17/122
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
Господарський суд Чернігівської області
14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел. 7-38-36, факс 7-44-62
Іменем України
ПОСТАНОВА
"24" квітня 2007 р. Справа № 17/122
м. Чернігів «24 »квітня 2007року
Суддя Кушнір І.В. розглянув у відкритому судовому засіданні за участю:
Секретаря судового засідання: Чепурна О.В.
Представника позивача: Сетченко С.М. –головний держподатінспектор, дов.№186/9/10-015 від 27.01.2007р.
Представника відповідача: не з'явився.
матеріали справи №17/122
За ПОЗОВОМ: Чернігівської міжрайонної державної податкової інспекції
14000, м. Чернігів, вул. Воровського, 6
До ВІДПОВІДАЧА: Дочірнього підприємства „Пасад” Товариства з обмеженою відповідальністю „Парма”
15563, Чернігівський район, с. Количівка, вул. Дружби, 3
Про стягнення 1056,16 грн. податкового боргу за рахунок активів
СУТЬ СПОРУ :
Чернігівською МДПІ пред'явлено позов до ДП “Пасад” ТОВ „Парма” про стягнення 1056,16грн. за рахунок активів податкового боргу по орендній платі за користування земельними ділянками.
Відповідач відзиву на позов не надав, явки представника в судове засідання не забезпечив.
Ухвала про відкриття провадження в адміністративній справі, повістка та додані до позовної заяви документи, надіслані Відповідачу за адресою, вказаною в позові, та за адресою: м.Чернігів, вул. Горького, 51, за якою зареєстроване ТОВ «Парма», повернулися з відміткою про відсутність підприємства за даною адресою.
Згідно листа Державного реєстратора Чернігівського району №22 від 10.04.2007р. ДП “Пасад” ТОВ „Парма” зареєстроване за адресою: 15563, Чернігівський район, с. Количівка, вул.Дружби, 3. Документів щодо зміни місця знаходження чи припинення підприємницької діяльності Відповідача до органу реєстрації надходило.
З викладеного вбачається, що процесуальні документи двічі були направлені судом Відповідачу за місцем його державної реєстрації.
За таких обставин, суд вважає, що не перебування Відповідача за місцем його державної реєстрації та, як наслідок, неможливість направлення в засідання свого представника і ненадання відзиву, не перешкоджають розгляду справи по суті. Справа розглядається за наявними матеріалами.
Заслухавши представника Позивача та дослідивши надані письмові докази, суд
ВСТАНОВИВ :
Дочірнє підприємство «Пасад»ТОВ «Парма»зареєстровано в якості суб'єкта підприємницької діяльності розпорядженням Чернігівської райдержадміністрації №731 від 19.12.2002р.
ДП «Пасад»ТОВ «Парма»зареєстроване в Чернігівській МДПІ як платник податків з 19.12.02р. за №494.
Відповідно до Закону України № 1251-ХІІ від 25.06.1991 р “Про систему оподаткування” Боржник є платником податків і тому зобов'язаний подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), та сплачувати належні суми податків і зборів у встановлені законами терміни. Ст. 11 названого закону встановлює, що за порушення податкових законів платники податків та зборів несуть відповідальність, передбачену законодавством.
Згідно з, п.п.5.3.1 п.5.1 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.00р. №2181-ІІІ (далі Закон №2181) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Згідно п.8 ч.1 ст.14 Закону України “Про систему оподаткування” від 25.06.91р. N1251-XII:
“До загальнодержавних належать такі податки і збори (обов'язкові платежі): плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності).”
Згідно ст.13 Закону України “Про плату за землю” від 3 липня 1992 року N2535-XII (далі Закон №2535):
“Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.”
Відповідно до ст.17 Закону №2535:
“Податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.”
Згідно ст.27 даного Закону:
“Контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.”.
Відповідачем дані вимоги не виконані.
Згідно позову та розрахунку податкового боргу за Відповідачем рахується податковий борг по сплаті орендної плати за землю в сумі 1056,16 грн. основного платежу.
ДП «Пасад»орендує земельні ділянки на території Чернігівського району, а саме: Мньовської, Киїнської, Шестовицької, Анисівської сільських рад. Відповідачем до Чернігівської МДПІ подано податкові декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно податкової декларації №766 від 31.01.06р. річний розмір орендної плати за земельну ділянку Анисівської сільської ради становить 496,40грн., по терміну сплати 04.01.2007р. платнику нараховано місячну суму орендної плати - 41,37 грн., по терміну сплати 30.01.07р. - 41,33грн.
На підставі підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону №2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
З врахуванням строку для подання щомісячної податкової декларації (20 днів) та строку для самостійної сплати визначеної суми податкового зобов'язання (10 днів), загальний строк для сплати орендної плати за землю становить 30 днів.
Підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону 2181 передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф. Відповідачем були допущені порушення термінів сплати узгодженого податкового зобов'язання з даного виду податку. Відповідно до акту перевірки своєчасності сплати узгодженого податкового зобов'язання платником податків від 13.12.2006р. №432/15-019, було встановлено несвоєчасну сплату податкового зобов'язання і нараховано штрафні санкції в таких розмірах: 4,14 грн. - податкове повідомлення-рішення №0007401540/0 від 15.12.2006р.; 103,45 грн. - податкове повідомлення-рішення №0007381540/0 від 15.12.2006р.; 16,54 грн. - повідомлення-рішення №0007391540 від 15.12.2006р.
Нарахована сума податкових зобов'язань зменшена за рахунок переплати в розмірі 29,73 грн.
Таким чином, станом на момент подання позову сума податкового боргу по орендній платі за землю Анисівської сільської ради становить 177,1 грн. (недоїмка).
Відповідачем також подано податкову декларацію №765 від 31.01.06р., згідно якої річний розмір орендної плати за земельну ділянку Киїнської сільської ради становить 794,62грн., по терміну сплати 04.01.2007р. платнику нараховано місячну суму орендної плати - 66,22 грн., по терміну сплати 30.01.07р. - 66,21грн. Відповідно до акту перевірки своєчасності сплати узгодженого податкового зобов'язання платником податків від 13.12.2006р. №432/15-019 було встановлено несвоєчасну сплату податкового зобов'язання і нараховано штрафні санкції в таких розмірах: 26,48грн. - податкове повідомлення-рішення №0007421540/0 від 15.12.2006р.; 165,55 грн. - податкове повідомлення-рішення №0007411540/0 від 15.12.2006р.; 6,62грн. - повідомлення-рішення №0007431540 від 15.12.2006р.
Нарахована сума податкових зобов'язань зменшена за рахунок переплати в розмір 40,53грн. Станом на момент подання позову сума податкового боргу по орендній платі за землі Киїнської сільської ради становить 290,55 грн. (недоїмка).
Крім того, за Відповідачем рахується заборгованість з орендної плати за земельну ділянку Шестовицької сільської ради за 2006 рік в сумі 440,99 грн., про що свідчить подана ним самостійно податкова декларація №767 від 31.01.06р., згідно якої річний розмір орендної плати становить 440,99грн. (по відповідних термінах сплати нараховувались суми місячної орендної плати (36,76 грн.).
Також, за Відповідачем рахується заборгованість з орендної плати за земельну ділянку Мньовської сільської ради за 2006 рік в сумі 147,52 грн., про що свідчить подана ним самостійно податкова декларація №768 від 31.01.06р., згідно якої річний розмір орендної плати становить 147,52грн. (по відповідних термінах сплати нараховувались суми місячної орендної плати (12,30 грн.).
Всі вищезазначені податкові повідомлення-рішення, датовані 15.12.06р., направлені Відповідачу 19.12.06р. рекомендованим листом з повідомленням про вручення, що підтверджується копіями повідомлення про вручення та журналу реєстрації податкових повідомлень платникам податків, та були повернуті без вручення адресату і розміщені на дошці податкових оголошень, про що свідчить акт №398 про неможливість вручення податкових повідомлень-рішень від 22.12.06р.
Згідно п.5.1. ст.5 Закону №2181:
«Податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.»
Відповідно до п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону №2181:
“Податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.”
Згідно до п.п.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону №2181:
«Податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення.
У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.
У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Порядок встановлення дошок податкових повідомлень визначається центральним податковим органом.
Податкові повідомлення або податкові вимоги, розміщені з порушенням правил, установлених цим підпунктом, вважаються такими, що не були врученими (надісланими) платнику податків.»
Доказів оскарження вищезазначених податкових повідомлень-рішень Відповідач не надав, а отже визначені в них суми є узгодженими.
Позивачем були сформовані та направлені рекомендованими листами з повідомленнями про вручення податкові вимоги: перша за №1/94 від 09.03.2006р., яка була отримана директором Відповідача 09.03.06р., та друга за №2/138 від 19.05.2006р., яка була повернута без вручення адресату і розміщена на дошці податкових оголошень, про що свідчить акт про неможливість вручення податкових вимог від 26.05.06р.
Позивачем було прийняте рішення №20 від 26.06.2006р. про стягнення коштів за рахунок активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Враховуючи, що вищевказаний податковий борг самостійно відповідачем не погашений, він підлягає стягненню за рахунок активів такого платника на підставі п.п.3.1.1 п.3.1. ст.3 Закону №2181 в судовому порядку.
За таких обставин позовні вимоги підлягають задоволенню.
При вирішенні питання розподілу судових витрат суд виходить з наступного.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України:
“У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.”
Покладення на Відповідача держмита у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, даною статтею взагалі не передбачено.
На підставі викладеного, суд не знаходить підстав для покладення на Відповідача обов'язку сплачувати держмито за розгляд даної справи.
Керуючись ст.ст.94, 158-163, п.6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути за рахунок активів з Дочірнього підприємства „Пасад” Товариства з обмеженою відповідальністю „Парма” (15563, Чернігівський район, с. Количівка, вул. Дружби, 3, код 32278239, р/р 26069665, ОД ВАТ „Райфафйзен Банк Аваль”, МФО353348) на користь місцевого бюджету:
- 177 грн. 10 коп. по орендній платі за землю (до місцевого бюджету Анисівської с/р, код платежу 135020010, р/р33211812600528 ГУДКУ в Чернігівській області, МФО 853592, код отримувача 22826386);
- 290 грн. 55 коп. по орендній платі за землю (до місцевого бюджету Киїнської с/р, код платежу 135020010, р/р33211812600539 ГУДКУ в Чернігівської області, МФО 853592, код отримувача 22826386);
- 147 грн. 52 коп. по орендній платі за землю (до місцевого бюджету Мньовської с/р код платежу 135020010, р/р33215812600546 ГУДКУ в Чернігівській області, МФО 853592, код отримувача 22826386);
- 440 грн. 99 коп. по орендній платі за землю (до місцевої бюджету Шестовицької с/р, код платежу 135020010, р/р33216812600567 ГУДКУ в Чернігівській області, МФО 853592, код отримувача 22826386).
Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили в разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.
3. Дана Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в наступному порядку. Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
4. Дана Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
5. Дана Постанова після набрання законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Суддя І.В. Кушнір
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 587554 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні