У Х В А Л А
14 червня 2016 р. м. Вінниця Справа № 802/4060/15-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воробйової Інни Анатоліївни, розглянувши у відкритому судовому засіданні без технічної фіксації судового процесу заяви про витребування доказів та зупинення провадження у справі за позовом приватного підприємства "Агропромислова фірма "Іззія" до Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області в особі відділу з питань державної реєстрації, Тульчинської районної державної адміністрації Вінницької області в особі сектору з питань державної реєстрації, Могилів - Подільської районної державної адміністрації Вінницької області в особі сектору державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ПАТ "Продовольча компанія "Поділля", ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20 С. В., ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33 про визнання протиправними та скасування рішень
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом ПП "Агропромислова фірма "Іззія" до Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області в особі відділу з питань державної реєстрації, Тульчинської районної державної адміністрації Вінницької області в особі сектору з питань державної реєстрації, Могилів - Подільської районної державної адміністрації Вінницької області в особі сектору державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ПАТ "Продовольча компанія "Поділля", ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33 про визнання протиправними та скасування рішень
Представник позивача в судове засідання не з'явився подавши заяви за вх. № 11354 від 31.05.16р. та вх.№ 12578 від 14.06.16р., якими серед іншого, просив витребувати додаткові докази у Тростянецької районної державної адміністрації та зупинити провадження у справі до отримання витребуваних документів. Одночасно просив провести судове засідання за його відсутності.
Відповідачі в судове засідання не з'явились. Про дату, час та місце судового засідання повідомлялись завчасно та належним чином, шляхом направлення повісток за адресами місцезнаходження. Однак, до суду від реєстраційних служб Вінницького районного управління юстиції Вінницької області та Тульчинського районного управління юстиції Вінницької області повернулися конверти з відміткою поштового відділення "за закінченням терміну зберігання".
Згідно частини четвертої статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
За наведених обставин, враховуючи направлення судової кореспонденції відповідачам за адресою місцезнаходження, останні належним чином повідомлені про час та місце судового розгляду справи.
Інші особи, що беруть участь у справі в судове засідання не з'явились з невідомих суду причин. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, про що свідчать повідомлення про вручення поштового відправлення.
Відповідно до частини четвертої статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи подані представником позивача заяви, належне повідомлення відповідачів і третіх осіб, а також процитовану вище норму, суд вважає за можливе розглянути питання про витребування додаткових доказів та зупинення провадження у справі за відсутності останніх у відкритому судовому засіданні. При цьому, відповідно до положень статті 41 КАС України, технічна фіксація судового процесу не здійснюється.
Суд, розглянувши заяву в частині витребування додаткових доказів, дійшов висновку про наявність підстав для її часткового задоволення виходячи з наступного.
Предметом розгляду даної справи є визнання протиправними та скасування ряду рішень, прийнятих реєстраційними службами Вінницького та Тульчинського районних управлінь юстиції Вінницької області, Реєстраційною службою Могилів-Подільського міськрайонного управління юстиції Вінницької області про державну реєстрацію права оренди земельних ділянок, що розташовані на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району Вінницької області.
Однак в матеріалах справи відсутні матеріали деяких реєстраційних справ, які необхідно дослідити з метою з'ясування всіх обставин, що мають значення для вирішення спору по суті.
Визначаючись щодо необхідності витребування доказів, суд керується та виходить з наступного.
Згідно пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції" № 17 від 21 січня 2015 р. (далі - Постанова №17) ліквідовано Державну реєстраційну службу та Державну виконавчу службу, покладено на Міністерство юстиції завдання і функції з реалізації державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), з питань державної реєстрації актів цивільного стану, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, договорів комерційної концесії (субконцесії), з питань реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади м. Києва, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності.
В свою чергу, пунктом 3 Наказу Міністерства юстиції України від 29.12.2015 року №2791/5 "Про затвердження Змін до положень про територіальні органи Міністерства юстиції України в частині реалізації повноважень у сферах державної реєстрації" (далі - Наказ № 2791/5 ) установлено, що до набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України про припинення надання послуг органами державної реєстрації, утвореними Міністерством юстиції України, у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (не пізніше 30.04.2016 року) такі органи здійснюють повноваження суб'єктів державної реєстрації відповідно до законодавства.
В силу пункту 1 Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, затвердженого Наказом Міністерства юстиції від 23.06.2011 року № 1707/5 (далі - Положення №1707/5) районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції є територіальними органами Міністерства юстиції України (далі - Положення).
Отже, уповноваженими органами у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у перехідний період до 30.04.2016 року, в контексті Наказу № 2791/5 та в силу пункту 1 Положення №1707/5 були районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, в структурі яких знаходились реєстраційні служби, в яких, відповідно, здійснювали свої повноваження щодо реєстрації прав державні реєстратори.
Разом з цим, 26.11.2015 року прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 834-VIII), яким змінено систему органів, що здійснюють державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, про що внесено відповідні зміни до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 1952-IV).
Зокрема, відповідно до частини першої статті 6 Закону № 1952-IV, суб'єктами державної реєстрації прав визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, акредитованих суб'єктів.
Водночас, пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону від 26.11.2015 № 834-VIII встановлено, що органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями умов, необхідних для реалізації повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, але не пізніше 30.04.2016 року.
Отже, з аналізу наведених норм видно, що після 30.04.2016р. територіальні органи Міністерства юстиції України та відповідно реєстраційні служби, припинили здійснення повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та суб'єктами державної реєстрації прав речових прав на нерухоме майно визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, акредитовані суб'єкти.
В свою чергу, із положень статті 17 Закону № 1952-IV випливає, що реєстраційні справи, які необхідно витребувати, формуються у паперовій формі після відкриття розділу на об'єкт нерухомого майна у Державному реєстрі прав та внесення до нього відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав та зберігається протягом всього часу існування об'єкта.
Реєстраційна справа у паперовій формі включає документи, на підставі яких вносилися відомості до Державного реєстру прав, а також інші документи, отримані та сформовані під час проведення державної реєстрації, що розміщуються у порядку їх надходження і нумеруються.
Реєстраційній справі у паперовій формі присвоюється реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна.
Державний реєстратор, який не перебуває у трудових відносинах з виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями та провів державну реєстрацію прав, забезпечує передачу реєстраційної справи у паперовій формі або документів, що були видані, оформлені або отримані ним під час проведення такої реєстрації, до відповідного суб'єкта державної реєстрації прав, який забезпечує ведення реєстраційних справ у паперовій формі.
Так, в матеріалах справи, міститься письмова відповідь Тростянецької РДА Вінницької області (вих.№01-8/1671 від 26.05.2016р.) на запит представника позивача, в якій зазначено, що згідно розпорядження Тростянецької РДА Вінницької області №20 від 18.02.2016р. внесено зміни до переліку структурних підрозділів та утворено сектор з питань державної реєстрації до якого передано повноваження Тростянецького міськрайонного управління юстиції, що здійснювало функції в сфері реєстрації речових прав на нерухоме майно, що знаходилось на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району.
За таких обставин, суд доходить висновку про необхідність витребування від Тростянецької РДА в особі сектору з питань державної реєстрації перелічених у заяві реєстраційних справ, крім справи щодо державної реєстрації права оренди земельної ділянки кадастровий №0524185300:01:004:0013, оскільки остання вже витребувана та надана суду.
Водночас вирішуючи питання про витребування доказів від Вінницької, Тульчинської, Могилів-Подільської, Тростянецької РДА Вінницької області, суд виходить з наступного.
Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області у своєму листі вих. №5213/3.2/0-16 від 25.05.2016р. зазначило, що матеріали реєстраційних справ на спірні об'єкти нерухомого майна передані до Вінницької, Тульчинської, Могилів-Подільської, Тростянецької РДА Вінницької області.
В свою чергу, Вінницькою районною державною адміністрацією Вінницької області та Могилів - Подільською районною державною адміністрацією Вінницької області у листах за № 01-33/1104 від 23.05.2016 р. і №1735/02-03.03 від 31.05.2016р., зазначено, що справи щодо реєстрації права оренди земельних ділянок передаються органові державної реєстрації речових прав за місцезнаходженням нерухомого майна.
Однак, суду не надано інформації та доказів на підтвердження того, що реєстраційні справи стосвно спірних земельних ділянок, які просить витребувати згідно заяви представник позивача вже передані до Тростянецької РДА Вінницької області та саме там знаходяться.
Крім того, суд звертає увагу, що в матеріалах справи відсутня реєстраційна справа про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 2,0611 га кадастровий №0524185300:01:006:0160.
За таких обставин, а також враховуючи зазначені у листах пояснення, суд доходить висновку, що реєстраційні справи по земельним ділянкам, що розташовані на території Тростянецького району Вінницької області та про які йдеться у оскаржуваних рішеннях, можуть знаходитись у Вінницької, Тульчинської, Могилів-Подільської районних державних адміністрацій Вінницької області.
Відповідно до положень статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.
Враховуючи наведене, суд вважає за необхідне витребувати у Тростянецької районної державної адміністрації Вінницької області в особі сектору з питань державної реєстрації, Тульчинської районної державної адміністрації Вінницької області в особі сектору з питань державної реєстрації, Могилів - Подільської районної державної адміністрації Вінницької області в особі сектору державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, перелічені у заяві реєстраційні справи або докази їх передачі, а у Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області в особі відділу з питань державної реєстрації реєстраційну справу про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий №0524185300:01:006:0160 або докази її передачі.
Вирішуючи питання про зупинення провадження у справі, суд зазначає про наступне.
Пунктом 4 частини другої статті 156 КАС України передбачено, що суд має право зупинити провадження у справі в разі наявності інших причин за обґрунтованим клопотанням сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору, - до терміну, встановленого судом.
Водночас, стаття 122 КАС України обмежує судовий розгляд справи місячним терміном.
На підставі викладеного, враховуючи що для надання витребуваних документів, необхідний певний період часу, а також те, що строк розгляду справи обмежений, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заяви про зупинення провадження у справі.
Керуючись ст.ст. 69, 71, 156, 160, 165 ,254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
заяви представника позивача - задовольнити частково.
Витребувати у Тростянецької районної державної адміністрації Вінницької області в особі сектору з питань державної реєстрації (вул. Соборна, 37, смт. Тростянець, Вінницька область, 24300 ) та зобов'язати надати суду до 25.07.2016 р. наступні реєстраційні справи та/або докази їх передачі, а саме:
- про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 2,3009 га кадастровий №0524185300:01:004:0079;
- про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 2,0611 га кадастровий №0524185300:01:006:0160;
- про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 1,5062 га кадастровий №0524185300:01:003:0182;
- про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 2,7469 га кадастровий №0524185300:01:003:0193.
Витребувати у Тульчинської районної державної адміністрації Вінницької області в особі сектору з питань державної реєстрації (вул. Миколи Леонтовича, 1, м.Тульчин, Вінницька область, 23600 ) та зобов'язати надати суду до 25.07.2016 р. наступні реєстраційні справи та/або докази їх передач, а саме:
- про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 2,3009 га кадастровий №0524185300:01:004:0079;
- про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 1,5062 га кадастровий №0524185300:01:003:0182.
Витребувати у Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області в особі відділу з питань державної реєстрації (вул. Хмельницьке шосе, 17, м. Вінниця, Вінницька область, 21036 ) та зобов'язати надати суду до 25.07.2016 р. реєстраційну справу про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 2,0611 га кадастровий №0524185300:01:006:0160 та/або докази її передачі.
Витребувати у Могилів - Подільської районної державної адміністрації Вінницької області в особі сектору державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (вул. Шевченка,1, м.Могилів -Подільський, Вінницька область, 24400 ) та зобов'язати надати суду до 25.07.2016 р. реєстраційну справу про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 2,7469 га кадастровий №0524185300:01:003:0193 та/або докази її передачі.
Провадження у справі зупинити до 25.07.2016р.
Призначити судовий розгляд на "25" липня 2016 р. о 16:00 в залі судових засідань № 1 Вінницького окружного адміністративного суду: м. Вінниця вул. Брацлавська, 14.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Воробйова Інна Анатоліївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2016 |
Оприлюднено | 23.06.2016 |
Номер документу | 58427586 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні