09.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 14.09.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 14.09.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 03.08.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 11.07.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 11.07.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 15.06.2016

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Дубовик Р. Є.

Постанова від 09.06.2016

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Дубовик Р. Є.

Ухвала від 21.03.2016

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Дубовик Р. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні