Постанова
від 25.05.2016 по справі 810/1176/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 травня 2016 року м. Київ 810/1176/16

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції про скасування запису про припинення юридичної особи.

Суть спору: ОСОБА_1 звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції про скасування запису №13481110001000083 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» (ідентифікаційний код 20600143), який вчинено 15.03.2005 державним реєстратором Таращанської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_2.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив про те, що 15.03.2005 державним реєстратором Таращанської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_2 було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис №13481110001000083 про державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА». Проте, позивач вважає вказані дії відповідача є протиправними, оскільки ним не було дотримано процедури внесення вказаного запису до ЄДРПОУ, яка на момент внесення оспорюваного запису була встановлена Положенням про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, затвердженим Постановою Кабінетом Міністрів України № 770 від 25.02.1998.

Позивач зауважив про те, що внесення посадовою особою Таращанської районної державної адміністрації оспорюваного запису до ЄДРПОУ було вчинено без створення ліквідаційної комісії ТОВ «АУРА» та проведення відповідних дій в межах ліквідаційної процедури, що суперечить вимогам Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Відповідач, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, зазначив про те, що державна реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» була проведена на підставі рішення Арбітражного суду Київської області від 26.07.1999 у справі № 75/15-99. У зв'язку з цим, відповідач вважає, що державним реєстратором Таращанської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_2 було дотримано законодавчо встановлену процедуру проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Присутній у судовому засіданні представник позивача заявив клопотання про здійснення подальшого розгляду справи у порядку письмового провадження.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, про що свідчить рекомендоване повідомлення з відміткою про вручення, у судове засідання не з'явився, згідно раніше заявленого клопотання просив здійснювати розгляд справу за відсутністю представника відповідача.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

У зв'язку з тим, що учасники судового процесу були належним чином проінформовані про дату, час і місце судового розгляду, та приймаючи до уваги заявлені представниками клопотання, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 11 листа Вищого адміністративного суду України від 30.11.2009 р. № 1619/10/13-09 визначено, що під час вирішення справи у порядку письмового провадження його фіксування за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, оскільки в такому разі не проводиться судове засідання і, відповідно, справа розглядається без участі секретаря.

На підставі цього, справа розглядається без проведення судового засідання.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд

ВСТАНОВИВ:

03.10.1994 між ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_1 було підписано установчий договір про створення товариства з обмеженою відповідальністю, на підставі якого створено Товариство з обмеженою відповідальністю «АУРА».

Розпорядженням Таращанської районної ради народних депутатів Київської області «Про реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» №30 від 28.10.1994 було зареєстровано Товариство з обмеженою відповідальністю «АУРА». На підставі вказаного розпорядження ТОВ «АУРА» було видано свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності № 20600143 від 28.10.1994. Як вбачається з матеріалів справи, Додатком до Установчого договору про створення Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» від 05.01.1997, зареєстрованим у реєстрі за №131 було доповнено установчий договір та визначено, що частка статутного фонду ОСОБА_3 у розмірі 25 відсотків та частка статутного фонду ОСОБА_5 у розмірі 25 відсотків передаються ОСОБА_1.

Також у вказаному Додатку передбачено, що всі права, обов'язки та повноваження учасників ТОВ «АУРА» передаються ОСОБА_1

Судом встановлено, що Арбітражним судом Київської області 26.07.1999 було прийнято рішення у справі № 75/15-99, яким скасовано державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» АДРЕСА_1.

З матеріалі справи вбачається, що Таращанська районна державна адміністрація зверталась до Арбітражного суду Київської області із заявою № 695 від 01.11.1999 для внесення доповнення до рішення суду від 26.07.1999.

За результатом розгляду вказаної заяви, Арбітражний суд Київської області листом №75/15-99 від 15.11.1999 повідомив Таращанську районну державну адміністрацію про відсутність підстав для внесення доповнень до відповідного судового рішення.

На підставі цього рішення суду 14.12.1999 Таращанською районною державною адміністрацією було прийнято розпорядження №368, яким скасовано держану реєстрацію ТОВ «АУРА».

Судом встановлено, що з метою виконання вищевказаного рішення суду ОСОБА_1 як єдиним учасником і власником внесків до статутного капіталу ТОВ «Аура», було прийнято рішення №1 від 12.05.2004 про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» шляхом його ліквідації.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 було прийнято рішення №2 про передачу майна від 28.07.2004, відповідно до якого було встановлено передати у власність ОСОБА_1 нерухомого майна ТОВ «АУРА», що знаходиться на земельній ділянці у м. Тараща, вул.. Білоцерківська, 93.

На підставі вказаного рішення позивачем було прийнято майно ТОВ «АУРА», про що свідчить акт передачі-приймання майна від 28.07.2004.

З матеріалів справи вбачається, що з метою захисту своїх майнових прав як засновника ліквідованого товариства, позивач звертався до суду з позовом про визнання за ним права власності на майно, передане за вищевказаним актом передачі-приймання від 28.07.2004.

Рішенням Таращанського районного суду Київської області від 03.12.2012 у справі №2-439-2012 (1025/4286/2012) було відмовлено в позові, зокрема, з посиланням на те, що позивач не виконав законодавчі вимоги про державну реєстрацію змін до установчих документів щодо передачі йому рештою засновників своїх часток, чим позбавив себе відповідних прав на вказані частки та повноважень на вчинення дій від імені товариства і як наслідок неможливості передачі йому у власність ліквідаційною комісією товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» спірного майна, а відсутність таких прав породжує неможливість звернення позивача до суду за їх захистом.

Судом встановлено, що після цього, з урахуванням вищевказаних висновків суду, позивач звернувся до Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області із заявою про проведення державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА».

З матеріалів справи вбачається, що державний реєстратор Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області листом № 109/04.03-15 від 10.11.2015 повідомив позивача про неможливість проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «АУРА», оскільки вказана юридична особа припинена на підставі рішення Арбітражного суду Київської області від 26.07.1999 у праві № 75/15-99.

В подальшому позивач з метою перевірки правомірності проведення державної реєстрації припинення ТОВ «АУРА» звернувся до Міністерства юстиції з листом №156/19.3-32-15 від 15.12.2015 щодо дотримання законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державним реєстратором Таращанського районного управління юстиції у Київській області щодо ТОВ «АУРА».

За результатам розгляду звернення позивача ОСОБА_6 територіальним управлінням юстиції у Київській області листом «Щодо розгляду звернення» №4438-3.3-1/3.3 від 24.12.2015 було повідомлено позивачу про те, що 14.12.1999 Таращанською районною державною адміністрацією було прийнято рішення про скасування держаної реєстрації ТОВ «АУРА». При цьому, у вказаному листі зазначено, що 14.03.2005 державним реєстратором Таращанської районної державної адміністрації ОСОБА_2 було включено відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо ТОВ «АУРА», вчинено реєстраційну дію «внесення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством» та вказано головою ліквідаційної комісії ТОВ «АУРА» ОСОБА_3

У зазначеному листі позивача була проінформовано про те, що 15.03.2005 державним реєстратором було проведено реєстраційну дію «державна реєстрація припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи. Так, зокрема, позивачу стало відомо про те, що 15.03.2005 державним реєстратором державним реєстратором Таращанської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_2 було внесено до державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис №13481110001000083 про державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА». Не погоджуючись з діями відповідача щодо внесення вказаного запису, позивач звернувся з даним позовом про його скасування з приводу чого суд зазначає наступне.

На час прийняття Арбітражним судом Київської області 26.07.1999 рішення у справі № 75/15-99 та на момент винесення Таращанською районною державною адміністрацією розпорядження від 14.12.1999 №368 порядок державної реєстрації та перереєстрації суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, за винятком окремих видів суб'єктів підприємницької діяльності, для яких законами України встановлено спеціальні правила державної реєстрації, а також порядок скасування державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності визначався Положенням про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 740 від 25.05.1998 (далі-Положення № 740), яке діяло до набрання чинності Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Відповідно до п. 33 Положення № 740 скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи здійснюється органом державної реєстрації за заявою власника (власників) або уповноваженого ним (ними) органів, а також на підставі рішення арбітражного суду у разі: визнання недійсними або такими, що суперечать законодавству, установчих документів; провадження діяльності, що суперечить установчим документам та законодавству; несвоєчасного повідомлення суб'єктом підприємницької діяльності про зміну його назви, організаційної форми, форми власності та місцезнаходження; визнання суб'єкта підприємницької діяльності банкрутом (у випадках, передбачених законодавством); неподання протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності згідно із законодавством.

Пунктом 34 Положення № 755 встановлено, що скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи здійснюється органом державної реєстрації шляхом виключення його з Реєстру суб'єктів підприємницької діяльності після проведення ліквідаційною комісією заходів щодо ліквідації суб'єкта підприємницької діяльності і подання до органу державної реєстрації таких документів:

заяви (рішення) власника (власників) або уповноваженого ним (ними) органу чи рішення арбітражного суду у випадках, передбачених законодавством;

акта ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, затвердженого органом, що призначив ліквідаційну комісію;

довідки аудитора, якщо це необхідно відповідно до вимог законодавства для перевірки достовірності ліквідаційного балансу;

довідки установ банків про закриття рахунків;

довідки органу державної податкової служби про зняття з обліку;

підтвердження про опублікування у друкованих засобах масової інформації оголошення про ліквідацію суб'єкта підприємницької діяльності;

довідки архіву про прийняття документів, які підлягають довгостроковому зберіганню;

довідки органу внутрішніх справ про прийняття печаток і штампів;

оригіналів установчих документів (статут, установчий договір);

свідоцтва про державну реєстрацію.

Згідно з п. 35 Положення № 755 скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта підприємницької діяльності статусу юридичної особи і є підставою для виключення його з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.

Отже, станом на 14.12.1999 скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи та його виключення з відповідного Реєстру передбачало попереднє проведення відповідних заходів з ліквідації такого суб'єкта.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про господарські товариства» № 1576-XII від 19.09.1991 (далі - Закон № 1576, тут і надалі в редакції, яка була чинна на момент виникнення спірних відносин) ліквідація товариства провадиться призначеною ним ліквідаційною комісією, а у випадках банкрутства та припинення діяльності товариства за рішенням суду або арбітражного суду - ліквідаційною комісією, що призначається цими органами.

З дня призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження по управлінню справами товариства. Ліквідаційна комісія у триденний строк з моменту її призначення публікує інформацію товариства в одному з офіційних (республіканському і місцевому) органів преси із зазначенням строку подачі заяв кредиторами своїх претензій, оцінює наявне майно товариства, виявляє його дебіторів і кредиторів та розраховується з ними, вживає заходів до оплати боргів товариства третім особам, а також його учасникам, складає ліквідаційний баланс та подає його вищому органу товариства або органу, що призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути підтверджені аудитором (аудиторською фірмою), за винятком товариств з річним господарським оборотом менш як двісті п'ятдесят неоподатковуваних мінімумів.

Згідно із ст. 21 Закону № 1576 грошові кошти, що належать товариству, включаючи виручку від розпродажу його майна при ліквідації, після розрахунків по оплаті праці осіб, які працюють на умовах найму, та виконання зобов'язань перед бюджетом, банками, власниками облігацій, випущених товариством та іншими кредиторами, розподіляються між учасниками товариства у порядку і на умовах, передбачених цим Законом та установчими документами, у шестимісячний строк після опублікування інформації про його ліквідацію.

Майно, передане товариству учасниками у користування, повертається у натуральній формі без винагороди.

У разі виникнення спорів щодо виплати заборгованості товариства його грошові кошти не підлягають розподілу між учасниками до вирішення цього спору або до одержання кредиторами відповідних гарантій.

Статтею 22 Закону № 1576 встановлено, що ліквідація товариства вважається завершеною, а товариство таким, що припинило свою діяльність, з моменту внесення запису про це до державного реєстру.

Отже, враховуючи вищенаведені положення законодавства, суд дійшов висновку про те, що ліквідація юридичної особи передбачає призначення судом ліквідаційної комісії.

При цьому, за результатами проведення ліквідаційної процедури ліквідаційною комісією має бути складений акт з ліквідаційним балансом, який затверджений рішенням засновників (учасників) або уповноваженого ними органу. Вказаний документ разом з іншими документами, перелік яких визначений ст. 36 та 38 Закону № 755 подається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Як вбачається з матеріалів справи, вказана процедура після прийняття судом рішення про скасування державної реєстрації та до прийняття Таращанською районною державною адміністрацією розпорядження від 14.12.1999 №368 здійснена не була.

Суд зазначає, що на момент здійснення 15.03.2005 державним реєстратором Таращанської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_2 запису №13481110001000083 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» (ідентифікаційний код 20600143) був чинним Закон України «Про державну реєстрацію фізичних осіб та юридичних осіб-підприємців № 755-IV від 15.05.2003 (далі - Закон № 755, тут і надалі в реакції закону, яка була чинна на моменті виникнення спірних відносин).

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону №755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною 2 ст. 4 Закону № 755 встановлено, що порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини 1 статті 17 Закону №755 відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток.

Отже, усі відомості про юридичну особу, як то внесення до Єдиного державного реєстру запису про юридичну особу, який був наявний в Реєстрі суб'єктів підприємницької діяльності (фактично - перенесення запису), внесення запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи та внесення запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи мають здійснюватися виключно на підставі відповідних реєстраційних карток.

Форми реєстраційних карток на момент виникнення спірних правовідносин були затверджені Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 9 червня 2004 року N 67, додаток до якого містить, серед іншого, форми реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи, реєстраційної картки на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, реєстраційної картки на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за судовим рішенням щодо визнання юридичної особи банкрутом.

Відповідно до частин 1-3 статті 11 Закону №755 державний реєстратор після внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця зобов'язаний сформувати реєстраційну справу.

Реєстраційна справа має реєстраційний номер, який присвоюється при внесенні запису про проведення державної реєстрації до Єдиного державного реєстру.

У реєстраційній справі юридичної особи зберігаються:

документи, що подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, зокрема один екземпляр оригіналів установчих документів;

документи, що подаються для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, зокрема один екземпляр оригіналів змін до установчих документів та/або один екземпляр установчих документів у новій редакції;

документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про відокремлені підрозділи юридичної особи;

документи, що подаються для заміни свідоцтва про державну реєстрацію;

документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи;

документи, що подаються для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи;

судові рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру судового рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи;

копії повідомлень, зокрема про відмову у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів;

документи про зміну місцезнаходження реєстраційної справи;

копії виписок з Єдиного державного реєстру;

судові рішення, що стали підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису щодо припинення юридичної особи;

заяви, запити про доступ до документів з реєстраційної справи;

постанови про виїмку документів з реєстраційної справи, примірники протоколів виїмки та копії описів документів, які вилучені;

судові рішення про витребування документів з реєстраційної справи, супровідні листи або документи, якими суд уповноважив осіб на їх одержання, копії описів документів, які вилучені.

На виконання ухвали про витребування доказів на адресу суду від Таращанської районної державної адміністрації Київської області надійшли матеріали реєстраційної справи № 1_348_000083_53 Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА». Судом було встановлено, що реєстраційна справа вказаної юридичної особи складається з наступних документів:

- довідки Таращанського районного центру зайнятості вих. № 463 від 05.03.2005;

- довідки відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та пенсійного забезпечення України № 106 від 27.02.2005;

- довідки Таращанської районної державної адміністрації № 007 від 15.05.2003 про зняття з обліку платника податків;

- рішення виконавчого комітету Таращанської міської ради № 34 від 29.03.2000 «Про надання ТОВ «АУРА» дозволу на розробку проектно-кошторисної документації на реконструкцію автозаправочного пункту під автозаправочну станцію по вул. Білоцерківській , 92-А в м. Тараща»;

- повідомлення Таращанської районної державної адміністрації про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи;

- розпорядження Таращанської районної державної адміністрації Київської області «Про скасування державної реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «Аура» № 368 від 14.12.1999

- листа Арбітражного суду Київської області № 75/15-99 від 15.11.1999;

- ухвали Таращанського районного суду Київської області від 14.09.2009 у справі № 2-16/2009;

- ухвали Арбітражного суду Київської області від 20.09.1999 у справі № 75/15-99;

- ухвали Арбітражного суду Київської області від 13.09.1999 у справі № 75/15-99;

- ухвали Арбітражного суду Київської області від 13.07.1999 у справі № 75/15-99;

- рішення Арбітражного суду Київської області від 26.07.1999 у справі № 75/15-99;

- рішення виконавчого комітету Таращанської міської ради народних депутатів «Про затвердження науково-технічної документації по складанню проекту відведення а право постійного користування землею Товариству з обмеженою відповідальністю «АУРА» для будівництва автозаправочного пункту № 152 від 25.07.1997;

- статуту Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА», затвердженого установчими зборами учасників товариства № 1 від 05.10.1994;

- реєстраційної картки Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА», яка подавалася при первинній реєстрації юридичної особи (за формою згідно додатку до Положення);

- розпорядження Таращанської районної ради народних депутатів Київської області «Про реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю» № 30 від 28.10.1994;

- листа державного реєстратора Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції Київської області ОСОБА_7 № 109/04.03-15від 10.11.2015;

- ухвали Київського окружного адміністративного суду про залишення позовної заяви без розгляду від 23.11.2015 у справі № 810/5450/15;

- ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 02.02.2016 у справі № 810/5450/15.

Проаналізувавши вказану документацію, суд дійшов висновку про те, що в реєстраційній справі ТОВ «АУРА» відсутні ряд документів, які є необхідними як для підтвердження правомірності здійснення ліквідації юридичної особи (зокрема, акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, який затверджено рішенням засновників (учасників) або уповноваженого ними органу), так і для здійснення реєстраційних дій за Законом №755, а саме - заповнені реєстраційні картки на проведення кожної з реєстраційних дій (включення відомостей про юридичну особу; внесення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством; державна реєстрація припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи).

На вказані порушення державним реєстратором вимог законодавства, чинного на час внесення запису до Єдиного державного реєстру, звернуло увагу ОСОБА_6 територіальне управління юстиції у Київській області у листі «Щодо розгляду звернення» № 4438-3.3-1/3.3 від 24.12.2015.

Так, у вказаному листі Управління зазначило, що за результатом проведеної перевірки та дослідження матеріалів реєстраційної справи неможливо встановити, з яких підстав та згідно яких документів державним реєстратором були проведені в Єдиному державному реєстрі 15.03.2005 реєстраційні дії: «включення відомостей про юридичну особу», «внесення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством», «державна реєстрація припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи».

Не були надані відповідні докази і суду під час розгляду цієї справи.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Вказана норма Основного Закону в імперативному порядку чітко встановлює, що органи державної влади мають діяти виключно з повним дотримання процедури, яка регламентує діяльність органу, з метою запобігання допущення свавілля.

Згідно з частинами 1, 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Проте, під час розгляду справи судом встановлено, що відповідні вимоги не були дотримані державним реєстратором Таращанської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_2 при внесенні ним 15.03.2005 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №13481110001000083 про державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» (ідентифікаційний код 20600143), що призвело до протиправного припинення юридичної особи та, як наслідок, порушення майнових прав позивача як засновника цього товариства.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Під час розгляду справи, відповідачем не було надано належних та допустимих доказів, які підтверджують правомірність внесення ним до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців спірного запису про державну реєстрацію припинення ТОВ «АУРА», у той час як матеріали справи свідчать про те, що відповідачем не було дотримано процедуру проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

За таких обставин, суд дійшов висновку про те, що відповідачем було неправомірно внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про державну реєстрацію припинення ТОВ «АУРА».

У зв'язку з цим, суд дійшов висновку про те, що оспорюваний запис в Єдиному державному реєстрі підлягає скасуванню, а позовні вимоги - задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

За таких обставин, сплачений позивачем судовий збір в сумі 551 грн. 20 коп. підлягає стягненню на його користь з Реєстраційної служби Таращанського районного управління юстиції.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Скасувати запис державного реєстратора реєстраційної служби Таращанської районної державної адміністрації Київської області ОСОБА_2 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 13481110001000083 від 15.03.2005 про державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «АУРА» (ідентифікаційний код 20600143).

3. Стягнути на користь ОСОБА_1 (09500, Київська область, Таращанський район, місто Тараща, вулиця Революції, будинок 11) судовий збір в сумі 551, 20 (п'ятсот п'ятдесят одна) грн. 20 коп. за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Таращанського районного управління юстиції (09500, Київська область, Таращанський район, місто Тараща, вулиця Комсомольська, будинок 20, ідентифікаційний код 25822358).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Дудін С.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.05.2016
Оприлюднено20.07.2016
Номер документу58979262
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1176/16

Ухвала від 25.07.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 25.07.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Постанова від 25.05.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 11.05.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 25.05.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні