Ухвала
від 12.07.2016 по справі 826/14099/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/14099/15 Головуючий у 1-й інстанції: Федорчук А.Б. Суддя-доповідач: Файдюк В.В.

У Х В А Л А

Іменем України

12 липня 2016 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Файдюка В.В.

суддів: Мєзєнцева Є.І.

Чаку Є.В.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 листопада 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ф1 Центр" до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 листопада 2015 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Ф1 Центр" до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії - задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність Держаної податкової інспекції у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «Ф1 Центр» (код ЄДРПОУ 36309349) платником податку на додану вартість та внесення до реєстру платників податку на додану вартість запису про реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «Ф1 Центр» як платника податку на додану вартість.

Зобов'язано Державну податкову інспекцію у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві зареєструвати Товариство з обмеженою відповідальністю «Ф1 Центр» (код ЄДРПОУ 36309349) платником податку на додану вартість та внести до реєстру платників податку на додану вартість запис про реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «Ф1 Центр» як платника податку на додану вартість з 01 червня 2015 року.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, 18 березня 2015 року позивач звернувся з заявою до ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві з метою реєстрації платником податку на додану вартість.

За результатами розгляду заяви ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві листом від 24 березня 2015 року №7664/10/26-58-11-01-21 повідомила позивача, що в розділі 10 "Відомості про відповідальних осіб платника" зазначено неповні дані, а саме, у графі "Головний бухгалтер, особа відповідальна за ведення бухгалтерського обліку", чим порушено п. 3.9 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014 року №1130, та запропоновано надати нову заяву про реєстрацію платників ПДВ із зазначенням всіх достовірних обов'язкових реквізитів.

06 квітня 2015 року позивач повторно звернувся з заявою до ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві з метою реєстрації платником податку на додану вартість.

За результатами розгляду заяви ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві листом від 09 квітня 2015 року №9593/10/26-58-11-01-21 повідомила позивача, що в розділі 4 "Місцезнаходження (місце проживання) платника" зазначено 03037, м. Київ, вул. Кривоноса, буд.27, але відповідно до проведеної перевірки щодо встановлення місцезнаходження підприємства наявна інформація що за даною адресою ТОВ "Ф1 Центр" не знаходиться, чим порушено п. 3.9 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014 року №1130 та запропоновано надати нову заяву про реєстрацію платників ПДВ із зазначенням всіх достовірних обов'язкових реквізитів.

27 квітня 2015 року позивач знов звернувся з заявою до ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві з метою реєстрації платником податку на додану вартість.

Однак, листом від 30 квітня 2015 року №11236/10/26-58-11-01-21 відповідач повідомив позивача, що в розділі 4 "Місцезнаходження (місце проживання) платника" зазначено 03037, м. Київ, вул. Кривоноса, буд.27, але відповідно до проведеної перевірки щодо встановлення місцезнаходження підприємства наявна інформація що за даною адресою ТОВ "Ф1 Центр" не знаходиться, чим порушено п. 3.9 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість №1130 та знов запропонував надати нову заяву про реєстрацію платників ПДВ із зазначенням всіх достовірних обов'язкових реквізитів.

Не погоджуючись із таким діями відповідача та вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відповідно до п. 181.1 статті 181 ПК України у разі, якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку в органі державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку.

Згідно п. 183.1 статті 183 ПК України будь-яка особа, що підлягає обов'язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію як платника податку, подає до органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву.

Згідно пункту 183.7 цієї норми заява про реєстрацію особи як платника податку подається особисто такою фізичною особою або безпосередньо керівником або представником юридичної особи - платника (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та повноважень) до контролюючого органу за місцезнаходженням (місцем проживання) особи. У реєстраційній заяві зазначаються підстави для реєстрації особи як платника податку.

Відповідно до пункту 183.14 статті 183 Податкового кодексу України форми реєстраційної заяви, заяви про анулювання реєстрації, а також положення про реєстрацію платників податку затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

У відповідності до цієї норми порядок реєстрації платників податку на додану вартість на час спірних правовідносин визначений ІІІ розділом Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 16 січня 2014 року № 26.

Пунктом 3.5 цього Положення передбачено, що будь-яка особа, що підлягає обов'язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію як платника ПДВ, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника податку на додану вартість за формою № 1-ПДВ (додаток 1). Заява подається особисто такою фізичною особою або безпосередньо керівником або представником юридичної особи - платника (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та повноважень) до контролюючого органу за місцезнаходженням (місцем проживання) особи.

Відповідно до пункту 3.8 Положення при реєстрації платника ПДВ обов'язково проводиться перевірка його реєстраційних даних з Єдиного банку даних про платників податку - юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб.

Відомості про заявника мають бути включені до Єдиного державного реєстру. Дані реєстраційної заяви мають бути достовірними та відповідати відомостям Єдиного державного реєстру.

З метою підтвердження достовірності відомостей про відповідність особи вимогам, визначеним статтею 180, пунктом 181.1 статті 181, пунктом 182.1 статті 182 та пунктом 183.7 статті 183 розділу V Кодексу, така особа відповідно до підпункту 20.1.6 пункту 20.1 статті 20 розділу I Кодексу, пункту 73.3 статті 73 розділу II Кодексу подає до контролюючого органу документи, що підтверджують такі відомості.

Відповідно до пункту 3.9 Положення якщо в заяві про реєстрацію не зазначені обов'язкові реквізити, надані недостовірні або неповні дані, її не скріплено печаткою заявника (для юридичних осіб, які подали заяву до контролюючого органу у спосіб, визначений в абзаці першому підпункту 1 пункту 3.5 цього розділу), не підписано заявником (для фізичних осіб), відповідальною особою заявника (для юридичних осіб) чи особою, яка має документально підтверджене повноваження щодо підпису реєстраційної заяви від особи, яка реєструється платником ПДВ, відомості про заявника не включені до Єдиного державного реєстру, то протягом 5 робочих днів від дня отримання заяви контролюючий орган звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову заяву про реєстрацію (із зазначенням підстав неприйняття попередньої).

Не прийнявши заяву позивача, податковий орган посилався на те, що суб'єкт господарювання за податковою адресою не знаходиться, тому відповідачем направлено повідомлення від 30 квітня 2015 року №589 до державного реєстратора про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма 18-ОПП) для вжиття останнім заходів у відповідності до статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Так, Порядок встановлення місцезнаходження (місця проживання) платників податків визначений розділом XII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 09 грудня 2011 року № 1588.

Пунктами 12.1 - 12.5 цього Порядку передбачено, що з метою більш повного обліку платників податків - юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможливлення отримання юридичними особами або фізичними особами - підприємцями неконтрольованих доходів підрозділи контролюючих органів, до функцій яких належить ведення обліку платників податків, повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців контролюючими органами після здійснення їх державної реєстрації, реорганізації та внесення змін до Єдиного державного реєстру чи установчих документів.

У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками контролюючих органів здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.

Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ контролюючого органу, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.

Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) контролюючого органу приймає рішення про надсилання до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою N 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Відповідно до норм ч.12 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у разі надходження (поштовим відправленням або в електронному вигляді в порядку взаємообміну) державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Відповідно до ч. 14 цієї статті - у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

При цьому, ч.1 статті 18 цього Закону встановлено, що у разі, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Відтак, то того часу, як будуть внесені зміни до Єдиного державного реєстру (наразі згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням позивача є адреса: 03037, м. Київ, вул. Кривоноса, будинок 27), суб'єкт господарювання вважається таким, що знаходиться за місцем реєстрації, тому надані відповідачем довідка від 30 квітня 2015 року №983 про те, що місцезнаходження платника податків не встановлено та повідомлення від 30 квітня 2015 року №589 до державного реєстратора про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням не є належними доказами в розумінні КАС України.

Зазначаємо, що саме вказана адреса вказувалась позивачем у поданій податковому органу реєстраційній заяві платника податку на додану вартість.

З огляду на вищевикладене колегія суддів робить висновок, що у відповідача не було підстав для висновків про недостовірність зазначених позивачем у згаданій заяві відомостей щодо його місцезнаходження.

Згідно п. 183.9 статті 183 Податкового кодексу України у разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника ПДВ контролюючий орган зобов'язаний внести до Реєстру запис про реєстрацію такої особи як платника ПДВ з бажаного (запланованого) дня реєстрації платника ПДВ, зазначеного у його заяві, або протягом 5 робочих днів від дати надходження реєстраційної заяви, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві не зазначено чи такий день настає раніше дати, що припадає на останній день строку, встановленого для реєстрації платника ПДВ контролюючим органом. Якщо бажаний (запланований) день реєстрації, зазначений у заяві особи, настає після завершення 5 робочих днів від дати надходження реєстраційної заяви, контролюючий орган зобов'язаний внести до Реєстру запис про реєстрацію такої особи як платника ПДВ не пізніше бажаного (запланованого) дня реєстрації платника ПДВ, зазначеного у його заяві.

Відповідно до пункту 183.8 статті 183 Податкового кодексу України контролюючий орган відмовляє в реєстрації особи як платника податку, якщо за результатами розгляду реєстраційної заяви та/або поданих документів встановлено, що особа або не відповідає вимогам, визначеним статтею 180, пунктом 181.1 статті 181, пунктом 182.1 статті 182 та пунктом 183.7 статті 183 цього Кодексу, або якщо існують обставини, які є підставою для анулювання реєстрації згідно із статтею 184 цього Кодексу, а також якщо при поданні реєстраційної заяви чи визначенні бажаного (запланованого) дня реєстрації не дотримано порядок та строки (терміни), встановлені пунктами 183.1, 183.3 - 183.7 цієї статті.

Відтак, оскільки жодна з таких підстав може бути застосована до заяви позивача, вбачається протиправність та незаконність відмови відповідача в реєстрації позивача платником податку на додану вартість.

Таким чином, позовні вимоги щодо визнання протиправною бездіяльність Держаної податкової інспекції у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «Ф1 Центр» (код ЄДРПОУ 36309349) платником податку на додану вартість та внесення до реєстру платників податку на додану вартість запису про реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «Ф1 Центр» як платника податку на додану вартість та зобов'язання Державної податкової інспекції у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві зареєструвати Товариство з обмеженою відповідальністю «Ф1 Центр» (код ЄДРПОУ 36309349) платником податку на додану вартість та внести до реєстру платників податку на додану вартість запис про реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «Ф1 Центр» як платника податку на додану вартість є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Таким чином правомірним є висновок суду першої інстанції про задоволення даного адміністративного позову частково.

З наведеного вище колегія суддів приходить до висновку, що при винесенні оскаржуваної постанови судом першої інстанції було дотримано всіх вимог законодавства, а тому відсутні підстави для її скасування.

Відповідно до статті 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд,

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 листопада 2015 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтею 212 КАС України.

Головуючий суддя:

Судді: Головуючий суддя Файдюк В.В.

Судді: Мєзєнцев Є.І.

Чаку Є.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2016
Оприлюднено15.07.2016
Номер документу58923956
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14099/15

Ухвала від 04.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 11.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 12.07.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 14.06.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 29.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Старова Н.Е.

Постанова від 27.11.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні