Постанова
від 25.05.2016 по справі 810/1858/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 травня 2016 року 810/1858/14

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., за участю секретаря судового засідання Тятькова І.А., розглянувши у місті Києві в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Регіональні електричні мережі" до Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державного підприємства "Регіональні електричні мережі" (далі - позивач, ДП "Регіональні електричні мережі") до Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області (далі - відповідач, Вишгородська ОДПІ ГУ ДФС у Київській області), в якому в якому позивач просить визнати протиправним та скасувати податкового повідомлення-рішення від 20.04.2014 № 0000852201.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2014 року у цій справі № 810/1858/14 (головуючий суддя Щавінський В.Р.) адміністративний позов задоволено у повному обсязі.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 06 листопада 2014 року по справі № 810/1858/14 апеляційну скаргу Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області залишено без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2014 року у справі № 810/1858/14 залишено без змін.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 16 березня 2016 року касаційну скаргу Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області задоволено частково, скасовано постанову Київського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 06 листопада 2014 року у справі № 810/1858/14 та направлено адміністративну справу № 810/1858/14 на новий розгляд до суду першої інстанції.

25 березня 2016 відповідно до Протоколу автоматизованого розподілу удової справи між суддями справа № 810/1858/14 була розподілена судді Київського окружного адміністративного суду Горобцовій Я.В.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що спірне податкове повідомлення-рішення прийнято з порушенням норм законодавства, відповідачем надано неправильну оцінку фактичним обставинам, внаслідок чого зроблено помилкові висновки при визначенні податкових зобов'язань. Позивач зазначає, що податковому органу було надано усі первинні документи, які підтверджують реальність господарських операцій. Позивач просив суд податкове повідомлення-рішення визнати протиправним та скасувати.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28 березня 2016 року прийнято адміністративну справу до провадження та призначено судове засідання.

Представником позивача 25 травня 2016 року через службу діловодства суду подано клопотання про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, жодних заяв чи клопотання до суду не надав.

З таких підстав, враховуючи ч. 1 ст. 41, ч. 4 ст. 122 КАС України, суд вважає за можливе розглянути спір по суті в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи №335084 ДП "Регіональні електричні мережі" зареєстроване юридичною особою та довідки АБ №536113 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ДП "Регіональні електричні мережі" зареєстровано, як юридичну особу Вишгородською районною державною адміністрацією Київської області 09.11.2007 за адресою: 07300, Київська область, Вишгородський район, м. Вишгород, ідентифікаційний код 32402870.

ДП "Регіональні електричні мережі" зареєстровано платником податків на додану вартість 25 березня 2003 року, що підтверджується свідоцтвом №200115858.

Відповідно до довідки АА №872890 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТОВ "ВІ АЙ БІ ГРУП" зареєстровано, як юридичну особу відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві 11.07.2013 за адресою: 04119, м. Київ, Шевченківський р-н, вул. Зоологічна, б. 4а, офіс 139, ідентифікаційний код 38825508. ТОВ "ВІ АЙ БІ ГРУП" зареєстроване платником податків на додану вартість 26 липня 2013 року, що підтверджується свідоцтвом №200134520.

Працівниками Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області проведено зустрічну звірку ДП "Регіональні електричні мережі", щодо документального підтвердження господарських відносин з ТОВ "Ві Ай Бі Груп" їх реальності та повноти відображення в обліку за вересень 2013 року та жовтень 2013 року, за результатами якої складено Акт перевірки в якому були зафіксовані виявлені порушення 185.1 ст. 185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.1 та п.201.10 ст.201, п.209.1, п.209.2 ст.209 ПК України, внаслідок чого занижено ПДВ на загальну суму 398719,00 грн., в тому числі по періодам: вересень 2013 року на суму 191042,00 грн., жовтень 2013 року на суму 207677,00 грн., на загальну сумі 21667,00 грн., в тому числі по місяцях: вересень 2012 року - 21667,00 грн.

За результатами розгляду матеріалів перевірки Вишгородською ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області винесено податкове повідомлення-рішення від 20.02.2014 року №0000852201, яким визначено суму грошового зобов'язання з ПДВ в розмірі 598079,00 грн., в тому числі 398719,00 грн. за основним платежем та 199360,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).

З матеріалів справи вбачається, що між ДП "Регіональні електричні мережі" (Замовник) та ТОВ "Ві Ай Бі Груп" (Постачальник) укладено договір про закупівлю товарів від 22.08.2013 №29-М, згідно якого Постачальник зобов'язується поставити Замовникові за Графіком поставки (Додаток №2) товар, перелік, кількість (номенклатура, асортимент), якого визначено Специфікацією (Додаток №1), а Замовник - прийняти і оплатити такий товар. Найменування товару: Кабель електричний високовольтний згідно Технічних вимог (Додаток №3).

04.09.2013 між ДП "Регіональні електричні мережі" (Замовник) та ТОВ "Ві Ай Бі Груп" (Постачальник) укладено договір про закупівлю товарів №31-М, згідно якого Постачальник зобов'язується поставити Замовникові товар, перелік та кількість якого визначено Специфікацією (Додаток №1), а Замовник - прийняти і оплатити такі товари. Найменування (номенклатура, асортимент) товару: Обмежувачі перенапруги (ОПН). Кількість товару визначено Специфікацією (Додаток №1).

Також, між ДП "Регіональні електричні мережі" (Замовник) та ТОВ "Ві Ай Бі Груп" (Постачальник) укладено договір про закупівлю товарів від 10.09.2013 №32-М, згідно якого Постачальник зобов'язується поставити Замовникові товар, перелік та кількість якого визначено Специфікацією (Додаток №1), а Замовник - прийняти і оплатити такі товари. Найменування (номенклатура, асортимент) товару: Муфти термоусаджувальні. Кількість товару визначено Специфікацією (Додаток №1).

11.09.2013 між ДП "Регіональні електричні мережі" (Замовник) та ТОВ "Ві Ай Бі Груп" (Постачальник) укладено договір про закупівлю товарів №33-М, згідно якого Постачальник зобов'язується у 2013 році поставити Замовникові товар, перелік та кількість якого визначено Специфікацією (Додаток №1), а Замовник - прийняти і оплатити такі товари. Найменування (номенклатура, асортимент) товару: ізолятори ШФ-20Г. Кількість товару визначено Специфікацією (Додаток №1).

Також між ДП "Регіональні електричні мережі" (Замовник) та ТОВ "Ві Ай Бі Груп" (Постачальник) укладено договір про закупівлю товарів від 11.09.2013 №23-М, згідно якого Постачальник зобов'язується у 2013 році поставити Замовникові товар, перелік та кількість якого визначено Специфікацією (Додаток №1), а Замовник - прийняти і оплатити такі товари. Найменування (номенклатура, асортимент) товару: Ізолятори ПС 70Е, Ізолятори ПСД 70Е. Кількість товару визначено Специфікацією (Додаток №1).

Між ДП "Регіональні електричні мережі" (Замовник) та ТОВ "Ві Ай Бі Груп" (Постачальник) укладено договір про закупівлю товарів від 27.09.2013 №35-М, згідно якого Постачальник зобов'язується за заявами Замовника надати "Провід та кабель ізольовані", а Замовник зобов'язується своєчасно сплатити за товар на умовах, вказаних в договорі.

На виконання вищевказаних договорів від ТОВ "Ві Ай Бі Груп" позивач отримав податкові накладні №6 від 26.09.2013 на суму 267 239,40грн. (в т.ч. ПДВ 20% 44 539,90грн.), №7 від 27.09.2013 на суму 117 497,40грн. (в т.ч. ПДВ 20% 19 582,90грн.), №11 від 30.09.2013 на суму 225 214,80грн. (в т.ч. ПДВ 20% 37 535,80грн.), №9 від 30.09.2013 на суму 96 940,00грн. (в т.ч. ПДВ 20% 15 990,00грн.), №3 від 19.09.2013 на суму 9 525,60грн. (в т.ч. ПДВ 20% 1 587,60грн.), №8 від 30.09.2013 на суму 224 490,30грн. (в т.ч. ПДВ 20% 37 415,05 грн.), №1 від 17.09.2013 на суму 49 945,90грн. (в т.ч. ПДВ 20% 8 324,32грн.), №2 від 17.09.2013 на суму 49 945,90грн. (в т.ч. ПДВ 20% 8 324,32грн.), №4 від 19.09.2013 на суму 49 986,47грн. (в т.ч. ПДВ 20% 8 331,08грн.), №5 від 19.09.2013 на суму 49 986,47грн. (в т.ч. ПДВ 20% 8 331,08грн.), №10 від 30.09.2013 на суму 6 480,00грн. (в т.ч. ПДВ 20% 1 080,00грн.) (т.1 а.с. 124-134), які відображені в реєстрі отриманих податкових накладних, суми ПДВ включені до податкового кредиту відповідних податкових періодах.

В електронному реєстрі податкових накладних документи підписано електронним підписом директора ТОВ "Ві Ай Бі Груп" Шипуліна О.І., що підтверджується витягами з реєстру податкових накладних за відповідні періоди.

Відвантаження та отримання товару здійснено на підставі вищевказаних договорів та підтверджується видатковими накладними №7 від 26.09.2013, №8 від 27.09.2013, №11 від 30.09.2013, №9 від 30.09.2013, №4 від 19.09.2013, №3 від 30.09.2013, №1 від 17.09.2013, №2 від 17.09.2013, №5 від 19.09.2013, №6 від 19.09.2013, №10 від 30.09.2013, №21 від 24.10.2013, №20 від 21.10.2013, №15 від 16.10.2013, №11 від 30.09.2013, №8 від 27.09.2013, №7 від 26.09.2013, №10 від 30.09.2013, №22 від 28.10.2013, №14 від 11.10.2013, №9 від 30.09.2013, №23 від 01.11.2013, №24 від 01.11.2013, №17 від 18.10.2013, №16 від 18.10.2013, №13 від 01.10.2013, №3 від 30.09.2013, №4 від 19.09.2013, №1 від 17.09.2013, №2 від 17.09.2013, №5 від 19.09.2013, №6 від 19.09.2013, №26 від 14.11.2013, №18 від 21.10.2013, №12 від 01.10.2013 та довіреностями на отримання товарно-матеріальних цінностей, що підтверджується витягом із журналу реєстрації довіреностей (т.1 а.с. 89-99, 45-68, т.2 а.с. 69-75).

Також виконання умов договору підтверджується накладними-вимогами №409, №431, №428, №432, №450, №459, №496, №515, №526, №523, №546 (т.2 а.с. 76-86).

Відповідно до обороно-сальдової відомості за серпень 2013 року - липень 2014 року здійснено оприбуткування товару за договорами (т.2 а.с. 87-89).

Розрахунки з ТОВ "Ві Ай Бі Груп" вересень - жовтень 2013 року здійснено у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями (т.1 а.с. 100-123), рахунками на оплату №17 від 03.10.2013, №4 від 19.09.2013, №01 від 13.09.2013, №13 від 30.09.2013, №15 від 19.09.2013, №26 від 23.10.2013, №25 від 23.10.2013, №26 від 23.10.2013, №31 від 08.11.2013, №32 від 08.11.2013, №33від 01.10.2013, №6 від 04.09.2013, №14 від 26.09.2013, №12 від 30.09.2013, №11 від 27.09.2013, №14 від 26.09.2013, №11 від 27.09.2013, №24 від 21.10.2013, №27 від 25.10.2013, №24 від 21.10.2013, №27 від 25.10.2013, №24 від 21.10.2013, №27 від 25.10.2013, №23 від 21.10.2013, №27 від 25.10.2013, №23 від 21.10.2013, №38 від 28.10.2013 (т.2 а.с. 269-294) та виписками з банківського рахунку про рух коштів (т.2 а.с. 90- 188).

Судом встановлено, що на момент здійснення господарських операцій ТОВ "Ві Ай Бі Груп" було включено до Єдиного державного реєстру, а отже перебувало на обліку платників податків, на час здійснення позивачем господарських операцій із ТОВ "Ві Ай Бі Груп" його свідоцтво було дійсним.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "Ві Ай Бі Груп" має матеріально технічну базу та достатню кількість обладнання необхідних для виконання зобов'язань по поставкам, що підтверджується довідкою про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 20.09.2013 р. №20-09-13/21. Також, на ТОВ "Ві Ай Бі Груп" наявні працівники відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами у справі, суд виходить з наступного.

Відповідно до приписів п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Пунктом 201.14 ст.201 Податкового кодексу України встановлено, що платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з постачання та придбання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню, а також які не є об'єктами оподаткування та звільнені від оподаткування згідно з цим розділом.

Відповідно до ст.2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Згідно з ч.2 ст.3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Одним із основних принципів на яких ґрунтується бухгалтерський облік та фінансова звітність, відповідно до ст.4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" є принцип превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.

Як зазначено у ч.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").

Згідно з п.1.2 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за №168/704 (далі - Положення №88), господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.

Відповідно до п.2.1 Положення №88 первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Як зазначено у п.2.4 Положення №88 первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо.

У пп.14.1.181 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України зазначено, що податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Згідно з пп."а" п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Як зазначено у пп."а" п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Підпунктом 198.3. ст. 198 ПК України визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до ст. 187.1 цього ж Кодексу датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Датою виникнення права платника податку на податковий кредит відповідно до п. 198.2 ст. 198 ПК України вважається дата здійснення першої з подій:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну.

Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Пунктом 201.4 ст.201 ПК України встановлено, що податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.

Відповідно до п.п. 201.6 та 201.8 ст.201 ПК України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу

Таким чином, виходячи із приписів вищевказаних норм Податкового кодексу України, податкова накладна є документом, який підтверджує фактичну сплату покупцем податку на додану вартість у ціні товару, та надає право на формування податкового кредиту платника податків - покупця. І лише придбання товарів (послуг, робіт), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності платника податку, відсутність податкової накладної та складання податкової накладної особою, що не зареєстрована як платник ПДВ, позбавляють платника податку права на включення до податкового кредиту сплачених (нарахованих) сум податків у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат.

Наведені правові норми свідчать, що визначальною умовою правомірності формування витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, є їх здійснення для провадження господарської діяльності платника податку та підтвердження розрахунковими, платіжними та первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку.

Так, в матеріалах справи наявні наказ Міністерства енергетики та вугільної промисловості України №201 від 22.04.2013, обсяги ремонту повітряних лінійі електропередач напругою 220-750 кВ; обсяги ремонту обладнання трансформування підстанцій магістральних електричних мереж напругою 220-750 кВ; обсяги ремонту вимикачів напругою 6-150 кВ та трансформаторів напругою 35-150 кВ на підстанціях 220-750 кВ; обсяги впровадження в магістральних електричних мережах перспективного устаткування, новітніх технологій та виробів, обсяги заміни опорно-стрижневих ізоляторів на підстанціях 220-750 кВ, витрати на ремонт магістральних електричних мереж напругою 220-750 кВ, обсяги ремонту повітряних ліній електропередачі напругою 0,4-29кВ, обсяги ремонту трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів та електрообладнання напругою 6-20 кВ, обсяги ремонту трансформаторних підстанцій та електрообладнання напругою 35-150 кВ, розрахунок витрат на ремонт електромереж напругою 0,4-150 кВ, Наказ №215 від 22.06.2012 Державного підприємства «Регіональні електричні мережі», план робіт з капітального та поточного ремонтів, технічного обслуговування електричних мереж ДП «Регіональні електричні мережі» на 2013 рік, витяг із річного плану робіт з поточного та капітального ремонту, технічного обслуговування та послуг виробничого характеру Донецької філії ДП «Регіональні електричні мережі» на 2013 рік, витяг із річного плану робіт з поточного та капітального ремонту, технічного обслуговування та послуг виробничого характеру Луганської філії ДП «Регіональні електричні мережі» на 2013 рік (т.2 а.с. 9-44), витяг реєстру з сайту ДП «Регіональні електричні мережі» про оприлюднення інформації проведення закупівель та результати закупівель на муфти термоусаджувальні та на провід та кабель ізольовані (т.2 а.с. 189-214), наказ Державного підприємства «Регіональні електричні мережі» №250 від 23.07.2013 «Про формування планів робіт на 2014 рік», наказ Міністерства енергетики та вугільної промисловості України №487 від 04.07.2014 з додатками (т.2 а.с. 229 -241), план заходів з ремонту, реконструкції, модернізації та відновлення електричних мереж ДП «Регіональні електричні мережі» на 2014 рік (т.2 а.с. 242-248), витяг з річного плану робіт з поточного та капітального ремонту, технічного обслуговування та послуг виробничого характеру Донецької філії ДП «Регіональні електричні мережі» на 2014 рік (т.2 а.с. 249-256), план робіт Луганської філії ДП «Регіональні електричні мережі» на 2014 рік з капітального ремонту та послуг виробничого характеру (т.2 а.с. 257-261), витяг з річного плану закупівель (т.2 а.с. 299-303).

Також в матеріалах справи наявні Ліцензія серії АВ №469966 Національної комісії електроенергетики України на постачання електричної енергії за регульованим тарифом видану ДП «Регіональні електричні мережі», серії АВ №469967 Національної комісії електроенергетики України на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами видана позивачу, серії АЕ №288006 Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг на постачання електричної енергії за регульованим тарифом видана позивачу, серії АЕ №288007 Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг на розподіл електричної енергії (передачі електричної енергії місцевим (локальним) електромережам) видана позивачу.

Відповідно до довідок ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м.Києві у ТОВ «Ві Ай Бі Груп» відсутня заборгованість з податків, зборів, що контролюються органами державної податкової служби (т.1 а.с. 82, т.2 а.с. 215 - 219).

При цьому видами діяльності за КВЕД ДП "Регіональні електричні мережі" є: 35.13 Розподілення електроенергії; 35.14 Торгівля електроенергією; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікація; 43.21 Електромонтажні роботи; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. Згідно з довідки від 06.03.2013 №1310080200223 ДП "Регіональні електричні мережі" перебуває на облік платника податків у ДПІ у Вишгородському р-ні Київської області ДПС.

Відповідно до довідки АА №872890 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТОВ "ВІ АЙ БІ ГРУП" зареєстровано, як юридичну особу відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві 11.07.2013 за адресою: 04119, м. Київ, Шевченківський р-н, вул. Зоологічна, б. 4а, офіс 139, ідентифікаційний код 38825508. ТОВ "ВІ АЙ БІ ГРУП" зареєстроване платником податків на додану вартість 26 липня 2013 року, що підтверджується свідоцтвом №200134520.

Судом встановлено, що перелічені вище документи оформлені відповідно до вимог законодавства. Водночас, перевіркою не зафіксований факт наявності в податковій накладній недоліків, що свідчить про її неналежність як первинного документу, або порушення порядку її видачі. Таким чином, у платника виникає право на податковий кредит та підтверджує право платника податку на включення до податкового кредиту будь-яких витрат по сплаті податку на додану вартість.

Суд звертає увагу, що доводи контролюючого органу щодо відсутності об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів базуються лише на інформації Акту ДПІ у м.Сумах ГУ Міндоходів Сумської області №267/2204/3839327/77 від 21.02.2014 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АСТ-Консалтинг» у зв'язку з не встановленням фактичного місцезнаходженням ТОВ «АСТ-Консалтинг», що саме по собі не є достатнім для можливості стверджувати про фіктивність господарських взаємовідносин між позивачем та його контрагентом.

Суд зазначає, що фактичне здійснення господарської операції між позивачем і ТОВ "Ві Ай Бі Груп" підтверджується дослідженими доказами у справі: підтверджено рух активів позивача у процесі здійснення господарської операції, установлено наявність спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарських операцій, підтверджено зв'язок між фактом надання послуг і господарською діяльністю платника податку.

На підставі аналізу первинних фінансово-господарських документів, що стосуються транспортування, оприбуткування та обліку продукції, суд дійшов висновку що ці дані є взаємопов'язаними, розбіжностей, які б ставили під сумнів їх достовірність, не виявлено.

Твердження податкового органу про відсутність факту поставки товару на користь позивача було спростовано наданими позивачем первинними бухгалтерськими документами.

Відповідно до вимог п. 4 ст. 11 КАС України суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Так, на виконання вказаних положень судом здійснено виклик Шипуліна Олексія Ігоровича (директора ТОВ «Ві Ай Бі Груп»), який підтвердив взаємовідносини з ДП «Регіональні мережі», наявність оплати за товар, відсутність претензій сторін одна до одної у зв'язку з виконанням умов договорів. Також на пропозицію суду свідок оглянув підписи на договорах та інших документах, що супроводжували господарські операції та підтвердив справжність свого підпису на них.

Згідно ст.3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку і податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку.

Пред'явлені до перевірки та надані у судовому засіданні документи є первинними документами у розумінні ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та повністю підтверджують факт здійснення операції і, відповідно, право позивача на включення до податкового кредиту та до складу своїх валових витрат вартості отриманих послуг з метою здійснення господарської діяльності.

Відповідно до ст. 61 Конституції України юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.

Нормативними актами України не передбачена відповідальність юридичної особи за зобов'язаннями іншої юридичної особи, в тому числі за податковими зобов'язаннями.

Згідно з ч.1 ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори у порядку і розмірах, установлених законом. Платник податків, який правильно застосовує норми податкового права, не повинен залежати у своїх правовідносинах з державою від іншого платника податків, який ці норми порушує.

Відповідно до ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

У ч.2 ст.71 КАС України зазначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування в спорі покладається на відповідача - орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Отже, податковим органом всупереч вимог статті 71 КАС України не доведено суду належними та достатніми доказами, що зазначені господарські операції є фіктивними чи безтоварними, не доведено фактів неправильного формування позивачем податкового кредиту по господарських операціях з ТОВ "Ві Ай Бі Груп" та неправомірне віднесення коштів, сплачених за отримання товару та послуг, до податкового кредиту та валових витрат, не спростовано твердження позивача з цих обставин справи, не надано суду належних та достатніх доказів, які б свідчили про наявність законодавчо визначених обставин, що позбавляли б позивача права на формування податкового кредиту та валових витрат, не доведено недобросовісності позивача, оскільки позиція відповідача про нікчемність угоди ґрунтується виключно на припущеннях, які не підтверджено належними доказами і не мають фактичного та правового обґрунтування, а відтак, не доведено правомірності прийняття спірного податкового повідомлення-рішення .

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві вимоги позивача є такими, що підлягають до задоволення.

За приписами ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. ст. 69-71, 158-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державного підприємства "Регіональні електричні мережі" - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Вишгородської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області №0000852201 від 20.02.2014.

Постанова набирає законної сили відповідно до частини першої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя Я.В. Горобцова

Горобцова Я.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.05.2016
Оприлюднено05.07.2016
Номер документу58623874
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1858/14

Ухвала від 02.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 28.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 29.09.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Ухвала від 05.08.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Ухвала від 05.08.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Ухвала від 18.05.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 25.05.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 18.05.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 18.05.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Постанова від 25.05.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні