Справа № 472/269/16-а
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 червня 2016 року смт.Веселинове
Веселинівський районний суд Миколаївської області в складі: головуючого судді - Чаричанського П.О., за участю секретаря - Матевосян К.М., представника позивача - Каравель Г.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт. Веселинове Миколаївської області адміністративну справу за позов Управління Пенсійного фонду України в Веселинівському районі Миколаївської області до відповідача Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області відділ примусового виконання рішень про визнання протиправними та скасування постанов державного виконавця від 03.03.2016 року ВП № 49788339 про накладення штрафу та про стягнення з боржника виконавчого збору, та зобов'язати державного виконавця винести постанову про закінчення виконавчого провадження,
В С Т А Н О В И В:
Позивача Управління Пенсійного фонду України в Веселинівському районі Миколаївської області звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області відділ примусового виконання рішень про визнання протиправними та скасування постанов державного виконавця від 03.03.2016 року ВП № 49788339 про накладення штрафу та про стягнення з боржника виконавчого збору, та зобов'язати державного виконавця винести постанову про закінчення виконавчого провадження.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що 03.03.2016 року старшим державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Миколаївській області Чухліб І.В. у виконавчому провадженні № 49788339 були винесені: постанова про накладення штрафу на суму 680 грн. та постанова про стягнення з боржника виконавчого збору на суму 2040 грн. Вказані постанови були винесені щодо виконання виконавчого листа Веселинівського районного суду Миколаївської області від 25.03.2011 року у справі № 2-а-57/11 виданого 07.12.2015 року про зобов'язання Управління Пенсійного фонду України в Веселинівському районі Миколаївської області нарахувати та виплатити ОСОБА_5 підвищення до пенсії, передбачене ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком виходячи з розрахунку прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», за період з 14 вересня 2010 року з урахуванням виплачених сум.
Просить, визнати дії старшого державного виконавця неправомірними, постанови від 03.03.2016 року про накладення штрафу в сумі 680 грн. та про про стягнення виконавчого збору в сумі 2040 грн. з управління Пенсійного фонду України в Веселинівському районі Миколаївської області скасувати та зобов'язати державного виконавця винести постанову про закінчення виконавчого провадження.
В судовому засіданні представник позивача Каравель Г.О. адміністративний позов підтримав в тому ж обсязі і з тих же підстав і зокрема зазначив, що Управлінням Пенсійного фонду України в Веселинівському районі Миколаївської області ОСОБА_5, нараховано підвищення до пенсії згідно із ст. 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» в порядку, встановленому судовим рішенням, за період з 14.09.2010 року з урахуванням виплачених сум в сумі 760 грн. 57 коп. та внесено в додаткову відомість на виплату за наявності фінансування з Державного бюджету таким чином виконавши в межах своїх повноважень дане рішення, а тому вважає дії старшого державного виконавця ВПВР УДВС ГТУЮ неправомірними щодо накладення штрафу та стягнення виконавчого збору.
Просить, визнати дії державного виконавця неправомірними, постанову від 03.03.2016 року про накладення штрафу на управління Пенсійного фонду України в Веселинівському районі Миколаївської області в сумі 680 грн. скасувати в повному обсязі як таку, що винесена із порушенням вимог діючого законодавства та зобов'язати державного виконавця винести постанову про закінчення виконавчого провадження.
Представник відповідача Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області відділ примусового виконання рішень в судове засідання не з'явилася, на підтвердження факту невиконання боржником рішення суду надала заперечення в якому зокрема вказує, на те що посадовою особою Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області винесені постанови від 03.03.2016 року про накладення штрафу в сумі 680 грн. та про про стягнення виконавчого збору в сумі 2040 грн. відносно боржника правомірно. Просить розглянути справу за її відсутності та повністю відмовити у задоволенні позовних вимог позивача.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача Каравель Г.О., дослідивши матеріали справи в межах заявлених позовних вимог та зазначених і доведених обставин, приходить до переконання, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що Веселинівським районним судом Миколаївської області 07.12.2015 року видано виконавчий лист по справі № 2-а-57/11, щодо зобов'язання Управління Пенсійного фонду України в Веселинівському районі Миколаївської області нарахувати та виплатити ОСОБА_5 підвищення до пенсії, передбачене ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком виходячи з розрахунку прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», за період з 14 вересня 2010 року з урахуванням виплачених сум.
Старшим державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області Чухліб І.В., винесено 13.01.2016 року постанову про відкриття виконавчого провадження № 49788339 за виконавчим листом по справі № 2-а-57/11, виданого 07.12.2015 року Веселинівським районним судом Миколаївської області /а.с.-12/.
18.01.2016 року за вих. № 91/06 Управління Пенсійного фонду України в Веселинівському районі Миколаївської області на адресу відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Миколаївській області направлено лист, згідно якого Управлінням здійснено нарахування ОСОБА_5, підвищення до пенсії в порядку, встановленому судовим рішенням, за період з 14.09.2010 року з урахуванням виплачених сум в сумі 760 грн. 57 коп. та внесено в додаткову відомість на виплату, проте не здійснено виплату у зв'язку з відсутністю бюджетного фінансування. /а.с.-13/.
Відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області 26 січня 2016 року направлено вимогу управлінню Пенсійного фонду України в Веселинівському районі Миколаївської області про надання доказів виплати ОСОБА_5, підвищення до пенсії згідно ст. 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» в порядку, встановленому судовим рішенням, за період з 14 вересня 2010 року з урахуванням виплачених сум. /а.с.- 19/.
Листом від 27.01.2016 року позивач повідомив відповідача про повне фактичне виконання в межах своїх повноважень, рішення Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.05.2015 року та на підтвердження надано копію протоколу індивідуального перерахунку від 15.07.2015 року про нарахування ОСОБА_5 підвищення до пенсії загальної суми 760 грн. 57 коп. Одночасно зазначивши, що оскільки на даний час в Державному бюджеті відсутні кошти, передбачені для виплати, фактична виплата даної надбавки відбудеться за умови фінансування з Державного бюджету. /а.с.-20/.
Вказаний лист отриманий Відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області 01.02.2016 року, що підтверджується повідомленням про отримання. /а.с.22/.
Проте, відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області були винесені постанови від 03.03.2016 року ВП №49788339 про накладення штрафу в сумі 680 грн. та про стягнення виконавчого збору в сумі 2040 грн. відносно УПФУ в Веселинівському районі Миколаївської області, у зв'язку з невиконанням рішення, що зобов'язує Управління здійснити перерахунок пенсії за певний період, а також із-за не надання документального підтвердження виконання рішення державному виконавцю. /а.с.8, 10/.
Згідно ч. 1, ч. 3 ст. 5 Закону України «Про виконавче провадження» вимоги державного виконавця щодо виконання рішень обов'язкові для всіх органів, організацій, посадових осіб, фізичних і юридичних осіб на території України, невиконання законних вимог державного виконавця тягне за собою відповідальність згідно із законом.
Відповідно до ст.7 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією цього Закону, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
Згідно з ч. 1,2 ст. 23 Бюджетного Кодексу України, будь які бюджетні зобов'язанні та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України».
Відповідно до п.1 «Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах» затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 22.12.2014 № 28-2 управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах (далі управління Фонду) є територіальними органами Пенсійного фонду України (далі Фонд). Управління Фонду підпорядковуються Фонду та безпосередньо відповідним головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі головні управління Фонду), що разом з цими управліннями утворюють систему територіальних органів Фонду.
Згідно з п.п. 8 п.4 вищевказаного Положення управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, щомісячного довічного утримання суддям у відставці, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством.
Відповідно до ч.2 ст.72 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» кошти Пенсійного фонду не включаються до складу Державного бюджету України, та відповідно норм ч.2 ст.73 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» забороняється використання коштів Пенсійного фонду на цілі, не передбачені цим Законом. Статтею 19 Конституції України регламентує, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків.
Згідно з п. 20 та п. 29 ч.1 ст.116 Бюджетного кодексу України взяття зобов'язань без відповідних бюджетних асигнувань та здійснення видатків бюджету без встановлених бюджетних призначень є порушеннями бюджетного законодавства.
Відповідно до ч.2 ст.25 Закону України від 21 квітня 1999 року № 606-XIV «Про виконавче провадження» (далі - Закон № 606-XIV) державний виконавець протягом трьох робочих днів з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження. У постанові державний виконавець вказує про необхідність боржнику самостійно виконати рішення у строк до семи днів з моменту винесення постанови (у разі виконання рішення про примусове виселення боржника - у строк до п'ятнадцяти днів) та зазначає, що у разі ненадання боржником документального підтвердження виконання рішення буде розпочате примусове виконання цього рішення із стягненням з боржника виконавчого збору і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій, передбачених цим Законом.
Згідно із частинами першою та другою статті 75 Закону № 606-XIV, після відкриття виконавчого провадження за виконавчим документом, що зобов'язує боржника вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, державний виконавець перевіряє виконання рішення не пізніше ніж на наступний день після закінчення строку, встановленого частиною другою статті 25 цього Закону для самостійного виконання рішення. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, його виконання перевіряється не пізніше наступного робочого дня після відкриття виконавчого провадження. У разі невиконання зазначених вимог без поважних причин державний виконавець накладає на боржника штраф відповідно до статті 89 цього Закону і не пізніше п'яти робочих днів з дня його накладення повторно перевіряє стан виконання рішення.
Відповідно до частини першої статті 89 Закону № 606-XIV у разі невиконання без поважних причин у встановлений державним виконавцем строк рішення, що зобов'язує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі державний виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу - від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; на посадових осіб - від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на боржника - юридичну особу - від сорока до шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання.
Частина друга статті 89 Закону № 606-XIV зазначає, що у разі повторного невиконання рішення боржником без поважних причин державний виконавець у тому ж порядку накладає на нього штраф у подвійному розмірі та звертається до правоохоронних органів з поданням (повідомленням) про притягнення боржника до кримінальної відповідальності відповідно до закону.
Позивач - управління Пенсійного фонду України в Веселинівському районі Миколаївської області, як орган державної влади, в межах своїх владних повноважень, виконало вимоги постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.05.2015 року, провівши відповідні нарахування доплат до пенсії стягувача, в іншій частині управління Пенсійного фонду України позбавлене можливості виконати вимоги постанови в частині виплати у зв'язку з відсутністю бюджетного фінансування.
З урахуванням викладених обставин, суд приходить до висновку, що старший державний виконавець, не перевіривши виконання рішення управлінням Пенсійного фонду України, помилково дійшов висновку, що управління Пенсійного фонду у Веселинівському районі Миколаївської області без поважних причин не виконало рішення суду, та виніс постанови про накладення штрафу та про стягнення виконавчого збору, а тому постанови є неправомірними і підлягають скасуванню.
При розгляді даної справи судом враховано правовий висновок ВСУ у постановах від 24 березня 2015 року справа №21-66а15, 26 травня 2015 року справа №21-199а15, 30 червня 2015 року справа №21-44а15, 27 жовтня 2015 року справа №21-4532а15, 03 листопада 2015 року справа №21-5099а15, 04 листопада 2015 року справа №21-4005а15, щодо невиконання судових рішень в яких зазначено, що відсутність відповідного фінансового забезпечення може вважатися поважною причиною невиконання судового рішення.
Відповідно до ч.1 ст. 360-7 ЦПК України, висновок щодо застосування норм права, викладений у постанові Верховного Суду України, має враховуватися іншими судами загальної юрисдикції при застосуванні таких норм права. Суд має право відступити від правової позиції, викладеної у висновках Верховного Суду України, з одночасним наведенням відповідних мотивів.
Суд вважає, що права позивача необхідно захистити у такий спосіб: рішення державного виконавця про накладення штрафу та виконавчого збору у виконавчому провадженні визнати протиправними, а постанови скасувати.
Що стосується вимоги УПФУ в Веселинівському районі Миколаївської області про зобов'язання старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області винести постанову про закінчення виконавчого провадження на підставі п.8 ч.1 ст.49 ЗУ «Про виконавче провадження», слід відмовити виходячи з наступного:
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 49 Закону України "Про виконавче провадження", виконавче провадження підлягає закінченню у разі фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом.
Згідно Постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.05.2015 року, було зобов'язано УПФУ в Веселинівському районі Миколаївської області нарахувати та виплатити ОСОБА_5 підвищення до пенсії.
На данний час УПФУ в Веселинівському районі Миколаївської област лише нарахували підвищення до пенсії, але не виплатила, з причин зазначених вище та незалежних від УПФУ, та за які не несе відповідальність.
Тому не можна стверджувати, що відбулося фактичне виконання рішення суду в повному обсязі.
Відповідно до ст. 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог.
Керуючись ст.ст. 10, 11, 12, 70, 71, 159, 160-163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Веселинівському районі Миколаївської області - задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати постанову старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області Чухліб Інни Володимирівни від 03.03.2016 року ВП №49788339 про накладення штрафу у розмірі 680 гривень.
Визнати протиправною та скасувати постанову старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області від Чухліб Інни Володимирівни від 03.03.2016 року ВП №49788339 про стягнення виконавчого збору у розмірі 2040 гривень.
Стягнути з Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області управління державної виконавчої служби відділу примусового виконання рішень (код ЄДРПОУ 34889877) на користь Управління Пенсійного фонду України в Веселинівському районі Миколаївської області (код ЄДРПОУ 22442431) з судовий збір в розмірі 2756 /дві тисячі сімсот п'ятдесят шість/ гривень.
В іншій частині позову відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Веселинівський районний суд Миколаївської області протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі оголошення вступної та резолютивної частини постанови - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Веселинівського районного суду Миколаївської області П. О. Чаричанський
Повний текст рішення складено 13 червня 2016 року
Суд | Веселинівський районний суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2016 |
Оприлюднено | 11.07.2016 |
Номер документу | 58772123 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Веселинівський районний суд Миколаївської області
Чаричанський П. О.
Адміністративне
Веселинівський районний суд Миколаївської області
Чаричанський П. О.
Адміністративне
Веселинівський районний суд Миколаївської області
Чаричанський П. О.
Адміністративне
Веселинівський районний суд Миколаївської області
Чаричанський П. О.
Адміністративне
Веселинівський районний суд Миколаївської області
Чаричанський П. О.
Адміністративне
Веселинівський районний суд Миколаївської області
Чаричанський П. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні