Ухвала
від 07.07.2016 по справі 802/405/16-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про зупинення провадження по справі

м. Вінниця

07 липня 2016 р. Справа № 802/405/16-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бошкової Юлії Миколаївни, розглянувши у порядку письмового провадження матеріали справи

за позовом: приватного акціонерного товариства "Продовольча компанія "Поділля"

до: Ямпільського районного управління юстиції у Вінницькій області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - приватне підприємство "Клембівський сервіс", ОСОБА_1

про: визнання протиправним та скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Приватного акціонерного товариства "Продовольча компанія "Поділля" до Реєстраційної служби Ямпільського районного управління юстиції у Вінницькій області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: приватне підприємство "Клембівський сервіс", ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення.

06.07.2016р. до суду надійшло клопотання представника позивача (вх. № 14241), у якому він просив допустити в адміністративній справі процесуальне правонаступництво шляхом заміни Ямпільського районного управління юстиції на відділ державної реєстрації Ямпільської районної державної адміністрації.

Дане клопотання обґрунтоване тим, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 січня 2015 року № 17 "Питання про оптимізацію діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції" та наказу Міністерства юстиції України від 30 січня 2015 року № 115/5 "Деякі питання діяльності територіальних органів Міністерства юстиції України", поряд з іншим було ліквідовано Державну реєстраційну службу, затверджено типову структуру головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в АРК Крим, в областях, містах Києві та Севастополі та внесено відповідні зміни до Положення "Про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в АРК Крим, в областях, містах Києві та Севастополі" та Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні управління юстиції, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 23 червня 2011 року № 1707/5. Вказаними нормативно-правовими актами встановлено, що Міністерство юстиції є правонаступником Державної реєстраційної служби.

Водночас, пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України В«Про внесення змін до Закону України В«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьВ» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлено, що органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями умов, необхідних для реалізації повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, але не пізніше 30.04.2016 року.

Таким чином, 01 травня 2016 року завершився перехідний період протягом якого державні реєстратори при районних управління юстиції були наділені функціями з реєстрації нерухомого майна. На сьогоднішній день створено відділ державної реєстрації при Ямпільській районній державній адміністрації

Також, в даному клопотанні представник позивача просить суд витребувати з відділу державної реєстрації Ямпільської районної державної адміністрації оригінал та належним чином засвідчену копію реєстраційної справи та всі матеріали, на підставі яких Реєстраційною службою Ямпільського районного управління юстиції прийнято рішення про державну реєстрацію прав та обтяжень індексний номер 28542527 від 02.03.2016 року.

Крім того, представник позивача просив зупинити провадження у справі до моменту надходження до суду витребуваних матеріалів. При цьому, розгляд клопотання просив провести за його відсутності.

Представники відповідача та третіх осіб в судове засідання не з`явились, про причини неявки суд не повідомили, хоча, про час, дату та місце його проведення повідомлялись належним чином.

Суд, керуючись ч. 6 ст. 128 КАС України, вирішив здійснювати розгляд клопотання представника позивача за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження.

Ознайомившись із клопотання представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд дійшов до такого висновку.

Так, відповідно до ст. 55 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

26.11.2015 року прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 834-VIII).

Так, Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" № 1952-IV, в редакції Закону № 834-VIII змінено систему органів, що здійснюють державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Відповідно до частини першої статті 6 Закону № 1952-IV, суб`єктами державної реєстрації прав визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська, міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, акредитованих суб`єктів.

Крім того, пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону від 26.11.2015 № 834-VIII встановлено, що органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями умов, необхідних для реалізації повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, але не пізніше 30.04.2016 року.

Отже, зазначеними нормативно - правовими актами внесено зміни до системи органів здійснення державної реєстрації.

Пунктом 3 Наказу Міністерства юстиції України від 29.12.2015 року № 2791/5 "Про затвердження Змін до положень про територіальні органи Міністерства юстиції України в частині реалізації повноважень у сферах державної реєстрації" (далі - Наказ № 2791/5 ) установлено, що до набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України про припинення надання послуг органами державної реєстрації, утвореними Міністерством юстиції України, у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (не пізніше 30.04.2016 року) такі органи здійснюють повноваження суб'єктів державної реєстрації відповідно до законодавства.

Отже, уповноваженими органами у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень з 01.05.2016 року є виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська, міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов до висновку про наявність підстав для заміни відповідача у справі - Ямпільського районного управління юстиції на відділ державної реєстрації Ямпільської районної державної адміністрації.

Згідно з ч. 4 ст. 11 КАС України, суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 даної статті КАС України встановлено, що докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

При цьому, частиною 3 ст. 71 КАС України передбачено, що якщо особа, яка бере участь у справі, не може самостійно надати докази, то вона повинна зазначити причини, через які ці докази не можуть бути надані, та повідомити, де вони знаходяться чи можуть знаходитися. Суд сприяє в реалізації цього обов'язку і витребовує необхідні докази. Про витребування доказів або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.

Відповідно до п. 4 ст. 71 зазначеного Кодексу, суб'єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали.

За вказаних обставин, суд приходить до висновку про необхідність задоволення клопотання представника позивача та витребування з відділу державної реєстрації Ямпільської районної державної адміністрації оригіналу або належним чином засвідченої копії реєстраційної справи про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Клембівської сільської ради Ямпільського району Вінницької області загальною площею 1,7920 га кадастровий № 0525683200:03:001:0255 та оригінали або належним чином засвідчених копій всіх матеріалів, на підставі яких Реєстраційною службою Ямпільського районного управління юстиції прийнято оскаржуване рішення про державну реєстрацію прав та обтяжень індексний номер 28542527 від 02.03.2016 року.

Що стосується клопотання представника позивача про зупинення провадження у справі, то воно підлягає задоволенню з огляду на таке.

Так, представник позивача просив зупинити провадження у справі до надходження до суду витребуваних матеріалів з метою дотримання судом строків розгляду справи.

В той же час, згідно із п. 4 ч. 2 ст. 156 КАС України, суд має право зупинити провадження у справі в разі наявності інших причин за обґрунтованим клопотанням сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору, - до терміну, встановленого судом.

Відповідно до ч. 10 ст. 103 КАС України, зупинення провадження в адміністративній справі зупиняє перебіг усіх процесуальних строків у цій адміністративній справі. Перебіг процесуальних строків продовжується з дня поновлення провадження.

Таким чином, наявні підстави для зупинення провадження у адміністративній справі до надходження до суду витребуваних матеріалів.

Разом з тим, суд вважає за необхідне звернути увагу відділу державної реєстрації Ямпільської районної державної адміністрації на те, що в силу ст. 14 КАС України, постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Керуючись ст.ст. 156, 165, 186, 254 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Клопотання представника позивача задовольнити.

Провести заміну відповідача - Ямпільське районне управління юстиції на його правонаступника - відділ державної реєстрації Ямпільської районної державної адміністрації.

Витребувати з відділу державної реєстрації Ямпільської районної державної адміністрації оригінал або належним чином засвідчену копію реєстраційної справи про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована на території Клембівської сільської ради Ямпільського району Вінницької області загальною площею 1,7920 га кадастровий № 0525683200:03:001:0255 та оригінали або належним чином засвідчених копій всіх матеріалів, на підставі яких Реєстраційною службою Ямпільського районного управління юстиції прийнято оскаржуване рішення про державну реєстрацію прав та обтяжень індексний номер 28542527 від 02.03.2016 року.

Зобов'язати відділ державної реєстрації Ямпільської районної державної адміністрації направити на адресу суду витребувані документи протягом 10-ти днів з дня отримання копії цієї ухвали.

Копію ухвали для відома та виконання направити до відділу державної реєстрації Ямпільської районної державної адміністрації (вул. Свободи, 132, м. Ямпіль, Ямпільський район, Вінницька область, 24500).

Невиконання цієї ухвали може мати наслідком застосування такого процесуального примусу, як тимчасове вилучення доказів для дослідження судом (ст. 271 КАС України).

Провадження у справі зупинити до надходження до суду витребуваних документів.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя /підпис/ ОСОБА_2

З оригіналом згідно: суддя: секретар:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2016
Оприлюднено13.07.2016
Номер документу58844322
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/405/16-а

Постанова від 18.08.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 09.08.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 26.07.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 07.07.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 29.06.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні