КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/1583/16 Головуючий у 1-й інстанції: Аблов Є.В.
Суддя-доповідач: Гром Л.М.
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 липня 2016 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого-судді - Гром Л.М.;
суддів - Безименної Н.В.,
Беспалова О.О.,
при секретарі судового засідання: Мотилю В.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_3 на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 квітня 2016 р. у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Реєстраційної служби Києво-Святошинського районного управління юстиції Київської області за участі третьої особи - ТОВ «КОМПІБУД» про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом до Реєстраційної служби Києво-Святошинського районного управління юстиції Київської області за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - товариство з обмеженою відповідальністю «КОМПІБУД», в якому просив: визнати дії Реєстраційної служби протиправними; зобов'язати Реєстраційну службу скасувати зміни, внесені відносно ТОВ «КОМПІБУД» до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в період з 23.12.2016 по 01.02.2016.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 квітня 2016 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції позивач звернувся до Київського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить ухвалене у справі судове рішення скасувати та постановити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, які з`явились у судове засідання, перевіривши за матеріалами справи наведені у апеляційній скарзі доводи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, сформованої 20.04.2015, ТОВ «КОМПІБУД» (код ЄДРПОУ 39719776) зареєстровано як юридичну особу 31.03.2015, керівником цього товариства значиться ОСОБА_3
У відповідності до протоколу установчих зборів засновників ТОВ «КОМПІБУД» № 1 від 27.03.2015 та статуту в редакції 2015 року (зареєстрований державним реєстратором 31.03.2015, номер запису 13391020000010964), він являється одноособовим засновником товариства. Проте, в січні 2016 року йому стало відомо, що 23.12.2015 невідома особа подала державному реєстратору документи про передачу (продаж) ОСОБА_3 частки у статутному капіталі в розмірі 100 % та про зміну керівника товариства на ОСОБА_4 В свою чергу, такі дії невідомих осіб були вчинені на підставі протоколу Загальних зборів учасників ТОВ «КОМПІБУД» № 2/15 від 17.12.2015, участь в якому позивач не приймав та відповідно не підписував.
Як було зазначено позивачем, на підставі поданих реєстраційних карток та нелегітимних (підробних) документів державний реєстратор вніс до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців записи про внесення змін до установчих документів ТОВ «КОМПІБУД» (а саме щодо складу засновників) та зміну керівника товариства.
У зв'язку з цим ОСОБА_3 звернувся в січні 2016 року із заявою до Києво-Святошинського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області про злочин з приводу того, що невстановлені підробили підписи та печатку і незаконно внесли зміни до установчих документів та відомостей про ТОВ «КОМПІБУД», що містяться в Єдиному державному реєстрі. На підставі поданої заяви позивача порушено кримінальне провадження №12016110200000185 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 205 («Фіктивне підприємництво»), ч. 4 ст. 358 («Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів») Кримінального кодексу України.
Непогоджуючись із правомірністю прийнятих державним реєстратором рішень щодо внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомостей щодо юридичної особи ТОВ «КОМПІБУД», зокрема, в частині внесення змін про засновників та керівника товариства, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Приймаючи рішення про відмову в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не доведено неправомірності дій відповідача, зокрема, не надано належних доказів на підтвердження своїх доводів.
Колегія суддів не погоджується з даним висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 цього Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 № 755-ІV (далі - Закон № 755-ІV) (в редакції, що діяла до 28.12.2015) «державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Статтею 6 Закону № 755-ІV передбачено, що державний реєстратор, зокрема: проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців; вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду; формує та веде реєстраційні справи (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону).
Частиною 2 ст. 4 цього Закону передбачено, що порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч. 2 ст. 4 Закону № 755-ІV).
Статтею 11 зазначеного Закону передбачений порядок ведення реєстраційних справ, який включає в себе, зокрема, наступне: державний реєстратор після внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця зобов'язаний сформувати реєстраційну справу. Реєстраційна справа має реєстраційний номер, який присвоюється при внесенні запису про проведення державної реєстрації до Єдиного державного реєстру.
У реєстраційній справі юридичної особи зберігаються, зокрема, документи, що подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, зокрема один примірник оригіналів установчих документів; документи, що подаються для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, зокрема один примірник оригіналів змін до установчих документів та/або один примірник установчих документів у новій редакції; копії повідомлень, зокрема про відмову у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів; документи, що подаються для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі; касовий чек або розрахункова квитанція, що видається відправнику (державному реєстратору чи іншій посадовій особі) про прийняте для пересилання поштове відправлення, тощо.
У відповідності до ч. 1 ст. 29 Закону № 755-ІV для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або інформація про оприлюднення повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.
Одночасно, у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи (ч. 3 ст. 29 цього Закону).
Нормами ч. 8 та 9 цієї статті Закону № 755-ІV встановлено, що якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця. А якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.
Документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) заявнику з відміткою про дату надходження документів.
Згідно ч. 13 ст. 29 Закону № 755-ІV проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п`ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 Закону.
Зокрема, ч. 1 ст. 25 зазначеного Закону передбачено, що державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації, без розгляду зобов`язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені ч. 1 ст. 27 Закону.
В свою чергу, підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи згідно норм ч. 1 ст. 27 цього Закону, зокрема, є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону.
Державна реєстрація юридичної особи здійснюється у день надходження передбачених цим Законом документів для проведення державної реєстрації юридичної особи (ч. 5 ст. 25 Закону № 755-ІV).
За результатами проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня після проведення такої державної реєстрації повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику один примірник змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або один примірник оригіналу установчих документів у новій редакції та один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів (ч. 14 ст. 29 Закону № 755-ІV).
Водночас, нормами ч. 11 ст. 29 Закону № 755-ІV визначено, що державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, зокрема, якщо: документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подано особою, яка не має на це повноважень.
Також відповідно до ч. 1 ст. 30 цього Закону державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Крім того, статтею 19 Закону № 755-ІV визначений порядок та перелік документів, які подаються державному реєстратору на зміну керівника юридичної особи.
Так, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр), не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення змін до складу засновників (учасників) та один з документів, передбачених частиною третьою статті 29 цього Закону.
Документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, приймаються згідно з описом, копія якого видається (надсилається поштовим відправленням з описом вкладення) в день надходження документів заявнику з відміткою про дату їх надходження.
Державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо: документи подані не за місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подані особою, яка не має відповідних повноважень.
В свою чергу нормами ч. 1 - 5 ст. 8 Закону № 755-ІV висунуті, зокрема, такі вимоги до оформлення документів, які подаються державному реєстратору: 1) документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються поштовим відправленням або електронним документом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою; 2) реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору поштовим відправленням, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена. Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів повинен бути засвідчений відповідною посадовою особою в установленому порядку; 3) установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом; 4) установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними державними органами.
Згідно з ч. 7 ст. 19 Закону № 755-ІV у випадку залишення без розгляду документів заявника про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, державний реєстратор видає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження заявнику відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення без розгляду та подані документи.
В іншому випадку державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін.
При цьому, у разі внесення до Єдиного державного реєстру запису про зміну відомостей про юридичну особу, які відповідно до цього Закону зазначаються у виписці з Єдиного державного реєстру, державний реєстратор повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику виписку з Єдиного державного реєстру у день отримання від органів статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомостей про внесення відповідних відомостей до відомчих реєстрів.
Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено судом першої інстанції, для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» уповноваженою особою ТОВ «КОМПІБУД» ОСОБА_5. 21.12.2015 надано відповідачеві наступні документи:
1. Реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
2. Рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу);
3. Статут;
4. Нова редакція установчих документів (два примірники);
5. Копія квитанції, виданої банком;
6. Договір про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства (примірник оригіналу);
7. Документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи;
8. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів.
В якості документів, що фактично подані 21.12.2015 для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «КОМПІБУД» та прийняті за вказаним описом документів від 21.12.2015, позивач посилається на такі документи:
- копію реєстраційної картки форми 3, підписаної директором ОСОБА_5 та скріпленою печаткою товариства, за якою заявлено про проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи шляхом виключення із складу засновників товариства ОСОБА_3 та одночасно включення до складу засновників ОСОБА_5;
- копію протоколу загальних зборів учасників ТОВ «КОМПІБУД» № 2/15 від 17.12.2015, підписаного учасником ОСОБА_3 Відповідно до тексту цього протоколу № 2/15 від 17.12.2015 на загальних зборах учасників були прийняті рішення про вихід зі складу учасників товариства ОСОБА_3 на підставі договору купівлі-продажу, з переданням його частки в статутному капіталі товариства ОСОБА_5, про розподіл часток в статутному капіталі товариства, про звільнення директора товариства ОСОБА_3, про призначення директором товариства ОСОБА_5 та про затвердження нової редакції статуту і державної реєстрації змін;
- копію квитанції терміналу від 21.12.2015 про сплату коштів за державну реєстрацію змін до установчих документів;
- копію договору купівлі-продажу (відступлення) частки у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПІБУД» за № с17/12/15-1 від 17.12.2015, за умовами якого ОСОБА_3 передає у власність ОСОБА_5 частку учасника у статутному капіталі ТОВ «КОМПІБУД» у розмірі 500 грн., що становить 100% статутного капіталу товариства. Даний договір підписаний лише зі сторони ОСОБА_3
- копії титульного та першого аркушів статуту ТОВ «КОМПІБУД» в новій редакції 2015 року. На титульному аркуші такого статуту стоїть відмітка про державну реєстрацію 21.12.2015.
Крім того, згідно описів документів, що надаються юридичною особою для проведення «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах», датованих 21.12.2015, 23.12.2015 і 25.12.2015, заявниками - ОСОБА_5 (21.12.2015) та ОСОБА_6 (23.12.2015 і 25.12.2015) надано відповідачеві наступні документи:
- 21.12.2015: 1) Реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; 2) Рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригінала); 3) Документ про призначення керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу); 4) документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи;
- 23.12.2015: 1) Реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; 2) Рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригінала); 3) Документ про призначення керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу); 4) документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи;
- 25.12.2015: 1) Реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; 2) Рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригінала); 3) Документ про призначення керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу); 4) документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи
В якості документів, що фактично подані для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу (ТОВ «КОМПІБУД»), що не пов'язані із внесенням змін до установчих документів, та прийняті за вказаними описами документів, позивач посилається на такі документи:
- копії реєстраційної картки форми 4, за якою заявлено про зміну керівника товариства (з ОСОБА_3 на ОСОБА_5.), протоколу загальних зборів учасників ТОВ «КОМПІБУД» № 2/15 від 17.12.2015, наказу ТОВ «КОМПІБУД» від 18.12.2015 № 5 про призначення ОСОБА_5 на посаду директора товариства (як такі, що подані 21.12.2015);
- копії реєстраційної картки форми 4, за якою заявлено про зміну керівника товариства на ОСОБА_4, протоколу загальних зборів учасників ТОВ «КОМПІБУД» № 3/15 від 22.12.2015, відповідно до якого загальними зборами учасників товариства прийнято рішення про звільнення директора ОСОБА_5 та одночасно про призначення на посаду директора товариства ОСОБА_4 починаючи з 23.12.2015, наказу ТОВ «КОМПІБУД» від 23.12.2015 № 7 про призначення ОСОБА_4 на посаду директора товариства з 23.12.2015, довіреності від 23.12.2015, виданої ТОВ «КОМПІБУД» ОСОБА_6 для представництва інтересів товариства в органах державної реєстрації (як такі, що подані 23.12.2015);
- копії реєстраційної картки форми 4, за якою заявлено про зміну керівника товариства на ОСОБА_4, протоколу загальних зборів учасників ТОВ «КОМПІБУД» № 3/15 від 23.12.2015, відповідно до якого загальними зборами учасників товариства прийнято рішення про звільнення 22.12.2015 директора ОСОБА_5 та одночасно про призначення на посаду директора товариства ОСОБА_4 починаючи з 24.12.2015, наказу ТОВ «КОМПІБУД» від 24.12.2015 № 7 про призначення ОСОБА_4 на посаду директора товариства з 24.12.2015, довіреності від 23.12.2015, виданої ТОВ «КОМПІБУД» ОСОБА_6 для представництва інтересів товариства в органах державної реєстрації, що підписана директором ОСОБА_4 (як такі, що подані 25.12.2015).
Дослідивши та проаналізувавши надані позивачем документи суд першої інстанції дійшов висновку, що надані позивачем незавірені копії описів документів, що надаються юридичною особою для проведення реєстраційних дій, від 21.12.2015, 23.12.2015 і 25.12.2015 отримані неофіційно (оскільки право на вилучення оригіналів таких документів в судовому порядку надано лише працівнику правоохоронного органу або уповноваженій ним особі) та становлять лише частину реєстраційної справи ТОВ «КОМПІБУД».
Однак, судова колегія зазначає, що відповідно до пункту 4 статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України принципами адміністративного судочинства є змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з'ясування всіх обставин у справі.
Статтею 70 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
При цьому за змістом статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.
Частинами 1 та статті 71 КАС Країни закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Отже, наведеною процесуальною нормою закріплено обов'язок суб'єкта владних повноважень доводити правомірність оскаржуваного рішення та подання доказів на підтвердження своєї позиції. Також, з наведених вбачається, що окрім доказування правових підстав для рішення (тобто правомірності), суб'єкт владних повноважень повинен доказувати фактичну підставу, тобто наявність фактів, з якими закон пов'язує можливість прийняття рішення, вчинення дії чи утримання від неї.
Всупереч наведеному, відповідачем не виконано покладеного на його законом обов'язку щодо доказування правомірності свого рішення та не було жодним чином спростовано доводи позивача та подані ним докази.
За таких обставин, судова колегія приймає докази позивача як належні та приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Отже, колегія суддів, у відповідності до ст. 205 КАС України, дійшла висновку, що постанову суду першої інстанції необхідно скасувати та ухвалити нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги повністю.
Керуючись статтями 195, 196, 202, 205, 207 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_3 - задовольнити.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 квітня 2016 року - скасувати та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити.
Визнати дії Реєстраційної служби Києво-Святошинського районного управління юстиції Київської області протиправними та зобов'язати Реєстраційну службу Києво-Святошинського районного управління юстиції Київської області скасувати зміни, внесені відносно ТОВ «КОМПІБУД» до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в період з 23.12.2016 по 01.02.2016.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст.212 КАС України.
Головуючий:
Судді:
Постанова складена у повному обсязі 13.07.2016р.
Головуючий суддя Гром Л.М.
Судді: Безименна Н.В.
Беспалов О.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2016 |
Оприлюднено | 18.07.2016 |
Номер документу | 58951967 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Гром Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні