ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 червня 2016 року м. Київ К/800/6737/16
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді-доповідача Конюшка К.В.
суддів: Гончар Л.Я., Чалого С.Я.
розглянувши в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами касаційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 24 березня 2015 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 23 лютого 2016 року
у справі № 813/578/15
за позовом ОСОБА_3
до відділу Держгеокадастру в Яворівському районі Львівської області
третя особа головне управління Держземагенства у Львівській області
про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити дії
В С Т А Н О В И В :
У лютому 2015 року ОСОБА_3 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відділу Держгеокадастру в Яворівському районі Львівської області, третя особа - головне управління Держземагенства у Львівській області про визнання протиправної бездіяльності в частині нездійснення виправлень координат кутів зовнішніх меж земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, загальною площею 0,1258 га, кадастровий номер: НОМЕР_1, зобов'язання здійснити виправлення координат кутів зовнішніх меж земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, загальною площею 0,1258 га, кадастровий номер НОМЕР_1, до зазначених у каталозі координат зовнішніх меж землекористування технічної документації із землеустрою щодо переоформлення та видачі державного акту на право власності на землю для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в смт. Івано-Франкове на території Івано-Франківської селищної ради кадастровий номер НОМЕР_1 зареєстрованої за номером 30158 від 30.04.2009.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 24.03.2015, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 23.02.2016, позов задоволено. Визнано протиправною бездіяльність відділу Держземагенства в Яворівському районі Львівської області в частині нездійснення виправлень координат кутів зовнішніх меж земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, загальною площею 0,1258 га, що належить ОСОБА_3. Зобов'язано відділ Держземагенства в Яворівському районі Львівської області здійснити виправлення із дотриманням вимог п. 4 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про Державний земельний кадастр» координат кутів зовнішніх меж земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, загальною площею 0,1258 га, що належить ОСОБА_3.
Не погоджуючись зі вказаними рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, ОСОБА_2 оскаржив їх у касаційному порядку.
У касаційній скарзі скаржник просив скасувати вказані судові акти з мотивів порушення названими судами норм матеріального права та направити справу на новий судовий розгляд до суду першої інстанції.
У своїх запереченнях на касаційну скаргу ОСОБА_3 просив залишити рішення судів попередніх інстанцій без змін, а скаргу - без задоволення.
Справу розглянуто в порядку письмового провадження, установленому пунктом першим частини першої статті 222 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Згідно з частиною другою статті 220 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій у межах касаційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши матеріали справи і правильність застосування судами норм процесуального та матеріального права, судова колегія дійшла висновку про те, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на таке.
Як установлено судами попередніх інстанцій, 27.11.2014 ОСОБА_3 звернувся з заявою до головного управління Держземагенства у Львівській області, в якій просив скерувати його звернення кадастровому реєстратору у Яворівському районі Львівської області для виправлення координат кутів зовнішніх меж земельної ділянки та повідомити про внесення відповідних виправлень у встановлений законом строк.
Головне управління Держземагенства листом від 31.12.2014 № С-130-829/6-14 було повідомлено ОСОБА_3 про те, що його заяву скеровано для виконання у відділ Держземагенства у Яворівському районі.
Крім цього, з листа від 31.12.2014 №С-130-828/6-14 вбачається, що головне управління Держземагенства також скерувало на адресу відділу Держземагенства у Яворівському районі заяву громадянина ОСОБА_3 для передачі її кадастровому реєстратору та негайному здійсненню виправлень, відповідно до норм діючого законодавства, координат кутів зовнішніх меж земельної ділянки, яка належить ОСОБА_3
13.01.2015 позивач звернувся із заявою до відділу Держземагенства у Яворівському районі, в якій просив повідомити про хід виконання його звернення.
Проте, відповіді від відповідача ОСОБА_3 так і не отримав.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що відділ Держземагенства у Яворівському районі Львівської області, як суб'єкт владних повноважень, не вчинив жодних дій, передбачених вимогами статті 37 Закону України «Про Державний земельний кадастр» та Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 №1051, спрямованих на розгляд заяви позивача від 27.11.2014.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з таким обґрунтованим висновком судів попередніх інстанцій з огляду на таке.
Статтею 1 Закону України «Про державний земельний кадастр» від 07.07.2011 №3613 (далі - Закон №3613) визначено, що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Відповідно до статті 5 Закону № 3613, ведення Державного земельного кадастру здійснюється шляхом: створення відповідної державної геодезичної та картографічної основи, яка визначається та надається відповідно до цього Закону; внесення відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру; внесення змін до відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру; оброблення та систематизації відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру.
Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях. У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях. Порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону. Внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом.
Особливості проведення державної реєстрації земельної ділянки регламентовано Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 №1051 (далі - Порядок №1051).
Відповідно до пункту 5 Порядку № 1051, до складу Держземагентства та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України «Про Державний земельний кадастр» та цим Порядком. Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, а також відмову у внесенні або наданні відомостей.
Згідно з пунктами 138 - 139 Порядку № 1051, помилками у Державному земельному кадастрі є: 1) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру; 2) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до Державного земельного кадастру); 3) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель (в тому числі виявлена після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об'єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 1 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою); 4) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії.
У разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це за формою згідно з додатком 29 територіальному органові Держземагентства у районі (місті) за місцезнаходженням земельної ділянки.
Пунктами 142 - 144 Порядку № 1051 визначено, що розгляд повідомлення про виявлення технічної помилки та виконання за результатами його розгляду дій, передбачених пунктами 143 - 150 цього Порядку, здійснюються Державним кадастровим реєстратором у день надходження такого повідомлення. Державний кадастровий реєстратор під час розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей. Якщо факт невідповідності відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, підтверджено, Державний кадастровий реєстратор за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру: 1) складає в електронній та паперовій формі протокол виправлення помилки за формою згідно з додатком 30; 2) безоплатно виправляє допущену помилку (крім випадків, коли технічна помилка допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру); 3) письмово повідомляє не пізніше наступного дня про виправлення помилки заінтересованим особам за формою згідно з додатком 31 (у тому числі власників, користувачів земельних ділянок, а також третіх осіб, інтересів яких стосувалося виправлення помилок); 4) безоплатно видає заявникові за його бажанням витяг, довідку з Державного земельного кадастру, викопіювання з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру на заміну документа, в якому виявлено помилку.
Відповідно до пунктів 149 - 150 Порядку № 1051, якщо за результатами розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки Державним кадастровим реєстратором встановлено, що відомості Державного земельного кадастру відповідають інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, та не потребують виправлення у зв'язку з невиявленням відповідних технічних помилок у таких документах, Державний кадастровий реєстратор повідомляє заявникові про відмову у виправленні вказаних у його повідомленні помилок із зазначенням причини відмови згідно з додатком 33. Якщо за результатами розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки Державним кадастровим реєстратором встановлено, що відомості Державного земельного кадастру відповідають інформації, що міститься в документах, які є підставою для їх внесення, але потребують виправлення у зв'язку з виявленням технічних помилок у таких документах, Державний кадастровий реєстратор повідомляє про це заявникові згідно з додатком 34 із зазначенням документів та технічних помилок у них, виправлення яких має передувати виправленню відповідних відомостей у Державному земельному кадастрі. Виправлення технічних помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок наявності технічних помилок у документах, на підставі яких внесені такі відомості, здійснюється Державним кадастровим реєстратором після виправлення помилок у зазначених документах за заявою заінтересованої особи за формою згідно з додатком 35 відповідно до пунктів 140 - 148 цього Порядку.
Згідно зі статтею 37 Закону № 3613, у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб. Виправлення технічної помилки у відомостях Державного земельного кадастру, яка була допущена не з вини органу, що здійснює його ведення, здійснюється за плату, розмір якої встановлюється Кабінетом Міністрів України. У разі виявлення технічної помилки, допущеної в записах Державного земельного кадастру органом, що здійснює його ведення, зазначений орган у п'ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу. Виправлення технічних помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок наявності технічних помилок у документах, на підставі яких були внесені такі відомості, здійснюється після виправлення помилок у зазначених документах. Виправлення інших помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою, оцінки земель, здійснюється після внесення змін до такої документації. Виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися також на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) або матеріалів інвентаризації земель чи рішення суду. Інформація про виправлення технічних помилок не пізніше наступного дня з дня їх виправлення надається в письмовій формі власникам та користувачам земельних ділянок, а також третім особам, чиїх інтересів стосувалося виправлення помилок.
Отже, аналіз вищенаведених норм дає підстави для висновку про те, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, зобов'язаний, при надходженні до нього повідомлення про помилку у відомостях про земельну ділянку, перевірити відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей та прийняти одне з рішень, що передбачені Порядком № 1051, а також не пізніше наступного дня повідомити про це заінтересованих осіб.
Між тим, як установлено судами попередніх інстанцій, головне управління Держземагенства у Львівській області у листі від 31.12.2014 №С-130-828/6- та повторному листі від 06.03.2015 №23-13-0.11-4593/2-15, які адресовано відділу Держземагенства у Яворівському районі чітко вказано, що заява позивача скеровується для передачі її кадастровому реєстратору та негайному здійсненню виправлень, відповідно до норм діючого законодавства, координат кутів зовнішніх меж земельної ділянки, яка належить ОСОБА_3 та зобов'язано відповідача повідомити головне управління Держземагенства у Львівській області та заінтересованих осіб про проведення виправлень.
Відповідно до пункту 1 Положення про управління (відділ) Держземагентства у районі, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 10.05.2012 № 258 (із змінами), управління (відділ) підпорядковане Держземагентству України та відповідно Республіканському комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим, Головному управлінню Держземагентства в області.
Проте, відділ Держземагенства у Яворівському районі, як суб'єкт владних повноважень, не вчинив жодних дій, передбачених вимогами статті 37 Закону України «Про державний земельний кадастр» та Порядку №1051, спрямованих на розгляд заяви позивача від 27.11.2014, яка скерована листом ГУ Держземагенства №С-130-828/6-14 від 31.12.2014 із вимогою про необхідність здійснення таких виправлень та не повідомив про проведення виправлень заінтересованих осіб, отже проявив протиправну бездіяльність.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновком судів попередніх інстанцій про наявність підстав для визнання протиправною бездіяльності відділу Держземагенства в Яворівському районі Львівської області в частині нездійснення виправлень координат кутів зовнішніх меж земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, загальною площею 0,1258 га, що належить ОСОБА_3
При цьому, судами попередніх інстанцій установлено, що ОСОБА_3, відповідно до свідоцтва про право на спадщину за заповітом від 13.10.2008, успадкував земельну ділянку площею 0,0900 га для будівництва індивідуального житлового будинку та господарських будівель за кадастровим номером НОМЕР_2 та площею 0,0358 га для будівництва індивідуального житлового будинку та господарських будівель за кадастровим номером НОМЕР_3. Яворівським районним виробничим відділом Львівської регіональної філії ДП «ЦДЗК» у 2009 році виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо переоформлення та видачі державного акта на право власності на земельну ділянку площею 0,1258 га об'єднавши їх в одну цілу земельну ділянку та якій присвоєно кадастровий номер НОМЕР_1.
Також, судами попередніх інстанцій установлено, що під час виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) гр. ОСОБА_2 землевпорядною організацією ПП «Західгеоцентр» в 2013 році було виявлено накладку земельної ділянки гр. ОСОБА_2 на зареєстровану земельну ділянку гр. ОСОБА_3, яка була здана в базу даних згідно з обмінним файлом від 29.04.2009 на 2,5 м. по спільній межі.
Після чого, відділом Держземагенства в Яворівському районі та кадастровим реєстратором, при реєстрації земельних ділянок гр. ОСОБА_2 у 2013 році виправлено помилки у Державному земельному кадастрі, а саме прийняті рішення щодо виправлення помилки в каталозі координат земельної ділянки гр. ОСОБА_3, допущеною Яворівським районним виробничим відділом Львівської регіональної філії ДП «ЦДЗК» при перенесенні інформації про земельну ділянку гр. ОСОБА_3 з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру.
Саме ці дії стали підставою для звернення позивача до головного управління Держземагенства у Львівській області з заявою від 27.11.2014.
Так, згідно вимог пункту 4 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про Державний земельний кадастр», у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.
Відомості про інші об'єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженої та переданої до Державного фонду документації із землеустрою до 1 січня 2013 року, підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру на безоплатній основі центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, та його територіальними органами відповідно їх до повноважень.
У разі якщо після перенесення інформації про земельні ділянки з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру виявлені помилки у визначенні площ та/або меж земельних ділянок (розташування в межах земельної ділянки частини іншої земельної ділянки; невідповідність меж земельної ділянки, вказаних у Державному реєстрі земель, її дійсним межам; невідповідність площі земельної ділянки, вказаної у Державному реєстрі земель, її дійсній площі у зв'язку із зміною методів підрахунку (округлення); присвоєння декільком земельним ділянкам однакових кадастрових номерів), такі помилки за згодою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності можуть бути виправлені на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або за матеріалами інвентаризації земель. Зміна меж земельної ділянки при виправленні вказаних помилок допускається за письмовим погодженням з особами, яким належить право власності (а щодо земель державної та комунальної власності - право користування) на суміжні земельні ділянки. Відсутність згоди власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності на виправлення вказаних помилок не є підставою для відмови у перенесенні відомостей про відповідну земельну ділянку до Державного земельного кадастру, надання відомостей про земельну ділянку з Державного земельного кадастру. Про виявлені помилки центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, письмово безоплатно повідомляє власників (користувачів) земельних ділянок.
Аналіз вищевказаної норми вказує, що виправлення помилок у Державному земельному кадастрі допускається за згодою власника земельної ділянки на підставі визначених документів. При цьому, законодавець не визначив імперативного обов'язку суб'єкта владних повноважень щодо здійснення таких виправлень, про що вказує словосполучення «може бути». А для встановлення наявності чи відсутності згоди власника такої земельної ділянки, в даному випадку, законодавцем передбачено обов'язкове повідомлення про виявлені помилки, що передує процедурі виправлення. Необхідність з'ясування згоди або заперечень власника зумовлена, на переконання суду, для прийняття суб'єктом владних повноважень обґрунтованого, справедливого, неупередженого та пропорційного рішення із урахуванням інтересів усіх зацікавлених осіб щодо здійснення виправлень.
Натомість, як убачається зі змісту повідомлення від 17.07.2013 № 5, позивача було поінформовано одночасно про виявлення та факт виправлення помилок у координатах поворотних точок земельної ділянки за кадастровим номером НОМЕР_1.
При цьому, копія сторінки журналу про реєстрацію такого повідомлення у відділі Держземагенства в Яворівському районі не може вважатися достатнім доказом надіслання такого повідомлення на адресу ОСОБА_3
Суд касаційної інстанції погоджується з позицією судів попередніх інстанцій що не заслуговує на увагу твердження відповідача стосовно того, що рішення про виправлення помилки можливе без згоди власника земельної ділянки.
Щодо підстав здійснення виправлення помилки в каталозі координат земельної ділянки гр. ОСОБА_3 згідно з даними Технічної документації про встановлення в натурі меж земельної ділянки (на місцевості) гр. ОСОБА_3 для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських споруд в смт. Івано-Франкове Яворівського району Львівської області, виготовленої ПП «Західгеоцентр», суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Замовником у Технічної документації про встановлення в натурі меж земельної ділянки зазначено гр. ОСОБА_3
Проте, судами попередніх інстанцій установлено, що позивач не звертався до Ліцензованої землевпорядної організації ПП «Західгеоцентр» із заявою про виготовлення вказаної технічної документації. Також, у Завданні на виконанні робіт від 29.05.2013 та в Акті обстеження меж земельної ділянки від 29.05.2013 відсутній підпис ОСОБА_3
Відповідно до статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, кожен орган державної влади зобов'язаний діяти виключно в межах передбачених чинним законодавством.
Відповідно, суд при вирішенні питання щодо правомірності дій (бездіяльності) суб'єкта владних повноважень може вирішувати питання щодо відповідності таких дій нормам чинного законодавства, однак не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які віднесені по компетенції цього органу державної влади.
Відповідно до вимог статті 9 Закону України «Про державний земельний кадастр», внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Отже, внесення координат кутів зовнішніх меж земельної ділянки до Державного земельного кадастру, відноситься до виключної компетенції державного кадастрового реєстратора, а відтак судові органи не вправі перебирати на себе його повноваження.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Пленуму Верховного Суду України від 24.10.2008 №13, згідно з якою, суд не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймаючи замість нього рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб'єкта владних повноважень та з позицією Європейського суду з прав людини, який неодноразово зазначав, що завдання суду при здійсненні його контрольної функції полягає не в тому, щоб підміняти органи влади держави, і суд не повинен підміняти думку національних органів будь-якою своєю думкою.
Відповідно до положень частини першої статті 244-2 КАС України висновок щодо застосування норм права, викладений у постанові Верховного Суду України, має враховуватися іншими судами загальної юрисдикції при застосуванні таких норм права.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з обґрунтованим висновком судів попередніх інстанцій, що встановивши протиправну бездіяльність відповідача, враховуючи зміст неодноразових вимог Головного Управління Держземагенства у Львівській області від 31.12.2014 №С-130-828/6-14 та від 06.03.2015 №23-13-0.11-4593/2-15, а також виявлені обставини щодо проведення виправлень у 2013 році відповідно до пункту 4 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про Державний земельний кадастр», суд, визначаючи спосіб захисту порушеного права позивача, вважає, що його можливо відновити, зобов'язавши відділ Держземагенства в Яворівському районі Львівської області здійснити виправлення координат кутів зовнішніх меж земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, загальною площею 0,1258 га, що належить ОСОБА_3 (враховуючи і дотримуючись вимог пункту 4 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про Державний земельний кадастр»).
Зважаючи на викладене, доводи касаційної скарги спростовуються вище переліченими нормами права та установленими обставинами справи, у зв'язку з чим відсутні підстави для її задоволення та скасування рішень судів попередніх інстанцій.
Відповідно до частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись статтями 210 - 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу ОСОБА_2 залишити без задоволення.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 24 березня 2015 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 23 лютого 2016 року в цій справі залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України у строк та у порядку, визначеними статтями 237- 239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий
(підпис)
К.В. Конюшко
Судді
(підпис)
Л.Я. Гончар
(підпис)
С.Я. Чалий
Згідно з оригіналом помічник судді М.Р. Мергель
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2016 |
Оприлюднено | 16.06.2016 |
Номер документу | 58328689 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Конюшко К.В.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні