Ухвала
від 14.06.2016 по справі 802/4060/15-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

14 червня 2016 р. м. Вінниця Справа № 802/4060/15-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воробйової Інни Анатоліївни, розглянувши у відкритому судовому засіданні без технічної фіксації судового процесу клопотання про заміну відповідачів у справі за позовом приватного підприємства "Агропромислова фірма "Іззія" ОСОБА_1 служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області, ОСОБА_1 служби Тульчинського районного управління, ОСОБА_1 служби Могилів-Подільського міськрайонного управління юстиції, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ПАТ "Продовольча компанія "Поділля", ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31 ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35 про визнання протиправними та скасування рішень

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом приватного підприємства "Агропромислова фірма "Іззія" до ОСОБА_1 служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області, ОСОБА_1 служби Тульчинського районного управління, ОСОБА_1 служби Могилів-Подільського міськрайонного управління юстиції, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ПАТ "Продовольча компанія "Поділля", ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35 про визнання протиправними та скасування рішень.

Представник позивача в судове засідання не з'явився подавши клопотання за вх. № 11355 від 31.05.16р., яким просив замінити ОСОБА_1 службу Вінницького районного управління юстиції Вінницької області, ОСОБА_1 службу Тульчинського районного управління юстиції Вінницької області, ОСОБА_1 службу Могилів - Подільського міськрайонного управління юстиції Вінницької області їх правонаступниками. Крім того, представником подано заяву вх.№12578 від 14.06.2016р., якою серед іншого, останній просив провести судове засідання за його відсутності.

Відповідачі в судове засідання не з'явились. Про дату, час та місце судового засідання повідомлялись завчасно та належним чином, шляхом направлення повісток за адресами місцезнаходження. Однак, до суду від ОСОБА_1 служб Вінницького районного управління юстиції Вінницької області та Тульчинського районного управління юстиції Вінницької області повернулися конверти з відміткою поштового відділення "за закінченням терміну зберігання".

Згідно частини четвертої статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

За наведених обставин, враховуючи направлення судової кореспонденції відповідачам за адресою місцезнаходження, останні належним чином повідомлені про час та місце судового розгляду справи.

Інші особи, що беруть участь у справі в судове засідання не з'явились з невідомих суду причин. Про дату , час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, про що свідчать повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідно до частини четвертої статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи подані представником позивача клопотання та заяву, належне повідомлення відповідачів і третіх осіб, а також процитовану вище норму, суд вважає за можливе розглянути питання про заміну сторін їх правонаступниками у справі за відсутності останніх у відкритому судовому засіданні. При цьому, відповідно до положень статті 41 КАС України, технічна фіксація судового процесу не здійснюється.

Суд, розглянувши подане клопотання, дійшов висновку про наявність підстав для його задоволення виходячи з наступного.

Предметом розгляду даної справи, серед іншого, є визнання протиправними та скасування ряду рішень ОСОБА_1 служб Вінницького та Тульчинського районного управління юстиції Вінницької області, ОСОБА_1 служби Могилів-Подільського міськрайонного управління юстиції Вінницької області про державну реєстрацію права оренди земельних ділянок, що розташовані на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району Вінницької області. Відповідно, відповідачами у позові визначено дані реєстраційні служби.

Визначаючись щодо необхідності заміни сторін правонаступниками, суд керується та виходить з наступного.

Згідно пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції" № 17 від 21 січня 2015 р. (далі - Постанова №17) ліквідовано Державну реєстраційну службу та Державну виконавчу службу, покладено на Міністерство юстиції завдання і функції з реалізації державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), з питань державної реєстрації актів цивільного стану, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, договорів комерційної концесії (субконцесії), з питань реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади м. Києва, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності.

В свою чергу, пунктом 3 Наказу Міністерства юстиції України від 29.12.2015 року №2791/5 "Про затвердження Змін до положень про територіальні органи Міністерства юстиції України в частині реалізації повноважень у сферах державної реєстрації" (далі - Наказ № 2791/5 ) установлено, що до набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України про припинення надання послуг органами державної реєстрації, утвореними Міністерством юстиції України, у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (не пізніше 30.04.2016 року) такі органи здійснюють повноваження суб'єктів державної реєстрації відповідно до законодавства.

В силу пункту 1 Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, затвердженого Наказом Міністерства юстиції від 23.06.2011 року № 1707/5 (далі - Положення №1707/5) районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції є територіальними органами Міністерства юстиції України (далі - Положення).

Отже, уповноваженими органами у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у перехідний період до 30.04.2016 року, в контексті Наказу № 2791/5 та в силу пункту 1 Положення №1707/5 були районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, в структурі яких знаходились реєстраційні служби, в яких, відповідно, здійснювали свої повноваження щодо реєстрації прав державні реєстратори.

Разом з цим, 26.11.2015 року прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 834-VIII), яким змінено систему органів, що здійснюють державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, про що внесено відповідні зміни до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 1952-IV).

Зокрема, відповідно до частини першої статті 6 Закону № 1952-IV, суб'єктами державної реєстрації прав визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, акредитованих суб'єктів.

Водночас, пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону від 26.11.2015 №834-VIII встановлено, що органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями умов, необхідних для реалізації повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, але не пізніше 30.04.2016 року.

Отже, з аналізу наведених норм видно, що після 30.04.2016р. територіальні органи Міністерства юстиції України, та відповідно реєстраційні служби, припинили здійснення повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та суб'єктами державної реєстрації прав речових прав на нерухоме майно визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, акредитовані суб'єкти.

Слід зазначити, що ліквідація юридичної особи публічного права здійснюється розпорядчим актом органу державної влади, органу місцевого самоврядування або уповноваженою на це особою. У цьому акті має бути наведено обґрунтування доцільності відмови держави від виконання завдань та функцій такої особи або їх передачі іншим органам виконавчої влади. Якщо таке обґрунтування наведене, то у такому випадку має місце ліквідація юридичної особи публічного права, а якщо ні, то саме посилання на те, що особа ліквідується, є недостатнім.

Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд України у постанові від 27.05.2014р. (справа №21-108а14).

В силу, частини першої статті 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Поняття реорганізація означає припинення юридичної особи з переходом всіх прав та обов'язків до правонаступника у порядку загального правонаступництва, тоді як правонаступником є юридична особа до якої переходять всі права та обов'язки реорганізованої юридичної особи. Отже, в результаті реорганізації юридичної особи суб'єктивні права та обов'язки, котрі належали їй, стають правами та обов'язками нових чи оновлених утворень, котрі продовжують свою діяльність.

Так, судом встановлено, що згідно розпорядження Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області №92 від 22.02.2016р. внесено зміни до структури райдержадміністрації та з 22 лютого 2016 року утворено відділ з питань державної реєстрації районної державної адміністрації.

В свою чергу, згідно пункту 6.2. Положення про відділ з питань державної реєстрації районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області №187 від 04.04.2016р., до основних завдань відділу, серед іншого, віднесено: здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Окрім того, згідно розпорядження Могилів- Подільською РДА Вінницької області №22 від 01.02.2016р., упорядковано структуру та штатний розпис структурних підрозділів районної державної адміністрації та створено сектор державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень Могилів-Поділської РДА до якого перейшли функції у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до розпорядження Тульчинської РДА Вінницької області від 29.04.2016р. №131 утворено комісію з приймання - передачі реєстраційних справ від Тульчинського районного управління юстиції Вінницької області до сектору з питань державної реєстрації Тульчинської РДА Вінницької області, що свідчить про перехід повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно до даного сектору.

За наведених вище обставин, враховуючи, що до відділу з питань державної реєстрації Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області, сектору державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень Могилів - Подільської районної державної адміністрації Вінницької області та сектору з питань державної реєстрації Тульчинської районної державної адміністрації Вінницької області перейшли функції щодо державної реєстрації прав на нерухоме майно, які виконувались Реєстраційними службами Вінницького та Тульчинського районних управлінь юстиції і ОСОБА_1 службою Могилів- Подільського міськрайонного управління юстиції, відповідно, перші є правонаступниками останніх.

Відповідно до частини першої статті 55 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання та, відповідно, заміну відповідачів:

- ОСОБА_1 служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області її правонаступником - Вінницькою районною державною адміністрацією Вінницької області в особі відділу з питань державної реєстрації ;

- ОСОБА_1 служби Тульчинського районного управління юстиції Вінницької області її правонаступником - Тульчинською районною державною адміністрацією Вінницької області в особі сектору з питань державної реєстрації ;

- ОСОБА_1 служби Могилів- Подільського міськрайонного управління юстиції Вінницької області її правонаступником - Могилів - Подільською районною державною адміністрацією Вінницької області в особі сектору державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Керуючись ст.ст. 55, 160, 165 ,254 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

клопотання представника позивача - задовольнити.

Замінити відповідача ОСОБА_1 службу Вінницького районного управління юстиції Вінницької області її правонаступником - Вінницькою районною державною адміністрацією Вінницької області в особі відділу з питань державної реєстрації.

Замінити відповідача ОСОБА_1 службу Тульчинського районного управління юстиції Вінницької області її правонаступником - Тульчинською районною державною адміністрацією Вінницької області в особі сектору з питань державної реєстрації .

Замінити відповідача ОСОБА_1 службу Могилів- Подільського міськрайонного управління юстиції Вінницької області її правонаступником - Могилів - Подільською районною державною адміністрацією Вінницької області в особі сектору державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Ухвала суду оскарженню не підлягає. Відповідно до ч. 6 ст. 254 КАС України ухвали суду , які не можуть бути оскаржені, набирають законної сили з моменту постановлення.

Суддя Воробйова Інна Анатоліївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2016
Оприлюднено23.06.2016
Номер документу58427601
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/4060/15-а

Ухвала від 01.11.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 01.09.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 19.08.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 11.08.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Постанова від 25.07.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 25.07.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 14.06.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 14.06.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 14.06.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 30.12.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні