Постанова
від 31.05.2016 по справі 820/19925/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 травня 2016 р. № 820/19925/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мельникова Р.В.,

за участю секретаря судового засідання - Цибульник Г.В.,

представників відповідачів - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТПК Оптрон" до Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області про визнання протиправними дій щодо проведення перевірки, визнання протиправним та скасування наказу,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТПК Оптрон" звернулося до суду з позовом, в якому, з урахування заяви про доповнення позовних вимог, просило визнати протиправним та скасувати наказ Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова від 05.12.2014 року № 1791 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ТПК Оптрон" та визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова щодо проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "ТПК Оптрон" на підставі наказу від 05.12.2014 № 1791, за результатами якої складено акт про результати проведення документальної виїзної позапланової перевірки ТОВ "ТПК Оптрон" від 18.12.2014 № 4346/20-34-22-01-05/33819070.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуваний наказ є протиправним, а перевірка проведена посадовими особами ДПІ, які не мали повноважень на проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "ТПК Оптрон ".

Представник відповідача, Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, проти задоволення позову заперечив, надав письмові заперечення, в яких зазначив, що податковий орган діяв в межах своїх повноважень, керуючись чинним законодавством України, а саме п.78.1.1 ч.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 12.03.2015 у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 25.05.2015 постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.03.2015 скасовано та прийнято нову постанову, якою позов задоволено повністю.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 09.12.2015 касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області задоволено частково; постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.03.2015 та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 25.05.2015 у справі № 820/19925/14 скасовано та справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи за відсутності представника позивача.

Представник відповідача проти позовних вимог заперечував, посилаючись на надані до суду заперечення.

Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності прийшов до наступного висновку.

Із матеріалів справи вбачається, що на отриманий від відповідача лист-запит від 17.09.2014 № 2986/10/20-34-15-01 В«Про надання інформації та її документального підтвердженняВ» позивач надав відповідь листом від 07.10.2014 № 07-10-П з додатками до нього, отримання якого відповідачем 07.10.2014 підтверджується штампом відповідач на цьому листі.

На повторний лист запит відповідача від 11.11.2014 № 7871/10/20-34-15-01-18 "Щодо надання інформації" по тих же питаннях позивачем було надано відповідь листом № 20-11-П від 20.11.2014.

Судом встановлено, що на підставі пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України 05.12.2015 контролюючим органом винесено наказ про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ТПК Оптрон" № 1791.

18.12.2014 Державною податковою інспекцією у Московському районі міста Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на підставі наказу від 15.12.2014 №1791, керуючись п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового Кодексу України, проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "ТПК Оптрон" (код ЄДРПОУ 33819070) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ДП "УМЕ" (код ЄДРПОУ 24129537) за період з 01.07.2014 року по 31.07.2014 року та подальшої участі отриманих ТМЦ (робіт, послуг) у фінансово - господарських операціях.

Результати проведеної перевірки оформлені актом від 18.12.2014 р. №4346/20-34-22-01-05/33819070 (а.с.18-27).

Перевіркою встановлено відсутність об'єктів, які підпадають під визначення ст. 187, 198 ПК України, за період липень 2014 року, що призвело до завищення податкових зобов'язань на суму 25370,80 грн., та завищення податкового кредиту на суму 24937,63 грн.; неможливість реального здійснення фінансово - господарських операцій та ведення господарської діяльності суб'єкта господарювання у порядку, передбаченому діючим законодавством України по зазначеним операціям (безтоварність операцій) по взаємовідносинам ТОВ "ТПК Оптрон" (код ЄДРПОУ 33819070) за період липень 2014 року з контрагентом - постачальником ДП "УМЕ" (код ЄДРПОУ 24129537), та подальшому руху придбаних ТМЦ (робіт, послуг) до подальших контрагентів - покупців - ДП "ХСВИРОБНИЦТВО" КП "ХСС, ЖК "БРЕСТ - 41", ТОВ "БРОК - ЕНЕРГІЯ".

Перевіряючи відповідність оспорюваних дій суб'єкта владних повноважень по проведенню спірної перевірки вимогам ч.2 ст.19 Конституції України та ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд встановив наступне.

Так, згідно пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Податкового кодексу України платник податків має право оскаржувати в порядку, встановленому цим Кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб).

Згідно позиції Верховного Суду України, викладеній в постанові від 24.12.2010 у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю В« Foods and Goods L.T.D.В» до Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька, третя особа - Державна податкова адміністрація в Донецькій області, про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, платник податків, який вважає порушеним порядок та підстави призначення податкової перевірки щодо нього, має захищати свої права шляхом не допуску посадових осіб контролюючого органу до такої перевірки. Якщо ж допуск до проведення перевірки відбувся, в подальшому предметом розгляду в суді має бути лише суть виявлених порушень податкового та іншого законодавства, дотримання якого контролюється контролюючими органами.

Відтак, позови платників податків, спрямовані на оскарження рішень (у тому числі наказів про призначення перевірки), дій або бездіяльності контролюючих органів щодо призначення та/або проведення перевірок можуть бути задоволені лише в тому разі, якщо до моменту винесення судового рішення не відбулося допуску посадових осіб контролюючого органу до спірної перевірки. Тобто, саме на етапі допуску до перевірки платник податків може поставити питання про необґрунтованість її призначення та проведення, реалізувавши своє право на захист від безпідставного та необґрунтованого здійснення податкового контролю щодо себе. Водночас, допуск до перевірки нівелює правові наслідки процедурних порушень, допущених контролюючим органом при призначенні податкової перевірки.

За приписами п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.

Порядок проведення перевірок платників податків з питань повноти та правильності обчислення податків (зборів) визначений ст.ст.75-78, 79 Податкового кодексу України.

Так, відповідно до п. 75.1 ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно з положеннями п.п.78.1.1 п.78.1 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

З положень наведеної норми кодексу випливає, що податковий орган може прийняти рішення про призначення перевірки платника податків не лише у випадку достеменного встановлення факту порушення таким платником закону, а і у випадку отримання інформації про можливе вчинення суб'єктом права податкового правопорушення.

Як встановлено судом в ході розгляду справи, спірна перевірка була проведена суб'єктом владних повноважень на реалізацію наказу Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ТПК Оптрон" (код ЄДРПОУ 33819070) від 05.12.2014 № 1791.

Суд встановив, що підставою для призначення перевірки було ненадання в повному обсязі позивачем документів фінансово - господарських відносин з контрагентами (а.с.45).

Відповідно до п.п. 20.1.4 п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Пунктом 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

За приписами п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх, передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками ( найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і повВ»язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

В свою чергу п.п.78.1.1 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України встановлює, що документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, і платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до п.п. 73.3 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка записується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари ( роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Порядок отримання інформації контролюючими органами за їх письмовим запитом визначено в абз. 2 п. 14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1245, який передбачає, що у разі, коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.

Із матеріалів справи вбачається, що податковим органом було направлено ТОВ "ТПК Оптрон" запит про надання інформації та її документального підтвердження від 17.09.2014 №2986/10/20-34-15-01 (а.с.4).

Також податковим органом було направлено ТОВ "ТПК Оптрон" запит про надання інформації та її документального підтвердження від 11.11.2014 №7871/10/20-34-15-01-18 (а.с.6), в якому позивачу зазначено, що відповідачем за результатами співставлення з іншими документами, пов'язаними з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) інформації поданих податкових декларацій з податку на додану вартість, уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок встановлено за липень 2014 року ймовірне завищення податкового кредиту з контрагентом ДП "УМЕ" (код ЄДРПОУ 24129537), у зв'язку з зазначеним запропоновано надати інформацію щодо здійснення господарських операцій постачання товарів, послуг, повноти декларування податкових зобов'язань правомірності формування податкового кредиту платником ПДВ з контрагентами та їх документальне підтвердження (реєстри отриманих та виданих податкових накладних; податкові накладні, фінансово - господарські документи, що підтверджують сплату грошових коштів за вчиненим правочином - платіжні доручення, виписки банківських установ, прибуткові та видаткові касові ордери, чеки РРО та інше); фінансово - господарські документи, що підтверджують передачу товарів, виконання робіт (надання послуг) за вчиненим правочином (товарно - транспортні накладні, рахунки - фактури, довіреності на отримання послуг); документи, що підтверджують наявність власних або орендованих виробничих потужностей, трудових ресурсів, складських приміщень; господарські договори, укладених платником ПДВ з контрагентом, у взаємовідносинах з якими виявлені розбіжності.

Судом встановлено, що на запити від 17.09.2014 №2986/10/20-34-15-01, від 11.11.2014 №7871/10/20-34-15-01-18 ТОВ "ТПК Оптрон" надано відповіді від 07.10.2014 № 107-10-П та від 20.11.2014 №20-11-П, які не містили повної інформації на запити та її документального підтвердження.

Дослідивши зміст письмових запитів контролюючого органу та лист ТОВ "ТПК Оптрон", судом встановлено, що фактично письмові пояснення ТОВ "ТПК Оптрон" та документи на підтвердження їх до інспекції не надано в повному обсязі.

Частиною 3 п. 73.3 ст. 73 Податковгго кодексу України серед підстав надсилання платнику податків письмового запиту наведено виявлення фактів, які свідчать про порушення платником податків податкового законодавства за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку.

Відповідно до частини першої статті 16 Закону України "Про інформацію" податкова інформація - це сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

Згідно з п. 63.12 ст. 63 Податкового кодексу України інформація, що збирається, використовується та формується органами державної податкової служби у зв'язку з обліком платників податків, вноситься до інформаційних баз даних і використовується з урахуванням обмежень, передбачених для податкової інформації з обмеженим доступом.

Таким чином, за фактом виявлення розбіжностей за наслідками аналізу податкової інформації, що міститься у базах даних податкового органу, останній вправі надіслати платникові запит щодо такої інформації.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що відповідач правомірно видав наказ про призначення позапланової документальної перевірки на підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

Також суд зазначає, що відповідно до положень п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, наказ про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ТПК Оптрон" винесений у відповідності до чинного законодавства, через що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування наказу необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог в частині визнання протиправними дій відповідача щодо проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "ТПК Оптрон" на підставі наказу від 05.12.2014. № 1791, за результатами якої складено акт про результати проведення документальної виїзної позапланової перевірки ТОВ "ТПК Оптрон" від 18.12.2014 року №4346/20-34-22-01-05/33819070, судом встановлено наступне.

Відповідно до положень п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України, право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Відповідно до положень ст.81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Як вбачається із матеріалів справи, наказ про проведення документально позапланової виїзної перевірки ТОВ "ТПК Оптрон" та направлення на перевірку від 05.12.2014 року № 2312 та №2309 вручено представнику позивача за довіреністю 08.12.2014 (а.с. 42-44). Вказана обставина також підтверджується і актом перевірки (а.с. 19).

Твердження представника позивача про те, що фактично перевірка проводилась з 05.12.2014 року по 11.12.2014 року, тобто перевірку розпочато до вручення наказу та направлення на перевірку суд не вважає обґрунтованими виходячи із наступного.

Судом встановлено, що представнику ТОВ "ТПК ОПТРОН" 08.12.2014 вручено наказ від 15.07.2014 року №11373/10/20-30-22-01-22 та направлення на перевірку від 05.12.2014 року №2312, від 05.12.2014 року №2309, що підтверджується матеріалами справи (а.с.42-44)

Таким чином, фактичний допуск посадових осіб відповідача до перевірки відбувся 08.12.2014 після вручення посадовій особі позивача наказу та направлень, що також підтверджується поясненнями, наданими в ході судового розгляду свідком ОСОБА_2

Вказане підтверджується також і актом про неможливість вручення копії наказу на перевірку та розпочати перевірку у зв'язку із відсутністю посадових осіб ТОВ "ТПК Оптрон" від 05.12.2014 №1309/20-34-22-01-05/33819070.

Крім того, свідок ОСОБА_3 пояснив, що його як уповноваженого представника ТОВ "ТПК ОПТРОН" фактично було повідомлено 08.12.2014 про проведення перевірки та вручено наказ від 15.07.2014 року №11373/10/20-30-22-01-22 та направлення на перевірку від 05.12.2014 року №2312, від 05.12.2014 року №2309.

Також, суд зазначає, що в ході проведення перевірки, 09.12.2014 відповідачем направлено та вручено позивачу письмовий запит про надання інформації та її документального підтвердження №8620/10/20-34-22-01-16-8, проте витребуваних документів позивачем до контролюючого органу так і не надано.

Отже, зазначені письмові докази, а також пояснення свідків спростовують доводи позивача щодо того, що перевірку розпочато до вручення наказу та направлення на перевірку.

Відповідно до положень п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України, право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Згідно зі ст. 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.

Згідно п.86.3 ст.86 Податкового кодексу України, акт (довідка) документальної виїзної перевірки, що визначено статтями 77 і 78 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється у контролюючому органі протягом п'яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, - протягом 10 робочих днів).

Складення податковим органом акту перевірки узгоджується з приписами ст.86 Податкового кодексу України.

Таким чином, в ході розгляду справи позивачем не подано допустимих та належних в розумінні ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказів неправомірності вчинених дій відповідачем, а тому дії відповідача щодо проведення позапланової перевірки відповідають вимогам п.п. 78.1.1 п.78.1, п.78.4 ст. 78 Податкового кодексу України, а дії зі складення акту від 24.07.2014 року №2997/20-30-22-01-14/36456485 відповідають вимогам ст. 81, п.86.3 ст.86 Податкового кодексу України.

Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "ТПК Оптрон" не підлягають задоволенню з підстав викладених вище.

Керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 94, 160-163, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "ТПК Оптрон" до Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області про визнання протиправними дій щодо проведення перевірки, визнання протиправним та скасування наказу - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлено 06 червня 2016 року.

Суддя Р.В. Мельников

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2016
Оприлюднено23.06.2016
Номер документу58403270
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/19925/14

Постанова від 31.05.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 28.12.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 09.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Постанова від 25.05.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 18.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Постанова від 25.05.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 05.05.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 12.03.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 15.12.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні