Ухвала
від 08.06.2016 по справі 826/16385/15
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"08" червня 2016 р. м. Київ К/800/5234/16

Вищий адміністративний суд України у складі: суддя Костенко М.І. - головуючий, судді Бухтіярова І.О., Приходько І.В.,

розглянув у письмовому провадженні касаційну скаргу державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі - Інспекція)

на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.11.2015

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 16.02.2016

у справі № 826/16385/15

за позовом Інспекції

до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі - ФОП ОСОБА_1.)

про надання дозволу на проведення податкової перевірки.

За результатами розгляду касаційної скарги Вищий адміністративний суд України

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2015 року Інспекція звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом, в якому просила призначити проведення податкової перевірки відповідача по взаємовідносинах з товариством з обмеженою відповідальністю «Відар Транс Україна» (далі - ТОВ «Відар Транс Україна») за період з 01.09.2014 по 30.09.2014.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.11.2015, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 16.02.2016, у позові відмовлено. Названі судові рішення мотивовані тим, що контролюючим органом не доведено належними засобами доказування факту надсилання платникові обов'язкового запиту в порядку пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України (далі - ПК), а також наявності виняткових обставин для призначення спірної перевірки платника.

Не погоджуючись з висновками судів попередніх інстанцій, покладеними в основу прийняття оскаржуваних рішень, Інспекція звернулася до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить судові акти зі спору скасувати та прийняти рішення про задоволення даного позову. Мотивуючи касаційні вимоги, скаржник зазначає, що ненадання ФОП ОСОБА_1 відповіді на обов'язковий запит податкового органу та наявність податкової інформації про ймовірні порушення відповідачем податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ «Відар Транс Україна» є достатніми підставами для призначення спірної перевірки.

Вивчивши матеріали справи, перевіривши відповідність висновків судів наявним у матеріалах справи доказам, правильність застосування судами норм матеріального права та дотримання ними процесуальних норм, обговоривши доводи касаційної скарги, Вищий адміністративний суд України вважає за необхідне частково задовольнити розглядувані касаційні вимоги з урахуванням з такого.

Пунктом 3 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 28.12.2014 № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» установлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

Наведений припис Закону відповідає положенням підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 ПК, в силу якого підставою перевірки визнано, зокрема, судове рішення суду про призначення перевірки.

У справі, що переглядається, правова позицію податкового органу, покладена в основу даних позовних вимог, полягає у тому, що: у декларації про майновий стан та доходи за 2014 рік ФОП ОСОБА_1 задекларував дохід від провадження господарської діяльності у сумі 1 826 911,18 грн.; отримавши податкову інформацію щодо можливого незаконного формування податкового кредиту та витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування по ланцюгу постачання при взаємовідносинах з контрагентами, які надали податкову вигоду, Інспекція надіслала на адресу відповідача рекомендованим листом запит від 09.12.2015 № 653/10/26-52-17-01-47 з вимогою надати пояснення та їх документальні підтвердження по взаємовідносинам з ТОВ «Відар Транс»; відповідач не надав відповіді на вказаний запит.

Приймаючи рішення про відмову в задоволенні цього позову, попередні судові інстанції не визнали належним доказом надсилання відповідачеві названого запиту подане Інспекцією рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 10). При цьому суди зазначили, що в силу вимог пункту 2 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 № 270, документом, яким підтверджується надання послуг поштового зв'язку, є саме розрахунковий документ встановленої відповідно до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" форми та змісту (касовий чек, розрахункова квитанція тощо).

Водночас у пункті 2 цих Правил зазначено, що повідомлення про вручення поштового відправлення, поштового переказу - це повідомлення, яким оператор поштового зв'язку доводить до відома відправника чи уповноваженої ним особи інформацію про дату вручення реєстрованого поштового відправлення, виплати коштів за поштовим переказом та прізвище одержувача.

Згідно ж з пунктом 42.2 статті 42 ПК документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Отже, повідомлення про вручення платникові поштового відправлення є належним доказом вручення платникові кореспонденції відповідно до наведених законодавчих норм.

ФОП ОСОБА_1 не подано будь-яких доказів, які б викликали обґрунтовані сумніви щодо змісту надісланого платникові поштового відправлення (запиту від 09.12.2015 № 653/10/26-52-17-01-47).

Довести правомірність своїх дій чи бездіяльності відповідно до принципу офіційності в адміністративному судочинстві зобов'язаний суб'єкт владних повноважень. Разом з тим відповідно до принципу змагальності суб'єкт господарювання зобов'язаний заперечувати проти доводів суб'єкта владних повноважень.

За таких обставин висновок судів про недоведеність Інспекцією факту вручення платникові цього запиту є таким, що зроблений з порушенням правил оцінки доказів.

Також при вирішенні даного спору судами не надано оцінку основним доводам Інспекції, якими вона мотивує необхідність проведення спірної перевірки, а саме - наявність інформації про ймовірні порушення відповідачем правил оподаткування, участь ФОП ОСОБА_1 у схемах формування необґрунтованої податкової вигоди.

Отже, наведені в оскаржуваних рішеннях мотиви не можуть слугувати підставою для відмови у задоволенні даного позову, тоді як неповнота установлених судами обставин справи не може бути усунута касаційним судом з огляджу на межі перегляду справи в касаційній інстанції.

З урахуванням викладеного Вищий адміністративний суд України вважає за необхідне скасувати прийняті у справі судові акти та направити справу на новий розгляд до суду першої інстанції для прийняття правильного і вмотивованого рішення з використанням вказівок і висновків касаційного суду, викладених в цій ухвалі.

Керуючись статтями 220, 222, 223, 227, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, Вищий адміністративний суд України

УХВАЛИВ:

1. Касаційну скаргу державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві задовольнити частково.

2. Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.11.2015 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 16.02.2016 у справі № 826/16385/15 скасувати.

3. Справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.

Головуючий суддя: М.І. Костенко судді:І.О. Бухтіярова І.В. Приходько

Дата ухвалення рішення08.06.2016
Оприлюднено04.07.2016
Номер документу58710757
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/16385/15

Постанова від 11.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 14.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 05.07.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 08.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 06.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Постанова від 13.11.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні