КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 червня 2016 року справа № П/811/491/16
Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Притули К.М.
за участю секретаря: Потєхіної І.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кіровограді справу за позовом Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Рубіж-Україна-А" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,
в с т а н о в и в :
Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить стягнути з приватного підприємства "Рубіж-Україна-А" адміністративно-господарські санкції у розмірі 20355,56 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 231,99 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що ПП "Рубіж-Україна-А" є суб'єктом господарювання - юридичною особою, який зареєстрований в Кіровоградському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів. Відповідачем не було виконано нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2015 році. За даними звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2015 рік наданих відповідачем до Кіровоградського обласного відділення Фонду, середньооблікова чисельність працівників у 2015 році склала 18 чоловік. Виходячи з нормативу передбаченого ч.1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної незахищеності інвалідів" на підприємстві має бути працевлаштовані 1 інвалід, фактично не працевлаштовано жодної особи з інвалідністю. Таким чином, за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідом, відповідач повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 20355,56 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві та спросить їх задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив в повному обсязі, зазначивши, що основним видом діяльності підприємства є діяльність приватних охоронних служб, що регламентується Законом України "Про охоронну діяльність". В зв'язку з специфікою роботи підприємства, та наявності критеріїв під час прийняття на роботу, в тому числі відсутністю обмежень за станом здоров'я, підприємство не мало можливості створити робоче місце для інваліда.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", підприємства, установи, організації в тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша ніж установлено нормативом, передбаченим ст.19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації в тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не займане інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Частиною 4 статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено, адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
Аналіз вищевказаних норм закону дає підстави дійти до висновку, що на підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю покладено обов'язок по перше: виділити та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, по друге: надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, по третє: якщо середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша ніж установлено нормативом, сплатити відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції.
Відповідно до Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів форми 10-ПІ, затвердженого наказом Мінпраці України від 10.02.2007 № 42, наданого відповідачем, середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у відповідача за 2015 рік склала 18 осіб, середньооблікова кількість інвалідів, що працювали у відповідача у 2015 році склала 0 осіб, кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до ст.19 Закону №875 повинна складати 1 особу (а.с.7).
Отже, згідно з даними звіту, та, згідно з поясненнями представника відповідача, норматив по працевлаштуванню інвалідів не виконується, робоче місце для інваліда на підприємстві не створено, що також підтверджується копією штатного розкладу на 2014 року з 01.08.2014 року (а.с.41).
З огляду на викладені обставини, позивачем зроблено висновок про недотримання підприємством нормативів щодо працевлаштування інвалідів.
При цьому, представник відповідач заперечуючи проти допущеного порушення зазначив, що підприємство з огляду на специфіку своєї роботи не мало можливості створити робочого місця для людини з інвалідністю.
Дані твердження спростовуються наступним.
Відповідно до ч. 6 ст.11 Закону України "Про охоронну діяльність", працевлаштування інвалідів здійснюється суб'єктом охоронної діяльності згідно з чинним законодавством виходячи з кількості штатних працівників, не задіяних безпосередньо у виконанні заходів охорони.
Згідно зі змістом штатного розпису, долученого до матеріалів справи, судом встановлено, що на підприємстві крім охоронників наявні посади головного бухгалтера та юрисконсульта, що за своєю правовою природою не задіяні безпосередньо у виконанні заходів охорони.
Таким чином, твердження представника відповідача про неможливість створення робочого місця для людини з інвалідністю, в зв'язку з наданням охоронних послуг, не відповідає дійсним обставинам справи, оскільки в штаті є особи не задіяні безпосередньо у виконанні заходів охорони.
Враховуючи, що відповідачем самостійно не сплачено адміністративно-господарські санкції в зазначений термін, тому у відповідності до розрахунку заборгованості по платежу до Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів за нестворені робочі місця для працевлаштування інвалідів на 2015 рік заборгованість по адміністративно-господарських санкціях становить 20587,55 грн.
Відповідно до Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Міністерством праці та соціальної політики України 15.05.2007р. № 223, порушення строку сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, розмір якої обчислюється виходячи зі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України, що діє на момент подання позовної заяви. Облікова ставка Національного банку України складає 19%. Таким чином, сума пені, що підлягає стягненню з відповідача становить 231,99 грн.
Згідно з ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
За наведених обставин суд вважає, що вимоги позивача в частині стягнення з Приватного підприємства "Рубіж-Україна-А " адміністративно-господарські санкції у розмірі 20355,56 грн. та пені в розмірі 231,99 грн. обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 162, 163 КАС України, суд ,-
п о с т а н о в и в:
Позовні вимоги - задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства "Рубіж-Україна-А" (код ЄДРПОУ - 38693459) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції та пеню в сумі 20587,55 грн.
Постанова відповідно до ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду К.М. Притула
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2016 |
Оприлюднено | 04.07.2016 |
Номер документу | 58624228 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
К.М. Притула
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні