Ухвала
від 15.06.2016 по справі 58/14б-05/8/3
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. С.Петлюри, 16 тел. 235-95-51

У Х В А Л А

"15" червня 2016 р. Справа № 58/14б-05/8/3

за заявою Броварської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Бровари

до Товариства з обмеженою відповідальністю В«ДніпроВ» , м. Бровари

про банкрутство

Суддя Лопатін А.В.

за участю представників згідно протоколу судового засідання.

Обставини справи:

В провадженні господарського суду Київської області перебуває справа за заявою Броварської об'єднаної державної податкової інспекції до Товариства з обмеженою відповідальністю В«ДніпроВ» про банкрутство.

Постановою господарського суду Київської області від 29.09.2005 р. (суддя Короткевич О.Є.) Товариство з обмеженою відповідальністю В«ДніпроВ» визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено ОСОБА_1.

Ухвалою господарського суду Київської області від 10.08.2006 р. (суддя Короткевич О.Є.) було продовжено строк ліквідаційної процедури на шість місяців.

Ухвалою господарського суду Київської області від 30.11.2006 р. (суддя Короткевич О.Є.) було продовжено строк ліквідаційної процедури на шість місяців.

Ухвалою господарського суду Київської області від 15.05.2007 р. (суддя Короткевич О.Є.) було продовжено строк ліквідаційної процедури на шість місяців.

Ухвалою господарського суду Київської області від 15.07.2008 р. (суддя Чорна Л.В.) було продовжено строк ліквідаційної процедури на шість місяців.

Ухвалою господарського суду Київської області від 26.04.2010 р., на підставі розпорядження голови господарського суду Київської області ОСОБА_2 від 14.04.2010 р., справу прийняв до свого провадження суддя Лопатін А.В., справі було присвоєно номер 58/14б-05/8/3.

26.05.2010 р. через загальний відділ господарського суду Київської області від ліквідатора надійшло клопотання від 20.05.2010 р. за № 05/01 про продовження строку ліквідаційної процедури у зв'язку з тим, що банкрутом вживаються заходи щодо повернення коштів, достатніх для погашення існуючої заборгованості перед ініціюючим кредитором та відновлення фінансової платоспроможності.

Ухвалою від 22.06.2010 р. суд задовольнив клопотання ліквідатора та продовжив строк ліквідаційної процедури у даній справі до 22.12.2010 р.

У зв'язку з викладеним, ухвалою господарського суду Київської області від 14.01.2011 р. суд призначив розгляд справи на 08.02.2011 р. Крім того, суд зобов'язав ліквідатора подати звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс банкрута та пояснювальну записку, а також попередив ліквідатора про відповідальність за невиконання покладених на нього обов'язків та про майнову відповідальність за ухилення від вчинення дій, покладених господарським судом на сторону.

В судове засідання 08.02.2011 р. ліквідатор не з'явився, проте надіслав телеграму, яка містить повідомлення щодо неможливості прибуття в судове засідання за сімейними обставинами.

Ухвалою господарського суду Київської області від 08.02.2011 р. розгляд справи було відкладено на 01.03.2011 р.

В той же час, суд попередив ліквідатора ОСОБА_1, що чергове невиконання вимог Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , постанови господарського суду Київської області від 29.09.2005 р. та ухвал господарського суду Київської області від 22.06.2010 р. та від 14.01.2011 р. призведе до відкликання повноважень ліквідатора та повідомлення судом Київського управління з питань банкрутства про невиконання ліквідатором своїх обов'язків.

В судовому засіданні 01.03.2011 р. ліквідатором подано клопотання від 01.03.2011 р. за № 03/01 про продовження терміну ліквідаційної процедури на шість місяців з доданими документами. Вказане клопотання мотивоване тим, що на даний час банкрут має право на отримання бюджетного відшкодування в сумі 2900929 грн., задекларованої у податковій декларації з податку на додану вартість за жовтень 2002 р., проте, для повернення заборгованості з ПДВ необхідний час.

Ухвалою від 01.03.2011 р. суд задовольнив клопотання ліквідатора та продовжив строк ліквідаційної процедури у даній справі до 01.09.2011 р.

21.09.2011 р. через загальний відділ господарського суду Київської області від ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю В«ДніпроВ» надійшло клопотання про витребування додаткових доказів по справі. Суд задовольнив вказане клопотання.

Разом з тим, у вищезазначеному клопотанні ліквідатор клопотав про продовження строку ліквідаційної процедури, натомість суд вирішив відкласти розгляд даного клопотання в наступне судове засідання.

У судовому засідання 15.11.2011 р. представник Броварської ОДПІ надав докази виконання вимог ухвали господарського суду від 20.09.2011 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 15.11.2011 р. продовжено строк ліквідаційної процедури ТОВ В«ДніпроВ» до 15.05.2012 р.

07.06.2012 р. на адресу ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого ОСОБА_1, у зв'язку з закінченням строку ліквідаційної процедури ТОВ В«ДніпроВ» , направлено судовий запит про подання до суду звіту ліквідатора ліквідаційного балансу банкрута та пояснювальних записок до них.

17.10.2012 р. через канцелярію господарського суду Київської області ліквідатором ТОВ В«ДніпроВ» подано клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора - арбітражного керуючого ОСОБА_1 на 6 місяців.

Ухвалою господарського суду Київської області від 17.10.2012 р. строк ліквідаційної процедури банкрута продовжено до 17.04.2013 р. та зобов'язано ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» протягом вказаного терміну подати до суду звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс банкрута та пояснювальну записку до нього.

Ухвалою господарського суду Київської області від 05.04.2013 р., у зв'язку з закінченням строку ліквідаційної процедури, розгляд справи призначено на 22.04.2013 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 22.04.2013 р. у зв'язку з неявкою у судове засідання представників учасників судового процесу, розгляд справи було відкладено на 25.06.2013 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 25.06.2013 р. розгляд справи відкладено на 25.09.2013 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 25.09.2013 р., у зв'язку з неявкою у судове засідання представників учасників судового процесу, розгляд справи відкладено на 06.11.2013 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 06.11.2013 р., у зв'язку з неявкою у судове засідання представників учасників судового процесу, розгляд справи відкладено на 11.12.2013 р.

11.11.2013 р. через канцелярію господарського суду Київської області представник Броварської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області подав клопотання про заміну ліквідатора у даній справі.

Ухвалою господарського суду Київської області від 13.11.2013 р. розгляд клопотання про заміну ліквідатора призначено на 11.12.2013 р.

20.11.2013 р. на адресу господарського суду Київської області від Головного управління юстиції у Київській області Міністерства юстиції України надійшов лист, яким управління юстиції повідомляє суд, що станом на 14.11.2013 р. ОСОБА_1 не має права на здійснення діяльності арбітражного керуючого.

Ухвалою господарського суду Київської області від 11.12.2013 р., у зв'язку з неявкою представника Броварської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області, розгляд клопотання про заміну ліквідатора банкрута відкладено на 14.01.2014 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 14.01.2014 р. розгляд клопотання Броварської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області про заміну ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» відкладено на 26.02.2014 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 26.02.2014 р. розгляд клопотання Броварської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області про заміну ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» відкладено на 26.03.2014 р.

27.02.2014 р. судом направлено електронний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого на посаду ліквідатора у справі про банкрутство ТОВ В«ДніпроВ» . У відповідь на електронний запит до суду надійшла довідка щодо кандидатури арбітражного керуючого, відповідно до якої автоматизованою системою з відбору кандидатів визначено кандидатуру на посаду ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» арбітражного керуючого ОСОБА_3

Ухвалою господарського суду Київської області від 26.03.2014 р., у зв'язку з неявкою в судове засідання представника заявника, розгляд клопотання про заміну ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» відкладено на 23.04.2014 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 23.04.2014 р., у зв'язку з відсутністю заяви від арбітражного керуючого ОСОБА_3 про участь у справі про банкрутство ТОВ В«ДніпроВ» , розгляд клопотання про заміну ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» відкладено на 21.05.2014 р.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 21.05.2014 р. розгляд клопотання Броварської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області про заміну ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» відкладено на 17.06.2014 р.

21.05.2014 р. судом направлено електронний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого на посаду ліквідатора у справі про банкрутство ТОВ В«ДніпроВ» . У відповідь на електронний запит до суду надійшла довідка щодо кандидатури арбітражного керуючого, відповідно до якої автоматизованою системою з відбору кандидатів визначено кандидатуру на посаду ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» арбітражного керуючого ОСОБА_4

Ухвалою господарського суду Київської області від 17.06.2014 р., у зв'язку з відсутністю у суду пропозицій щодо кандидатури арбітражного керуючого та заяви про участь у справі ОСОБА_4, розгляд клопотання Броварської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області про заміну ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» відкладено на 09.07.2014 р. та направлено електронний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого на посаду ліквідатора у справі про банкрутство ТОВ В«ДніпроВ» .

У відповідь на вказаний судовий запит 26.06.2014 р. через комп'ютерну програму "Діловодство спеціалізованого суду" до господарського суду Київської області надійшла довідка за результатами застосування автоматизованої системи з кандидатурою арбітражного керуючого ОСОБА_5.

Ухвалою господарського суду Київської області від 09.07.2014 р. розгляд справи відкладено на 27.08.2014 р.

27.08.2014 р. через канцелярію господарського суду Київської області арбітражним керуючим ОСОБА_5 подано заяву щодо участі у справі про банкрутство ТОВ В«ДніпроВ» .

Ухвалою господарського суду Київської області від 27.08.2014 р. продовжено строк ліквідаційної процедури ТОВ "Дніпро" на три місяці, припинено повноваження ОСОБА_1 як ліквідатора ТОВ "Дніпро", призначено новим ліквідатором ТОВ "Дніпро" арбітражного керуючого ОСОБА_5 (свідоцтво № 378 від 05.03.2013 р.; АДРЕСА_1; ідентифікаційний номер НОМЕР_1), зобов'язано ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2; 07400, АДРЕСА_2) передати ліквідатору ТОВ"Дніпро" (07400, Київська область, м. Бровари, вул. Порошкова, 2; код ЄДРПОУ 32128694) - арбітражному керуючому ОСОБА_6 (свідоцтво № 378 від 05.03.2013 р.; АДРЕСА_1; ідентифікаційний номер НОМЕР_1) усі наявні у нього документи, які стосуються банкрута, зобов'язати ліквідатора ТОВ "Дніпро" належним чином виконувати повноваження, передбачені статтями 25, 32 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» та розгляд справи відкладено на 08.12.2014 р.

08.12.2014 р. через канцелярію господарського суду Київської області ліквідатор банкрута подав звіт ліквідатора ТОВ "Дніпро", який судом прийнято до уваги.

Ухвалою господарського суду Київської області від 08.12.2014 р. розгляд справи відкладено на 25.02.2015 р.

25.02.2015 р. через канцелярію господарського суду Київської області ліквідатор банкрута подав заяву про зміни та доповнення до звіту ліквідатора ТОВ "Дніпро", який судом прийнято до уваги.

Ухвалою господарського суду Київської області від 25.02.2015 р. розгляд справи відкладено на 15.04.2015 р.

15.04.2015 р. через канцелярію господарського суду Київської області ліквідатор банкрута подав клопотання про затвердження оплати послуг та додаткової винагороди та звіт ліквідатора ТОВ "Дніпро" станом на 14.04.2015 р., який судом прийнято до уваги.

15.04.2015 р. через канцелярію господарського суду Київської області представник заявника подав додаткові письмові пояснення.

Ухвалою господарського суду Київської області від 15.04.2015 р. розгляд справи відкладено на 12.05.2015 р.

06.05.2015 р. через канцелярію господарського суду Київської області ліквідатор банкрута подав звіт ліквідатора ТОВ "Дніпро" станом на 30.04.2015 р., який судом прийнято до уваги.

Ухвалою господарського суду Київської області від 12.05.2015 р. розгляд справи відкладено, а розгляд клопотання ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» про затвердження оплати послуг та додаткової винагороди призначено на 10.06.2015 р.

05.06.2015 р. через канцелярію господарського суду Київської області ліквідатор банкрута подав зміни та доповнення до звіту ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» від 30.04.2015 р. № 01-20/1458, який судом прийнято до уваги.

Ухвалою господарського суду Київської області від 10.06.2015 р. розгляд справи, клопотання ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» про затвердження оплати послуг та додаткової винагороди відкладено на 01.07.2015 р.

01.07.2015 р. через канцелярію господарського суду Київської області представник заявника подав відзив на звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.

Ухвалою господарського суду Київської області від 01.07.2015 р. розгляд справи та розгляд клопотання ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» про затвердження оплати послуг та додаткової винагороди відкладено на 16.09.2015 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 16.09.2015 р. розгляд справи та розгляд клопотання ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» про затвердження оплати послуг та додаткової винагороди відкладено на 04.11.2015 р.

03.11.2015 р. на електронну адресу господарського суду Київської області надійшов лист від ГУ ДФС у Київській області.

04.11.2015 р. через канцелярію господарського суду Київської області ліквідатором подано звіт.

04.11.2015 р. через канцелярію господарського суду Київської області представником Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області подано клопотання, яким остання просить усунути від виконання обов'язків ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» ОСОБА_5

Ухвалою господарського суду Київської області від 04.11.2015 р. розгляд справи та розгляд клопотання ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» про затвердження оплати послуг та додаткової винагороди відкладено, а розгляд клопотання Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області про заміну ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» призначено на 25.11.2015 р.

25.11.2015 р. через канцелярію господарського суду Київської області ліквідатором банкрута подано заяву щодо розгляду в судовому засіданні вимог Броварської ОДПІ до банкрута ТОВ В«ДніпроВ» , проте без доказів узгодження з боржником вказаної заборгованості та без доказів направлення ліквідатору ОСОБА_1 заяви з грошовими вимогами до боржника.

Ухвалою господарського суду Київської області від 25.11.2015 р. розгляд клопотання Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області про заміну ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» ОСОБА_5 залишено без розгляду, розгляд справи та розгляд клопотання ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» про затвердження оплати послуг та додаткової винагороди відкладено на 04.12.2015 р., повторно зобов'язано ліквідатора ТОВ "Дніпро" до наступного судового засідання подати до господарського суду звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс банкрута та пояснювальну записку до нього, зобов'язано ліквідатора банкрута повторно організувати та провести комітет кредиторів ТОВ В«ДніпроВ» , на якому вирішити питання щодо оплати послуг ліквідатора ТОВ "Дніпро" ОСОБА_5, відповідний протокол подати до суду до наступного судового засідання, зобов'язано Броварську ОДПІ ГУ ДФС у Київській області подати до суду докази узгодження з боржником вказаної заборгованості та/або докази направлення ліквідатору ОСОБА_1 заяви з грошовими вимогами до боржника.

04.12.2015 р. через канцелярію господарського суду Київської області представником Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області подано для долучення до матеріалів справи протокол засідання комітету кредиторів ТОВ В«ДніпроВ» № 2 від 24.11.2015 р., копію звіту ліквідатора про оплату послуг ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» , копію акту про зіпсування податкового повідомлення-рішення від 25.02.2009 р. № 0000032304/0, копію запрошення від 24.02.2009 р. № 2343/7/23-3 про ознайомлення з актом перевірки, копію листа ОСОБА_1 у відповідь на запит Броварської ОДПІ, інші матеріали щодо податкового повідомлення-рішення № 0000032304/0 від 25.09.2009 р.

Як вбачається з матеріалів справи, ліквідатором банкрута 04.11.2015 р. подано до суду звіт ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» станом на 31.10.2015 р., в якому останній, крім іншого, просить суд затвердити звіт про оплату послуг ліквідатора ОСОБА_5 за період з 27.08.2014 р. по 31.10.2015 р. на суму 35136,00 грн. за рахунок кредитора ОСОБА_7 ОДПІ ГУ ДФС у Київській області.

Ухвалою господарського суду Київської області від 04.12.2015 р. розгляд справи та розгляд клопотання ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» про затвердження оплати послуг та додаткової винагороди відкладено на 15.06.2016 р.

27.05.2016 р. ліквідатором банкрута через канцелярію господарського суду подано звіт станом на 27.05.2016 р., в якому останній просить суд затвердити звіт про оплату послуг арбітражного керуючого ОСОБА_5 за період з 27.08.2014 р. по 24.11.2015 р. на суму 37340,00 грн. за рахунок ініціюючого кредитора ОСОБА_7 ОДПІ ГУ ДФС у Київській області та затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.

У судовому засіданні, розглянувши наявні в матеріалах справи документи та заслухавши присутнього ліквідатора, судом встановлено наступне.

19.01.2013 р. набрала законної сили нова редакція Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Відповідно до п. 1 частини 1 1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом. Оскільки провадження у даній справі було порушено до набрання законної сили нової редакції зазначеного Закону, суд при розгляді даної справи керується приписами норм Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у редакції чинній до 19.01.2013 р.

Відповідно до частини десятої та дванадцятої ст. 3 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника. Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею. Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство.

Так, як вбачається з поданого до суду протоколу засідання комітету кредиторів ТОВ В«ДніпроВ» № 2 від 24.11.2015 р., комітетом кредиторів в особі Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області прийнято рішення, яким затверджено звіт про оплату послуг ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» - арбітражного керуючого ОСОБА_5 на суму 37340,00 грн. за період виконання останнім повноважень з 27.09.2014 р. по 30.11.2015 р. за рахунок ініціюючого кредитора - Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області.

З огляду на все наведене вище, суд вирішив, з урахуванням уточнення згідно з протоколом засідання комітету кредиторів ТОВ В«ДніпроВ» періоду нарахування оплати послуг та, відповідно, суми, враховуючи рішення комітету кредиторів ТОВ В«ДніпроВ» , затвердити звіт про оплату послуг ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» - арбітражного керуючого ОСОБА_5 за період виконання обов'язків з 27.09.2014 р. по 30.11.2015 р. у розмірі 37340,00 грн. за рахунок ініціюючого кредитора - Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи, зокрема долучених Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області безпосередньо в день даного судового засідання, у банкрута наявна заборгованість перед Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області у розмірі 2851411,00 грн.

Вказані вимоги підтверджуються наступним:

В жовтні 2008 р. на адресу Броварської ОДПІ надійшов лист від слідчого СВ Броварського МВ ГУ МВС України в Київській області з постановою про призначення перевірки щодо правомірності визначення суми бюджетного відшкодування. Так як в провадженні МВС перебувала кримінальна справа № 30-0914, порушена за ознаками злочину передбаченого частиною другою ст. 15, частиною п'ятою ст. 191 КК України за фактом замаху службових осіб ТОВ В«ДніпроВ» на заволодіння бюджетними коштами. На підставі викладеного Броварською ОДПІ було проведено документальну перевірку за результатами якої складено акт від 25.02.2009 р. № 93/32128694/23-3 та винесено податкове повідомлення-рішення від 25.02.2009 р. № 0000032304/0. Так, відповідно до наявної в матеріалах справи копії корінця податкового повідомлення-рішення форми «ВІ» № 0000032304/0 від 25.09.2009 р . заборгованість нарахована за звітний період - дев'ять місяців 2002 року.

Статтею 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачені певні наслідки визнання боржника банкрутом, а саме: з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, зокрема, строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута; вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури.

Таким чином, з моменту визнання боржника банкрутом припиняється виникнення нових зобов'язань боржника, у т.ч. з податків і зборів (обов'язкових платежів).

Постановою господарського суду Київської області від 29.09.2005 р. Товариство з обмеженою відповідальністю В«ДніпроВ» визнано банкрутом та відкрито його ліквідаційну процедуру.

В той же час, як вбачається з матеріалів справи, заборгованість банкрута у розмірі 2851411,00 грн. (загальна сума зменшення бюджетного відшкодування з ПДВ) виникла за звітний період в 2002 році, тобто до визнання боржника банкрутом, проте була виявлена лише в 2009 році під час документальної перевірки ТОВ В«ДніпроВ» , а отже після винесення судом постанови про визнання боржника банкрутом.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» кредитор - юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів). Поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.

Пунктом 7 частини першої ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлено, що вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури.

У п. 11.5. роз'яснень, наданих Вищим господарським судом України у Рекомендаціях Президії Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 04.06.2004 р. № 04-5/1193, вказано, що з моменту публікації відомостей про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури поточні кредитори, вимоги яких виникли після порушення провадження у справі про банкрутство (у процедурах розпорядження майном, санації та ліквідації), зобов'язані заявити їх ліквідатору та до господарського суду протягом строку ліквідаційної процедури. Розгляд таких вимог здійснюється за аналогією з порядком розгляду вимог конкурсних кредиторів. Вимоги щодо яких не заявлено заперечень та вимоги, визнані судом, включаються до реєстру вимог кредиторів у четверту чергу.

За таких обставин, враховуючи, що заборгованість ТОВ В«ДніпроВ» виникла у 2002 році, проте строк сплати боргу у розмірі 2851411,00 грн. настав після винесення податкового повідомлення-рішення № 0000032304/0 від 25.09.2009 р., тобто після визнання боржника банкрутом, суд дійшов висновку, що грошові вимоги у розмірі 2851411,00 грн. можуть бути розглянуті як поточні, які виникли під час проведення процедур банкрутства.

Відповідно до пп.14.1.39 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно пп. 14.1.137 п.14.1 ст. 14 ПК України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України).

Статтею 15 ПК України встановлено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають право, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно пп.16.1.4 п.16.4 ст. 16 ПК України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим кодексом та законами з питань митної справи.

Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк (38.1 ст. 38 ПК України).

В ході розгляду даної справи, судом встановлено, що заборгованість банкрута перед Броварською ОДПІ у розмірі 2851411,00 грн. підтверджується документами долученими до матеріалів справи Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області.

Відповідно до ст. 31 Закону у третю чергу задовольняються вимоги щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів). Вимоги центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом.

З огляду на все наведене вище, суд визнає Броварську ОДПІ ГУ ДФС у Київській області поточним кредитором ТОВ В«ДніпроВ» з грошовими вимогами у розмірі 2851411,00 грн., які підлягають задоволенню в третю чергу.

Щодо поданого на затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, суд його розгляд відкладає, так як ліквідатором банкрута до звіту не долучено жодної довідки державної установи, на підтвердження відсутності у банкрута будь-якого майна, а тому останній підлягає доопрацюванню.

Зважаючи на вищевикладене, керуючись ст.ст. 86, 77 Господарського процесуального кодексу України та Законом України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , суд

ухвалив:

1. Клопотання ліквідатора банкрута про затвердження звіту про оплату послуг арбітражного керуючого, викладене в звіті ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» станом на 31.10.2015 р. від 02.11.2015 р. № 01-20/1494 та в звіті ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» станом на 27.05.2016 р. № 01-20/1524, з урахуванням уточнення, згідно з протоколом засідання комітету кредиторів ТОВ В«ДніпроВ» № 2 від 24.11.2015 р., періоду нарахування оплати послуг та, відповідно, суми, задовольнити.

2. Звіт про оплату послуг ліквідатора ТОВ В«ДніпроВ» - арбітражного керуючого ОСОБА_5 за період виконання обов'язків з 27.09.2014 р. по 30.11.2015 р. у розмірі 37340,00 грн. за рахунок ініціюючого кредитора - Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області затвердити.

3. Визнати Броварську ОДПІ ГУ ДФС у Київській області поточним кредитором ТОВ В«ДніпроВ» з грошовими вимогами у розмірі 2851411,00 грн., які підлягають задоволенню в третю чергу.

4. Зобов'язати ліквідатора банкрута подати до суду реєстр вимог кредиторів ТОВ В«ДніпроВ» з урахуванням визнаних в даній ухвалі поточних вимог Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області.

5. Розгляд звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута відкласти на В« 14В» вересня 2016 року о 17:00 год.

6. Зобов'язати ліквідатора ТОВ "Дніпро" подати до суду документи, які підтверджують відсутність у банкрута будь-яких активів.

Копію ухвали направити учасникам судового процесу та Головному територіальному управлінню юстиції у Київській області.

Суддя А.В. Лопатін

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення15.06.2016
Оприлюднено05.07.2016
Номер документу58625951
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —58/14б-05/8/3

Ухвала від 14.09.2016

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 15.06.2016

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 27.08.2014

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 14.01.2014

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 15.11.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 19.10.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 20.09.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 05.09.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 01.03.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 08.02.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні