Постанова
від 29.06.2016 по справі 816/454/16
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 червня 2016 року м.ПолтаваСправа № 816/454/16

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Удовіченка С.О.,

за участю:

секретаря судового засідання - Кисличенко О.В.,

представника позивача - Петренко В.В.,

представника відповідача - Боровик Ю.Є.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДДСГ Україна Шиппінг" до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

06 квітня 2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ДДСГ Україна Шиппінг" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області про скасування податкового повідомлення-рішення № 0015411504/1730 від 17.07.2015 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що ТОВ "ДДСГ Україна Шиппінг" має дозволи на експлуатацію суднової станції судна внутрішнього плавання, проте не є платником рентної плати у розумінні Податкового кодексу України, а відтак, штрафні (фінансові) санкції застосовані контролюючим органом безпідставно.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача проти позову заперечував, просив суд відмовити в його задоволенні.

Заслухавши пояснення сторін, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Матеріалами справи підтверджено, що 08.06.2015 року Кременчуцькою ОДПІ проведено камеральну (електронну) перевірку даних, задекларованих у податковій звітності збору за користування радіочастотним ресурсом України ТОВ "ДДСГ Україна Шиппінг" за квітень-грудень 2014 року, І квартал 2015 року.

За результатами камеральної перевірки складено акт від 08.06.2015 року № 1333/16-03-15-04 /а.с. 8-9/, в якому зафіксовано неподання позивачем податкової звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України упродовж періоду, охопленого перевіркою.

На підставі висновків вказаного акта контролюючим органом 17.07.2015 прийняте податкове повідомлення-рішення № 0015411504/1730 /а.с. 7/ про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 1700,00 грн. за платежем: "рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України".

Не погоджуючись з вищевказаними податковим повідомленням-рішення, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Судом встановлено, що ТОВ "ДДСГ Україна Шиппінг" отримано Дозволи на експлуатацію суднової станції судна внутрішнього плавання (суднової річкової станції) від 24 квітня 2014 року № МС-80-0049308 та № МС-80-0049307 /а.с. 10-11/ на право користування радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування. Вказаними Дозволами передбачено право на експлуатацію радіоелектронного засобу аналогового УКХ радіотелефонного зв'язку (суднове радіообладнання). Примітка, що міститься у вищевказаних документах, містить застереження про те, що згідно Закону України від 01 черпни 2000 року № 1770-111 "Про радіочастотний ресурс України" користування радіочастотнім ресурсом України здійснюється на платній основі з моменту надання дозволу на експлуатацію. При цьому, платники збору, відповідно Податковому кодексу України, обчислюють суму збору виходячи з виду радіозв'язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот.

Як пояснив представник ТОВ "ДДСГ Україна Шиппінг", позивач на підставі Дозволів на експлуатацію суднової станції судна внутрішнього плавання (суднової річкової станції) фактично користується радіочастотним ресурсом України, проте вважає, що підприємство не є платником рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України в розумінні чинного законодавства України.

Не погоджуючись з такою позицією позивача, суд зазначає наступне.

За приписами пункту 318.1 статті 318 Податкового кодексу України (в редакції на дату отримання позивачем Дозволів на експлуатацію суднової станції судна внутрішнього плавання (суднової річкової станції) платниками збору є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі:

ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України;

ліцензії на мовлення та дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою;

дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, отриманого на підставі договору з власником ліцензії на мовлення;

дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.

Таким чином, позивач набув статусу платника збору за користування радіочастотним ресурсом України з 24 квітня 2014 року.

З 01 січня 2015 року назва вищевказаного збору змінилась на рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України, проте порядок нарахування податкових зобов'язань, визначення переліку платників рентної плати та обов'язок щодо подання звітності контролюючим органам залишився незмінним.

Згідно приписів статей 321, 322 Податкового кодексу України (в редакції чинній до 01.01.2015 року) платники збору, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України на підставі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, сплачують збір починаючи з дати видачі ліцензії.

У разі продовження терміну дії ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України збір сплачується з початку терміну дії продовженої ліцензії.

Інші платники збору сплачують збір починаючи з дати видачі дозволу на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв. Сплата збору здійснюється платниками збору з дати видачі першого дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою в даній смузі радіочастот у відповідному регіоні незалежно від загальної кількості дозволів, наданих платнику збору в такій смузі радіочастот у певному регіоні.

Розрахунки збору подаються платниками збору до контролюючих органів у строки, визначені для місячного податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації.

Пунктом 254.6 статті 254 Податкового кодексу України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин з приводу подання податкової звітності за І квартал 2015 року) визначено, що порядок подання декларації, строки сплати, відповідальність платників рентної плати та контроль за її справлянням визначено статтями 257 і 258 цього Кодексу.

Збір сплачується платниками збору у строки, визначені для місячного податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації.

Згідно статті 257 Податкового кодексу України (в редакції з 01.01.2015 року) базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу. Платники рентної плати самостійно обчислюють суму податкових зобов'язань з рентної плати. Платник рентної плати до закінчення визначеного розділом II цього Кодексу граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, подає до відповідного контролюючого органу за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, податкову декларацію, яка містить додатки, з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України - за місцем податкової реєстрації.

Відповідно до приписів статті 258 Податкового кодексу України на платника рентної плати покладається відповідальність за правильність обчислення, повноту і своєчасність її внесення до бюджету, а також за своєчасність подання контролюючим органам відповідних податкових декларацій згідно із нормами цього Кодексу та інших законодавчих актів. На суму податкових зобов'язань з рентної плати, що нарахована платником рентної плати за податковий (звітний) період, але не сплачена протягом 10 календарних днів, що настають за останнім календарним днем граничного строку подання податкової декларації, нараховується пеня в порядку, встановленому розділом II цього Кодексу. Контроль за правильністю обчислення, своєчасністю і повнотою справляння рентної плати здійснюють контролюючі органи.

В судовому засіданні представником позивача не заперечувався факт неподання ТОВ "ДДСГ Україна Шиппінг" контролюючому органу податкової звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за квітень-грудень 2014, І квартал 2015 року.

Стосовно тверджень позивача, що останній відсутній в переліку суб'єктів, які повинні сплачувати збір за користування радіочастотним ресурсом України, суд зазначає, що як слідує із листа Державного підприємства "Український державний центр радіочастот" /а.с. 25-26/, при формуванні переліку УДЦР керується статтею 254 Податкового кодексу України та роз'ясненнями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації від 18 липня 2013 року №01-5184/09 /а.с. 27/, з яких слідує, що користувачі радіочастотного ресурсу України, які використовують суднові станції, відносяться до технологічних користувачів, тому при формуванні переліку необхідно враховувати абзац третій статті 321.4 Податкового кодексу України.

ТОВ "ДДСГ Україна Шиппінг" включено до переліку платників збору, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України /а.с. 49/.

Аналізуючи викладене, відповідачем правомірно застосовано до позивача штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1700,00 грн. за неподання до Кременчуцької ОДПІ податкової звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за квітень-грудень 2014, І квартал 2015 року.

Згідно із частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Статтею 70 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Відтак, позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.07.2015 року № 0015411504/1730 про застосування штрафних (фінансових) санкцій за неподання податкової звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за квітень-грудень 2014, І квартал 2015 року є безпідставними та задоволенню не підлягають.

Таким чином, позовні вимоги визнаються судом не обґрунтованими та задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ДДСГ Україна Шиппінг" до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 30 червня 2016 року.

Суддя С.О. Удовіченко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.06.2016
Оприлюднено04.07.2016
Номер документу58624557
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/454/16

Постанова від 15.08.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Постанова від 15.08.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Ухвала від 26.07.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Ухвала від 26.07.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Постанова від 29.06.2016

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 16.06.2016

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні