Постанова
від 22.06.2016 по справі 809/698/15
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2016 року Справа № 876/5750/15

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді Судової-Хомюк Н.М.,

суддів Гуляка В.В., Коваля Р.Й.

за участі секретаря судового засідання Федчук М.Р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.04.2015 року за позовом Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області до Державного підприємства «Рибне господарство «Галицький» про стягнення коштів у сумі 569 907,30 грн., -

В С Т А Н О В И В:

16.02.2015 року Державна фінансова інспекція в Івано-Франківській області (далі-позивач) звернувся до суду з позовом та з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог просив стягнути з Державного підприємства «Рибне господарство «Галицький» до державного бюджету кошти в сумі 569 907,30 грн. на рахунок 31118090700079, код 21080500, МФО 836014, код ЗКПО 37953206.

В обґрунтування вимог зазначає, що відповідачем, в порушення статті 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не забезпечено виконання законних вимог позивача, наведених у пункті 3 вимоги про усунення порушень, виявлених ревізією від 20.10.2014 року за № 09-07-14-14/7437.

Вважає, що відповідач не мав права звертатись із заявкою на участь у конкурсі з визначення обсягів і напрямів використання бюджетних коштів по зазначеній програмі на 2012 рік і, як наслідок, безпідставно отримав в 2012 році бюджетні кошти в сумі 569 907,30 грн., оскільки попередньою ревізією було встановлено незаконне отримання відповідачем в 2011 році коштів за бюджетною програмою КПКВ 2804080 «Селекція у рибному господарстві» на суму 24 470,00 грн., згідно абзацу 11 пункту 6 «Порядку використання коштів, передбачених у Державному бюджеті для проведення селекції у рибному господарстві».

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.04.2015 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням позивачем - Державною фінансовою інспекцією в Івано-Франківській області подано апеляційну скаргу, в якій зазначає, що оскаржувана постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, просить її скасувати та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити.

В апеляційній скарзі зазначає, що відповідачу під час проведення ревізії у 2012 році, документуванні її результатів (акт від 07.03.2012р.), та під час отримання листа про усунення порушень законодавства від 30.03.2012р. було відомо про виявлене працівниками Тисменицької міжрайонної державної фінансової інспекції порушення - незаконно отриманих коштів у сумі 24 468,00 грн., а саме повернуто завищену вартість виконаних робіт в сумі 5257,6 грн. до Державного бюджету та забезпечено виконання робіт на загальну суму 19210,40 грн. .

Звертає увагу на те, внаслідок порушення процедури використання бюджетних коштів, які виділялись за бюджетною програмою КПКВ 2804070 «Селекція у рибному господарстві та відтворення водних біоресурсів у внутрішніх водоймах та Азово-Чорноморському басейні», позивачем здійснено їх повернення в порядку п. 10 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті проведення селекції у рибному господарстві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2007року № 352.

Сторони в судове засідання апеляційного суду не з'явились, що не перешкоджає розгляду справи за їх відсутності. В силу вимог ч.1ст.41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає до часткового задоволення. При цьому колегія суддів зазначає наступне.

Як встановлено судом першої інстанції та матеріалами справи, Державною фінансовою інспекцією в Івано-Франківській області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності ДП «Рибне господарство «Галицький» за період з 01.01.2012 року по 01.07.2014 року.

За результатами ревізії інспекцією складено акт № 07-21/12 від 17.09.2014 року.

Із даного акта встановлено, що по даних бухгалтерського обліку рибгоспу за період з січня по травень 2012 року бюджетних коштів не надходило, а з червня по грудень 2012 року надійшло - 569 907,30 грн., касові видатки склали 569 907,30 грн., поточні видатки - 559 607,30 грн. та капітальні видатки 10 300,00 грн..

Відповідно до вимог п. 6 (абз.11) Порядку використання коштів, передбачених у Державному бюджеті для проведення селекції у рибному господарстві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2007 року № 352 (із змінами) у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного одержання суб'єкту племінної справи припиняється надання будь-якої державної підтримки протягом трьох наступних років.

Проведеною Тисменицькою міжрайонною державною фінансовою інспекцією попередньою ревізією (акт від 07.03.2012р. № 710-12/09) виявлено незаконне одержання бюджетних коштів в 2011 році на суму 24 470,00 грн. (в т. ч. завищено вартість робіт на суму 23 812,80 грн. при реконструкції водовідстійника для подачі води в інкубаційний цех та 655,20 грн. при виконанні робіт по об'єкту «Реконструкція та ремонт інкубаційного цеху ДП «Рибгосп «Галицький»). (Копія розділу 7 «Видатки на капітальне будівництво та ремонт» з акта від 07.03.2012 № 710-12/09 за період з 01.07.2010 по 01.01.2012 в Додатку до акта).

Відтак, фінансова інспекція дійшла висновку, що підприємству надано фінансову підтримку в 2012 році по програмі КПКВ 2804070 «Селекція в рибному господарстві» на суму 569 907,30 грн. безпідставно, внаслідок чого Державному бюджету України завдано збитків (шкоди) на вищевказану суму - 569 907,30 грн..

За наслідками ревізії, 20.10.2014 року Державною фінансовою інспекцією в Івано-Франківській області надіслано відповідачу вимогу № 09-07-14-14/7437 про усунення порушень, виявлених ревізією, пунктом 3 якої ДП «Рибне господарство «Галицький» зобов'язано відобразити кредиторську заборгованість перед державним бюджетом в сумі 569,91 тис. грн.; перерахувати до державного бюджету кошти в сумі 569,91 тис. грн. на рахунок 31118090700079, код 21080500, МФО 836014, код ЗКПО 37953206; в іншому випадку стягнути з осіб, винних у безпідставному отриманні та використанні коштів на суму 569,91 тис. грн., шкоду у порядку та розмірі встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України у зв'язку з порушенням вимог пункту 6 (абзац 11) Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для проведення селекції у рибному господарстві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2007 року № 352 (із змінами), що призвело до безпідставного отримання підприємством в 2012 році бюджетних коштів в сумі 569,91 тис. грн. за бюджетною програмою КПКВ 2804070 «Селекція у рибному господарстві та відтворення водних біоресурсів у внутрішніх водоймах та Азово-Чорноморському басейні».

Термін зворотного інформування про виконання вимоги встановлено до 16.01.2015 року.

У зв'язку з невиконанням ДП «Рибне господарство «Галицький» пункту 3 вимоги, позивач звернувся з позовом до суду про стягнення з відповідача до Державного бюджету коштів в сумі 569 907,30 грн..

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції зазначив, що за змістом абзацу 11 пункту 6 Порядку використання коштів, передбачених у Державному бюджеті для проведення селекції у рибному господарстві, надання державної підтримки протягом трьох наступних років припиняється суб'єкту племінної справи саме у разі незаконного одержання відповідних бюджетних коштів. Доказів того, що подані відповідачем на розгляд комісії документи містять недостовірні дані, або виділені кошти використані не за призначенням, позивачем суду не надано, а порушення, виявлені проведеною відповідачем у березні 2012 року ревізією (акт від 07.03.2012 року №710-12/09), усунуто шляхом виконання робіт, про що зазначено у акті перевірки від 17.09.2014 року № 07-21/12

Відтак, суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність факту незаконного отримання ДП «Рибне господарство «Галицький» у 2011 році коштів за бюджетною програмою КПКВ 2804080 «Селекція у рибному господарстві» на суму 24470,00 грн. і, як наслідок, безпідставного отримання відповідачем в 2012 році за цією програмою бюджетних коштів в сумі 569 907,30 грн..

Колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Згідно з Положенням про Державну фінансову інспекцію України, затвердженим Указом Президента України від 23.04.2011 року № 499/2011 (далі - Положення про Держфінінспекцію), інспекція є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Держфінінспекція відповідно до покладених на неї завдань вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме: вимагає від керівників та інших службових осіб підконтрольних установ усунення виявлених порушень законодавства; звертається до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів (підпункт 4 пункту 4 Положення про Держфінінспекцію).

Відповідно до пункту 6 зазначеного Положення Держфінінспекція має право в установленому порядку, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства; при виявленні збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, визначати їх розмір згідно з методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Також зазначені норми кореспондуються з положеннями пункту 7 статті 10 Закону України від 26.01.1993 року № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» .

При виявленні збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, орган державного фінансового контролю має право визначати їх розмір згідно з методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, та звернутися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів (пункт 10 статті 10 Закону України № 2939-ХІІ).

Вимога органу державного фінансового контролю спрямована на корегування роботи підконтрольної організації та приведення її у відповідність із вимогами законодавства і у цій частині вона є обов'язковою до виконання.

Відшкодування виявлених збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, може бути зазначено у вимозі. Такі збитки відшкодовуються у добровільному порядку або шляхом звернення до суду з відповідним позовом.

Із акта ревізії встановлено, що заявка на участь у конкурсі з визначення виконавців державної програми селекції у тваринництві, що фінансуються з Державного бюджету України підписана колишнім директором підприємства ОСОБА_1, розпорядниками одержаних бюджетних коштів з правом першого підпису були : в. о. директора підприємства ОСОБА_2 з травня 2012 року по 26.08.2012, директор підприємства ОСОБА_3 з 27.08.2012 по 31.12.2012, з правом другого підпису головний бухгалтер ОСОБА_4 - весь ревізійний період.

В своєму поясненні колишній директор підприємства ОСОБА_3 вказав, що бюджетні кошти в 2012 році використовувались на підставі «Плану заходів на проведення селекційно-племінної роботи у рибництві на 2012 рік за бюджетною програмою «Селекція у рибному господарстві та відтворення водних біоресурсів у внутрішніх водоймах та Азово-Чорноморському басейні, затвердженого Головою Держрибагенства, Плану використання бюджетних коштів, кошторису та довідки про зміни до плану використання коштів.

Також встановлено, що після завершення попередньої ревізії у відповідача (акт від 07.03.2012 року №710-12/09), зокрема виявленні завищення вартості виконаних робіт на загальну суму 24 468,00 грн., керуючись п.2 ст.4 та п.15 ст.6 Положення про Державну фінансову інспекцію України затвердженого Указом президента України від 23.04.2011року №499/2011 керівнику ДП «Рибгосп «Галицький» надіслано вимоги «Про усунення порушень законодавства» листом від 30.03.2012року №710-14/174, відповідно до яких позивач зобов'язував відповідача провести претензійно-позовну роботу з відповідними підрядниками ( ТзОВ «Вігос» - 655,20 грн. та ТзОВ «БМУ-Транс» 23812,80 грн.) щодо відшкодуванні ними незаконно отриманих коштів у сумі 24 468,00 грн.. Відшкодовані кошти слід було перерахувати в дохід Державного бюджету.

На виконання вищезазначених вимог ДП «Рибгосп «Галицький» листом від 26.04.2012 року № 61 повідомлено Тисменицьку міжрайонну державну фінансову інспекцію про усунення порушень виявлених ревізією.

Відшкодовано організаціями незаконно отримані кошти у сумі 24468,00 грн. внаслідок завищення вартості виконаних робіт, зокрема:

- ТзОВ «Вігос» 14.03.2012 року повернуто 655,20 грн. на рахунок ДП «Рибгосп «Галицький», який в свою чергу 29.03.2012 року дані кошти повернув в Державний бюджет;

- ТзОВ «БМУ-Транс» 15.03.2012 повернуто кошти в сумі: 1375,20 грн. 235,20 грн. на рахунок ДП «Рибгосп «Галицький», який в свою чергу 29.03.2012 року кошти повернув в Державний бюджет, а 19 210,40 грн. усунуто шляхом довиконання відповідного обсягу робіт згідно гарантійного зобов'язання ТзОВ «БМУ-Транс» станом на 10.04.2012 року.

Враховуючи наведене слід дійти висновку, що відповідачу під час проведення ревізії у 2012 році було відомо про виявлене працівниками Тисменицької міжрайонної державної фінансової інспекції порушення - незаконно отриманих коштів у сумі 24 468,00 грн. внаслідок завищення відповідними підрядними організаціями вартості виконаних робіт.

Колегія суддів також бере до уваги той факт, що відповідачем здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме повернуто завищену вартість виконаних робіт в сумі 5257,6 грн. до Державного бюджету та забезпечено виконання робіт на загальну суму 19210,40 грн. .

Проте, суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що механізм використання коштів, передбачених у Державному бюджеті Міністерству аграрної політики та продовольства за програмою «Селекція у рибному господарстві» визначає Порядок використання коштів, передбачених у Державному бюджеті для проведення селекції у рибному господарстві, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2007 року №352 (далі Порядок).

Пунктом 6 вищезазначеного Порядку передбачений перелік необхідних документів, що подаються суб'єктами племінної справи, яким виділятимуться бюджетні кошти на розгляд конкурсної комісії. До зазначеного переліку входить також надання письмового зобов'язання щодо повернення у місячний строк отриманих бюджетних коштів у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного одержання. При цьому суб'єкту племінної справи припиняється надання будь-якої державної підтримки протягом 3-х наступних років.

Також слід звернути увагу на те, що до ревізії було надано лист (зобов'язання), в якому вказано, що директор ОСОБА_1 зобов'язувався повернути у місячний строк отриманні бюджетні кошти у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного одержання, а суб'єкту племінної справи, припиняється надання будь-якої державної підтримки протягом трьох наступних років.

Відтак, суд першої інстанції прийшов до помилкового висновку, що позивачем не надано доказів, що подані відповідачем на розгляд комісії документи містять недостовірні дані, або виділені кошти використані не за призначенням, а відтак отримані законно, оскільки керівнику ДП «Рибгосп «Галицький», як суб'єкту племінної справи було відомо про факт незаконного ним одержання державних коштів в 2011 році на суму 24 470, 00 грн., дані кошти були повернуті до бюджету, однак відповідно до п.6 Порядку, а також його письмового зобов'язання про повернення отриманих бюджетних коштів у випадку встановлення контролюючими органами факту їх незаконного одержання та неможливості отримання будь-якої державної підтримки протягом трьох наступних років, відповідач не мав права в 2012 році звертатись за виділенням державних коштів в сумі 569 907,30 грн. за державною програмою КПКВ 2804070 «Селекція у рибному господарстві та відтворення водних біоресурсів у внутрішніх водоймах та Азово-Чорноморському басейні».

З врахуванням наведеного, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги являються суттєвими і складають підстави для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а також має місце невідповідність висновків суду обставинам справи.

Керуючись, ч. 3 ст. 160, ст. 41, 195, 196, п.3 ч.1 ст.198, ст. 202, 205, 207, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області задовольнити.

Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.04.2015 року по справі № 809/698/15 скасувати та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з Державного підприємства «Рибне господарство «Галицький» до Державного бюджету кошти в сумі 569 907,30 грн. на рахунок 31118090700079, код 21080500, МФО 836014, код ЗКПО 37953206.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання постановою законної сили, а у разі складення постанови в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - з дня складення постанови в повному обсязі.

Головуючий суддя Н.М. Судова-Хомюк

Судді В.В. Гуляк

Р.Й. Коваль

Повний текст

виготовлено 29.06.2016 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2016
Оприлюднено05.07.2016
Номер документу58628205
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/698/15

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 19.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 22.03.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 16.02.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 13.02.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 23.01.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 30.12.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 30.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 08.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Постанова від 22.06.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні