УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,
E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
Від "29" червня 2016 р. Справа № 906/503/14
За заявою: ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" (с.Дубовий Гай Овруцького району)
про визнання банкрутом
Суддя Бобрович В.М.
В засіданні суду 23.06.2016 було оголошено перерву до 11:00 29.06.2016.
В засіданні суду 23.06.2016 були присутні:
- від кредиторів: ОСОБА_2 - дов. №557 від 08.10.2015 (ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК"); ОСОБА_3 - дов. від 10.02.2016 (ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Агропромислова компанія "Дубовий Гай"); дов. від 20.02.2016 (ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "Дубовий Гай"); дов. від 09.02.2015 (ОСОБА_4);
- від боржника: ОСОБА_5 - ліквідатор.
В засіданні суду 29.06.2016 були присутні:
- від кредиторів: ОСОБА_2 - дов. №557 від 08.10.2015 (ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК");
- від боржника: ОСОБА_5 - ліквідатор.
В провадженні господарського суду Житомирської області знаходиться справа №906/503/14 про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" (с. Дубовий Гай Овруцький район), порушена за правилами ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство).
Ухвалою господарського суду Житомирської області від 07.06.2016 прийнято до відома звіт ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" (с. Дубовий Гай Овруцького району) ОСОБА_5 та долучено його до матеріалів справи з доданими документами; відкладено розгляд клопотання ліквідатора №50/1 від 04.04.2016 про надання дозволу на продаж заставного майна ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" за початковою вартістю в розмірі загальної ринкової вартості оціненого майна, що складає в сумі 4423400,00грн.; відкладено розгляд скарги ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" №379/11 від 20.01.2016 на дії учасників справи про банкрутство (з урахуванням пояснення ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" №1472/11 від 14.03.2016); призначено засідання суду на 23.06.2016; зобов'язано ліквідатора ОСОБА_5 та ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" надати суду необхідні докази по справі.
На адресу суду надійшли наступні документи:
- 27.05.2016 від Першої української міжрегіональної товарної біржі надійшли докази по справі;
- 08.06.2016 від ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" надійшло пояснення від 02.06.2016 та докази направлення його на адресу ліквідатора;
- 21.06.2016 від Першої української міжрегіональної товарної біржі надійшло клопотання про розгляд справи без участі їхнього представника та з проханням у задоволенні скарги відмовити за безпідставністю;
- 23.06.2016 від ліквідатора надійшов проміжний звіт.
В засіданні суду 23.06.2016 розглядався проміжний звіт ліквідатора.
Ліквідатор ОСОБА_5 звітував про хід ліквідаційної процедури, вчинені та заплановані дії при здійсненні повноважень ліквідатора ТОВ "Овручм"ясо", що підтвердив документально, відповідно до поданого проміжного звіту, з додатками.
В засіданні суду 23.06.2016 розглядалось клопотання ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" (с.Дубовий Гай Овруцького району) ОСОБА_5 №50/1 від 04.04.2016 про надання дозволу на продаж заставного майна ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" за початковою вартістю в розмірі загальної ринкової вартості оціненого майна, що складає в сумі 4423400,00грн.
Ліквідатор клопотання підтримав та зазначив, що на даний час заставним кредитором не надано згоди на продаж заставного майна банкрута.
Представник ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" проти даного клопотання заперечив. Вважає клопотання ліквідатора передчасним. Зазначив що розгляд даного клопотання потрібно відкласти до вирішення по суті скарги ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" №379/11 від 20.01.2016 на дії учасників справи про банкрутство (з урахуванням пояснення ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" №1472/11 від 14.03.2016 ).
В засіданні суду розглядалась скарга ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" №379/11 від 20.01.2016 на дії учасників справи про банкрутство (з урахуванням пояснення ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" №1472/11 від 14.03.2016 ).
Представник ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" скаргу (з урахуванням додаткового пояснення) підтримав та надав усні пояснення.
Ліквідатор проти скарги заперечив та надав суду усні пояснення.
Представник голови комітету кредиторів проти скарги заперечив.
Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, суд оголосив у судовому засіданні 23.06.2016 перерву до 11:00год. 29.06.2016.
29.06.2016 засідання суду продовжено.
Щодо скарги ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" №379/11 від 20.01.2016 на дії учасників справи про банкрутство (з урахуванням пояснень), суд встановив наступне.
20.01.2016 від ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" надійшла скарга №379/11 від 20.01.2016 у якій, зокрема, скаржник посилається на те, що ліквідатором не забезпечено належного конкурсу з відбору організатора аукціону.
У своїй скарзі ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" (з урахуванням письмового пояснення №1472/11 від 14.03.2016) посилається на наступні підстави:
- надмірно висока винагорода організатора аукціону - 10% від ціни продажу майна;
- обов'язок переможця аукціону додатково сплатити організатору другого повторного аукціону 4% біржового збору від стартової ціни майна (другий повторний аукціон, у той час коли аукціон та повторний аукціон було встановлено обов'язок переможця аукціону додатково сплатити організатору аукціону 1% біржового збору від стартової ціни майна).
Скаржник вважає, що підвищення біржового збору організатором аукціону з 1% до 4% призводять до зниження купівельного попиту на майно банкрута, оскільки у потенційного покупця виникають додаткові витрати по сплаті додаткових платежів на користь організатора аукціону та зменшенню розміру коштів, які надійдуть від реалізації майна банкрута на користь його кредиторів.
Вказує, що у зв'язку з збільшенням біржового збору від придбання майна (участі у аукціоні) відмовились потенційні покупці, у тому числі ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК";
- ліквідатором не забезпечено проведення належного конкурсу з відбору організатора аукціону та не забезпечено належного контролю за організацією та проведенням аукціонів організатором торгів (самовільне встановлення додаткових умов);
- ліквідатором було розміщено оголошення про проведення конкурсу з відбору організатора аукціону по реалізації майна банкрута в газеті "Україна. Факти та події тижня", яка має обмежений тираж, що унеможливило розповсюдити інформацію до більш широкого кола аудиторії читачів; зазначив, що засновник газети "Україна. Факти та події тижня" є керівником Першої української міжрегіональної товарної біржі; керівник іншого учасника конкурсу Товарної біржі "Кардинал" є одночасно одним з керівників переможця аукціону Першої міжрегіональної товарної біржі; зазначені факти скаржник підтверджує інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців.
Повідомляє, що арбітражний керуючий ОСОБА_5, при здійсненні своїх повноважень у інших справах, залучає до участі у них Першу українську міжрегіональну товарну біржу.
Скаржник вважає, що дії ліквідатора свідчать про його упередженість на небажання провести реальний конкурс, формально створивши його видимість. Ліквідатором в поза конкурсному порядку та за попередньою змовою з учасниками конкурсу визначено переможця та укладено з ним договір по реалізації майна банкрута на умовах, що фактично порушують права кредиторів, щодо встановлення високого рівня винагороди 10%, додаткової винагороди у вигляді біржового збору.
Зазначає, що подальша участь ОСОБА_5 та організатора аукціону є неможливим, оскільки є підстави стверджувати, що їх подальші дії з реалізації майна банкрута будуть направлені на заволодіння вказаним майном за мінімально можливою ціною, шляхом залучення у торгах лише учасників, тим чи іншим чином пов'язаних з організатором торгів чи ліквідатором; безпідставне збагачення останніх, шляхом маніпулювання розміром винагороди, в порушення інтересів інших кредиторів, зокрема і ОСОБА_6".
На підставі викладеного, скаржник просить суд:
1. Визнати протиправними дії ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого ОСОБА_5 по неналежному проведенню конкурсу з відбору організатора аукціону з реалізація майна банкрута TOB "ОВРУЧМ'ЯСО" (11103, Житомирська обл., Овруцький р-н, с. Дубовий Гай, вул. Шевченка, 1, ідентифікаційний код юридичної особи 34799239), та укладенню договору на проведення аукціону від 28.08.2014 року з Першою українською міжрегіональною товарною біржею, в особі Західно-українського регіонального підрозділу (ідентифікаційний код юридичної особи 33448992).
2. Визнати протиправною бездіяльність ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого ОСОБА_5 по не забезпеченню належного контролю за організацією та проведенням аукціонів з реалізація майна банкрута TOB "ОВРУЧМ'ЯСО", що проводяться Першою українською міжрегіональною товарною біржею.
3. Визнати протиправними дії організатора аукціону Першої української міжрегіональної товарної біржі (ідентифікаційний код юридичної особи 33448992), по підготовці та проведенню других повторних торгів з реалізації майна банкрута TOB "ОВРУЧМ'ЯСО", проведення яких призначено на 03.02.2016 року, об 11:00 год. за адресою: м. Львів, вул. Івана Франка, 22, щодо встановлення додаткових умов проведення аукціону у вигляді сплати переможцю торгів, на користь організатора аукціону 4% біржового збору від початкової вартості майна, визначених в публікації про проведення другого повторного аукціону, розміщеній на веб-сайті Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України.
4. Скасувати проведення других повторних торгів з реалізації майна банкрута ТOB "ОВРУЧМ'ЯСО", проведення яких призначено на 03.02.2016 року об 11:00 год. за адресою: м. Львів, вул. Івана Франка, 22, відповідно до публікації про проведення другого повторного аукціону, розміщеній на веб-сайті Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України.
5. Зобов'язати ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого ОСОБА_5 розірвати договір на проведення аукціону від 28.08.2014 року з реалізації майна банкрута TOB "ОВРУЧМ'ЯСО", укладений з Першою українською міжрегіональною товарною біржею, в особі Західно-українського регіонального підрозділу (ідентифікаційний код юридичної особи 33448992) та провести конкурс з відбору організатора аукціону на проведення другого повторного аукціону з реалізація майна банкрута TOB "ОВРУЧМ'ЯСО".
Згідно поданого суду пояснення №29/1 від 11.03.2016 та №51/1 від 04.04.2016, ліквідатор банкрута ОСОБА_5 заперечує проти скарги ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК", з наступних підстав:
- рішення про визначення організатора аукціону з продажу майна банкрута прийнято на підставі аналізу заявок. Як наслідок з першою українською міжрегіональною товарною біржею було укладено договір від 28.08.2014. Про цей факт відомо скаржнику. Жодних заперечень щодо даного договору, проведення тендеру з Першою українською міжрегіональною біржею за 2014-2015 від скаржника не надходило;
- заходи щодо продажу майна здійснювались в порядку, передбаченому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (отримано згоду від заставного кредитора на реалізацію заставного майна (ЦМК), організатором вчинені заходи щодо оприлюднення оголошення про проведення аукціону) але продаж майна не відбувся через відсутність заяв на участь в аукціоні від фізичних та юридичних осіб (жодній особі на жодному аукціоні при реєстрації не було відмовлено у реєстрації), тобто конфлікт інтересів неможливий; чинним законодавством України не має заборон щодо перебування особи засновником чи керівником у офіційних друкованих органах ЗМІ, які здійснюють публікацію оголошення про проведення конкурсу з визначення організатора аукціону банкрута та одночасне перебування учасником, керівником, засновником інших юридичних осіб, які подали заявки на організатора аукціону та є стороною у справі про банкрутство, у тому числі організатором аукціону ставши визначеним переможцем конкурсу у зазначеному відборі; крім того, немає переліку ЗМІ де проводиться оголошення з проведення конкурсу з визначення переможця організатора аукціону по продажу майна банкрута;
- за послуги по організації та проведення аукціону "замовник" зобов'язаний сплатити винагороду, визначену п.4.1. Договору про проведення аукціону від 28.08.2014. Винагорода організатора аукціону становить 10% від ціни продажу майна; пунктом 13 Положення про порядок організації та проведення аукціонів (публічних торгів з продажу майна підприємств банкрутів (нова редакція) Першої української міжрегіональної товарної біржі встановлено сплату переможцем аукціону біржового збору 5% від початкової вартості майна, але розмір біржового збору може бути зменшений за рішенням організатора аукціону, що наразі становить 4%.
Зазначив, що питання сплати біржового збору виникає лише у відносинах організатора аукціону та учасника аукціону та не стосується замовника аукціону та кредиторів банкрута.
Організатор аукціону здійснює свою господарську діяльність з метою одержання прибутку, складовими якого є винагорода від проведення аукціону і біржовий збір.
На підставі викладеного, ліквідатор просить суд відмовити ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" в задоволенні скарги за безпідставністю.
Згідно пояснення Першої української міжрегіональної товарної біржі №10/03-1 від 10.03.2016, згідно якого остання не вбачає свої дії протиправними та не вбачає підстав для розірвання договору про проведення аукціону від 28.08.2014; вважає дії ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" протиправними. Посилається, зокрема, на наступне:
- організатор аукціону не контактує з кредиторами та не вчиняє дій щодо зменшення розміру коштів, які надійдуть від реалізації майна банкрута. Оскільки на даний час майно не реалізоване, жодної винагороди організатором аукціону не отримано, але з серпня 2014 року було понесені витрати, пов'язані з організацією та проведенням аукціону замовника;
- біржовий збір встановлений положенням "Про порядок організації та проведення аукціонів (публічних торгів) з продажу майна підприємств банкрутів" (нова редакція) Першої української міжрегіональної товарної біржі;
- жодних заявок на участь в аукціоні від фізичних та юридичних осіб не надходило, відтак інформація щодо узгодження ціни продажу майна підприємства-банкрута між ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" з потенційними покупцями організатору аукціону не відома, адже Перша українська міжрегіональна біржа дії в межах договору про проведення аукціону від 28.08.2014;
- питання біржового збору виникає у відносинах організатора аукціону та учасника аукціону, та не стосується ні замовника аукціоні, ні кредиторів.
Заслухавши пояснення учасників провадження у справі про банкрутство, дослідивши матеріали справи та подані у судовому засіданні документи господарський суд Житомирської області, щодо скарги ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" №379/11 від 20.01.2016 (з урахуванням усіх пояснень), встановив наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 32 ГПК України, доказами у справі є будь - які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Відповідно до ст.33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
Особливістю судових доказів є наявність процесуальних норм, які виступають в якості гарантії достовірності отриманої інформації. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ст. 34 ГПК України).
Відповідно до ст.43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.
Постановою господарського суду Житомирської області від 29.05.2014, зокрема, визнано банкрутом ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо"; призначено ліквідатором ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" (с.Дубовий Гай Овруцький район) ОСОБА_5.
Відповідно до п.4 ст.40 Закону про банкрутство, у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії (бездіяльність) учасників ліквідаційної процедури та здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно ст. 41 Закону про банкрутство, ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.
Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження, зокрема: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред’являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом;
З дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута.
Ліквідатор не рідше ніж один раз на місяць надає комітету кредиторів звіт про свою діяльність, інформацію про фінансове становище і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів.
Дії (бездіяльність) ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду учасниками справи про банкрутство, права яких порушено такими діями (бездіяльністю).
У разі невиконання або неналежного виконання ліквідатором своїх обов’язків господарський суд за клопотанням комітету кредиторів або з власної ініціативи може припинити повноваження ліквідатора і призначити нового ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом.
Ухвалою господарського суду Житомирської області від 10.02.2015, зокрема, затверджено реєстр вимог кредиторів ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо".
10.02.2015 ліквідатором проведені перші загальні збори кредиторів на якому створено комітет кредиторів банкрута, до складу якого увійшли: ОСОБА_4; ТОВ "АК "ОСОБА_7 гай"; ТОВ "ТД "ОСОБА_7 гай".
Так, рішенням комітету кредиторів від 04.04.2016 в скарзі ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" відмовлено за безпідставністю.
Відповідно до ст. 42 Закону про банкрутство, усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об’єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об’єктів комунальної інфраструктури, що належать юридичній особі - банкруту, які передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.
Майно, визначене родовими ознаками, що належить банкруту на праві володіння або користування, включається до складу ліквідаційної маси.
Індивідуально визначене майно, що належить банкруту на підставі речових прав, крім права власності і господарського відання, не може бути включене до складу ліквідаційної маси.
Майно банкрута, що є предметом забезпечення, не включається до складу ліквідаційної маси і використовується виключно для задоволення вимог кредитора за зобов’язаннями, які воно забезпечує.
Продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення, здійснюється в порядку, передбаченому цим Законом, виключно за згодою кредитора, вимоги якого воно забезпечує, або суду.
Відповідно до ст. 43 Закону про банкрутство, майно, яке підлягає реалізації у ліквідаційній процедурі, оцінюється ліквідатором. Початковою вартістю цілісного майнового комплексу є сукупність визнаних у встановленому цим Законом порядку вимог кредиторів.
Під час продажу майна банкрута на аукціоні вартість майна, що визначається ліквідатором, є початковою вартістю.
Згідно ст. 44 Закону про банкрутство, після проведення інвентаризації та оцінки майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута такими способами: проведення аукціону; продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі.
Вибір способів продажу активів здійснюється ліквідатором з метою забезпечення його відчуження за найвищою ціною.
Ліквідатор організовує проведення аукціону з продажу активів банкрута з урахуванням вимог цього Закону.
На аукціоні можуть продаватися: основні засоби (нерухомість, незавершене будівництво, транспортні засоби, будівельні матеріали тощо); відокремлений структурний підрозділ банкрута як частина цілісного майнового комплексу; необоротні активи банкрута; дебіторська заборгованість на умовах договору про відступлення права вимоги банкрута.
Ліквідатор має право самостійно проводити торги на аукціоні відповідно до законодавства або залучити на підставі договору організатора аукціону - юридичну особу, яка відповідно до установчих документів має право проводити торги. Організатор аукціону не може бути заінтересованою особою стосовно кредитора чи боржника.
Ліквідатор здійснює продаж майна боржника у вигляді цілісного майнового комплексу. У разі якщо продати майно боржника у вигляді цілісного майнового комплексу не вдалося, ліквідатор здійснює продаж майна боржника частинами.
Відповідно до ст. 49 Закону про банкрутство, продаж майна боржника в провадженні у справі про банкрутство здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, шляхом проведення торгів у формі аукціону, за винятком майна, продаж якого відповідно до законодавства України здійснюється шляхом проведення закритих торгів.
Продажу підлягають всі види майна боржника, призначеного для здійснення господарської діяльності, за винятком прав і обов’язків, які не можуть бути передані іншим особам.
Суб’єктами аукціону є його замовник, організатор та учасники.
Замовником є ліквідатор, призначений господарським судом у порядку, встановленому цим Законом.
Організатором аукціону є визначена замовником фізична або юридична особа, що має ліцензію на проведення торгів і з якою замовник аукціону уклав договір на проведення аукціону.
Організатор аукціону визначається замовником за конкурсом, що проводиться у визначеному замовником порядку, основними критеріями якого вважаються наявність ліцензії, достатній, але не менш як три роки, досвід проведення аукціонів, запропонована найменша сума винагороди.
Організатором аукціону не може бути заінтересована особа стосовно боржника, кредиторів та замовника аукціону.
Відповідно до ст.50 Закону про банкрутство, продаж майна на аукціоні оформлюється договором купівлі-продажу, який укладається власником майна чи замовником аукціону з переможцем торгів.
Згідно ст.51 Закону про банкрутство, за договором про проведення аукціону організатор аукціону зобов’язується за свій рахунок провести аукціон та укласти договір з його переможцем, а замовник - сплатити організаторові аукціону обумовлену договором винагороду.
Відповідно до ст. 52, організатор аукціону повинен провести аукціон протягом двох місяців з дня укладення договору про проведення аукціону, якщо інше не встановлено законом або договором.
Аукціон (крім електронних торгів) проводиться у робочий день та у робочий час. Граничний строк подання пропозицій щодо ціни на електронних торгах визначається у робочий день та у робочий час.
Статтею 53 Закону про банкрутство встановлено, при проведенні аукціонів в електронній формі (електронних торгів), а також при розміщенні оголошення про проведення аукціону та відомостей про результати аукціону на веб-сайтах технологічні та програмні засоби повинні забезпечувати всім бажаючим можливість пошуку інформації за датою розміщення оголошення, датою та місцем проведення аукціону, видом майна, ціною, видом договору, що укладається, а також можливість анонімного перегляду, копіювання та роздрукування інформації на основі поширених веб-оглядачів та редакторів без необхідності застосування спеціально створених для цього технологічних та програмних засобів, цілодобово, без обмежень та стягнення плати.
Інформація повинна містити відомості про час її розміщення.
Інформація повинна бути доступна на веб-сайтах протягом семи років з дня проведення аукціону.
Відповідно до ст. 55 Закону про банкрутство, аукціон визнається таким, що не відбувся, у разі, зокрема, відсутності учасників або наявності на торгах лише одного учасника.
Згідно ст. 57 Закону про банкрутство, початкова вартість майна визначається арбітражним керуючим.
Початкова вартість підлягає зазначенню у договорі на проведення аукціону.
У разі наявності обґрунтованих сумнівів щодо визначеної арбітражним керуючим початкової вартості майна комітет кредиторів або окремий кредитор чи власник майна боржника можуть звернутися до господарського суду з клопотанням про проведення незалежної оцінки. Господарський суд своєю ухвалою може призначити незалежну оцінку майна боржника за рахунок зацікавлених кредиторів (кредитора), що здійснюється у порядку, визначеному Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".
Відповідно до ст.65 Закону про банкрутство, якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення аукціону без визначення переможця протягом місяця (у разі продажу нерухомого майна - двох місяців) організатор аукціону зобов’язаний провести повторний аукціон.
Якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення повторного аукціону без визначення переможця протягом місяця організатор аукціону зобов’язаний провести другий повторний аукціон.
Якщо інше не встановлено договором, початковою вартістю повторного аукціону, другого повторного аукціону є вартість, зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості відповідно попереднього аукціону, попереднього повторного аукціону.
До участі у повторному аукціоні не допускаються переможці попередніх торгів, що не сплатили в установлений строк вартості лота за договором, відмовилися від укладення договору купівлі-продажу чи від підписання протоколу із зазначенням результатів аукціону.
Згідно ст. 66 Закону про банкрутство, якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону, аукціон проводиться без можливості зниження початкової вартості.
Повторний аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 50 відсотків початкової вартості, вказаної в оголошенні про проведення аукціону.
Якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону, другий повторний аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості.
Під час проведення аукціону з можливістю зниження початкової вартості, за відсутності бажаючих укласти договір ліцитатор знижує початкову вартість на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір.
Якщо після зниження початкової вартості виявиться бажаючий (бажаючі) укласти договір, аукціон проводиться у загальному порядку.
З матеріалів справи №906/503/14 вбачається, що ліквідатором (розпорядником майна) ОСОБА_5 здійснено, на виконання вимог Закону про банкрутство, зокрема, наступні заходи, направлені на реалізацію майна банкрута.
Ліквідатором було проведено інвентаризацію майна ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" (с.Дубовий Гай Овруцького району) та виявлено недостачу, у тому числі заставного майна. Внаслідок проведених дій ухвалою слідчого судді Овруцького районного суду від 05.02.2015 зобов'язано Овруцький РВ УМВС України в Житомирській області внести відомості про вчинене кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати досудове розслідування.
Також ліквідатором розміщено оголошення у газеті "Україна. Факти та події тижня" №66 від 06.08.2014 щодо проведення відбору (конкурсу) торгуючих організацій для реалізації майна банкрута та затверджено положення про умови і порядок проведення тендерів (конкурсів) з визначення спеціалізованих організацій для реалізації майна банкрута - ТОВ "Овручм'ясо".
У встановлений строк відповідно до розміщеного оголошення надійшли пропозиції від Першої української міжрегіональної товарної біржі та Товарної біржі "КАРДИНАЛ".
Ліквідатором прийнято рішення про визначення організатором аукціону з продажу майна банкрута - Першу українську міжрегіональну товарну біржу.
28.08.2014 ліквідатором укладено договір про проведення аукціону з Західно- українським регіональним підрозділом Першої української міжрегіональної товарної біржі.
Як вбачається з матеріалів справи, 26.08.2014 ліквідатором прийнято рішення про визначення організатором аукціону з продажу майна боржника - Першу українську міжрегіональну товарну біржу та укладено з нею договір про проведення аукціону 28.08.2014.
Відповідно до відомостей про майно боржника, що є предметом застави, ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" є заставодержателем майна ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" (с.Дубовий Гай Овруцького району).
Ліквідатором визначено початкову вартість заставного майна (цілісного майнового комплексу) у розмірі - 18278419,91грн.
ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" листом від 22.06.2015 № 4080/11 надав згоду на реалізацію майна банкрута як цілісного майнового комплексу за початковою вартістю 18278419,91грн. (відповідає загальній сумі згідно затвердженого судом 10.02.2015 реєстру вимог кредиторів банкрута).
Організатором аукціону 04.08.2015 на сайті Міністерства юстиції України та сайті Вищого господарського суду України було розміщено оголошення № 20966 про проведення аукціону з продажу майна ТОВ "Овручм'ясо".
Аукціон, який був запланований на 03.09.2015 не відбувся у зв'язку з відсутністю учасників (покупців).
ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" листом від 15.09.2015 №5949/11 надав згоду на реалізацію майна банкрута, як цілісного майнового комплексу за початковою вартістю на повторному аукціоні 14622735,93грн. з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 50 відсотків початкової вартості, вказаної в оголошенні про проведення аукціону, тобто 7311367,96грн.
Організатором були вчинені повторні заходи щодо оприлюднення (публікації) оголошення про проведення аукціону з продажу майна ТОВ "Овручм'ясо" на сайті Міністерства юстиції України та на сайті Вищого господарського суду України №23286 від 29.09.2015.
Повторний аукціон був запланований на 29.10.2015 , але не відбувся у зв'язку з відсутністю учасників (покупців).
ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" листом від 09.12.2015 №7995/11 надав згоду на реалізацію майна банкрута як цілісного майнового комплексу за початковою вартістю на другому повторному аукціоні з продажу цілісного майнового комплексу за початковою вартістю цілісного майнового комплексу 11698188,74грн. з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 1800000,00грн.
Організатором були вчинені повторні заходи щодо оприлюднення (публікації) оголошення про проведення другого повторного аукціону з продажу майна ТОВ "Овручм'ясо" на сайті Міністерства юстиції України та на сайті Вищого господарського суду України №26715 від 25.12.2015.
Другий повторний аукціон був запланований на 03.02.2016, але не відбувся у зв'язку з відсутністю покупців.
05.02.2016 на замовлення ТОВ "Овручм'ясо" в особі ліквідатора ОСОБА_5 та за кошти платника ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК", ТОВ "ЮКРЕЙНІАН АПРЕЙЗЕЛ" було проведено оцінку вартості майна, згідно якої на теперішній час вартість предмету іпотеки становить 4423400,00грн.
Термін дії звіту про оцінку майна складає 6 місяців, тобто до 03.08.2016.
Станом на 29.06.2016 майно банкрута не реалізоване.
Крім того, слід зазначити, що в разі виникнення під час проведення ліквідаційної процедури спору відносно визначення організатора аукціону, господарський суд перевіряє порядок визначення ліквідатором організатора аукціону. В такому випадку організатор аукціону залучається судом до участі у провадженні у справі про банкрутство. З моменту визнання організатора аукціону учасником провадження у справі про банкрутство, він має право на оскарження виключно тих судових рішень, які стосуються організації та проведення аукціону за його участю (ч.4 п.33 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 №01-06/606/2013 Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011№ 4212-VI).
Отже, організатор аукціону залучається судом до участі у провадженні у справі про банкрутство, лише у разі виникнення під час проведення ліквідаційної процедури спору відносно визначення організатора аукціону.
З огляду на встановлене, господарський суд прийшов до висновку про наявність спору відносно визначення організатора аукціону, тому ухвалою від 07.04.2016, зокрема, визнано Першу українську міжрегіональну товарну біржу (21050, м. Вінниця, вул. Козицького, б.46; ідентифікаційний код 33448992) учасником провадження у справі №906/503/14 про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" (с. Дубовий Гай Овруцького району).
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що організатор аукціону - Перша українська міжрегіональна товарна біржа була визначена у встановленому Законом порядку та відповідає вимогам Закону про банкрутство до організатора аукціону.
Отже судом встановлено, що доводи скаржника про те, що ліквідатором не забезпечено проведення належного конкурсу з відбору організатора аукціону, не відповідають чинному законодавству України.
Посилання скаржника на те, що ліквідатором не належним чином забезпечено оприлюднення оголошення про конкурс на визначення організатора аукціону, а саме місцевій газеті "Україна. Факти та події", не обгрунтоване, так як Закон про банкрутство містить вимоги щодо переліку відомостей, які обов'язково повинні бути зазначені в оголошенні про проведення аукціону на веб-сайті (ст.59). Вимоги щодо друкованого органу, в якому саме необхідно оприлюднювати оголошення про проведення конкурсу з визначення організатора аукціону або їх перелік - відсутній.
Посилання скаржника на те, що засновник газети "Україна. Факти та події тижня" є керівником Першої української міжрегіональної товарної біржі, керівник іншого учасника конкурсу Товарної біржі "Кардинал" є одночасно одним з керівників переможця аукціону Першої міжрегіональної товарної біржі також не доводить наявності конфлікту інтересів та заінтересованих осіб стосовно ліквідатора, оскільки чинне законодавство України не забороняє фізичним особам працювати на декількох підприємствах.
Відповідно до положень ст. 1 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції", конфлікт інтересів - суперечність між особистими інтересами особи та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень.
Під "особистими інтересами" слід розуміти "будь-які інтереси публічного службовця, обумовлені особистими, родинними, дружніми чи будь-якими іншими позаслужбовими стосунками з іншими фізичними чи юридичними особами, в тому числі особисті майнові та немайнові інтереси, а також ті, що виникають у зв'язку з його членством або діяльністю в громадських, політичних та релігійних організаціях".
Згідно ст.1 Закону про банкрутство, заінтересовані особи стосовно боржника - юридична особа, створена за участю боржника, юридична особа, що здійснює контроль над боржником, юридична особа, контроль над якою здійснює боржник, юридична особа, з якою боржник перебуває під контролем третьої особи, власники (учасники, акціонери) боржника, керівник боржника, особи, що входять до складу органів управління боржника, головний бухгалтер (бухгалтер) боржника, у тому числі звільнені з роботи за три роки до порушення провадження у справі про банкрутство, а також особи, які перебувають у родинних стосунках із зазначеними особами та фізичною особою - боржником, а саме: подружжя та їх діти, батьки, брати, сестри, онуки, а також інші особи, щодо яких наявні обґрунтовані підстави вважати їх заінтересованими; для цілей цього Закону заінтересованими особами стосовно арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) чи кредиторів визнаються особи в такому ж переліку, як і заінтересовані особи стосовно боржника.
В обґрунтування наявності заінтересованих осіб стосовно ліквідатора, скаржником не надано до матеріалів справи доказів, які б підтверджували наявність конфлікту інтересів.
З огляду на вищевстановлене вимога скаржника щодо визнання протиправними дій ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого ОСОБА_5 по неналежному проведенню конкурсу з відбору організатора аукціону з реалізація майна банкрута TOB "ОВРУЧМ'ЯСО" (11103, Житомирська обл., Овруцький р-н, с. Дубовий Гай, вул. Шевченка, 1, ідентифікаційний код юридичної особи 34799239) та укладенню договору на проведення аукціону від 28.08.2014 року з Першою українською міжрегіональною товарною біржею, в особі Західно-українського регіонального підрозділу (ідентифікаційний код юридичної особи 33448992) спростовується доказами, наявними в матеріалах справи.
Щодо вимоги скаржника про зобов'язання ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого ОСОБА_5 розірвати договір на проведення аукціону від 28.08.2014 року з реалізації майна банкрута TOB "ОВРУЧМ'ЯСО", укладений з Першою українською міжрегіональною товарною біржею, в особі Західно-українського регіонального підрозділу (ідентифікаційний код юридичної особи 33448992) та провести конкурс з відбору організатора аукціону на проведення другого повторного аукціону з реалізація майна банкрута TOB "ОВРУЧМ'ЯСО" слід зазначити наступне.
Як вказано вище, суд дослідивши матеріали справи прийшов до висновку, що організатор аукціону - Перша українська міжрегіональна товарна біржа була визначена у встановленому Законом порядку та відповідає вимогам Закону про банкрутство до організатора аукціону.
Згідно з приписами ст.ст. 525, 526 ЦК України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов'язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Крім того, як вже було вказано вище, суд ухвалою від 07.04.2016, зокрема, визнав Першу українську міжрегіональну товарну біржу (21050, м. Вінниця, вул. Козицького, б.46; ідентифікаційний код 33448992) учасником провадження у справі №906/503/14 про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" (с. Дубовий Гай Овруцького району).
З огляду на встановлене, підстави для розірвання договору на проведення аукціону від 28.08.2014 року з реалізації майна банкрута TOB "ОВРУЧМ'ЯСО", укладений з Першою українською міжрегіональною товарною біржею, в особі Західно-українського регіонального підрозділу (ідентифікаційний код юридичної особи 33448992) та проведення конкурсу з відбору організатора аукціону на проведення другого повторного аукціону з реалізація майна банкрута TOB "ОВРУЧМ'ЯСО" - відсутні.
Щодо вимоги скаржника про скасування проведення других повторних торгів з реалізації майна банкрута ТOB "ОВРУЧМ'ЯСО", проведення яких призначено на 03.02.2016 року об 11:00 год. за адресою: м. Львів, вул. Івана Франка, 22, відповідно до публікації про проведення другого повторного аукціону, розміщеній на веб-сайті Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України, слід зазначити наступне.
Як встановлено вище та вбачається з матеріалів справи, ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК" листом від 09.12.2015 №7995/11 надав згоду на реалізацію майна банкрута як цілісного майнового комплексу за початковою вартістю на другому повторному аукціоні з продажу цілісного майнового комплексу за початковою вартістю цілісного майнового комплексу 11698188,74грн. з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 1800000,00грн.
Організатором були вчинені повторні заходи щодо оприлюднення (публікації) оголошення про проведення другого повторного аукціону з продажу майна ТОВ "Овручм'ясо" на сайті Вищого господарського суду України №26715 від 25.12.2015.
Другий повторний аукціон був запланований на 03.02.2016, але не відбувся у зв'язку з відсутністю покупців.
Отже, майно банкрута не реалізоване.
Відповідно до ст. 55 Закону про банкрутство, аукціон визнається таким, що не відбувся, у разі, зокрема, відсутності учасників або наявності на торгах лише одного учасника.
Зазначеною статтею передбачено, що результати аукціону, проведеного з порушенням вимог закону, можуть бути визнані в судовому порядку недійсними.
Визнання результатів аукціону недійсними тягне за собою визнання недійсним укладеного з переможцем договору купівлі-продажу.
Отже, недійсними можуть бути визнані судом результати аукціону.
В даному випадку аукціон не відбувся.
Скаржник просить суд здійснити захист свого порушеного права шляхом скасування проведення других повторних торгів з реалізації майна банкрута ТOB "ОВРУЧМ'ЯСО".
З огляду на те, що другі повторні торги з реалізації майна банкрута ТOB "ОВРУЧМ'ЯСО", проведення яких призначено на 03.02.2016 року об 11:00 год. за адресою: м. Львів, вул. Івана Франка, 22, відповідно до публікації про проведення другого повторного аукціону, розміщеній на веб-сайті Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України не відбулися, майно не реалізоване, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав (факту події), для задоволення даної вимоги.
Щодо вимог скаржника про визнання протиправними дії організатора аукціону Першої української міжрегіональної товарної біржі (ідентифікаційний код юридичної особи 33448992), по підготовці та проведенню других повторних торгів з реалізації майна банкрута TOB "ОВРУЧМ'ЯСО", проведення яких призначено на 03.02.2016 року, об 11:00 год. за адресою: м. Львів, вул. Івана Франка, 22, щодо встановлення додаткових умов проведення аукціону у вигляді сплати переможцю торгів, на користь організатора аукціону 4% біржового збору від початкової вартості майна, визначених в публікації про проведення другого повторного аукціону, розміщеній на веб-сайті Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України та про визнання протиправною бездіяльність ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого ОСОБА_5 по не забезпеченню належного контролю за організацією та проведенням аукціонів з реалізації майна банкрута TOB "ОВРУЧМ'ЯСО", що проводяться Першою українською міжрегіональною товарною біржею, слід зазначити наступне.
Як вже зазначалось ліквідатором було укладено договір про проведення аукціону від 28.08.2014 з Західно-українським регіональним підрозділом Першої української міжрегіональної товарної біржі.
Відповідно до умов п.1.1 даного договору, замовник уповноважує, а організатор аукціону зобов'язується за свій рахунок провести аукціон з продажу майна, що належить банкруту, відповідно до умов, що визначені в цьому договорі.
Згідно п. 4.1. зазначеного договору, винагорода організатора аукціону становить 10% від ціни продажу майна, яка за бажанням організатора аукціону може зараховуватись від суми гарантійного внеску, після сплати переможцем аукціону всієї суми за придбане майно.
Відповідно до п.5.1. договору, сторони забов'язані дотримуватись діючих правил торгівлі на біржі та інших правил, які регламентують діяльність біржі та Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
На виконання даного договору, організатором аукціону 04.08.2015 на сайті Міністерства юстиції України та сайті Вищого господарського суду України було розміщено оголошення про проведення аукціону з продажу майна ТОВ "Овручм'ясо". При цьому в оголошенні зазначено про обов'язок переможця аукціону додатково сплатити організатору аукціону біржовий збір в розмірі 1% від стартової ціни майна, що становить - 182784,19грн.
Оскільки перший аукціон було визнано таким, що не відбувся, 29.09.2015 та 30.09.2015 організатором аукціону на сайті Міністерства юстиції України та сайті Вищого господарського суду України було розміщено оголошення про проведення повторного аукціону з продажу майна ТОВ "Овручм'ясо". При цьому в оголошенні зазначено про обов'язок переможця аукціону додатково сплатити організатору аукціону біржовий збір в розмірі 1% від стартової ціни майна.
У зв'язку з визнанням першого повторного аукціону таким, що не відбувся, 28.12.2015 та 30.12.2015 організатором аукціону на сайті Міністерства юстиції України та сайті Вищого господарського суду України було розміщено оголошення про проведення другого повторного аукціону з продажу майна ТОВ "Овручм'ясо". При цьому в оголошенні зазначено про обов'язок переможця аукціону додатково сплатити організатору аукціону біржовий збір в розмірі 4% від стартової ціни майна, що становить - 467927,54грн.
Скаржник посилається на те, що підвищення біржового збору організатором аукціону з 1% до 4% призводять до зниження купівельного попиту на майно банкрута, оскільки у потенційного покупця виникають додаткові витрати по сплаті додаткових платежів на користь організатора аукціону та зменшенню розміру коштів, які надійдуть від реалізації майна банкрута на користь його кредиторів.
Вказує, що у зв'язку з збільшенням біржового збору від придбання майна (участі у аукціоні) відмовились потенційні покупці, у тому числі ПАТ КБ "ПРАВЕКС-БАНК".
Як доказ надав суду копії листів потенційних покупців, які мали намір придбати майно, але заявок на участі в аукціоні так і не подали.
Закон України "Про товарну біржу" визначає правові умови створення та діяльності товарних бірж на території України.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про товарну біржу", товарна біржа є організацією, що об'єднує юридичних і фізичних осіб, які здійснюють виробничу і комерційну діяльність, і має за мету надання послуг в укладенні біржових угод, виявлення товарних цін, попиту і пропозицій на товари, вивчення, упорядкування і полегшення товарообігу і пов'язаних з ним торговельних операцій.
Товарна біржа діє на основі самоврядування, господарської самостійності, є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, власні поточні та вкладні (депозитні) рахунки в банках та може мати печатки.
Товарна біржа не займається комерційним посередництвом і не має на меті одержання прибутку.
Діяльність товарної біржі здійснюється відповідно до цього Закону та чинного законодавства України, статуту біржі, правил біржової торгівлі та біржового арбітражу.
Статтею 3 Закону України "Про товарну біржу" визначено, що товарна біржа має право, зокрема, встановлювати відповідно до цього Закону та чинного законодавства України власні правила біржової торгівлі та біржового арбітражу, які є обов'язковими для всіх учасників торгів; встановлювати інші грошові збори.
Згідно до ст. 17 Закону України "Про товарну біржу", правила біржової торгівлі розробляються відповідно до чинного законодавства і є основним документом, що регламентує порядок здійснення біржових операцій, ведення біржової торгівлі та розв'язання спорів з цих питань.
Відповідно до п.17 Правил біржової торгівлі на Першій українській міжрегіональній товарній біржі (нова редакція), ціни на біржі формуються вільно. Їх рівень визначається на кожен вид товару співвідношенням попиту та пропозиції на даний момент.
Пунктом 13 Положення про порядок організації та проведення аукціонів (публічних торгів з продажу майна підприємств банкрутів (нова редакція) Першої української міжрегіональної товарної біржі встановлено сплату переможцем аукціону біржового збору 5% від початкової вартості майна, але розмір біржового збору може бути зменшений за рішенням організатора аукціону, що наразі становить 4%.
Як вже зазначалось, аукціон та повторний аукціон мав відбутися з розміром 1% біржового збору від стартової ціни майна боржника. Тобто організатор аукціону вже прийняв рішення про встановлення розміру біржового збору.
В матеріалах справи відсутні докази в обгрунтування перегляду та збільшення торгуючою організацією біржового збору до 4% від стартової ціни майна при опублікуванні оголошень про аукціон з продажу майна та проведення наступних аукціонів з реалізації майна.
Зазначене збільшення призвело до суттєвої зміни розміру суми біржового збору - з 182784,19грн. (1%) до 467927,54грн. (4%), що в свою чергу є не в інтересах кредиторів банкрута.
Ліквідатором не надано суду доказів, що ним здійснювався контроль за умовами проведення організацією аукціонів з реалізації майна банкрута TOB "ОВРУЧМ'ЯСО" в частині біржового збору.
Торгуюча організація на свій розсуд визначила 4% біржового збору та здійснила збільшення безпідставно та необгрунтовано.
Тому суд дійшов до висновку, що дії організатора аукціону Першої української міжрегіональної товарної біржі щодо встановлення додаткових умов проведення аукціону у вигляді сплати переможцю торгів, на користь організатора аукціону 4% біржового збору від початкової вартості майна - протиправні та такі, що суперечать інтересам кредиторів; визнати бездіяльність ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого ОСОБА_5 в частині забезпечення контролю за організацією та проведенням аукціонів з реалізації майна банкрута TOB "ОВРУЧМ'ЯСО" в частині збільшення біржового збору.
З огляду на те, що збільшення біржового збору не обгрунтовано ні ліквідатором ні першою українською міжрегіональною товарною біржею, та те що вперше він був встановлений у розмірі 1% від початкової вартості майна, з метою захисту інтересів кредиторів, а саме щодо прискорення реалізації майна банкрута для погашення кредиторських вимог (термін дії звіту про оцінку майна до 03.08.2016), суд дійшов до висновку, що скарга у цих частинах підлягає задоволенню частково, а саме суд вважає за необхідне зобов'язати ліквідатора ОСОБА_5: здійснити заходи для проведення другого повторного аукціону з реалізації майна ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" (с. Дубовий Гай Овруцького району) як цілісного майнового комплексу за початковою вартістю на другому повторному аукціоні з продажу цілісного майнового комплексу за початковою вартістю цілісного майнового комплексу 11698188,74грн. з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 1800000,00грн.; здійснити заходи для проведення другого повторного аукціону в частині, що стосується розміру 1% на умовах проведення аукціону та повторного аукціону з продажу цілісного майнового комплексу. В решті вимог скарги - відмовити.
Щодо клопотання ліквідатора №50/1 від 04.04.2016 про надання дозволу на продаж заставного майна ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" за початковою вартістю в розмірі загальної ринкової вартості оціненого майна, що складає в сумі 4423400,00грн., суд зазначає наступне.
З огляду на те, що судом вирішено питання про проведення другого повторного аукціону, а саме зобов'язано ліквідатора ОСОБА_5 провести другий повторний аукціон з реалізації майна ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" (с. Дубовий Гай Овруцького району) як цілісного майнового комплексу за початковою вартістю на другому повторному аукціоні з продажу цілісного майнового комплексу за початковою вартістю цілісного майнового комплексу 11698188,74грн. з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 1800000,00грн., суд вважає за необхідне відмовити ліквідатору ОСОБА_5 в задоволенні клопотання №50/1 від 04.04.2016 про надання дозволу на продаж заставного майна ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" за початковою вартістю в розмірі загальної ринкової вартості оціненого майна, що складає в сумі 4423400,00грн., оскільки воно є передчасним.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне призначити засідання суду для з'ясування стану здійснення ліквідаційної процедури та розгляду клопотань.
Керуючись статтями 32, 34, 86 ГПК України, статтями 1, 38, 40-44, 49, 50-53, 55, 57, 65-66 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд Житомирської області, -
УХВАЛИВ:
1. Скаргу Публічного акціонерного товариства комерційний банк "ПРАВЕКС-БАНК" №379/11 від 20.01.2016 на дії учасників справи про банкрутство (з урахуванням усіх пояснень) задовольнити частково.
Зобов'язати ліквідатора ОСОБА_5:
- здійснити заходи для проведення другого повторного аукціону з реалізації майна ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" (с. Дубовий Гай Овруцького району) як цілісного майнового комплексу за початковою вартістю на другому повторному аукціоні з продажу цілісного майнового комплексу за початковою вартістю цілісного майнового комплексу 11698188,74грн. з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 1800000,00грн.;
- здійснити заходи для проведення другого повторного аукціону в частині, що стосується розміру 1% на умовах проведення аукціону та повторного аукціону з продажу цілісного майнового комплексу.
У випадку необхідності (неможливості проведення другого повторного аукціону на попередніх умовах де розмір біржового збору складав 1%) розглянути на засіданні комітету кредиторів питання щодо заміни торгуючої організації; прийняте рішення оформити протоколом; протокол засідання комітету кредиторів надати суду.
В решті вимог скарги Публічного акціонерного товариства комерційний банк "ПРАВЕКС-БАНК" №379/11 від 20.01.2016 на дії учасників справи про банкрутство - відмовити.
2. В задоволенні клопотання ліквідатора №50/1 від 04.04.2016 про надання дозволу на продаж заставного майна ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" за початковою вартістю в розмірі загальної ринкової вартості оціненого майна, що складає в сумі 4423400,00грн. - відмовити.
3. Прийняти до відома звіт ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Овручм'ясо" (с. Дубовий Гай Овруцького району) ОСОБА_5 та долучити його до матеріалів справи з доданими документами.
4. Призначити засідання суду для з'ясування стану здійснення ліквідаційної процедури на "27" вересня 2016 р. об 11:00 в приміщенні господарського суду Житомирської області, каб. 303.
5. Зобов'язати ліквідатора ОСОБА_5 надати суду:
- проміжний звіт з підтверджуючими документами про хід ліквідаційної процедури банкрута та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов’язків.
6. Викликати в судове засідання повноважних представників учасників у справі про банкрутство.
Суддя Бобрович В.М.
Друк:
1 - у справу
2- ТОВ "Овручм'ясо" (11103, Житомирська область, Овруцький район, селище ОСОБА_7, вул. Шевченка,1)
3- а/к ОСОБА_5 (АДРЕСА_1) рек. з повід.
4-Овруцькій ОДПІ Головного управління Міндоходів у Житомирській області -11100, м. Овруч, вул. Сабурова, 1/20
5- ПАТ "ОСОБА_8 Аваль" (01011, м. Київ, вул. Лєскова, 9)
6-Олійнику Д.М. (03191, АДРЕСА_2)
7-ПАТ КБ "Правекс-Банк" (02121, м.Київ, Кловський узвіз, 9/2) рек. з повід.
8-ТОВ "АК"Дубовий гай" (11116, Житомирська область, Овруцький район, с.Підруддя, вул. Леніна, 88)
9- ТОВ "ТД"Дубовий гай" (04074, м. Київ, вул. Новозабарська, 2/6)
10-Першій українській міжрегіональній товарній біржі (21050, м.Вінниця, вул. Козицького, б.46) рек. з повід.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2016 |
Оприлюднено | 05.07.2016 |
Номер документу | 58681611 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні