20-4/408
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Ухвала
Іменем України
17 квітня 2007 року
м. Севастополь Справа № 20-4/408
Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Заплава Л.М.,
суддів Антонової І.В.,
Ткаченка М.І.,
секретар судового засідання Дворников М.С.
за участю представників сторін:
позивача: Жукова О.В., довіреність №04-32 від 22.01.07, Мірошниченко Н.В., довіреність №04-27 від 19.01.07;
відповідача: Вохмянін А.М., довіреність №1810 від 29.07.05;
третя особа: не з'явилась;
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Добриня і К" на постанову господарського суду міста Севастополя (суддя Остапова К.А.) від 21.02.2007
за позовом Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Гоголя, 20-а, Севастополь, 99011)
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Добриня і К" (пр. Ген. Острякова 15, Севастополь, 99029)
третя особа: Севастопольський міський центр зайнятості (вул. Руднєва, 40, Севастополь, 99053)
про стягнення 38505, 00 грн.
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду міста Севастополя від 21 лютого 2007 року у справі №20-4/408 позов задоволено, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Добриня і К" на користь Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів заборгованість в сумі 38505, 00 грн.
Не погодившись з даною постановою, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову скасувати у зв'язку з тим, що воно було прийнято з порушенням і неправильним застосуванням норм матеріального права.
Під час розгляду справи Севастопольський апеляційний господарський суд встановив таке.
Севастопольське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до господарського суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Добриня і К" 38505, 00 грн. штрафних санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2005 році.
Позовні вимоги обґрунтовані невиконанням відповідачем вимог Закону України, "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", згідно з якими для підприємств незалежно від форми власності встановлений норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від загальної численності працюючих; за 2005 рік у відповідача норматив склав 5 робочих місць, фактично на підприємстві працювало три інваліда, один з яких працював неповний рік.
Відповідно до статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлено норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної численності працівників.
Згідно з частиною 1 статті 20 вищезгаданого Закону підприємства (об'єднаня), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менше ніж встановлена нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щорічно сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньомісячної річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Пунктом 3 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 314 від 03 травня 1995 року (із змінами) “Про організацію робочих місць та працевлаштування інвалідів” передбачено, що робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестовано спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
Відповідно до пункту 5 Положення підприємства вживають заходів до створення робочих місць для інвалідів, інформують центри зайнятості місцеві органи соціального захисту населення і відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення робочих місць для інвалідів.
Згідно з пунктом 4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями) установами і організаціями штрафних санкцій у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку і використання цих коштів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1767 від 28 грудня 2001 року суми штрафних санкцій визначаються у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідних підприємствах за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Згідно з пунктами 5, 10, 11, 12, 13, 14 Положення про організацію робочих місць та працевлаштування інвалідів та про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03 травня 1995 року №314 на підприємстві лежить обов'язок надання інформації органам працевлаштування інвалідів про вільні робочі місця і вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів, а саме: місцевому центру зайнятості, місцевому органу соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів, а працевлаштування інвалідів повинне здійснюватися державною службою зайнятості, органами міністерства соціального захисту населення, місцевими радами, суспільними організаціями інвалідів з урахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їх здібностей і професійних навиків відповідно до висновків медико-соціальної експертної комісії.
Частиною першої статті 18 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” передбачено, що працевлаштування інвалідів здійснюється органами Міністерства праці України, Міністерства соціального захисту населення України, місцевими радами, громадськими організаціями інвалідів (органи працевлаштування інвалідів).
Згідно зі звітом відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів (форма №10-ПІ, затверджена Наказом Держкомстату України 10.01.2002 № 49) за 2005 рік норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів склав 5 робочих місць від середньооблікової чисельності працюючих на підприємстві (133 особи), фактично працював один інвалід.
03 серпня 2006 року підприємство направило до Севастопольського міського відділення Фонду України соціального захисту інвалідів уточнений додаток до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів по формі №10-ПІ за 2005 рік, згідно з яким фактично на підприємстві працювало три інваліда, один з яких працював неповних два місяця (інвалід - Гутва Володимир Олександрович з 08.11.2005 по 31.12.2005). Середньорічна заробітна плата на підприємстві за 2005 рік склала 12835, 00 грн.
Середньооблікова чисельність працюючих інвалідів визначається згідно з Інструкцією зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Мінстату України від 07.07.1995 №171 і зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 07.08.1995 за № 287/823, яка діяла до 01.01.2006.
Середньооблікова чисельність працюючих інвалідів на підприємстві - дві одиниці, тобто менша ніж встановлений норматив для працевлаштування інвалідів на 3 одиниці.
Відповідно до листа-відповіді Центральної міської медико-соціальної експертної комісії (вих. № 78 від 27.03.2006) в період з 2004 по 2005 року Центральною міською медико-соціальною експертною комісією проведено атестацію робочих місць у 64 підприємствах. Атестація робочих місць інвалідів Товариством з обмеженою відповідальністю "Добриня і К" проводилась сумісно з представниками Центральної міської медико-соціальної експертної комісії, створено шість робочих місць. Однак, атестація робочих місць для працевлаштування інвалідів підприємством проведена лише у листопаді 2005 року, що підтверджується копією акту від 10.11.2005, який є в матеріалах справи.
Пунктом 1.2 Інструкції щодо заповнення державної статистичної звітності за формами № 3-ПН "Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках" і № 4-ПН "Звіт про вивільнення працівників", затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 06.07.1998 № 244, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17.071998 за №464/2904, передбачено, що підприємства, установи і організації, розташовані на території відповідного регіону, незалежно від форм власності і господарювання та відомчої підпорядкованості, щомісячно в повному обсязі подають державній службі зайнятості інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) за формою 3-ПН "Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках".
Як вбачається із матеріалів справи, на адресу Севастопольського міського центру зайнятості було направлено один звіт Товариства з обмеженою відповідальністю "Добриня і К" за формою 3-ПН „Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках" станом на 08.12.2005 в якому містились відомості про наявність вакантних місць для працевлаштування інвалідів.
Із матеріалів справи нема доказів того, що протягом 2005 року відповідач надавав зазначеним органам інформацію про наявність вакантних робочих місць для працевлаштування інвалідів у встановленому порядку та в матеріалах справи відсутні щомісячні звіти підприємства за формою № 3-ПН за 2005 рік, крім вищезазначеного.
При таких обставин, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правомірно задовольнив позов про стягнення штрафних санкцій у розмірі 38505, 00 грн. за не створення 3 робочих місць для інвалідів.
З урахуванням висловленого, судова колегія вважає, що відповідач не надав доказів про створення 3 робочих місця для працевлаштування інвалідів.
Зважаючи на викладене вище, судова колегія не знаходить підстав для скасування постанови господарського суду, оскільки вона відповідає чинному законодавству та встановленим обставинам справи.
Керуючись пунктом 3 статті 24, статтями 195, 198 (частина 1 пункт 1), 200, 205 (частина 1 пункт 1), 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів залишити без задоволення.
Постанову господарського суду міста Севастополя від 21 лютого 2007 року у справі №20-4/408 залишити без змін.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції.
Касаційна скарга на судові рішення подається протягом одного місяця після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя Л.М. Заплава
Судді І.В. Антонова
М.І. Ткаченко
Суд | Севастопольський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2007 |
Оприлюднено | 30.08.2007 |
Номер документу | 587135 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Антонова І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні