Ухвала
від 07.06.2016 по справі 826/1536/15
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 червня 2016 року м. Київ К/800/38431/15

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

головуючого судді: Сіроша М.В.,

суддів: Голубєвої Г.К.,

Приходько І.В.,

секретар Антипенко В.В.,

за участю представника ТОВ „Віст Групп Лтд" - Литвиненка Я.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційні скарги Державної фіскальної служби України та Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 червня 2015 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 05 серпня 2015 року у справі № 826/1536/15 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „Віст Групп Лтд" до Державної фіскальної служби України, третя особа: Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві,

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И Л А :

У лютому 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю „Віст Групп Лтд" звернулось до суду з адміністративним позовом про визнання протиправними дій ДФС щодо відмови у прийнятті до реєстрації податкових накладних та розрахунків коригувань; зобов'язання ДФС зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 105041 від 22.12.2014, № 105049 від 23.12.2014, № 105102, № 105103 від 25.12.2014, № 176769, № 176770, № 176771, № 176772, № 176773, № 176774, № 176775, № 176776, № 176777 від 24.12.2014, № 17903 від 29.12.2014, № 185 від 3.11.2014, № 45160 від 10.11.2014 і розрахунки коригувань № 2, № 105062 від 23.12.2014, № 2 № 105081 від 25.12.2014, № 2 № 105086 від 25.12.2014, № 2, № 105104 від 25.12.2014, № 2, № 105109 від 25.12.2014, № 2, № 105110 від 25.12.2014, № 2, № 105128 від 25.12.2014, № 2, № 105162 від 29.12.2014, № 2, № 176732 від 22.12.2014, № 2, № 176746 від 23.12.2014, № 2, № 176752 від 23.12.2014, № 2, № 176756 від 23.12.2014, № 2, № 176786 від 26.12.2014 року, № 2, № 176787 від 26.12.2014, № 2, № 176788 від 29.12.2014, № 2, № 176789 від 29.12.2014, № 2, № 176791 від 29.12.2014, № 2, № 176797 від 26.12.2014, № 2, № 176798 від 29.12.2014, № 2, № 46883 від 26.12.2014.

Зазначило, що податкові накладні були заповнені відповідно до вимог чинного законодавства України.

Адреса місцезнаходження, зазначена у податкових накладних, відповідає відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

12 червня 2015 року постановою Окружного адміністративного суду м. Києва, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 5 серпня 2015 року, позов задоволено частково, визнано протиправними дії ДФС щодо неприйняття податкових документів позивача: податкових накладних № 45160 від 10.11.2014, № 185 від 3.11.2014, розрахунку коригування № 105162 від 29.12.2014 року до податкової накладної № 105102 від 25.12.2014, розрахунку коригування № 176788 від 29.12.2014 до податкової накладної № 158087 від 18.08.2014, розрахунку коригування № 176789 від 29.12.2014 до податкової накладної № 175918 від 25.11.2014, розрахунку коригування № 176791 від 29.12.2014 до податкової накладної № 170619 від 24.10.2014, розрахунку коригування № 176798 від 29.12.2014 до податкової накладної № 170530 від 23.10.2014, податкової накладної № 17903 від 29.12.2014, для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов'язано ДФС зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних зазначені податкові документи Товариства станом на дату фактичного їх подання до реєстрації-12.01.2015, в іншій частині позовних вимог відмовлено.

Державної фіскальної служби України та Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві звернулись із касаційними скаргами про скасування постанови Окружного адміністративного суду м. Києва та ухвали Київського апеляційного адміністративного суду і ухвалення нової постанови про відмову у задоволенні позову, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, обговоривши доводи касаційних скарг, колегія суддів вважає, що касаційні скарги не підлягають задоволенню з таких підстав.

Як встановлено судами, 14.07.2014 між позивачем та ДПІ був укладений договір № 090720141 щодо визнання електронних документів, який розірваний контролюючим органом в односторонньому порядку про, що підприємство повідомлено листом № 25237/10/26-58-10-42 від 13.11.2014.

24 листопада 2014 року між Товариством та ДПІ був укладений договір про визнання електронних документів.

Товариством були направлені до ДФС електронні податкові накладні та розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - розрахунки коригування) для здійснення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, ДФС були надіслані Товариству електронні квитанції № 1 з відміткою "документ не прийнято" у зв'язку з помилкою-місцезнаходження юридичної особи, яка вказана у документі, не відповідає інформації ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Колегія суддів вважає висновки судів першої та апеляційної інстанцій про часткове задоволення позову обґрунтованими з таких підстав.

Відповідно до п. 201.2 ст. 201 Податкового кодексу України форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Форма податкової накладної та порядок її заповнення, а також форма розрахунку коригування до податкової накладної на час виникнення спірних правовідносин були затверджені наказом Міністерства фінансів України № 10 від 14.01.2014 „Про затвердження Форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної", що був зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30 січня 2014 року за № 185/24962, та наказом Міністерства фінансів України № 957 від 22.09.2014 „Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної", що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13 жовтня 2014 року за № 1235/26012.

Відповідно до затверджених форм податкової накладної та розрахунку коригування до неї, обов'язковим реквізитом таких документів є в тому числі "місцезнаходження (податкова адреса) продавця".

Згідно з п. 45.2 ст. 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця (п. 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абз. 3 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України).

Відповідно до абз. 4 - 7 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Відповідно до абз. 2 п. 1 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), подання податкової накладної та/або розрахунку коригування Державній податковій службі в електронній формі здійснюється відповідно до Порядку підготовки і подання податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженого Державною податковою службою.

Згідно з п. 2 Порядку № 1246 внесення відомостей, що містяться у податковій накладній, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній податковій службі з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Положеннями п. 7 - 11 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної в електронній формі до Державної податкової служби здійснюється її розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, та проводиться її реєстрація.

Для підтвердження прийняття податкової накладної до реєстрації продавцю видається квитанція в електронній формі у текстовому форматі, у якій зазначаються реквізити зазначеного документу, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про продавця, дата та час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі.

Причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами.

Квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної, надсилається протягом операційного дня продавцеві. Якщо протягом операційного дня продавцеві не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими.

Суди встановили, що 11.11.2014, 12.11.2014, 05.01.2015, 06.01.2015 та 12.01.2015 Товариство надіслало до ДФС за допомогою засобів електронного зв'язку податкові накладні та розрахунки коригування з метою реєстрації таких електронних документів в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В даних податкових накладних та розрахунках коригування Товариством було зазначене місцезнаходження у м. Києві, площа Солом'янська, буд. 2, к. 927, 03035.

Підставою для відмови у прийняті податкових накладних і розрахунків коригування Товариство стало виявлення недостовірності відомостей про місцезнаходження Товариства, що підтверджується довідкою начальника підрозділу податкової міліції ДПІ № 2921 від 07.11.2014 про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків; роздруківкою електронних копій повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форми № 18-ОПП) № 1199 від 7.10.2014, № 1567 від 11.11.2014 та № 207 від 13.02.2015, за даними яких встановлено відсутність Товариства за юридичною адресою у м. Києві, площа Солом'янська, буд. 2, кім. 927, які містяться в інтегрованій автоматизованій інформаційній системі "Податковий блок".

Відповідно до витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відносно Товариства станом на 05.01.2015, 06.01.2015 державним реєстратором був внесений запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а станом на 11.11.2014, 12.11.2014 та 12.01.2015 є запис про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Згідно з ч. 1 ст. 16, ч. 1 ст. 18 Закону України № 755 від 15.05.2003 „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відомості щодо юридичної особи, внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, є достовірними, у т.ч. для відповідача, і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходження Товариства визначене за адресою у м. Києві, Солом'янський район, площа Солом'янська, будинок 2, кімната 927, лише в період з 11.11.2014 до 12.11.2014 та 12.01.2015.

Суди обґрунтовано зазначили, що податкові накладні № 45160 від 10.11.2014, № 185 від 3.11.2014, розрахунок коригування № 105162 від 29.12.2014 року до податкової накладної № 105102 від 25.12.2014, розрахунок коригування № 176788 від 29.12.2014 до податкової накладної № 158087 від 18.08.2014, розрахунок коригування № 176789 від 29.12.2014 до податкової накладної № 175918 від 25.11.2014, розрахунок коригування № 176791 від 29.12.2014 до податкової накладної № 170619 від 24.10.2014, розрахунок коригування № 176798 від 29.12.2014 до податкової накладної № 170530 від 23.10.2014, податкова накладна № 17903 від 29.12.2014 були направлені Товариством для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних з дотриманням строку, визначеного вимогами абз. 10 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України та містили всі обов'язкові реквізити таких документів, а тому дії ДФС щодо неприйняття зазначеної документації суперечать вимогам податкового законодавства.

Згідно з ч. 1 ст. 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права під час ухвалення судових рішень чи вчинення процесуальних дій.

Колегія суддів дійшла висновку, що судові рішення ухвалені з дотриманням норм матеріального та процесуального права, правова оцінка обставинам у справі дана правильно, підстав для їх скасування з мотивів, викладених в касаційній скарзі, немає.

Керуючись статтями 220 , 221, 223 , 224 , 230 , 231 Кодексу адміністративного судочинства України ,

У Х В А Л И Л А :

Касаційні скарги Державної фіскальної служби України та Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 червня 2015 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 05 серпня 2015 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, визначених статтею 237 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді: Сірош М.В.

Голубєва Г.К.

Приходько І.В.

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення07.06.2016
Оприлюднено24.06.2016
Номер документу58495727
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1536/15

Ухвала від 07.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 07.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 22.03.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 27.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 05.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Гром Л.М.

Ухвала від 10.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Гром Л.М.

Ухвала від 10.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Гром Л.М.

Постанова від 12.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 30.04.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 19.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні