Ухвала
від 29.06.2016 по справі 802/4059/15-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

м. Вінниця

29 червня 2016 р. Справа № 802/4059/15

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Поліщук Ірини Миколаївни,

розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника позивача в адміністративній справі

за позовом: приватного підприємства "Агропромислова фірма "Іззія"

до: Могилів-Подільського міськрайонного управління юстиції

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: ПрАТ "Продовольча компанія "ПОДІЛЛЯ", ОСОБА_1, ОСОБА_2

про: визнання протиправними та скасування рішень

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Приватного підприємства "Агропромислова фірма "Іззія" до Могилів-Подільського міськрайонного управління юстиції, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: ПрАТ "Продовольча компанія "ПОДІЛЛЯ", ОСОБА_1, ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення.

02.06.2016р. до суду надійшло клопотання представника ПП "Агропромислова фірма "Іззія" (Вхід. № 11505), в якому вона просила змінити відповідача по справі з Реєстраційної служби Могилів-Подільського міськрайонного управління юстиції на Могилів-Подільську районну державну адміністрацію.

Дане клопотання обґрунтоване тим, що 26.11.2015 року прийнято Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 834-VIII), яким змінено систему органів, що здійснюють державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, про що внесено відповідні зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон № 1952-IV). Зокрема, відповідно до частини першої статті 6 Закону № 1952-IV, суб`єктами державної реєстрації прав визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська, міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, акредитованих суб`єктів.

Водночас, пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 834-VIII встановлено, що органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями умов, необхідних для реалізації повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, але не пізніше 30.04.2016 року.

Відтак, органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України, припинили надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень з 30 квітня 2016 року, а з 01 травня 2016 року вказані функції передані до районних державиних адміністрацій.

29.06.2016р. представник позивача подала до суду заяву (Вхід. № 13483), в якій просила витребувати у Тростянецької РДА копії реєстраційних справ на земельні ділянки, що розташовані на території Торканівської сільської ради:

площею 2.5671 га кадастровий № 0524185300:01:003:0084;

площею 1.7711 га кадастровий №05241 85300:01:003:0186;

площею 1.5062 га кадастровий № 05241 85300:01:003: 0157.

Крім того, в даній заяві представник позивача просила витребувати у приватного нотаріуса Овідіопільського району ОСОБА_3 інформацію щодо паспортних даних ОСОБА_4, що надавались для реєстрації речового права від 16.10.2013р., у зв`язку з необхідністю залучення останнього до участі у справі як третьої особи.

Також, у даній заяві представник позивача просила зупинити провадження по справі до 19.07.2016р. При цьому, розгляд клопотання про зміну відповідача та витребування доказів просила провести без участі позивача та його представника.

Представники відповідача та третіх осіб (ПрАТ "Продовольча компанія "ПОДІЛЛЯ", ОСОБА_1, ОСОБА_2) в судове засідання не з`явились, про причини неявки суд не повідомили, хоча, як слідує з матеріалів справи, про час, дату та місце його проведення повідомлялись належним чином.

Суд, керуючись ч. 6 ст. 128 КАС України, вирішив здійснювати розгляд клопотань представника позивача за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження.

Ознайомившись із клопотаннями представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд дійшов до такого висновку.

Так, відповідно до ст. 55 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

26.11.2015 року прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 834-VIII).

Так, Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" № 1952-IV, в редакції Закону № 834-VIII змінено систему органів, що здійснюють державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Відповідно до частини першої статті 6 Закону № 1952-IV, суб`єктами державної реєстрації прав визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська, міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, акредитованих суб`єктів.

Крім того, пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону від 26.11.2015 № 834-VIII встановлено, що органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями умов, необхідних для реалізації повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, але не пізніше 30.04.2016 року.

Отже, зазначеними нормативно - правовими актами внесено зміни до системи органів здійснення державної реєстрації.

Пунктом 3 Наказу Міністерства юстиції України від 29.12.2015 року № 2791/5 "Про затвердження Змін до положень про територіальні органи Міністерства юстиції України в частині реалізації повноважень у сферах державної реєстрації" (далі - Наказ № 2791/5 ) установлено, що до набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України про припинення надання послуг органами державної реєстрації, утвореними Міністерством юстиції України, у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (не пізніше 30.04.2016 року) такі органи здійснюють повноваження суб'єктів державної реєстрації відповідно до законодавства.

Отже, уповноваженими органами у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень з 01.05.2016 року є виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська, міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни відповідача у справі.

В той же час, як слідує з клопотання представника позивача вона просить замінити відповідача по справі з Реєстраційної служби Могилів-Подільського міськрайонного управління юстиції на Могилів-Подільську районну державну адміністрацію.

Разом з тим, ухвалою суду від 22.04.2016р. проведено заміну первинного відповідача - Реєстраційної служби Могилів-Подільського міськрайонного управління юстиції, на його правонаступника - Могилів-Подільське міськрайонне управління юстиції.

Тобто відповідачем по справі на даний час є Могилів-Подільське міськрайонне управління юстиції, а тому клопотання представника позивача про заміну відповідача підлягає частковому задоволенню шляхом заміни відповідача у справі - Могилів-Подільського міськрайонного управління юстиції Вінницької області - Могилів-Подільською районною державною адміністрацією.

Згідно з ч. 4 ст. 11 КАС України, суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 даної статті КАС України встановлено, що докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

При цьому, частиною 3 ст. 71 КАС України передбачено, що якщо особа, яка бере участь у справі, не може самостійно надати докази, то вона повинна зазначити причини, через які ці докази не можуть бути надані, та повідомити, де вони знаходяться чи можуть знаходитися. Суд сприяє в реалізації цього обов'язку і витребовує необхідні докази. Про витребування доказів або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.

Відповідно до п. 4 ст. 71 зазначеного Кодексу, суб'єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали.

Судом неодноразово витребовувались реєстраційні справи у первинного відповідача, однак станом на 29.06.2016 року вказані справи в матеріалах справи відсутні.

За вказаних обставин, суд приходить до висновку про необхідність витребування у Тростянецької районної державної адміністрації та зобов`язати надати в наступне судове засідання оригінали або належним чином засвідчені копії реєстраційних справ про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 2.5671 га кадастровий № 0524185300:01:003:0084; про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 1.7711 га кадастровий № 0524185300:01:003:0186; про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, за Приватним акціонерним товариством В«Продовольча компанія В«ПоділляВ» , що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 1.5062 га кадастровий № 0524185300:01:003: 0157. У разі відсутності вказаних реєстраційних справ, надати відомості про їх місце знаходження та відповідні докази на підтвердження зазначених обставин.

Разом з тим, суд вважає за необхідне витребувати копії вищевказаних реєстраційних справ у Могилів-Подільської районної державної адміністрації, оскільки саме вона є відповідачем по даній справі. У разі відсутності зазначених реєстраційних справ у відповідача - надати відомості про їх місце знаходження та відповідні докази на підтвердження зазначених обставин.

Крім того, на думку суду, для повного і всебічного з'ясування обставин у справі необхідно дослідити додаткові документи, яких немає у розпорядженні суду, а саме, належним чином завірену копію витягу з Книги записів про державну реєстрацію права оренди земельних ділянок в частині реєстраційних записів: від 13 червня 2007 року за № 040785300444 щодо реєстрації договору оренди земельної ділянки (кадастровий номер 0524185300:01:003:0084), укладеного між ОСОБА_2 та ПП "Агропромислова фірма "Іззія"; від 13 червня 2007 року за № 040785300519 щодо реєстрації договору оренди земельної ділянки (кадастровий номер 0524185300:01:003:0186), укладеного між ОСОБА_1 та ПП "Агропромислова фірма "Іззія"; від 13 червня 2007 року за № 040785300496 щодо реєстрації договору оренди земельної ділянки (кадастровий номер 0524185300:01:003:0157), укладеного між ОСОБА_5 та ПП "Агропромислова фірма "Іззія".

Враховуючи наведене, суд вважає за можливе та доцільне витребувати у відділу Держгеокадастру у Тростянецькому районі зазначені вище докази.

Що стосується клопотання представника позивача про витребування у приватного нотаріуса Овідіопільського району ОСОБА_3 інформації щодо паспортних даних ОСОБА_4, що надавались для реєстрації речового права від 16.10.2013р., у зв`язку з необхідністю залучення останнього як третьої особи, то, на думку суду, воно підлягає частковому задоволенню.

Так, предметом оскарження в даній адміністративній справі є, зокрема, рішення про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради Тростянецького району загальною площею 1.5062 га кадастровий № 0524185300:01:003:0157.

З долученої до матеріалів справи копії державного акту на право власності на земельну ділянку слідує, що ця земельна ділянка належить ОСОБА_5.

В той же час, в матеріалах справи міститься інформація Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку з якої слідує, що приватним нотаріусом Овідіопольського районного нотаріального округу ОСОБА_3 16.10.2013р. зареєстровано право на земельну ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради Тростянецького району загальною площею 1.5062 га кадастровий № 0524185300:01:003:015, за ОСОБА_4 (номер запису про право 2913142).

Тобто, з метою встановлення місця проживання (перебування) ОСОБА_4 та подальшого його залучення до участі у праві як третьої особи, суд вважає за необхідне витребувати у приватного нотаріуса Овідіопольського районного нотаріального округу ОСОБА_3 данні щодо місця проживання (перебування) ОСОБА_4, які надавались ним для проведення державної реєстрації речового права, про що в державному реєстрі прав 16.10.2013р. вчинено запис № 2913142

Щодо клопотання представника позивача про зупинення провадження у справі, то воно підлягає задоволенню з огляду на таке.

Так, представник позивача просила зупинити провадження у справі до 19 липня 2016 року, в зв`язку з витребуванням судом додаткових доказів по справі.

Згідно із п. 4 ч. 2 ст. 156 КАС України, суд має право зупинити провадження у справі в разі наявності інших причин за обґрунтованим клопотанням сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору, - до терміну, встановленого судом.

Відповідно до ч. 10 ст. 103 КАС України, зупинення провадження в адміністративній справі зупиняє перебіг усіх процесуальних строків у цій адміністративній справі. Перебіг процесуальних строків продовжується з дня поновлення провадження.

Таким чином, наявні підстави для зупинення провадження у адміністративній справі до 19 липня 2016 року.

Разом тим, суд вважає за необхідне звернути увагу Могилів-Подільської районної державної адміністрації, Тростянецької районної державної адміністрації, відділу Держгеокадастру у Тростянецькому районі та приватного нотаріуса Овідіопольського районного нотаріального округу ОСОБА_3 на те, що в силу ст. 14 КАС України, постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Керуючись ст.ст. 55, 69, 71, 156, 160, 165, 186, 254 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання представника позивача задовольнити частково.

Провести заміну відповідача - Могилів-Подільського міськрайонного управління юстиції, на його правонаступника - Могилів-Подільську районну державну адміністрацію.

Витребувати у Тростянецької районної державної адміністрації та зобов`язати надати в наступне судове засідання оригінали або належним чином засвідчені копії реєстраційних справ про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 2.5671 га кадастровий № 0524185300:01:003:0084; про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 1.7711 га кадастровий № 0524185300:01:003:0186; про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, за Приватним акціонерним товариством В«Продовольча компанія В«ПоділляВ» , що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 1.5062 га кадастровий № 0524185300:01:003: 0157. У разі відсутності вказаних реєстраційних справ, надати відомості про їх місце знаходження та відповідні докази на підтвердження зазначених обставин.

Витребувати у Могилів-Подільської районної державної адміністрації та зобов`язати надати в наступне судове засідання оригінали або належним чином засвідчені копії реєстраційних справ про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 2.5671 га кадастровий № 0524185300:01:003:0084; про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 1.7711 га кадастровий № 0524185300:01:003:0186; про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, за Приватним акціонерним товариством В«Продовольча компанія В«ПоділляВ» , що розташована на території Торканівської сільської ради, Тростянецького району загальною площею 1.5062 га кадастровий № 0524185300:01:003:0157. У разі відсутності вказаних реєстраційних справ, надати відомості про їх місце знаходження та відповідні докази на підтвердження зазначених обставин.

Витребувати у відділу Держгеокадастру у Тростянецькому районі та зобов`язати надати в наступне судове засідання належним чином завірену копію витягу з Книги записів про державну реєстрацію права оренди земельних ділянок в частині реєстраційних записів: від 13 червня 2007 року за № 040785300444 щодо реєстрації договору оренди земельної ділянки (кадастровий номер 0524185300:01:003:0084), укладеного між ОСОБА_2 та ПП "Агропромислова фірма "Іззія"; від 13 червня 2007 року за № 040785300519 щодо реєстрації договору оренди земельної ділянки (кадастровий номер 0524185300:01:003:0186), укладеного між ОСОБА_1 та ПП "Агропромислова фірма "Іззія"; від 13 червня 2007 року за № 040785300496 щодо реєстрації договору оренди земельної ділянки (кадастровий номер 0524185300:01:003:0157), укладеного між ОСОБА_5 та ПП "Агропромислова фірма "Іззія".

Витребувати у приватного нотаріуса Овідіопольського районного нотаріального округу ОСОБА_3 данні щодо місця проживання (перебування) ОСОБА_4, які надавались ним для проведення державної реєстрації речового права, про що в державному реєстрі прав 16.10.2013р. вчинено запис № 2913142.

Провадження у справі зупинити до 19 липня 2016 року.

Наступне судове засідання у справі призначити на 20 липня 2016р. о 11 год. 00 хв. в залі судових засідань № 6 Вінницького окружного адміністративного суду, що знаходиться за адресою: вул. Брацлавська, 14, м. Вінниця.

Копії ухвали для відома та виконання направити до Могилів-Подільської районної державної адміністрації (площа Шевченка, 1, м. Могилів-Подільський, Вінницька область, 24000), Тростянецької районної державної адміністрації (вул. Соборна, 37, смт Тростянець, Тростянецький район, Вінницька область, 24300), відділу Держгеокадастру у Тростянецькому районі (вул. Соборна, 46, смт Тростянець, Тростянецький район, Вінницька область, 24300) та приватного нотаріуса Овідіопольського районного нотаріального округу ОСОБА_3 (вул. Студентська, 1, кімн. № 15, с. Молодіжне, Овідіопольський район, Одеська область, 67840)

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Поліщук Ірина Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.06.2016
Оприлюднено05.07.2016
Номер документу58701426
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/4059/15-а

Постанова від 10.04.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 14.03.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 13.01.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 08.12.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 25.11.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 01.11.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 21.10.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 29.09.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 05.08.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 20.07.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Поліщук Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні