ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
16.06.2016 р. Справа № 914/2969/15
Господарським судом Львівської області у складі судді Чорній Л.З.
розглянула матеріали заяви: Товариства з обмеженою відповідальністю В«УКРАПЛОНВ» , Львівська область, Мостиський район, с. Стоянці
про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю В«УКРАПЛОНВ» , Львівська область, Мостиський район, с. Стоянці
за участю представників:
Городоцька ОДПІ: ОСОБА_1
ліквідатор: ОСОБА_2
Суть спору: Заяву подано Товариством з обмеженою відповідальністю В«УКРАПЛОНВ» , Львівська область, Мостиський район ,с. Стоянці у порядку ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю В«УКРАПЛОНВ» , Львівська область, Мостиський район, с. Стоянці.
Ухвалою господарського суду від 27.08.2015р. заяву Товариства з обмеженою відповідальністю В«УКРАПЛОНВ» , Львівська область, Мостиський район, с. Стоянці прийнято до розгляду, підготовче засідання суду призначено на 16.09.2015р.
Ухвалою суду від 16.09.15р. порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАПЛОН»,Львівська обл, Мостиський р-н, с.Стоянці, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, розгляд справи призначено на 07.10.15 р.
Постановою суду від 07.10.2015р. ОСОБА_3 «УКРАПЛОН», с. Стоянці визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, та ліквідатором у справі призначено арбітражного керуючого ОСОБА_2.
06.06.206р. через канцелярію суду Городоцькою ОДПІ ГУ ДФС у Л/о подано заяву про визнання поточних вимог у розмірі 137 771,45грн.
Ухвалою суду від 06.06.16 р. заяву Городоцької ОДПІ ГУ ДФС у Л/о про визнання поточних вимог прийнято до розгляду, відстрочено заявнику сплату судового збору до 08.06.16 р.
В судове засідання 08.06.16 р. ліквідатор з'явився, через канцелярію суду подав клопотання про затвердження звіту та ліквідаційного балансу ОСОБА_3 «Украплон» на затвердження. З метою розгляду поданих документів, розгляд справи відкладено на 15.06.16 р.
15.06.16 р. ліквідатор в судове засідання з'явився, просить затвердити поданий звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута та припинити провадження у справі про банкрутство ОСОБА_3 «Украплон».
Представник Городоцької ОДПІ в судове засідання з'явився, надав суду докази сплати судового збору за подання до суду заяви про визнання поточних вимог у розмірі 137 771,45грн.
Розглянувши надані ліквідатором документи, звіт про виконану роботу з ліквідації банкрута, заслухавши пояснення ліквідатора судом встановлено, що після визнання ОСОБА_3 «Украплон» банкрутом, призначення ліквідатора і відкриття ліквідаційної процедури проведені всі необхідні дії з ліквідації банкрута.
З метою виявлення усіх видів майнових активів банкрута ліквідатором направлено запити до реєструючих органів та отримано наступні відповіді, а саме:
- згідно відповіді № 4442/04-29 від 03.11.2015 року, отриманої з УПФУ у Мостиському районі Львівської області повідомлено про відсутність заборгованості перед фондом;
- Згідно відповіді № ДС-33-28-0.4-8850/19-15 від 30.10.2015 року отриманої з ГУ Держгеокадастру у Львівській області повідомлено що станом на 01.01.2013 року земельних ділянок на праві власності чи користування за ОСОБА_3 « Украплон» на території Львівської області не зареєстровано, окрім Мостиського району. Згідно відомостей відділу держгеокадастру у Мостиському районі Львівської області повідомлено що станом на 01.01.2013 року ОСОБА_3 « Украплон» мало у користуванні ( оренда) 16 земельних ділянок. Одночасно повідомлено, що з 01.01.2013 року набули чинності Закони України « Про державний земельний кадастр» та новий порядок державної реєстрації на нерухоме майно, визначений Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» в редакції від 11.02.2010 року. У зв'язку із чим повноваження територіальних органів Держземагенства у частині державної реєстрації державних актів на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди (суборенди) земельних ділянок, земельного сервітуту, користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) припиняються. Із вищевказаного випливає, що належна реєстрація права власності чи договорів користування (оренди) земельних ділянок проводиться у відповідності до Закону України « Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та має бути внесена до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Направлено повторно запити у Мостиський Держкомзем та Твіржанську селищну раду з метою встановлення фактичних даних щодо користування земельними ділянками ОСОБА_3 « Украплон» станом на 2015 рік. Згідно відповіді № 02-09/35 від 11.02.2016 року, отриманої з Твіржанської селищної ради повідомлено, що станом на 01.01.2016 року за ОСОБА_3 «Украплон» не закріплено земельні ділянки на території Твіржанської селищної ради Мостиського району Львівської області.
- Згідно відповіді № 36-1313-0,2-762/2-16 від 12.02.2016 року, отриманої з Відділу Держгеокадастру у Мостиському районі Львівської області повідомлено, що станом на 01.01.2016 року за ОСОБА_3 «Украплон» на території Мостиського району земельні ділянки не закріплені.
- Згідно постанови Мостиського районного управління юстиції від 30.10.2015 року виконавче провадження, щодо стягнення коштів з ОСОБА_3 «Украплон» закінчено.
- Згідно відповіді № 8492зп від 20.11.2015 року, отриманої з регіонального сервісного центру МВСУ у Львівській області повідомлено, що за ОСОБА_3 «Украплон» транспортні засоби не зареєстровані.
- Згідно відповіді № 3413/4-7-8 від 11.12.2015 року, отриманої з Державної інспекції сільського господарства у Львівській області повідомлено, що за ОСОБА_3 «Украплон» реєстрація спецтехніки на території Львівської області не проводилася.
- З метою отримання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно арбітражним керуючим отримано довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження обєктів нерухомого майна щодо субєкта ( ОСОБА_3 «Украплон») № 45978703 від 21.10.2015 року (електронний документ). Згідно вказаної довідки не встановлено реєстрації за ОСОБА_3 «Украплон» жодного нерухомого майна та жодної реєстрації користування земельними ділянками.
- Згідно відповіді № 2313/10/1101 від 24.11.2015 року отриманої з Мостиського відділення Городоцької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомлено про відкриті банківські рахунки ОСОБА_3 «Украплон» та про те, що 24.09.2014 року даному підприємству анульовано свідоцтво платника ПДВ.
Вищевказані рахунки відкриті за ОСОБА_3 «Украплон» у АТ « ОСОБА_4 Аваль», а саме: 26000343895 (євро), 26001319185 (гривна), 26006343907 (долар США), НОМЕР_1 (гривна), НОМЕР_2 ( гривна) закриті ліквідатором у процесі ліквідаційної процедури (довідка АТ «ОСОБА_4 Аваль» № Д5-В12/61-21 від 13.05.2016 року).
- Документи з особового складу ОСОБА_3 «Украплон» за 2010-2016 роки передані на зберігання у архів Мостиської райдержадміністрації ( довідка № 1.11-8 від 23.05.2016 року).
Згідно витягу з державного реєстру обтяжень рухомого майна № 48136446 від 22.10.2015 року встановлено наявність застави рухомого майна, а саме зерна пшениці 3 класу у кількості 500 тон, де обтяжувачем виступає Аграрний фонд України (01001, м. Київ, вул. Грінченка,1) розмір зобов'язання складає 900 000,00 гривень. Ухвалою господарського суду Львівської області від 06.04.2016 року, яка набрала законної сили, за заявою ліквідатора розірвано форвардний біржовий контракт №115Ф, укладений 05.04.2012р. між ОСОБА_3 «Украплон» та Аграрним фондом, визнано припиненим договір застави б/н від 05.04.2012р., укладений між ОСОБА_3 «Украплон» та Аграрним фондом, та вилучено з Державного реєстру обтяжень рухомого майна запис №12399200 від 13.04.2012 року.
Щодо кредиторських вимог до ОСОБА_3 «Украплон» слід зазначити наступне.
При процедурі банкрутства до ліквідатора та на адресу господарського суду надійшла заява із кредиторськими вимогами до ОСОБА_3 «Украплон» від ОСОБА_3 «Хімагромаркетинг» (код ЄДРПОУ 30262667, 02160, м. Київ, пр.-т Воз'єднання ,15) на суму 534 161,44 грн. (532 943,44 грн. сума боргу та 1 218,00 грн.-судовий збір за звернення до суду з заявою про кредиторські вимоги до боржника). Дані вимоги розглянуто та включено до реєстру вимог кредиторів боржника.
Одночасно з реєстру судових рішень ліквідатору стало відомо, що господарським судом Львівської області роглядалася справа № 914 855/13-г за позовом прокуратури Мостиського району Львівської області в інтересах Аграрного фонду України про стягнення з ОСОБА_3 «Украплон» заборгованості. За результатами якого з ОСОБА_3 « Украплон» (81370, Львівська область, Мостиський район, с. Стоянці, код ЄДР 37410493) на користь Аграрного фонду (01001, м. Київ, вул. Б.Грінченка, 1, код ЄДР 33642855) стягнуто 86 623 грн. 20 коп. штрафу та 1 741 грн. 47 коп. судового збору в дохід державного бюджету України. В частині стягнення 38 547 грн. 32 коп. пені та 30 318 грн. 12 коп. 7 % штрафу відмовлено. Дане рішення вступило в законну силу.
Ухвалою господарського суду Львівської області від 18.11.2015 року Аграрний фонд України визнано учасником у справі про банкрутство. Однак Аграрним фондом України не подано до господарського суду Львівської області заяви із кредиторськими вимогами у справі № 914/2969/15 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Украплон». Відтак, вимоги Аграрного фонду України в сумі 88 364,67 грн. визнано як вимоги, які не заявлені взагалі та погашаються в шосту чергу.
Крім цього 06.06.16 р. на адресу господарського суду Городоцькою ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області подано заяву про визнання поточних вимог на суму 137 771,45 грн.
Відповідно до поданої заяви заборгованість ОСОБА_3 «Украплон» перед бюджетом складається з податку на прибуток в сумі 137 261,45 грн., в т.ч. 118 955,00 грн. (основний платіж), 18 306,45 грн. -пеня та нарахований штраф в сумі 510 грн.
При процедурі ліквідації ОСОБА_3 «Украплон» Городоцькою ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області проведено перевірку з питань дотримання податкового та іншого законодавства ОСОБА_3 « Украплон» за період з 01.01.2013 року по 31.12.2015 року.
За результатами проведеної перевірки, 04.05.16 р. Городоцькою ОДПІ складено акт №85/2201/37410493 на підставі якого винесено наступні податкові повідомлення-рішення:
- форми «Р» від 20.05.16 р. №00001022201 яким за порушення Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток в розмірі 119 962,00грн. У зв'язку з частковим погашенням вказаної суми боргу, залишок несплаченої до бюджету суми податкового боргу на прибуток становить 118 955,00 грн.
- форми «Р» від 20.05.16 р. №0001012201 за яким нараховано 510 грн. штрафу.
- та за період з 13.03.14 р. по 06.10.15 р. податковою нараховано 18 306,45 грн. пені, обчисленої на виявлені органом ДФС суми занижень податкових зобов'язань з податку на прибуток.
Згідно заяви про визнання поточних вимог №4134/10/10 від 01.06.2016 року (надіслану 03.06.2016 року та отриману ліквідатором 07.06.2016 року) направлену Городоцькою ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області суду та ліквідатору вказано вимоги у розмірі 137 771,45 гривень з яких: 118 955,00 гривень - основного боргу, 510,00 гривень -штрафних санкцій, 18 306,45 гривень - пені.
Своїм повідомленням сума заборгованості у розмірі 118 955,00 грн. -основного боргу визнана ліквідатором та включена до кредиторських вимог. У визнанні решти вимог: 510,00 грн.- штрафних санкцій, 18 306,45 грн.- пені ліквідатором відмовлено.
Розглянувши заяву Городоцької ОДПІ ГУ ДФС у Л/о про визнання поточних вимог, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
У відповідності до ст. 38 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
У відповідності до п.4 ст.23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
У відповідності до п.1 ст.38 вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
У відповідності до п.3 ст.95 Закону України « Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом «Кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.
З матеріалів справи вбачається, що вимоги Городоцької ОДПІ ГУ ДФС України у Львівській області заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, відтак підлягають погашенню у шосту чергу.
Таким чином грошові вимоги податкової, що складаються з 118 955,00 грн. суми податкового боргу та 18 306,45 грн. пені (судом визнається, оскільки така нарахована за період з 13.03.14 р. по 06.10.16 р., тобто до визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури) підлягають включенню до шостої черги реєстру вимог кредиторів ОСОБА_3 «Украплон». Вимоги по сплаті судового збору в сумі 2 756,00 грн. за подання до суду заяви з грошовими вимогами до боржника підлягають включенню до першої черги.
Що стосується нарахування штрафних санкцій у розмірі 510,00 гривень слід зазначити, що у відповідності до п.1 ст. 38 Закону України « Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» визначено, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:
- строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав;
- у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;
- припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;
Дана норма є прямою нормою Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», спеціального законодавства, та не потребує додаткового доказування.
Питання виникнення додаткових податкових зобов'язань в частині нарахування штрафних санкцій податковими органами після відкриття ліквідаційної процедури та визнання підприємства боржника банкрутом неодноразово було предметом розгляду у Вищих судових інстанціях, вказівки яких є обов'язковими до виконання, зокрема дане питання висвітлене у постанові Верховного адміністративного суду від 26.02.2013 року, та постанові Вищого господарського суду від 13.10.2015 року.
Також ліквідатором надано копію листа від 09.07.2015 року № 11059/13-50-22-02-11 за підписом начальника ДПІ у Сихівському районі м. Львова згідно якого повідомлено про скасування акту про нарахування штрафних санкцій на підприємство, яке знаходиться у ліквідаційній процедурі на підставі ст. 38 Закону України « Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Також слід зазначити, що Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» є спеціальним Законом і відповідно при застосуванні процедури банкрутства норми даного Закону мають вищу юридичну силу.
Окрім того у відповідності до норм Податкового кодексу України вказано, що норми даного кодексу застосовуються у тому випадку коли вони не суперечать нормам Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Із врахуванням вищенаведеного штрафні санкції у розмірі 510,00 гривень заявлені Городоцької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області до ОСОБА_3 «Украплон» після введення процедури ліквідації та визнання ОСОБА_3 «Украплон» банкрутом підлягають відхиленню судом.
Майнових активів, які зареєстровані за ОСОБА_3 «Украплон» та могли б бути спрямовані на погашення кредиторських вимог ліквідатором при проведенні процедури банкрутства не виявлено.
Згідно п. 1 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються документи, що свідчать про виконану ліквідатором роботу по ліквідації банкрута.
Відповідно до п.п. 2-3 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" :
Якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається органу, який здійснив державну реєстрацію юридичної особи - банкрута, та органам державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також власнику майна та органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута.
Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Згідно п. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" , вимоги, що не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
З ліквідаційного балансу ОСОБА_3 «Украплон», м. Львів вбачається, що активи (необоротні активи, оборотні активи, витрати майбутніх періодів) у підприємства банкрута відсутні. В розділі „ПасивВ» поточні зобов'язання, а саме: кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги - 622,5 тис.грн. (код рядка 530), поточні зобов'язання за розрахунками з бюджетом - 140,0 тис. грн. (код рядка 550), доходи майбутніх періодів - 0 (код рядка - 630).
Згідно п. 6, ч. 1, ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" , господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.
Відповідно до ч. 4 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" , господарський суд в ухвалі про припинення провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами вважаються такими, що не підлягають виконанню.
Враховуючи, що ліквідатор здійснив всі заходи по ліквідації банкрута, суду надані документи, що свідчать про завершення ліквідаційної процедури в повному обсязі, у тому числі, ліквідаційний баланс з непогашеною кредиторською заборгованістю, у зв'язку з відсутністю активів, які можна було б направити на її погашення, суд вважає за необхідне затвердити звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, визнати вимоги що не задоволені за недостатністю майна, погашеними; визнати вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений строк або відхилені господарським судом, погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнати такими, що не підлягають виконанню; ліквідувати юридичну особу; припинити провадження по справі і сповістити державні органи про ліквідацію банкрута.
На підставі вищенаведеного та керуючись ст.ст.37- 46 , п.6 ст. 83, ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" , ст. 86 Господарського процесуального кодексу України , суд -
УХВАЛИВ:
1. Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута- Товариства з обмеженою відповідальністю В«УКРАПЛОНВ» (Львівська область, Мостиський район, с. Стоянці; код ЄДРПОУ 37410493) - затвердити.
2. Товариство з обмеженою відповідальністю відповідальністю В«УКРАПЛОНВ» (Львівська область, Мостиський район, с. Стоянці; код ЄДРПОУ 37410493) - ліквідувати.
3. Встановити, що вимоги всіх кредиторів до банкрута, в тому числі, що заявлені у даній справі, а саме: вимоги ОСОБА_3 «Хімагромаркетинг» (код ЄДРПОУ 30262667) на суму 534 161,44 грн., Аграрного фонду України (код ЄДРПОУ 33642855) на суму 88 364,67 грн., Городоцької ОДПІ ГУ ДФС у Л/о (код ЄДРПОУ 39508975) на суму 140 017,45 грн. , а також ті вимоги, що не заявлені взагалі по даній справі, вважаються погашеними.
Виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
4. Провадження у справі №914/2969/15 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю В«УКРАПЛОНВ» (Львівська область, Мостиський район, с. Стоянці; код ЄДРПОУ 37410493) - припинити.
5. Повноваження ліквідатора - ОСОБА_2 андрія Івановича - припинити.
6. Державному реєстратору провести державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю В«УКРАПЛОНВ» (Львівська область, Мостиський район, с. Стоянці; код ЄДРПОУ 37410493) та внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення ОСОБА_3 «Украплон» та запис щодо припинення провадження у справі про банкрутство ОСОБА_3 «УкрааплонВ» .
7. Копію ухвали надіслати кредиторам, ліквідатору, власнику майна, державному реєстратору Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції, Головному управлінню статистики у Львівській області, ДПІ, Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Львівській області, ВДВС.
Суддя Чорній Л.З.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2016 |
Оприлюднено | 04.07.2016 |
Номер документу | 58577003 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Чорній Л.З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні