Постанова
від 24.04.2007 по справі ас-49/58-07
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АС-49/58-07

Україна

Харківський апеляційний господарський суд

                                        УХВАЛА

       ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 квітня 2007 року                                                           Справа №АС-49/58-07

Колегія суддів у складі:головуючого судді Бондаренка В.П.,

судді Лакізи В.В., судді Івакіної В.О.

при секретарі  Саутенко К.О.

за участю представників:

позивача –Батищев П.С., дов . б/н  від 06.02.07р.

відповідача –Матюшенко Л.А., дов. №17/01-93 від 03.01.07р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського  апеляційного господарського суду апеляційну скаргу відповідача вх. №1139Х/1-10 на постанову господарського суду Харківської області від 01.03.2007 р. по справі №АС-49/58-07

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “Формула авто”, м. Харків,

до    Магістральної митниці, м. Дергачі,

про визнання протиправними та скасування карток відмови

встановила:

Постановою господарського суду Харківської області від 01.03.2007 р. по справі №АС-49/58-07 (суддя Кононова О.В.) задоволено позовні вимоги позивача - визнано протиправними та скасувано картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України: № 802000001/7/00051, № 802000001/7/00052, № 802000001/7/00053, № 802000001/7/00054, № 802000001/7/00057, № 802000001/7/00050, № 802000001/7/00055, № 802000001/7/00056, № 802000001/7/00064, № 802000001/7/00058, № 802000001/7/00059, № 802000001/7/00060, № 802000001/7/00061, № 802000001/7/00062, № 802000001/7/00063. Також вказаною постановою зобов'язано Магістральну митницю здійснити митне оформлення вантажу, який надійшов Товариству з обмеженою відповідальністю «Формула Авто» і який було подано до оформлення відповідно вантажно-митних декларацій №№802000001/7/000837 від 07.02.2007, №802000001/7/000855 від 07.02.2007, №802000001/7/000832 від 08.02.2007, №802000001/7/000888 від 08.02.2007, №802000001/7/000838 від 07.02.2007, №802000001/7/000840 від 07.02.2007, №802000001/7/000841 від 07.02.2007, №802000001/7/000895 від 08.02.2007, №802000001/7/000892 від 08.02.2007, №802000001/7/000891 від 08.02.2007, №802000001/7/000893 від 08.02.2007, №802000001/7/000889 від 08.02.2007, №802000001/7/000890 від 08.02.2007, №802000001/7/000894 від 08.02.2007, №802000001/7/000839 від 07.02.2007 із застосуванням податкових векселів.

Відповідач не погодився з вказаною постановою та звернувся до апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить суд скасувати постанову господарського суду Харківської області від 01.03.2007 р. по справі №АС-49/58-07 та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог позивача. В обґрунтування апеляційної скарги відповідач посилається на те,  що при прийнятті постанови суд першої інстанції не застосував Закон, який підлягає застосуванню, а саме ч.3 ст.65 Закону України «Про  Державний бюджет України на 2007рік», пп..7 п.3 прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань  оподаткування», ст.1 Закону України «Про систему оподаткування», п.2 ст.189 Митного Кодексу України.

Позивач  в судовому засіданні просив суд постанову господарського суду Харківської області від 01.03.2007 р. по справі №АС-49/58-07 залишити без змін, а апеляційну скаргу відповідача залишити без задоволення, мотивуючи тим, що вказана постанова є законною та обгрунтованою.

Перевіривши правильність застосування господарським судом Харківської області норм процесуального права та доводи апеляційної скарги в межах вимог, передбачених ст. 195 КАС України, заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, колегія суддів  встановила наступне.

Позивач звернувся до господарського суду Харківської області з адміністративним позовом, в якому просив суд визнати протиправними та скасувати картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України: № 802000001/7/00051,  № 802000001/7/00052, № 802000001/7/00053, № 802000001/7/00054, № 802000001/7/00057, № 802000001/7/00050, № 802000001/7/00055, № 802000001/7/00056, № 802000001/7/00064, № 802000001/7/00058, № 802000001/7/00059, № 802000001/7/00060, № 802000001/7/00061, № 802000001/7/00062, № 802000001/7/00063; зобов'язати Магістральну митницю здійснити митне оформлення вантажу, який надійшов ТОВ "Формула Авто" і який було подано до оформлення відповідно вантажно митних декларацій декларацій № 802000001/7/000837 від 07.02.2007 року, № 802000001/7/000855 від 07.02.2007року, № 802000001/7/000832 від 08.02.2007 року, № 802000001/7/000888 від 08.02.2007 року, № 802000001/7/000838 від 07.02.2007 року, № 802000001/7/000840 від 07.02.2007 року, № 802000001/7/000841 від 07.02.2007 року, № 802000001/7/000895 від 08.02.2007 року, № 802000001/7/000892 від 08.02.2007 року, № 802000001/7/000891 від 08.02.2007 року, № 802000001/7/000893 від 08.02.2007 року, № 802000001/7/000889 від 08.02.2007 року, № 802000001/7/000890 від 08.02.2007 року, № 802000001/7/000894 від 08.02.2007 року, № 802000001/7/000839 від 07.02.2007 року із застосуванням податкових векселів.

Як вбачається з матеріалів справи, 7-8 лютого 2007 року, з метою здійснення митного оформлення імпорту ТОВ "Формула авто" було надано Магістральній митниці вантажно-митні декларації №802000001/7/000837, №802000001/7/000855, №802000001/7/000832, №802000001/7/000888, №802000001/7/000840, №802000001/7/000841, №802000001/7/000895, №802000001/7/000892, №802000001/7/000891, №802000001/7/000893, №802000001/7/000889, №802000001/7/000890, №802000001/7/000894, №802000001/7/000839, супровідні документи, та податкові векселі на суму ПДВ, що підлягає сплаті за вказаними вантажними митними деклараціями.

Відповідачем було відмовлено в митному оформлені шляхом видачі карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України: № 802000001/7/00051, № 802000001/7/00052, № 802000001/7/00053, № 802000001/7/00054, № 802000001/7/00057, № 802000001/7/00050, № 802000001/7/00055, № 802000001/7/00056, № 802000001/7/00064, № 802000001/7/00058, № 802000001/7/00059, № 802000001/7/00060, № 802000001/7/00061, № 802000001/7/00062, № 802000001/7/00063. У вказаних картках відмови, відповідач зазначає, причиною відмови: “У зв'язку з тим, що в 2007 році заборонена відстрочка розрахунку по ПДВ з бюджету шляхом подачі податкового векселя, крім випадків імпорту товарів виробничого призначення. Підстава: підпункт 7 пункту 3 розділу ІІ Закону України від 30.11.06 №398-V “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань оподаткування”, частина 3 ст. 65 Закону України “Про Державний бюджет на 2007 рік”, лист ДМСУ від 29.01.07 № 11/4-15/900-ЕП “Щодо застосування податкових векселів”.

На підставі вказаних у картках відмови нормативно-правових актів відповідач дійшов висновку, що у 2007 році платники податку на додану вартість при імпорті товару на митну територію України і подачі вантажно митної декларації не мають права надавати органам митної служби податкові векселі на суму ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету.

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції щодо задоволення позовних вимог позивача, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач є платником ПДВ, зареєстрований як платник ПДВ, внесений до реєстру платників ПДВ та має індивідуальний податковий номер, присвоєний платнику ПДВ, про що свідчить свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість, видане 19.05.2006 року, копія якого додана до матеріалів справи.

Податкові векселі надані позивачем у відповідності до п. 11.5 ст. 11 Закону України “Про податок на додану вартість”. Згідно до п. 11.5. ст.11 Закону України “Про податок на додану вартість” з моменту набрання чинності цим Законом платники податку при імпорті товарів на митну територію України, за умови оформлення митної декларації (за винятком тимчасової чи неповної, періодичної чи попередньої декларації), можуть за власним бажанням надавати органам митного контролю податковий вексель на суму податкового зобов'язання зі строком погашення на тридцятий календарний день з дня його поставки органу митного контролю.  

Дію пункту 11.5 статті 11, згідно із Законом України від 19.12.2006 р. „Про Державний бюджет України на 2007 рік” зупинено на 2007 рік в частині застосування цього пункту для операцій з ввезення на митну територію України товарів за товарною позицією 2711 згідно УКТ ЗЕД. Відповідно до Закону України “Про митний тариф України” до опису товарної позиції 2711 УКТЗЕД відноситься “Гази нафтові та інші вуглеводні у газоподібному стані”. Отже, дія п. 11.5 ст.11 ЗУ “Про податок на додану вартість” на 2007 рік обмежена п. 51. ст. 71 Закону України “Про державний бюджет на 2007 рік” стосовно лише товарів, що відносяться до опису товарної позиції 2711 УКТЗЕД “Гази нафтові та інші вуглеводні у газоподібному стані”, а в інших випадках повністю зберігає чинність.

Позивачем було пред'явлено для митного оформлення товари за вищенаведеними ВМД та за контрактами: контракт №12/01 від 15 червня 2006 р. між ТОВ “ФОРМУЛА АВТО”(Україна) та фірмою Management L.L.C.”(США); контракт №29/09 від 18 червня 2006 р. між ПП “УКРПАЙП”(Україна) та фірмою he Kft. Limited” (Китай); контракт № Т0001 від 07 серпня 2006 р. між ПП “МІЛІСА-Л”(Україна) та TRADE BT”(Угорщина); контракт № 04/09 від 04 вересня 2006 р. між ПП “МІЛІСА-Л”(Україна) та TRADE Kft”(Угорщина); контракт №05/2 від 23 жовтня 2006 р. між ТОВ “Формула Авто”та фірмою “Галактикос Интернационал ГмбХ”; договір комісії на імпорт продукції від 20 червня 2006 р. між ТОВ “ФОРМУЛА АВТО”та ПП “Міліса-Л”; договір комісії на імпорт продукції №21/07 від 21 липня 2006 р. між ТОВ “ФОРМУЛА АВТО”та ПП “Укрпайп”.

Товари ввезені за вищезазначеними контрактами відносяться до опису товарних позицій УКТЗЕД: 8450190000; 8513100000; 851610990, 8518299000, 8301100000, 3303009000. 

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що посилання відповідача на ч. 3 ст. 65 Закону України “Про Державний бюджет на 2007 рік” та підпункт 7 пункту 3 розділу II Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань оподаткування” від 30.11.2006   відповідно до яких заборонене на 2007 рік  відстрочення щодо термінів сплати податкових зобов'язань суб'єктів господарювання за податками, зборами (обов'язковими платежами) є необгрунтованими, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 1.16. Закону України “Про податок на додану вартість” податковий вексель - це   письмове   безумовне    грошове зобов'язання платника податку сплатити до бюджету відповідну суму коштів у порядку та терміни, визначені цим Законом, що підтверджене комерційними банками шляхом авалю, який видається платником на відстрочення сплати податку на додану вартість, що справляється при імпорті товарів на митну територію України.

Пунктом 14.1.2. ст. 14 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, визначено, що відстроченням податкових зобов'язань є перенесення сплати основної суми податкових зобов'язань платника податків без урахування сум пені під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеної згідно з пунктом 16.4 статті 16 цього Закону, на пізніший термін. Відповідно до п. 14.2.2. цього закону, підставою для відстрочення податкових зобов'язань платника податків є надання ним достатніх доказів щодо дії обставин непереборної сили, що призвели до загрози виникнення податкового боргу та/або банкрутства такого платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення податкових зобов'язань та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму відстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків. Відстрочення не можуть надаватися чи встановлюватися щодо податкових зобов'язань із ввізного мита, акцизних зборів, податку на додану вартість при ввезенні товарів (робіт, послуг) на митну територію України (п. 14.4.3.).

Податковий вексель на відстрочення сплати суми податкового зобов'язання з ПДВ видається платником податку при імпортуванні товарів на митну територію України за власним бажанням, а відстрочення податкових зобов'язань платника податку надається відповідним органом державної влади, за наявності відповідних підстав та не надається з податку на додану вартість при ввезені товарів на митну територію України. Таким чином, врегульоване ст. 14 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” та заборонене на 2007 рік  ч. 3 ст. 65 Закону України “Про Державний бюджет на 2007 рік” відстрочення щодо термінів сплати податкових зобов'язань суб'єктів господарювання за податками, зборами (обов'язковими платежами) та право платників податку при імпортуванні товарів на митну територію України, надавати органам митного контролю податковий вексель на суму податкового зобов'язання, передбачене п.11.5 ст.11 ЗУ “Про податок на додану вартість” мають різну правову природу та сутність.

Враховуючи викладене, у 2007 році платники ПДВ при імпортуванні товарів на митну територію України можуть за власним бажанням надавати органам митного контролю податковий вексель на суму податкового зобов'язання за умови дотримання вимог п. 11.5 ст.11 Закону України “Про податок на додану вартість” та немає підстав для відмови відповідача в митному оформлені товарів із застосуванням податкового векселя в зв'язку з набранням чинності Закону України “Про Державний бюджет на 2007 рік” та Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань оподаткування” від 30.11.2006 року.  

За таких обставин, суд вважає вимоги позивача про визнання протиправними та скасування карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України, а також зобов'язання Магістральної митниці здійснити митне оформлення вантажу, який надійшов ТОВ "Формула авто" і який було подано до оформлення відповідно вказаних вантажномитних декларацій із застосуванням податкових векселів є обґрунтованими і суд першої інстанції  правомірно задовольнив позовні вимоги позивача.

На підставі викладеного судова колегія вважає, що постанова господарського суду Харківської області від 01.03.2007 р. по  справі № АС-49/58-07 винесена у відповідності до вимог чинного законодавства та матеріалів справи, господарський суд правильно застосував норми матеріально та процесуального права, у зв'язку з чим,  постанова господарського суду Харківської області від 01.03.2007 року  підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга відповідача –залишенню без задоволення.

На підставі викладеного та керуючись статтями 195, 196, п. 1 ст. 198, статтями 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України колегія суддів апеляційного господарського суду, -

ухвалила:

Апеляційну скаргу відповідача залишити без задоволення.

 Постанову господарського суду Харківської області від 01.03.2007 р. по  справі № АС-49/58-07   залишити без змін.

Ухвала  набирає законної сили  з моменту  проголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця з дня складення ухвали у повному обсязі.

Справу направити до господарського суду Харківської області.

Ухвалу складено у повному обсязі 24 квітня 2007 р.

         Головуючий суддя                            (підпис)                                     Бондаренко В.П.  

                                 суддя                           (підпис)                                       Лакіза В.В.  

                                 суддя                            (підпис)                                      Івакіна В.О.

Дата ухвалення рішення24.04.2007
Оприлюднено30.08.2007
Номер документу587104
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас-49/58-07

Постанова від 24.04.2007

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Лакіза В.В.

Постанова від 01.03.2007

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні