Ухвала
від 21.06.2016 по справі 325/1672/15-ц
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Дата документу Справа №

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний № 325/1672/15 Головуючий у 1-й інстанції: Шеїна Л.Д.

Провадження № 22-ц/778/2190/16 Суддя-доповідач: ОСОБА_1

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 червня 2016 року м. Запоріжжя

Колегія суддів судової палати у цивільних справах апеляційного суду Запорізької області у складі:

головуючого Подліянової Г.С.,

суддів: Кримської О.М.,

ОСОБА_2,

секретаря Мельник З.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_3 на рішення Приазовського районного суд Запорізької області від 18 березня 2016 року у справі за позовом прокурора Приазовського відділу Мелітопольської місцевої прокуратури Запорізької області, діючого в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області, до Приазовської районної державної адміністрації Запорізької області, ОСОБА_3 про визнання незаконним та скасування розпорядження голови Приазовської районної державної адміністрації Запорізької області №37 від 16.01.2012 року «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства», визнання незаконним та скасування розпорядження голови Приазовської районної державної адміністрації Запорізької області №991 від 25.12.2012 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства», визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 11.12.2012 року, скасування державної реєстрації договору оренди земельної ділянки, зобов*язання ОСОБА_3 повернути земельну ділянку на користь Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області, поновлення строку звернення до суду.

ВСТАНОВИЛА :

У серпні 2015 року прокурор Приазовського відділу Мелітопольської місцевої прокуратури Запорізької області, діючи в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області, звернувся до суду з позовом до Приазовської районної адміністрації Запорізької області, ОСОБА_3 про визнання незаконним та скасування розпорядження голови Приазовської районної державної адміністрації Запорізької області №37 від 16.01.2012 року «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства», визнання незаконним та скасування розпорядження голови Приазовської районної державної адміністрації Запорізької області №991 від 25.12.2012 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства», визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 11.12.2012 року , скасування державної реєстрації договору оренди земельної ділянки, зобов*язання ОСОБА_3 повернути земельну ділянку на користь Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області, поновлення строку звернення з позовом до суду.

Прокурор зазначив, що розпорядження голови Приазовської районної державної адміністрації Запорізької області №37 від 16.01.2012 року ОСОБА_3 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства. Розпорядженням голови Приазовської районної державної адміністрації Запорізької області № 991 від 25.12.2012 року ОСОБА_3 затверджено проект землеустрою та надано в оренду на 49 років земельну ділянку площею 30 га ріллі, яка розташована на території Гірсівської сільської ради, за межами населеного пункту.

Посилаючись на те, що перевіркою прокуратури встановлено, що ці розпорядження прийнято з порушенням Земельного Кодексу України, частини першої статті 7 Закону України « Про фермерське господарство», оскільки ОСОБА_3 під час звернення до Приазовської районної державної адміністрації із заявою про отримання земельної ділянки в оренду вже була засновником Фермерського господарства «Бихкало» та займалась фермерським господарством, та відповідно їй вже надавалась земельна ділянка для ведення фермерського господарства, натомість зазначена земельна ділянка була передана у користування фермерському господарству «БИХКАЛО». Оскільки громадянин та юридичні особи не можуть отримувати декілька земельних ділянок державної форми власності для ведення фермерського господарства не на конкурентних засадах ( без участі в торгах), прокурор просив визнати незаконними та недійсними зазначені розпорядження та договір оренди земельної ділянки, повернути земельну ділянку у володіння держави, поновити строк позовної давності, оскільки про наявність розпорядження Приазовської РДА від 16.01.2012 №37 «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства» прокуратурі району стало відомо у березні 2015 року лише при перевірці законності договору оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення від 28.12.2012 року, укладеного між Приазовською районною державною адміністрацією та ОСОБА_3

Рішенням Приазовського районного суд Запорізької області від 18 березня 2016 року позов задоволено частково.

Визнано незаконним та скасовано: розпорядження голови Приазовської районної державної адміністрації Запорізької області №37 від 16.01.2012 року «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства»; розпорядження голови Приазовської районної державної адміністрації Запорізької області №991 від 25.12.2012 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства».

Визнано недійсним договір оренди земельної ділянки площею 30 га ( кадастровий номер НОМЕР_1 : 02 : 002 : 0155 ), у тому числі ріллі - 30га із земель Гірсівської сільської ради Приазовського району Запорізької області від 11.12.2012 року. Зобов'язано ОСОБА_3, повернути на користь Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області земельну ділянку кадастровий номер НОМЕР_1 : 02 : 002 : 0155, площею 30га, у тому числі ріллі - 30га, розташовану на території Гірсівської сільської ради Приазовського району Запорізької області.

Стягнуто з ОСОБА_3 на користь держави судовий збір у сумі 4 384,80 грн. В іншій частині позовних вимог, відмовлено.

Не погоджуючись з рішенням суду в частині задоволених вимог, ОСОБА_3, подала апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати, ухвалити нове, яким відмовити у задоволенні позову.

Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги та вимог, заявлених у суді першої інстанції, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно зі ст.303 ЦПК України під час розгляду справи в апеляційному порядку апеляційний суд перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги та вимог, заявлених у суді першої інстанції.

Згідно зі ст. 308 ЦПК України апеляційний суд відхиляє апеляційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасоване правильне по суті і справедливе рішення суду з одних лише формальних міркувань.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку про те, що з огляду на норми статей 7, Закону України « Про фермерське господарство», статей 116, 118, 121, 123, 134 ЗК України громадянин право на отримання земельної ділянки державної власності для ведення фермерського господарства може використовувати один раз, додатково земельні ділянки громадянин або фермерське господарство можуть отримувати лише на конкурентних засадах через участь у торгах. Отже, ОСОБА_3 будучи засновником фермерського господарства «Бихкало» була обізнана про можливість допущення правових порушень з боку публічної влади (Приазовської районної державної адміністрації) отримала вдруге земельну ділянку поза конкурсом. За таких обставин, суд дійшов висновку, що оскаржувані розпорядження Приазовська районна державна адміністрація Запорізької області видала з порушенням вимог ЗК України, статей 7, 12 Закону України «Про фермерське господарство».

З таким висновком суду можна погодитись.

Судом установлено, що розпорядженням Приазовської районної ради № 69-Р від 14.04.1994 року було зареєстровано фермерське господарство «Бихкало», зазначене фермерське господарство включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України 14.04.1994 року, його засновником та головою є ОСОБА_3, розроблено та затверджено Статут фермерського господарства « Бихкало» ( а.с. 184 т. 1)

Під час утворення фермерського господарства «Бихкало», ОСОБА_3 було надано в постійне користування для ведення фермерського господарства із земель державної власності дві земельні ділянки площею 50.00 га., та 7.34 га., які приватизовано шляхом розпаювання між членами фермерського господарства, ( а.с. 126-130 т. 2), що не заперечувалося відповідачем та його представником в суді апеляційної інстанції.

30.08.2011 року ОСОБА_3 звернулася до голови Приазовської районної державної адміністрації з заявою щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 49 років площею 30.00 га. для ведення фермерського господарства на території Гірсівської сільської ради за межами населеного пункту.

За результатами розгляду заяви ОСОБА_3 головою Приазовської державної районної адміністрації ухвалено розпорядження за № 37 від 16.01.2012 року, яким ОСОБА_3 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 49 років для ведення фермерського господарства із земель Гірсівської сільської ради, яка розташована за межами населеного пункту, а згодом головою Приазовської державної районної адміністрації ухвалено розпорядження за № 991 від 25.12.2012 року, яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_3 ( а.с. 14-15 т. 1)

11.12.2012 року між ОСОБА_3 та Приазовською районною державною адміністрацією укладено договір оренди земельної ділянки площею 30 га, у тому числі ріллі- 30 га із земель Гірсівської сільської ради Приазовського району Запорізької області для ведення фермерського господарства. ( а.с. 16-18 т. 1).

За довідкою відділу Держкомзему у Приазовському районі Запорізької області № 465 від 10.10.2011 року за правовим статусом земельна ділянка, отримана ОСОБА_3 в оренду, є державною формою власності, сільськогосподарського призначення, рілля ( а.с. 187-188 т. 1).

З огляду на положення статей 22, 31, 93 1124 ЗК України землі сільськогосподарського призначення можуть надаватися громадянам для ведення фермерського господарства та використовуватися цим господарством, зокрема, на умовах оренди. За правилами статті 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки ( у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передач в оренду земельних ділянок державної або комунальної власності здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частиною другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Частиною другою та третьою статті 134 ЗК України ( у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначені випадки, коли земельні торги не проводяться, а передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу. Зокрема, земельні торги не проводяться в разі передачі громадянам земельних ділянок для ведення фермерського господарства.

Відповідно до частини другої статті 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, в якому зазначаються орієнтований розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально ( у разі вилучення земельної ділянки). Органа, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до положень, визначених статтею 122 ЗК України, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною третьою статті 123 ЗК України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову в його наданні. Підставою відмови в наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Отже, статтею 123 ЗК України врегульовує загальний порядок надання земельних ділянок державної і комунальної власності у користування в тих випадках, коли згідно із законом земельні торги не проводяться; визначає вимоги до змісту клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; забороняє компетентним органам вимагати не передбачені цією статтею матеріали та документи; установлює загальні підстави для відмови в наданні такого дозволу.

Разом з тим відносини, повВ»язані зі створенням, діяльністю та припиненням діяльності фермерських господарств, регулюються, крім ЗК України, Законом України «Про фермерське господарство» та іншими нормативно-правовими актами України (стаття 2 цього Закону). У таких правовідносинах цей Закон є спеціальним нормативно-правовим актом, ЗК України - загальним.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 1 Закону України "Про фермерське господарство", фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян із створенням юридичної особи, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм для ведення фермерського господарства, відповідно до закону. Фермерське господарство може бути створене одним громадянином України або кількома громадянами України, які є родичами або членами сім`ї, відповідно до закону.

Можливість реалізації громадянином права на створення фермерського господарства безпосередньо повВ»язана з наданням ( передачею йому земельних ділянок для ведення фермерського господарства, що є обовВ»язквою умовою для державної реєстрації фермерського господарства ( стаття 8 цього Закону).

Порядок надання (передачі) земельних ділянок для ведення фермерського господарства передбачений спеціальним Законом України «Про фермерське господарство».

Згідно з ч. 1 ст. 7 цього ж Закону, для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації. У заяві зазначаються: бажаний розмір і місце розташування ділянки, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, обгрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства. До заяви додаються документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі.

Частинами другою та четвертою статті 7 цього Закону передбачено, що заяву громадянина про надання земельної ділянки у власність або в оренду районна або міська державні адміністрації або орган місцевого самоврядування розглядають у місячний строк і в разі її задоволення дають згоду на підготовку землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки. Проект відведення земельної ділянки погоджується та затверджується відповідно до закону. Уразі відмови органів державної влади та органів місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки для ведення фермерського господарства питання вирішується судом.

Таким чином, за змістом статей 1, 7, 8 Закону України «Про фермерське господарство» заява громадянина про надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства повинна містити сукупність передбачених частиною першою статті 7 цього Закону відомостей і обставин. У свою чергу, розглядаючи заяву громадянина по суті, орган виконавчої влади чи місцевого самоврядування ( а вразі переданого на судовий розгляд спору - суд) повинен дати оцінку обставинам і відомостям, зазначеним у заяві, перевірити доводи заявника, наведені на обґрунтування розмір земельної ділянки, з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства, в том числі щодо наявності трудових і матеріальних ресурсів.

За наслідками зазначеної перевірки орган державної виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування повинен пересвідчитися в дійсності волевиявлення заявника, наявності в нього бажання створити фермерське господарство та спроможність вести господарство такого типу - виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих для ведення фермерського господарства. Натомість відсутність належної перевірки, формальний підхід до вирішення заяви громадянина створює передумови для невиправданого, штучного використання процедури створення фермерського господарства як спрощеного, пільгового порядку одержання іншими приватними субВ»єктами в користування земель державної чи комунальної власності поза передбаченою законом обовВ»язковою процедурою - без проведення земельних торгів.

Отже, при вирішенні позовних вимог про законність рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування щодо надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства застосуванню підлягає порядок надання (передачі) земельних ділянок для ведення фермерського господарства, визначений статтею 7 Закону України «Про фермерське господарство» як спеціального по відношенню до статті 123 ЗК України.

Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що ОСОБА_3 є засновником та головою фермерського господарства « Бихкало» , під час його утворення ОСОБА_3 було надано в постійне користування для ведення фермерського господарства із земель державної власності дві земельні ділянки площею 50.00 га, та 7.34 га ,.які приватизовано шляхом розпаювання між членами фермерського господарства ( а.с. 184-186, а.с. 204-209 т. 1., а.с. 126-130 т. 2 ).

Оскаржуваним розпорядженням голови Приазовської районної державної адміністрації Запорізької області № 991 ОСОБА_3 надано в оренду земельну ділянку площею 30.00 га ріллі для ведення фермерського господарства.

Розглядаючи заяву ОСОБА_3 про надання в оренду земельну ділянку, Приазовська районна державна адміністрація не надала оцінку тим обставинам, що в заяві ОСОБА_3 взагалі не зазначені відомості передбаченні частиною першою ст. 7 Закону України «Про фермерське господарство», не пересвідчилася в дійсності волевиявлення заявника, наявності в нього бажання створити фермерське господарство та спроможність вести господарство, не перевірила та не надала оцінку тій обставині, що ОСОБА_3 вже є засновником фермерського господарства «Бихкало» і їй вже надавались земельні ділянки для ведення фермерського господарства, що свідчить про формальний підхід до вирішення заяви ОСОБА_3.

Водночас, згідно повідомлення Приморської обВ»єднаної державної податкової інспекції головного управління ДФС у Запорізькій області спірна земельна ділянка включена до податкової декларації з плати на землю фермерським господарством «Бихкало». Орендна плата сплачується фермерським господарством «Бихкало» своєчасно та в повному обсязі. Зазначені обставини також підтверджуються довідкою Гірсівської сільської ради № 147 від 09.06.2015 року ( а.с. 22 т. 1) .

Тобто із даного повідомлення та довідки вбачається, що вищезазначена земельна ділянка починаючи з 11.12.2012 року знаходиться в користуванні та обробляється фермерським господарством «Бихкало».

Фермерське господарство «ОСОБА_3 -1» було зареєстровано в єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадянських формувань 01 березня 2016 року. Статут фермерського господарства «Бихкало-1» затверджено рішенням засновника фермерського господарства « Бихкало-1» від 01 березня 2016 року № 1. Засновником цього фермерського господарства є ОСОБА_3 ( а.с. 100-106 т. 2 ).

Доказів того, що Фермерське господарство «Бихкало-1» обробляє та має можливість обробляти земельну ділянку відповідач суду не надав, що свідчить про те, що фермерське господарство « Бихкало-1» створене з метою отримання земельної ділянки на позаконкурсній основі.

Виходячи з наведеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку, що з урахуванням вимог статей 7, Закону України «Про фермерське господарство», статей 116, 118, 121, 123, 134 ЗК України громадянин право на отримання земельної ділянки державної власності може використати один раз, додатково земельні ділянки громадянин або фермерське господарство можуть отримувати на конкурентних засадах через участь у торгах.

Оскільки ОСОБА_3 є засновником двох фермерських господарств, і їй вже надавалась в постійне користування дві земельні ділянки із земель державної власності площею 50.00 га., 7.34 га для ведення фермерського господарства, яка знаходиться у користуванні фермерського господарства «Бихкало», та яку приватизовано шляхом розпаювання між членами цього фермерського господарства, під час звернення до Приазовської районної державної адміністрації Запорізької області із заявою про отримання земельної ділянки в оренду відповідач вже була засновником фермерського господарства «Бихкало» та відповідно займалась фермерським господарством, з часу укладення договору оренди земельної ділянки від 11.12.2012 року спірну земельну ділянку обробляло фермерське господарство «Бихкало», Фермерське господарство «Бихкало-1» було створене лише 01.03.2016 року після подачі зазначеного позову до суду, доказів можливості обробляти земельну ділянку фермерським господарством «Бихкало-1» відповідач суду не надала, що свідчить про те, що фермерське господарство «Бихкало-1» створене з метою отримання земельної ділянки на позаконкурсній основі, в необґрунтованому розмірі, то надання ОСОБА_3 для ведення фермерського господарства ще одної окремої земельної ділянки суперечить зазначеним правовим нормам.

Така правова позиція міститься в Постанові Верховного Суду України від 18 травня 2016 року справа № 6-248 цс 16.

За таких обставин суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про визнання незаконними розпоряджень голови Приазовської районної адміністрації Запорізької області № 37 від 16.01.2012 року, № 991 від 25.12.2012 року та укладеного на їх підставі договору оренди землі від 11.12.2012 року.

Доводи апеляційної скарги щодо пропуску прокурором строку позовної давності для звернення до суду з даним позовом, проте, що ОСОБА_3 отримала земельну ділянку в оренду для ведення фермерського господарства, як фізична, а не юридична особа, тому така передача проводиться без проведення земельних торгів , не заслуговує на увагу та не спростовують висновків суду першої інстанції викладених у мотивувальній частині оскаржуваного судового рішення.

Керуючись ст.ст. 303, 307, 308, 313, 314, 315, 317, 319, ЦПК України, колегія суддів

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу ОСОБА_3 відхилити.

Рішення Приазовського районного суду Запорізької області від 18 березня 2016 року у цій справі залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, проте може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ протягом двадцяти днів з дня проголошення.

Головуючий Г.С. Подліянова

Судді: А.В. Дашковська

ОСОБА_4

СудАпеляційний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення21.06.2016
Оприлюднено29.06.2016
Номер документу58475260
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —325/1672/15-ц

Ухвала від 26.07.2017

Цивільне

Приазовський районний суд Запорізької області

Пантилус О. П.

Ухвала від 21.06.2017

Цивільне

Приазовський районний суд Запорізької області

Пантилус О. П.

Ухвала від 08.06.2017

Цивільне

Приазовський районний суд Запорізької області

Пантилус О. П.

Ухвала від 13.04.2017

Цивільне

Приазовський районний суд Запорізької області

Шеїна Л. Д.

Ухвала від 13.04.2017

Цивільне

Приазовський районний суд Запорізької області

Шеїна Л. Д.

Ухвала від 14.12.2016

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Ситнік Олена Миколаївна

Ухвала від 22.07.2016

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Ситнік Олена Миколаївна

Ухвала від 21.06.2016

Цивільне

Апеляційний суд Запорізької області

Подліянова Г. С.

Ухвала від 22.12.2015

Цивільне

Апеляційний суд Запорізької області

Гончар М. С.

Ухвала від 06.11.2015

Цивільне

Апеляційний суд Запорізької області

Гончар М. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні