ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 серпня 2016 р. Справа № 816/454/16 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Шевцової Н.В.
Суддів: Макаренко Я.М. , Мінаєвої О.М.
за участю секретаря судового засідання Шалаєвої І.Т.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "ДДСГ Україна Шиппінг" на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 29.06.2016р. по справі № 816/454/16
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДДСГ Україна Шиппінг"
до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області
про скасування податкового повідомлення - рішення,
ВСТАНОВИЛА:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ДДСГ Україна Шиппінг" (далі за текстом - ТОВ "ДДСГ Україна Шиппінг", позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області (далі за текстом - Кременчуцька ОДПІ, відповідач), в якому просив суд скасувати податкове повідомлення-рішення Кременчуцької ОДПІ Головного управління ДФС у Полтавській області № 0015411504/1730 від 17.07.15 р. про збільшення грошового зобов'язання по рентній платі за користування радіочастотним ресурсом України в розмірі 1700,0 грн.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 29.06.16 р. в задоволенні позовних вимог відмовлено.
Позивач не погодився з судовим рішенням і подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 29.06.16 р. по справі № 816/454/16 та прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального законодавства з мотивів, наведених в апеляційній скарзі.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 08.06.2015 року Кременчуцькою ОДПІ проведено камеральну (електронну) перевірку даних, задекларованих у податковій звітності збору за користування радіочастотним ресурсом України ТОВ "ДДСГ Україна Шиппінг" за квітень-грудень 2014 року, І квартал 2015 року.
За результатами камеральної перевірки складено акт від 08.06.2015 року № 1333/16-03-15-04 /а.с. 8-9/, в якому зафіксовано неподання позивачем податкової звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України упродовж періоду, охопленого перевіркою.
На підставі висновків вказаного акта контролюючим органом 17.07.2015 прийняте податкове повідомлення-рішення № 0015411504/1730 /а.с. 7/ про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 1700,00 грн. за платежем: "рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України".
Позивач не погодився із вказаним податковим повідомленням-рішенням та оскаржив його до суду.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з правомірного застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2040,00 грн. за неподання до Кременчуцької ОДПІ податкової звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за квітень-грудень 2014 року та І квартал 2015 року.
Колегія суддів не погоджується з наведеними висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, підставою для висновку контролюючого органу порушення позивачем вимог податкового законодавства, з яким погодився суд першої інстанції, є неподання позивачем податкової звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України впродовж періоду, охопленого перевіркою. Кременчуцька ОДПІ посилається на набуття позивачем статусу платника збору за користування радіочастотним ресурсом України з 24 квітня 2014 року (З 01 січня 2015 року назва вищевказаного збору змінилась на рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України).
Між тим, колегія суддів вважає такі висновки помилковими, враховуючи наступне.
Колегією суддів встановлено, що ТОВ «ДДСГ Україна Шиппінг» має дозволи на експлуатацію суднової станції судна внутрішнього плавання (суднової річкової станції) № МС-80-0049308 від 24.04.2014 р. для штовхача «Комсомольськ» та № МС-80-0049307 від 24.04.2014 р. для штовхача «Полтава». В примітках до вказаних дозволів зазначено, що згідно Закону України «Про радіочастотний ресурс України» користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на платній основі з моменту надання дозволу на експлуатацію. При цьому, платники збору, відповідно до Податкового кодексу України обчислюють суму збору виходячи з виду радіозв'язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот.
Колегія суддів зазначає, що відповідно до ст. 1 Закону України «Про радіочастотний ресурс України», зокрема, визначено, що дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою - документ, який засвідчує право власника конкретного радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою на його експлуатацію протягом визначеного терміну в певних умовах. Користувач радіочастотного ресурсу - юридична або фізична особа, діяльність якої безпосередньо пов'язана з користуванням радіочастотним ресурсом відповідно до законодавства. Користування радіочастотним ресурсом - діяльність, пов'язана із застосуванням радіоелектронних засобів та/або випромінювальних пристроїв, що випромінюють електромагнітну енергію в навколишній простір у межах радіочастотного ресурсу.
Відповідно до п. 318.1 ст. 138 Податкового кодексу України (в редакції чинній до 01.01.2015 року) платниками збору за користування радіочастотним ресурсом України є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі: ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України; ліцензії на мовлення та дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою; дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, отриманого на підставі договору з власником ліцензії на мовлення; дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.
Не є платниками збору спеціальні користувачі, перелік яких визначено законодавством про радіочастотний ресурс, та радіоаматори.
Згідно приписів статей 321, 322 Податкового кодексу України (в редакції чинній до 01.01.2015 року) платники збору, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України на підставі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, сплачують збір починаючи з дати видачі ліцензії.
У разі продовження терміну дії ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України збір сплачується з початку терміну дії продовженої ліцензії.
Інші платники збору сплачують збір починаючи з дати видачі дозволу на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв. Сплата збору здійснюється платниками збору з дати видачі першого дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою в даній смузі радіочастот у відповідному регіоні незалежно від загальної кількості дозволів, наданих платнику збору в такій смузі радіочастот у певному регіоні.
Розрахунки збору подаються платниками збору до контролюючих органів у строки, визначені для місячного податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації.
З 01 січня 2015 року назва вищевказаного збору змінилась на рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України, проте порядок нарахування податкових зобов'язань, визначення переліку платників рентної плати та обов'язок щодо подання звітності контролюючим органам залишився незмінним.
Відповідно до пп. 14.1.217 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (в редакції з 01.01.2015 року) рентна плата - загальнодержавний податок, який справляється за користування надрами для видобування корисних копалин; за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин; за користування радіочастотним ресурсом України; за спеціальне використання води; за спеціальне використання лісових ресурсів; за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.
Згідно з пп. 251.1.3 п. 251.1 ст. 251 Податкового кодексу України рентна плата складається з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.
Положеннями ст. 254 Податкового кодексу України, зокрема, визначено, що платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі: ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України; ліцензії на мовлення та дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою; дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, отриманого на підставі договору з власником ліцензії на мовлення; дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.
Об'єктом оподаткування рентною платою за користування радіочастотним ресурсом України є ширина смуги радіочастот, що визначається як частина смуги радіочастот загального користування у відповідному регіоні та зазначена в ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України або в дозволі на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою для технологічних користувачів та користувачів, які користуються радіочастотним ресурсом для розповсюдження телерадіопрограм.
Перелік користувачів радіочастотного ресурсу - платників рентної плати та/або зміни до нього подаються центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, із зазначенням виду зв'язку, смуги радіочастотного ресурсу, регіонів користування радіочастотним ресурсом двічі на рік: до 1 березня та до 1 вересня поточного року, станом на 1 січня та 1 липня відповідно за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом з регулювання у сфері телекомунікацій, користування радіочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку.
Платники рентної плати обчислюють суму рентної плати виходячи з виду радіозв'язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо.
Платники рентної плати, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України на підставі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, сплачують рентну плату починаючи з дати видачі ліцензії.
У разі продовження терміну дії ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України рентна плата сплачується з початку терміну дії продовженої ліцензії.
Інші платники рентної плати сплачують рентну плату починаючи з дати видачі дозволу на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв. Сплата рентної плати здійснюється платниками рентної плати з дати видачі першого дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою в даній смузі радіочастот у відповідному регіоні незалежно від загальної кількості дозволів, наданих платнику рентної плати в такій смузі радіочастот у певному регіоні.
Платники рентної плати подають до контролюючих органів копії ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, ліцензій на мовлення та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв у місячний строк після їх видачі.
Положеннями ст. 257 Податкового кодексу України, зокрема, визначено, що базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу. Платники рентної плати самостійно обчислюють суму податкових зобов'язань з рентної плати.
Таким чином, зі змісту положень Податкового кодексу України вбачається, що об'єктом оподаткування рентною платою за користування радіочастотним ресурсом України є виключно ширина смуги радіочастот, що визначається як частина смуги радіочастот загального користування у відповідному регіоні та зазначена в ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України або в дозволі на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою для технологічних користувачів та користувачів, які користуються радіочастотним ресурсом для розповсюдження телерадіопрограм.
Виходячи з викладеного, дозволи на експлуатацію суднової станції судна внутрішнього плавання (суднової річкової станції) відсутні у переліку документів, за якими визначаються платники рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.
Колегією суддів встановлено, що у дозволах № МС-80-0049308 та № МС-80-0049307 від 24.04.2014 р. та в реєстрі радіочастотних присвоєнь відсутня інформація щодо «ширини смуги», виділеної у користування ТОВ «ДДСГ Україна Шиппінг», та «регіон користування», які є об'єктом оподаткування рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (п.254.3 ст. 254 Податкового кодексу України), що свідчить про те, що інформація, яка міститься у вказаних дозволах є недостатньою для заповнення податкового розрахунку з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 7 Закону України «Про радіочастотний ресурс України» за несвоєчасне внесення до бюджету належної до сплати суми збору за користування радіочастотним ресурсом України нараховується пеня відповідно до законодавства. Сплата пені не звільняє користувача радіочастотного ресурсу України від обов'язку внести збір за всю надану йому смугу (смуги) радіочастот.
З аналізу наведеної норми права вбачається збір (рентна плата) користування радіочастотним ресурсом України сплачується за надану смугу (смуги) радіочастот .
Разом з тим, колегією суддів встановлено, що підприємству позивача не присвоєно (не надано) жодних радіочастот, що підтверджується як зазначеними вище дозволами, так і інформацією, внесеною Українським державним центром радіочастот до реєстру присвоєння радіочастот.
Таким чином, ТОВ «ДДСГ Україна Шиппінг» не підпадає під поняття платника збору та рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України», у зв'язку з відсутністю об'єкта оподаткування.
Також колегія суддів вважає доцільним вказати на те, що відповідно термінам, вказаним в Законі України "Про радіочастотний ресурс України" (станом на 01.04.2014 р.), дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою (далі - дозвіл на експлуатацію) - документ, який засвідчує право власника конкретного радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою на його експлуатацію протягом визначеного терміну в певних умовах. При цьому випромінювальним пристроєм є технічний пристрій, що використовується для виробничих, наукових, медичних, побутових потреб, за винятком потреб радіозв'язку, який випромінює електромагнітну енергію в навколишній простір і який не є радіоелектронним засобом, а радіоелектронний засіб - технічний засіб, призначений для передавання та/або приймання радіосигналів радіослужбами, які визначені Регламентом радіозв'язку Міжнародного союзу електрозв'язку служби передавання та/або приймання радіохвиль певними радіоелектронними засобами користувачів радіочастотного ресурсу.
Дійшовши висновку про обов'язок позивача подавати відповідну податкову звітність платника збору та рентної плати, суд першої інстанції не встановив, на яке саме обладнання позивачем були отримані дозволи, а також не взяв до уваги, що у дозволах на експлуатацію не визначена ширина смуги радіочастот (діапазон радіочастот не є тотожнім поняттям, оскільки є технічним параметром радіообладнання), регіон користування, тобто не визначений об'єкт оподаткування.
Колегія суддів вказує на те, що є помилковим посилання суду першої інстанції на лист Державного підприємства "Український державний центр радіочастот" (а.с. 25-26), де зазначено, що при формуванні переліку УДЦР це ДП керується ст. 254 Податкового кодексу України та роз'ясненнями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 01-5184/09 від 18.07.13 р. (а.с. 27), в якому зазначено, що користувачі радіочастотного ресурсу України, що використовують суднові станції, відносяться до технологічних користувачів, тому при формуванні переліку необхідно враховувати абз. 3 п. 321.4 ст. 321 Податкового кодексу України, оскільки вказані документи не є нормативно-правовими актами і можуть носити виключно рекомендаційний характер.
Крім того, висновки суду першої інстанції, що позивач включений до переліку платників збору, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України з посиланням на документ, який міститься на аркуші справи 49 (Відомості про використання радіочастотного ресурсу України судновими станціями на 01.07.14 р.), є безпідставним, оскільки вказаний документ не може бути прийнятий в якості доказу певних обставин в розумінні ст. 70 Кодексу адміністративного судочинства України, зважаючи на те, що не вказано ким складені дані відомості, від кого отримані і ким, хто засвідчив цей документ.
За таких обставин колегія суддів дійшла до висновку про те, що при прийнятті оскарженого судового рішення суд першої інстанції не врахував вищенаведені факти, прийняв в якості доказів неналежні документи, що призвело до помилкових висновків, викладених в постанові від 29.06.16 р. по справі № 816/454/16, яка за викладених підстав підлягає скасуванню, а позов задоволенню.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, п. 4 ч.1 ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Товариство з обмеженою відповідальністю "ДДСГ Україна Шиппінг" задовольнити.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 29.06.2016р. по справі № 816/454/16 скасувати.
Прийняти нову постанову, якою позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ДДСГ Україна Шиппінг" до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області про скасування податкового повідомлення - рішення - задовольнити.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області від 17.07.2015р. №0015411504/1730.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області (код ЄДРПОУ - 39780421, Полтавська область, м. Кременчук, 39617, вул. Красіна, 76) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДДСГ Україна Шиппінг" (код ЄДРПОУ - 38575270, Полтавська область, Кременчуцький район, с. Кам'яні Потоки, 39763, вул. Радгоспна, 18) сплачений судовий збір за подання позовної заяви та апеляційної скарги на загальну суму 2893 грн. 80 коп.
Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)ОСОБА_1 Судді (підпис) (підпис) ОСОБА_2 ОСОБА_3 Повний текст постанови виготовлений 22.08.2016 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2016 |
Оприлюднено | 26.08.2016 |
Номер документу | 59880775 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Шевцова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні