Ухвала
від 15.06.2016 по справі 810/1267/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОКРЕМА УХВАЛА

15 червня 2016 року 810/1267/16

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., за участю представника позивача ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ок-Інвест» до Державного кадастрового реєстратора Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області ОСОБА_2 та Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ок-Інвест» звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Державного кадастрового реєстратора Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області ОСОБА_2 та Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.

Відповідно до ч. 1 ст. 166 Кодексу адміністративного судочинства України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону. Про вжиті заходи суд повідомляється не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.

Згідно з ч. 2 ст. 166 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності суд може постановити окрему ухвалу про наявність підстав для розгляду питання щодо притягнення до відповідальності осіб, рішення, дії чи бездіяльність яких визнаються протиправними.

Під час розгляду справи встановлені порушення закону з боку Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області, які потребують усунення та вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону, які виразилися у наступному.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду про закінчення підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду від 10.05.2016 було зобов'язано відповідачів надати документи, на підставі яких була здійснена державна реєстрація земельних ділянок з кадастровими номерами 3223155400:03:014:0042, 3223155400:03:014:0043, НОМЕР_1: 03:014:0044, 3223155400:03:014:0045, 3223155400:03:014:0046, 322315540:03:014:0047 (заяви про реєстрацію, документація із землеустрою тощо); поземельні книги на вказані земельні ділянки та земельну ділянку з кадастровим номером 3223155400:03:014:0036 (оригінали для огляду та належним чином засвідчені копії для долучення до матеріалів справи); документацію щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером 3223155400:03:014:0036.

Вказана ухвала суду була отримана представником Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області 17.05.2016, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Проте, Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області, явку представника у судове засідання не забезпечило, витребувані документу суду не надало, про причини неможливості надання витребуваних документів суду не повідомило.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 25.05.2016 було повторно витребувано вищевказані документи від Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області, зобов'язано надати документи в строк до 15.06.2016 та попереджено про можливі наслідки невиконання вимог суду у вигляді постановлення окремої ухвали.

Вказана ухвала суду була направлена до Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області та отримана представником відповідача за довіреністю згідно повідомлення про вручення поштового відправлення, 31.05.2016.

Однак, вимоги суду Управлінням Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області знову виконані не були, витребувані документи суду надані не були, про причини ненадання суду не повідомлено.

Згідно з ч. 4 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд повинен запропонувати особам, які беруть участь у справі, подати докази або з власної ініціативи витребувати докази, яких, на думку суду, не вистачає.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Частиною 4 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язкову суд витребує названі документи та матеріали.

Згідно з ч.ч. 1 та 3 ст. 79 Кодексу адміністративного судочинства України письмовими доказами є документи (у тому числі електронні документи), акти, листи, телеграми, будь-які інші письмові записи, що містять в собі відомості про обставини, які мають значення для справи. Письмові докази, які витребовує суд, надсилаються безпосередньо до адміністративного суду. Суд може також уповноважити заінтересовану сторону або іншу особу, яка бере участь у справі, одержати письмовий доказ для надання його суду.

Статтею 129 Конституції України обов'язковість рішень суду (до яких належать і ухвали) визначена як одна з основних засад судочинства.

Статтею 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» передбачено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України. Обов'язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.

У статті 255 КАС України також зазначено, що постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання (ч. 2 ст. 257 КАС України).

З урахуванням наведених норм, суд зазначає про обов'язок особи, якій адресована ухвала суду, у даному випадку - Управлінню Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області, виконати вимоги суду, зокрема, надати документи, на підставі яких була здійснена державна реєстрація земельних ділянок з кадастровими номерами 3223155400:03:014:0042, 3223155400:03:014:0043, 3223155400:03:014:0044, 3223155400:03:014:0045, 3223155400:03:014:00 46, 322315540:03:014:0047 (заяви про реєстрацію, документація із землеустрою тощо); поземельні книги на вказані земельні ділянки та земельну ділянку з кадастровим номером 3223155400:030:01 4:0036; документацію щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером 3223155400:03:014:0036.

Таким чином, Управлінням Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області допущена протиправна бездіяльність, яка виразилася в ігноруванні вимог Київського окружного адміністративного суду про необхідність надання доказів та документів, що стосуються предмету спору та відсутність яких унеможливлює з'ясування всіх обставин у справі, а також виключає можливість повного та всебічного розгляду справи, що об'єктивно перешкоджає здійсненню правосуддя.

Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 14 від 03.02.2015, Головне управління Держгеокадастру в області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та йому підпорядковане.

Згідно з п. 7 вказаного Положення Головне управління здійснює свої повноваження як безпосередньо, так і через територіальні органи Держгеокадастру нижчого рівня та контролює їх діяльність.

Пунктом 1 Положення про Управління (Відділ) Держгеокадастру у районі, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 14 від 03.02.2015, встановлено, що Управління (Відділ) Держгеокадастру у районі є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.

Управління (Відділ) підпорядковане Держгеокадастру та відповідно Головному управлінню Держгеокадастру в області.

З урахуванням цього, суд вважає за необхідне повідомити Головному управлінню Держгеокадастру у Київській області про допущені Управлінням Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області порушення у вигляді невиконання судових рішень (ухвал суду), для вжиття відповідних заходів реагування.

У судовому засіданні 15.06.2016 були оголошені вступна та резолютивна частини ухвали. Повний текст ухвали складений та підписаний 16.06.2016.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 160, 165, 166, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1.Повідомити Головне управління Держгеокадастру у Київській області (03115, м. Київ, вул. Серпова, буд. 3/14) про виявленні факти порушення Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області вимог законодавства у вигляді невиконання судового рішення (ухвали суду) для вжиття заходів реагування.

2.Про вжиті заходи повідомити суд протягом місяця з моменту отримання ухвали суду.

Окрема ухвала може бути оскаржена особами, інтересів яких вона стосується.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Дудін С.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2016
Оприлюднено23.06.2016
Номер документу58402809
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1267/16

Постанова від 07.07.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 07.07.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 15.06.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 15.06.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 15.06.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 15.06.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 15.06.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні