Справа № 175/2160/16-п
Провадження № 3/175/644/16
Постанова
Іменем України
15 червня 2016 рокуу Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області у складі:
головуючого судді Воздвиженського О.Л.
з участю секретаря Перепелиці Я.С.
прокурора Токовило В.Л.
розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, яка народилася в м. Махачкала Дагестан, громадянки України, зареєстрованої та проживаючої ІНФОРМАЦІЯ_2, працюючої провідним бухгалтером-касиром в Дніпропетровському державному цирку,
за ч.1 ст.172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
встановив:
Постановою голови Верховної ОСОБА_2 України ОСОБА_3 № 645-VIII від 17 липня 2015 року «Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році» було призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, а саме на 25 жовтня 2015 року.
Постановою Центральної Виборчої комісії України № 230 від 06 вересня 2015 року на підставі ст.ст. 11-13, п.9 ст. 21 Закону України «Про Центральну виборчу комісію» було сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (міст обласного значення та міста Києва), районних у місті Києві виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів.
У відповідності з п.6 ст. 22 Закону України «Про місцеві вибори», районні територіальні виборчі комісії формують склад міських (крім міст, зазначених у частинах четвертій, п'ятій та восьмій цієї статті), сільських, селищних територіальних виборчих комісій у відповідному районі не пізніш як за 42 дні до дня виборів. Постановою Дніпропетровської районної виборчої комісії Дніпропетровської області № 4 від 11.09.2015 року було сформовано кількість та склад територіальних виборчих комісій Дніпропетровського району, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, серед яких є і Олександрівська сільська виборча комісія Дніпропетровського району, склад якої відображено у додатку до постанови. У відповідності з додатком, до складу Олександрівської сільської виборчої комісії Дніпропетровського району входять: голова комісії - ОСОБА_1; заступник голови комісії - ОСОБА_4; секретар комісії - ОСОБА_5 та 8 членів комісії. На початку роботи вказаної виборчої комісії, згідно протоколу № 1 та постанови № 01 від 12.09.2015 року членами комісії та її головою складено присягу.
Олександрівська сільська виборча комісія Дніпропетровського району Дніпропетровської області внесена до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, як юридична особа - комунальна організація за ідентифікаційним кодом 33949662, засновником є Олександрівська сільська рада (код ЄДРПОУ 04338782), відомості про органи управління юридичної особи - директор (голова комісії) ОСОБА_1, тобто, відповідно до ч. 2 ст. 81 Цивільного кодексу України, Олександрівська сільська виборча комісія Дніпропетровського району є юридичною особою публічного права, а голова комісії ОСОБА_1 - посадовою особою юридичної особи публічного права, та згідно підпункту «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» є суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення.
Відповідно до ст.ст. 3, 28 Закону України «Про запобігання корупції», посадові особи юридичних осіб публічного права зобов'язані:
- вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;
повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;
не вчиняти дій та не приймати*рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
- вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Разом з тим ОСОБА_1, порушуючи вимоги ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та являючись, згідно п.п. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб'єктом відповідальності за правопорушення, пов'язані з корупцією, вчинила адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією за наступних обставин.
16 вересня 2015 року на засіданні Олександрівської сільської виборчої комісії Дніпропетровського району Дніпропетровської області головою комісії ОСОБА_1 було запропоновано залучити для організаційного, правового та технічного забезпечення роботи комісії технічного адміністратора Тузікова Євгена Олеговича, за що, згідно протоколу виборчої комісії від 16.09.2015 року № 2, голова і всі члени комісії проголосували «За». На підставі протоколу, головою комісії ОСОБА_1 винесено постанову від 16.09.2015 року № 02 про затвердження залучених фахівців, які працюють на платній основі.
Згідно листа відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області від 25.05.2016 року № 2319/03.1-38 встановлено, що громадянка ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_3 є матір'ю громадянина ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_4, що підтверджується актовим записом про народження від 02.08.1994 року № 21.
16 вересня 2015 року було укладено договір про надання територіальній виборчій комісії послуг, пов'язаних з підготовкою та проведенням місцевих виборів між головою Олександрівської сільської виборчої комісії Дніпропетровського району Дніпропетровської області ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_3 та громадянином ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_4 щодо надання останнім послуг технічного адміністратора. Термін дії договору до 25 листопада 2015 року.
У відповідності п. 16 Постанови КМУ № 262 від 10 вересня 2015 року «Про Порядок залучення фахівців та технічних працівників для організаційного, правового, технічного забезпечення здійснення повноважень виборчих комісій під час підготовки та проведення місцевих виборів» головою Олександрівської сільської виборчої комісії Дніпропетровського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 підписано відомості нарахування заробітної плати за жовтень 2015 року, чим надано одноразову грошову винагороду членам комісії і залученим фахівцям, серед яких і сину -технічному адміністратору Тузікову Є.О. у розмірі 1120.00 грн. На підставі вказаних відомостей ОСОБА_6 виплачено грошову винагороду за вирахуванням суми податків.
На виконання ст. 101 Закону України «Про місцеві вибори» Олександрівською сільською виборчою комісією Дніпропетровського району Дніпропетровської області передано виборчу та іншу документацію до архівного відділу Дніпропетровської районної державної адміністрації для архівного зберігання. На момент отримання документації з вказаного архівного відділу встановлено, що нарахування та виплата одноразової грошової винагороди залученим фахівцям, в тому числі і ОСОБА_6 у розмірі 1120.00 грн. була здійснена за адресою: Дніпропетровська область Дніпропетровський район с. Олександрівка вул. Колгоспна, 1 (юридична адреса Олександрівської сільської виборчої комісії) на підставі виданої розрахункової відомості за підписом ОСОБА_1 Протокол засідання членів комісії відсутній, у зв'язку з чим, у порушення п. 2 ст. 27 Закону України «Про місцеві вибори», питання про надання одноразової грошової винагороди сину ОСОБА_1 ОСОБА_6 не виносилось на голосування.
Статтею 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено поняття реального конфлікту інтересів, зокрема, це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень, зокрема в даному випадку реальний конфлікт інтересів полягає в тому, що приватний інтерес ОСОБА_1, у вигляді сприяння в отримані грошових коштів близькою особою, а саме сином ОСОБА_6, реально зіткнувся з її службовими повноваженнями з моменту укладання з ним договору від 16 вересня 2015 року без номеру «Про надання територіальній виборчій комісії послуг, пов'язаних з підготовкою та проведенням місцевих виборів», та видачі відомості про надання одноразової грошової винагороди за жовтень 2015 року залученим працівникам виборчої комісії, в тому числі і ОСОБА_6
Згідно відповіді Дніпропетровської районної виборчої комісії Дніпропетровської області, отриманої 28.03.2016 року за вх. № 1516, голова Олександрівської сільської виборчої комісії Дніпропетровського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 письмово (або іншим способом) Дніпропетровську районну виборчу комісію про виникнення та наявність реального конфлікту інтересів в її діях, які виразились у працевлаштуванні близької особи - свого сина і в подальшому - при наданні йому одноразової грошової винагороди під час місцевих виборів, не повідомляла.
Таким чином, ОСОБА_1, перебуваючи на посаді голови Олександрівської сільської виборчої комісії Дніпропетровського району Дніпропетровської області, являючись посадовою особою юридичної особи публічного права та, згідно п.п. «а» п. 2 ч.1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб'єктом відповідальності за правопорушення пов'язані з корупцією, порушуючи вимоги, передбачені ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», усвідомлюючи про наявну суперечність між приватними інтересами та її службовими повноваженнями, діючи умисно з мотивів особистих інтересів, не повідомила письмово (або іншим способом) Дніпропетровську районну виборчу комісію про реальний конфлікт інтересів в її діях, а саме - при залученні як фахівця технічним адміністратором своєї близької особи - сина ОСОБА_6, укладенні з ним договору.
Вказаними діями ОСОБА_1 вчинила правопорушення, пов'язане з корупцією, відповідальність за яке передбачене ч. 1 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яке полягає у неповідомленні у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.
В судовому засіданні ОСОБА_1 вину визнала.
Вивчивши матеріали справи суд дійшов висновку, що вчинення зазначеного правопорушення підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення № 61 від 30.05.2016 року, копією постанови Дніпропетровської районної виборчої комісії Дніпропетровської області від 11.09.2015 року № 4; копією додатку № 9 до постанови Дніпропетровської районної виборчої комісії Дніпропетровської області від 11.09.2015 року № 4; копією листа голови Дніпропетровської виборчої комісії про відсутність повідомлень щодо конфлікту інтересів (вх. № 1516 від 28.03.2016 року); витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; копією постанови Олександрівської сільської виборчої комісії від 12.09.2015 року №01; копією постанови Олександрівської сільської виборчої комісії від 16.09.2015 року №02; копією постанови Олександрівської сільської виборчої комісії від 29.10.2015 року №47; копією протоколу Олександрівської сільської виборчої комісії від 12.09.2015 року № 1; копією протоколу Олександрівської сільської виборчої комісії від 16.09.2015 року №2; копією договору Олександрівської сільської виборчої комісії від 16.09.2015 року без номеру «Про надання територіальній виборчій комісії послуг, пов'язаних з підготовкою та проведенням місцевих виборів»; копією відомості нарахування заробітної плати Олександрівської сільської виборчої комісії за жовтень 2015 року; копією листа начальника архівного відділу Дніпропетровської районної державної адміністрації (вих. № 170-2016 від 13.04.2016 року); поясненнями ОСОБА_7, ОСОБА_2, ОСОБА_8 та ОСОБА_9, які містяться в матеріалах справи.
Враховуючи характер та обставини вчиненого правопорушення, яке є грубим, вважаю необхідним піддати ОСОБА_1 мірі адміністративного стягнення у вигляді штрафу в межах передбаченого санкцією ч.1 ст.172-7 КУпАП.
Керуючись ст.ст.23,30,33, ч.1 ст.172-7,268,276,277,283-285 КУпАП, -
постановив:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-7 КУпАП і піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу в дохід держави у розмірі 100 (сто) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто у сумі 1700 грн.
З урахуванням частини другої статті 308 КУпАП у разі несплати ОСОБА_1 штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 КУпАП, та примусового виконання цієї постанови органам державної виконавчої служби стягнути з правопорушника подвійний розмір штрафу в розмірі 3400 грн.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 275 грн. 60 коп. судового збору.
Копію постанови вручити ОСОБА_1, для відома направити начальнику Дніпропетровського ВП ДВП в Дніпропетровській області, для виконання - відділу ДВС Дніпропетровського РУЮ Дніпропетровської області.
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником або прокурором у випадках, передбачених ч.5 ст.7 цього Кодексу, протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга, подається до апеляційного суду через місцевий суд.
Суддя О.Л. Воздвиженський
Строк пред’явлення постанови до виконання: протягом трьох місяців.
Постанова набирає законної сили
Суд | Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2016 |
Оприлюднено | 21.06.2016 |
Номер документу | 58342650 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Воздвиженський О. Л.
Адмінправопорушення
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Ребров С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні