Постанова
від 16.06.2016 по справі 127/9721/16-а
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 127/9721/16

Провадження № 2-а/127/377/16

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 червня 2016 року Вінницький міський суд Вінницької області

у складі головуючого судді Ан О.В.

при секретареві Бородіч О.О.

за участю позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

представника відповідача Никонюка Олега Валерійовича

представника третьої особи Олексюка Василя Володимировича

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду м. Вінниці справу за адміністративним позовом голови правління обслуговуючого кооперативу «Гаражно-будівельного кооперативу «Сад» ОСОБА_1 до адміністративної комісії при виконавчому комітеті Вінницької міської ради за участю третьої особи без самостійних вимог Комунального підприємства Вінницької міської ради «Муніципальна поліція» про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення, -, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до адміністративної комісії при виконавчому комітеті Вінницької міської ради про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності. Позов мотивований тим, що 22.04.2016 року адміністративною комісією при виконавчому комітеті Вінницької міської ради позивача притягнуто до адміністративної відповідальності, у вигляді штрафу в сумі 850,00 грн. за правопорушення передбачене ст. 152 КУпАП, а саме: п. 6.9.12 «Правил благоустрою території м.Вінниці», відповідно до постанови адміністративної комісії при виконавчому комітеті Вінницької міської ради № 461 від 22.04.2016 року, голова правління ОК «ГБК «Сад» ОСОБА_1, усвідомлюючи протиправний характер своїх дії, умисно не вжив заходів щодо організації роботи по прибиранню від випадкового сміття прилеглої території до ОК «ГБК «Сад» по вул. А. Янгеля із сторони «Муніципального ринку» чим вчинив правопорушення передбачене ст. 152 КУпАП - порушення правил благоустрою території населеного пункту, а саме: п.п. 6.9.12 «Правила благоустрою м.Вінниці» і посягав на встановлений громадський порядок. Позивач вважає постанову № 461 від 22.04.2016 року протиправною з огляду на те що, відповідно до п. 4 Додатку 4 до Рішення Вінницької міської ради № 2207 від 24.12.2008 року «Про затвердження документації із землеустрою, передачу земельних ділянок в оренду, постійне користування, внесення змін до рішень міської ради в зв'язку з технічними помилками, надання згоди на передачу в суборенду частини земельної ділянки, повторний розгляд та затвердження документації із землеустрою» ОК ГБК «Сад» було передану у власність земельну ділянку площею 1,3335 га. для потреб гаражного будівництва. На підставі зазначеного рішення ОК ГБК «Сад» на земельну ділянку отримало «Свідоцтво про право власності на нерухоме майно». Власником земельної ділянки із сторони «Муніципального ринку» є ТОВ «Вінницяінвестбуд». У зв'язку з цим позивач звернувся до суду та просив скасувати постанову № 461 від 22.04.2016 року про притягнення до адміністративної відповідальності.

Позивач та його представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили суд їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечив в повному обсязі та просив суд відмовити в задоволенні позову. Додатково суду пояснив, що оскаржувана постанова винесена адміністративною комісією за порушення ОСОБА_1 п.п.6.9.12. Правил благоустрою території м. Вінниці, за що передбачена відповідальність статтею 152 КУпАП. Відповідно до п.п.6.9.12. «Правил благоустрою території м.Вінниці», обов'язок по механізованому та ручному прибиранню та утриманню територій, вчинення протиожеледних заходів прилеглих до гаражних товариств, гаражно-будівельних підприємств, гаражно-будівельних кооперативів, автостоянок на відстані 20 метрів по периметру об'єкту та до проїжджої частини вулиці - покладається на власників або керівників вказаних підприємств. Правила благоустрою території міста Вінниці, затвердженні рішенням Вінницької міської ради №104 від 01.03.2011 року, - це нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою населеного пункту. Правила благоустрою території міста Вінниці прийняті у відповідності до Закону України «Про благоустрій населених пунктів» (п.2.ч.1 ст. 10), проект Правил пройшов обговорення на громадських слуханнях і лише після цього був затверджений рішенням Вінницької міської ради. При винесенні оскаржуваної постанови адміністративна комісія прийшла до висновку про наявність у діях ОСОБА_1 складу правопорушення передбаченого статтею 152 КУпАП з огляду на наявність доказів, які були додані до протоколу про адміністративне правопорушення, а саме: акту обстеження порушення законодавства у сфері благоустрою від 08.04.2016 року; фотоматеріалів; картки звернення громадянина на телефон відділу оперативного реагування «Цілодобова варта». Одночасно, адміністративною комісією були досліджені докази, що надавались ОСОБА_1 та враховані його пояснення. Тому порушення адміністративною комісією при виконавчому комітеті Вінницької міської ради чинного законодавства при розгляді даної справи про адміністративне правопорушення відсутні.

Представник третьої особи КП ВМР «Муніципальна поліція», в судовому засіданні, просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

В судовому засіданні були допитані свідки: ОСОБА_5 та ОСОБА_6

Свідок ОСОБА_5 суду пояснив, що на адресу КП ВМР «Муніципальна поліція» надійшло звернення громадян про те, що земельна ділянка яка прилягає до ОК «ГБК «Сад» не прибирається. Під час спілкування із головою правління ОК «ГБК «Сад» ОСОБА_1 відмовився від прибирання вказаної території, оскільки на його думку сміття знаходилося на території «Муніципального ринку», про те ГБК " С Ад " не межує з муніцмпальним ринком, - між вказаним об"єктами знходитсья проїзжа частина. Сміття знаходилось на газоні біла паркану ГБК. У зв'язку з цим, було складено протокол про адміністративне правопорушення та роз'яснено йому права та обов'язки. Позивач від підписання протоколу відмовився.

Свідок ОСОБА_6 суду пояснив, що на адресу КП ВМР «Муніципальна поліція», надійшла скарга, про те що земельна ділянка яка прилягає до ОК «ГБК «Сад» не прибирається. У зв'язку з цим, виїхали на місце та пересвідчились, що територія дійсно засмічена. Голова правління ОК «ГБК «Сад» ОСОБА_1 відмовився від прибирання вказаної території, оскільки сміття знаходилося на території «Муніципального ринку». Про те між муніциальним ринком та ГБК " Сад" знаходиться проїзжа частина. Засмічений був газон біля паркану ГБК.

Заслухавши пояснення сторін, допитавши свідків, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову з наступних підстав.

Згідно ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом головним інспектором КП ВМР «Муніципальна поліція» у зв'язку з надходженням скарги громадян, було встановлено порушення правил благоустрою території міста Вінниці.

Відповідно до складеного протоколу про адміністративне правопорушення серії ОН №000406 від 08.04.2016 року, громадянин ОСОБА_1 порушив правила п.п. 6.9.12 «Правил благоустрою території м. Вінниці», а саме: голова ОК «ГБК «Сад» ОСОБА_1 усвідомлюючи свої протиправні дії, виконуючи організаційно-розпорядчі функції, умисно не вжив заходів щодо організації роботи по прибиранню від випадкового сміття прилеглої території до ОК «ГБК «Сад» по вул. А. Янгеля, зі сторони «Муніципального ринку» (а.с. 5).

За наслідками розгляду даного протоколу, постановою № 461 від 22.04.2016 року адміністративної комісії при виконавчому комітеті Вінницької міської ради на голову правління ОК ГБК «Сад» ОСОБА_1 накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 850,00 грн. (а.с. 4).

Як вбачається з постанови № 461 від 22.04.2016 року адміністративної комісії при виконавчому комітеті Вінницької міської ради, голова правління ОК ГБК «Сад» ОСОБА_1 усвідомлюючи протиправний характер своєї дії, умисно не вжив заходів, щодо організації роботи по прибиранню від випадкового сміття прилеглої території до ОК "ГБК «Сад» по вул. А. Янгеля, із сторони «Муніципального ринку», чим вчинив правопорушення передбачене ст. 152 КУпАП - порушення правил благоустрою території населеного пункту, а саме: п. 6.2.12 «Правил благоустрою м.Вінниці» і посягнув на встановлений громадський порядок.

Частиною 1 статті 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Пунктом 4 статті 20 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» визначено, що рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов'язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Саме з урахуванням вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів» рішенням Вінницької міської ради №104 від 01.03.2011 року затверджено «Правила благоустрою території міста Вінниці» .

Відповідно до п.п.6.9.12. "Правил благоустрою території м.Вінниці", обов'язок по механізованому та ручному прибиранню та утриманню територій, вчинення протиожеледних заходів прилеглих до гаражних товариств, гаражно-будівельних підприємств, гаражно-будівельних кооперативів, автостоянок на відстані 20 метрів по периметру об'єкту та до проїжджої частини вулиці - покладається на власників або керівників вказаних підприємств.

Відповідно до рішення Вінницької міської ради № 2207 від 24.12.2008 року, передано Обслуговуючому кооперативу «Гаражно-будівельному кооперативу «Сад», у власність земельну ділянку, що розташована на вул. Фрунзе, б/н, (яка знаходиться у користуванні Обслуговуючого кооперативу «Гаражно-будівельний кооператив «Сад» договір оренди земельної ділянки від 13.09.2005 року № 040500200079), площею 1,3335 для потреб гаражного будівництва, за рахунок земель Обслуговуючого кооперативу «Гаражно-будівельний кооператив «Сад» (а.с. 6-7). Згідно експлікації земель ( на а.с. 9-10 ) ГБК " Сад" з муніциапальним ринком не межує, згідно ділянок позначених на плані літерами В-Г.,Г.Д, Ж-З, З-А - межує з землями загальноговикориситання в тому числі проїздом. Отже посилання позивача протирічить наданим ним доказам.

Балансоутримувачі або особи, які утримують відповідні території закріплені за ними відповідно договору або визначені цими Правилами благоустрою м. Вінниці, які прийняті з урахуванням вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», затвердженні рішенням Вінницької міської ради №104 від 01.03.2011 року та на даний час є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на території міста Вінниці, зобов'язані: території прилеглі до гаражних товариств, гаражно-будівельних підприємств, гаражно-будівельних кооперативів, автостоянок на відстані 20 метрів по периметру об'єкту та до проїжджої частини вулиці - прибирати та утримувати.

Статтею 152 КУпАП передбачено, що порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ч. 1 ст. 8 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Згідно ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Згідно наданих доказів відповідач при розгляді справи про адміністративне правопорушення повно з"ясував факт вчинення правопорушення, встановив вину особи у вчиненні правопрушення , інші обстави ни, що пвідлягають встановленню відповідно до ст. 280 КУпАП.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач в межах своїх повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством прийняв рішення щодо притягнення позивача до адміністративної відповідальності, натомість позовні вимоги позивача суд вважає необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного та керуючись Законом України «Про благоустрій населених пунктів», ст. 152, 280 251 КУпАП, ст. 2, 8, 11, 69, 71, 86, 158 - 163 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позовних вимог голови правління обслуговуючого кооперативу «Гаражно-будівельного кооперативу «Сад» ОСОБА_1 до адміністративної комісії при виконавчому комітеті Вінницької міської ради за участю третьої особи без самостійних вимог Комунального підприємства Вінницької міської ради «Муніципальна поліція» про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в Вінницькому апеляційному адміністративному суді через Вінницький міський суд Вінницької області протягом 10 днів з моменту винесення, поданням апеляційної скарги.

Головуючий суддя О.В.Ан

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення16.06.2016
Оприлюднено29.06.2016
Номер документу58484669
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —127/9721/16-а

Ухвала від 07.12.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 11.10.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 11.10.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 01.09.2016

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Романюк Л. Ф.

Ухвала від 29.09.2016

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Романюк Л. Ф.

Постанова від 16.06.2016

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ан О. В.

Постанова від 16.06.2016

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ан О. В.

Ухвала від 31.05.2016

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ан О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні