Постанова
від 14.09.2016 по справі 219/117/16-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Дубовик Р.Є.

Суддя-доповідач - Арабей Т.Г.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 вересня 2016 року справа №219/117/16-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі суддів: Арабей Т.Г., Геращенка І.В., Міронової Г.М., за участю секретаря судового засідання - Челахової О.О., представника позивача - Сніменка О.І., діючого за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Виноградне» на постанову Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 09 червня 2016 року у справі № 219/117/16-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Виноградне» до Іванівської (Красненської) сільської ради Бахмутського району Донецької області про визнання нечинним рішення,-

ВСТАНОВИВ:

12 січня 2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Виноградне» звернулось до Артемівського міськрайонного суду Донецької області із позовом до Іванівської (Красненської) сільської ради Бахмутського району Донецької області про визнання нечинним рішення Красненської сільської ради «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області» від 06 липня 2015 року № 6/59-919 з моменту його прийняття (а.с. 2-4).

Постановою Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 09 червня 2016 рокуадміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано пп. «в» п. 1.2.1 рішення Красненської сільської ради від 06 липня 2015 року № 6/59-919 «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області» в частині встановлення ставки земельного податку для земельних ділянок сільськогосподарських угідь у розмірі 1 % від їх нормативної грошової оцінки. В іншій частині позову - відмовлено (а.с.101-102).

Не погодившись з судовим рішенням, Товариство з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Виноградне» подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 09 червня 2016 року у справі № 219/117/16-а та задовольнити позов у повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянтом зазначено, що відповідачем при прийнятті спірного рішення Красненською сільською радою від 06 липня 2015 року № 6/59-919 «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області» не дотримано вимог Закону України «Про засади регулювання регуляторної політики у сфері господарської діяльності» в частині не включення до плану підготовки проектів регуляторних актів на 2015 рік, не оприлюднення плану діяльності регуляторного органу, не розроблення аналізу регуляторного впливу до проекту спірного рішення та не оприлюднення його, не оприлюднення повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту та його проекту, не подання відповідною комісією проекту регуляторного акту та аналізу регуляторного впливу до Державної служби України з питань регуляторної політики з відсутністю висновку про відповідність спірного рішення вимогам Закону України «Про засади регулювання регуляторної політики у сфері господарської діяльності», не оприлюднення спірного рішення, що передбачає його нечинність.

Крім того, апелянтом зазначено, що порушення процедури прийняття спірного регуляторного акту порушує права позивача/апелянта та є підставою скасування регуляторного акта в цілому, а не в частині яка стосується позивача (а.с. 105-106).

Представник апелянта в судовому засіданні надав пояснення аналогічні викладеним в апеляційній скарзі, просив суд визнати нечинним спірне рішення з моменту його прийняття.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

14 вересня 2016 року до канцелярії суду надійшло клопотання від представника відповідача із проханням залишити апеляційну скаргу позивача без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.

Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, поясненняпредставника позивача/апелянта, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, задовольнити частково, постанову суду першої інстанції - скасувати, з наступних підстав.

В суді першої та апеляційної інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське господарство «Виноградне» (код ЄДРПОУ 36685729)є юридичною особою, основний вид діяльності якої - допоміжна діяльність у рослинництві. Місцезнаходження: 84205, Донецька обл., м. Дружківка, вул. Індустріальна, 2. Є платником, зокрема, місцевих податків та зборів (а.с. 41,42).

Відповідно до державних актів на право власності на земельні ділянки серії ЯА № 981372 від 29 листопада 2005року та серії ЯА № 981151 від 25 листопада 2005року, Товариство з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Виноградне» є власником земельних ділянок з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 3,1935 га та 3,1875 га. Вказані земельні ділянки розташовані на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області (а.с. 7, 8).

06 липня 2015 року Красненська сільська рада Артемівського району Донецької області прийняла рішення № 6/59-919 «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області», яким відповідно до пп. «в» п. 1.2.1 встановила розмір земельного податку за земельні ділянки для платників податку - юридичних осіб у розмірі 3 відсотки від їх нормативної грошової оцінки, крім земельних ділянок сільськогосподарських угідь, ставка земельного податку для яких встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки (а.с. 5-6, зворотній бік а.с. 24-а.с.25).

Спірним питанням у справі є правомірність прийняття відповідачемрішення № 6/59-919.

Частково задовольняючи позовні вимоги позивача,суд першої інстанції виходив з того, що спірне рішення прийняте з порушенням передбаченої законодавством процедури його прийняття та підлягає частковому скасуванню в межах порушеного права позивача в частині встановлення ставки земельного податку для земельних ділянок сільськогосподарських угідь у розмірі 1 % від їх нормативної грошової оцінки (пп. «в» п.1.2.1 спірного рішення).

Суд апеляційної інстанціїне погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до статті першої Податкового кодексу України - цей Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 8.3. ст.8Податковогокодексу України до місцевих податків та зборів належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних і міських рад у межах їх повноважень, і є обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

Відповідно до п. 10.2 ст. 10 Податкового кодексу України місцеві ради обов'язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).

Відповідно до п.12.3.4 ст.12Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Як вбачається з матеріалів справи, спірне рішенняКрасненської сільської ради від 06 липня 2015 року № 6/59-919 «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області» було оприлюднено 15 липня 2015 року в місцевій газеті « Вперед» , тобто дотримані вимоги законодавства та вимоги ст.ст. 38,39 Регламенту Красненської сільської ради, відповідно до яких рішення ради нормативно- правового характеру набирають сили з моменту їхнього обнародування або через інформаційні стенди в приміщенні сільської ради ,або іншим способом( а.с.79)

Відповідно п. 4 Прикінцевих положень Закону України №71-VІІІ« Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких актів України щодо податкової реформи», який набув чинності 01 січня 2015 рокута Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24 грудня 2015 № 909-VIII встановлено наступне: установити, що в 2015 році та в 2016 році до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів на 2015-2016 рік не застосовуються вимоги, встановлені підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України та Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Відтак, суд апеляційної інстанції вважає не обґрунтованим посилання апелянта на порушення регуляторним органом положень та вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», який не застосовується до рішень місцевих органів у 2015- 2016 роках.

Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції вважає рішення Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області прийняла рішення № 6/59-919 «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків і зборів на території Красненської сільської ради Артемівського району Донецької області» від 06 липня 2015 року правомірним та таким, що не суперечить нормам чинного законодавства.

Крім того, суд апеляційної інстанції зазначає, що оскільки в матеріалах справи наявні докази оприлюднення проекту спірного рішення у засобах масової інформації (газеті «Вперед») від 15 липня 2015 року, посилання апелянта на порушення його прав в частині неможливості ознайомлення з проектом рішення є необґрунтованими.

Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції дійшов хибного висновку, щодо часткового задоволення позовних вимог, а тому постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову у задоволені позову, у відповідності до вимог ст. 202 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі наведеного, керуючись статтями 184, 195, 196, 198, 202,205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Виноградне» - задовольнити частково.

Постанову Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 09 червня 2016 року у справі № 219/117/16-а - скасувати.

Прийняти нову постанову.

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Виноградне» до Іванівської (Красненської) сільської радиБахмутського району Донецької областіпро визнання нечинним рішення- відмовити.

Вступну та резолютивну частини постанови прийнято в нарадчій кімнаті та проголошено в судовому засіданні 14 вересня 2016 року.

Повний текст постанови виготовлено 15 вересня 2016 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.

Постанова може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.

Судді Т.Г.Арабей

І.В.Геращенко

Г.М. Міронова

Дата ухвалення рішення14.09.2016
Оприлюднено19.09.2016
Номер документу61294008
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —219/117/16-а

Ухвала від 11.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Постанова від 14.09.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 14.09.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 14.09.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 03.08.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 11.07.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 11.07.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 15.06.2016

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Дубовик Р. Є.

Постанова від 09.06.2016

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Дубовик Р. Є.

Ухвала від 21.03.2016

Адміністративне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Дубовик Р. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні